Ooma

ریفلاکس نوزاد ۸ ماهه

سلام بچه ها چطورید؟
مامانایی ک کوچولوهاتون ریفلاکس دارن چ دارویی میدید. دختر من ی روز خوبه ی روز ۳ بار اینا بالا مياره، شیر اصلا خوب نمیخوره،غذاشم یک درمیون میخوره
دکترش گفت وزنش پایینه واقعا نمیدونم چیکار کنم

55 پاسخ 1,292 بازدید


چطور بواسیر در بارداری را درمان کنم؟

سلام من یک مدت ویار چای نبات با پنیر و گردو کردم ....هر روز می‌خوردم تا اینکه بواسیر گرفتم...درد زیادی دارم ...چطور میتونم خودمو درمان کنم؟

11 پاسخ 606 بازدید


سلام خانوم دکتر.من تو بارداریم چندین بار بخاطر ضربان قلب بالای بچه nstمیدادم.

اکثرا ۱۷۰تا۱۹۰ بود ولی تحت نظر بودم تا زایمان کردم.
بعدش دکتر تو بیمارستان گف خوبه بچه و تا الان مطب میبردمش مشکلی نداشت.
تا امروز دکتر بهم گف ی صدای اضافی تو قلبشه .گف ی ماه صبر کن ازبین نرفت ببرش پیش متخصص قلب.
خواستم بدونم من تا هفته اینده صبر کنم خطرناکه؟
یا تو همین روزهای نزدیک مراجعه کنم.
خطرناکه؟؟
دارم دق میکنم
درضمن تو یکماه گذشته پسرم ۱۳۰ گرم اضافه کرده بود که دکتر گف خیلی کمه .سرفه هم داره .نت نوشته بود از علایم مشکل قلبی هست😔

26 پاسخ 628 بازدید


چک کردن آزمایش کامل خون

سلام دکتر عزیز
وقت بخیر من دوقلو باردارم و این آزمایش هفته ی قبل هست نظرتون چیه؟ با توجه به اینکه یه سری از فاکتورا پایینه

18 پاسخ 390 بازدید


سلام .بچم بعد یه روز واکسنش همش خوابه نگرانشم ممنون میشم کمکم کنید.

سلام مادرا و دکتر اومای عزیز. بچه من واکسن دوماهگی داشت دوروز بهش استا دادم چون تب نکرد روز سوم ندادم استازو .بچم پنج شنبه روز اخرش ب که اخر شب بردمش حموم از بعد حموم همش روز و شب خواب بود و حتی برای شیرم بیدار نمیشد .وقتی میذاشتم دهنش از میک زدنش میفهمیدم چقدر گشنه اس .پسر من که عادت داذه شبا پاشه کل شبو پا نشد همش نگرانشم میگم نکنه چیزیه این اینجوری شده لطفا کمکم کنید.چیکار بابد بکنم

10 پاسخ 326 بازدید


تب پسرم ده ماهه

سلام دکتر عزیز
پسرم ده ماهه دو روزه تب میکنه
قطره استامینوفن میدم خوب میشه بعد شروع میشه
سرماخوردگی نداره فقط تب داره
یه دندون هم داره در میاد
خیلی نگران تب هستم
شیاف بزارم؟
میشه لطفا راهنمایی کنید تا تب قطع بشه

10 پاسخ 284 بازدید


دخترم دوسال تمام شده چه شربت هایی باید مصرف کنه ؟

سلام خانم دکتر عزیز
دخترم دوسال تمام شده چه شربت هایی باید مصرف کنه و چقدر ؟
آهن سیدرال بهش گاهی ۲ سی‌سی میدم و گاهی هم ویتو کیدز یک قاشق مربا خوری
آیا لازم شربت تغییر کنه و هرچیز که تو این سن باید بدونم ممکن راهنمایی کنید
ممنون
آزمایش دادیم اوره بالا بوده

11 پاسخ 386 بازدید


پریودی خیلی سبک و کم

سلام بچه ها امیدوارم که سلامت باشید
من ماه قبل و این ماه خیلییی کم پریود شدم یک روز دو روز نهایت ( اکثرا سه روز اول زیاد بعد الی ۵ روز کم کم تموم بودم قبلا)
بنظرتون از چی میتونه باشه؟ (باردار نیستم بی بی زدم منفی بود)

خواستم از شما بپرسم اطلاعاتی داشتید به اشتراک بذارید لازمه برم دکتر سونو؟

7 پاسخ 359 بازدید


تفسیر ازمایش

سلام خسته نباشید. میشه لطف کنید این ازمایش رو تفسیر کنید؟

10 پاسخ 260 بازدید


لکه بینی باوجود مصرف ال دی

سلام خانم دکتر وقت بخیر
بنده در سیکل آی وی اف هستم،این ماه عمل هیستروسکوپی کردم به تشخیص پزشکم،حدود یک هفته پیش که میشد۸سیکل،از قبل عمل یعنی روز۵سیکل قرص ال دی روزی یک عدد مصرف میکردم،پرستارم گفت تا یک روز لکه بینی طبیعیه،اما الان ۶،۷روزه همچنان من لکه بینی دارم،ممنون میشم راهکار بدید💚

17 پاسخ 305 بازدید


فشارخون دائمی و پریودی های نامرتب

سلام خانم دکتر عزیز و دوستان اومایی
مامانم ۴۱ سالشون هست و همیشه پریودی های نامرتبی داشتن الان ۵ ماهی میشه که تقریبا یک هفته بعد از اتمام پریودشون یک هفته لکه بینی داره و دوباره پریود میشن و دوباره این چرخه تکرار میشه. دوسالی هم هست که فشارخونشون ۱۳ روی ۹ هست و دکتر گفتن به خاطر پریودی های نامرتب و خونریزی و کم خونی دچار فشار خون شده که باعث میشه فشار خون مینیمم پایین نمیاد و دارو ندادن الان چیکار باید بکنه هم برا فشار خون هم پریودی های نامرتب و تقریبا سنگین ممنون بابت پاسخگویتان

10 پاسخ 413 بازدید


تفسیرازمایش وچکاب کلیییی

ممنون میشم خانم دکتر ازمایش مادرمه تفسیرکنید
تازگیا فشارخون گرفته از19 پایین نمیومد شنبه نوبت دکترگرفتیم تااون موقع مبشه راهنمایی کنید

10 پاسخ 224 بازدید


آموزش خوردن اب به کودک یک ساله

سلام خدمت دکتر گرامی و مامانای گل،چند تا سوال دارم اول اینکه تا کی باید آب جوشیده سرد شده بهش بدم و چه مقدار باید در روز اب بخوره؟دوم اینگه دخترم اصلا بلد نیس با لیوان اب بخوره بهش میدم همشو بر میگردونه یا دستشو میکنه داخل لیوان اگه خودم بدم یه کوچولو میخوره یا از دهنش میریزه بیرون منم مجبور میشم با شیشه اب بخوره که بدنش کم اب نشه و از طرفی وابستگی به شیشه بیشتر شده حالا میخوام هر کی میدونه بگه چطوری باید بهش اب بدم با لیوان یا لیوان نی دار که بتونه قشنگ خودش بخوره

27 پاسخ 2,507 بازدید


امکان شروع سیکل ivf از روز چهارم؟

سلام پزشک محترم اوما و دوستان عزیز
من ۳۸ سالمه
۱۶ آبان رفتم مرکز ناباروری برای چکاپ و شروع سیکل ivf (روز ۱۶ سیکلم بود).
دکتر بهم متفورمین و کیوتن و فمی بست و زینک سلن کروم داد و گفت روز ۲ یا ۳ پری برم مرکز. یه سونو واژینال کالرداپلر هم برای دردهای مبهم لگنی که داشتم برام نوشت که ۲۴ آبان انجام دادم و تو سونو نشون داد که یه کیست ساده یونیلاکیولر ۴ سانتی در تخمدان راستم دارم. روز دوم پریود که تماس گرفتم مرکز برای نوبت گفتن دکتر خودم یکشنبه نیست، منم گفتم یه کیست ۴ سانتی تو سونوم بوده اونا هم برای دوشنبه که روز چهارم پریودم هست و دکترم مرکز هست بهم نوبت دادن و گفتن شاید درمان کیست لازم باشه و دکتر خودت باشه بهتره.
شما تجربه ای دارید که با کیست ساده ۴ سانتی سیکل رو شروع کنن یا اول دارو میدن درمان میکنن؟ نمیدونم اگر از نظر دکترم اوکی باشه از روز ۴ هم دارو رو شروع میکنه یا نه!
تصویر سونوگرافیم رو براتون میفرستم ببینید.
میشه اطلاعات بهم بدید عزیزان

56 پاسخ 1,711 بازدید


تمایل نداشتن پسرم به شیر

سلام دکتر اوما وقت بخیر
پسرم از اول بد شیر میخورد
تا ۱ سالگی اصلا شیشه نمبگرفت کلا با قطره چکان بهش شیر میدادم بعد از اون یکم میگیره ولی کم میخوره اما توی خواب میخوره
من روزی حدود ۴۸۰ تا ۵۰۰ سیسی بهش شیر میدم
ولی تمایلی نداره روزی هم هست ۴۰۰ تا بیشتر نمیخوره
ولی غذارو بهتر از شیر میخوره
از ۶ ماهگی شیر شب نمیخوره صب ساعت ۶ شیر میخوره ۹ بیدار میشه صبحونه میخوره آخرین وعده شیرشو ۱۱ یا ۱۲ شب میخوره
میخاستم بدونم این اندازه شیر خوردن براش کم نیست
اگه اصلا بهش شیر ندم اصلا بهونشو نمیگیره ولی خوراکی هرچی ببینه میخوره
مولتی ویتامین کیندر میدم آهن لیپوزفرفوزت
نمودارشو میفرستم براتون
وزن تولدش ۳۲۴۰
قد تولد ۵۰

32 پاسخ 371 بازدید


نقص کروموزوی تخمک وروشpgs

سلام دوستان من ی خانم28ساله ام با سابقه س بار سقط که بعد از پیگیری تو کلینیک ابن سینا فهمیدیم ک من نقص ژنی تو کاریوتایپم دارم ی جابجایی کروموزوم11و22 هست شوهرمم مورفو 1%داش ک تحت درمانه و واریکوسل عمل کرد وداره دارو درمانی میشه اول بهمون گفتن سنتون پایینه اقدام کنین از هرچهار تا بچه ممکنه یکیش سالم باشه ک من بازم سقط کردم وگفتن آی وی اف باروش پی جی اس یعنی جنین ها قبل انتقال از نظرکروموزومی بررسی بشن قبول کردیم وازمایشگاه کریمی نژاد تهران معرفی کردن ک وقتی رفتیم گفتن ب ازای هربررسی4 جنین35تومن میشه اما گفتن فقط میتونیم نقص کروموزوم 11بررسی کنیم 22 نمیتونیم تا بمونه شونزده هفته ی ازمایش بدین ک معلوم بشه جنین سالمه و اگ سالم نبود باید سقط شه واگر مشکل مالی ندارین فقط ی شانسه ونهایت اخرین پیشنهاد تخمک اهدایی شد😭😭😭😭ک همسرم هیچ جوره زیر بار نمیرره
میگه میگردیم شهرای دیگه شاید همچین ازمایشگاهی داشته باشه
دوستان گلم سوال من اینه هرشهری ک میشناسین این روش رو بتونه انجام بده بهم معرفی کنین وکسی هس مشکل منو داشته باشه راهنماییم کنه🥺🥺🥺🥺

114 پاسخ 1,475 بازدید


ادرار سوختگی پای دخترم

سلام وقت بخیر دکتر عزیز دخترم حدود پانزده روزه پاش سوخته روغن نباتی و پماد آردن و رکوبیزول استفاده کردم پوشک هم نمیکنم اما خوب نمیشه فعلا به دکتر هم دسترسی ندارم اگر امکانش هست کمکم کنید

66 پاسخ 4,618 بازدید


کم شدن حرکت جنین در هفته ۳۶

سلام پزشک عزیز
من طبق محاسبات دکتر و سونو ان تی الان ۳۶ هفته و ۵ روزم هست.از دیروز تکون های پسرم رو کمتر حس میکنم،خیلی آهسته تکون میخوره غذا هم خوردم همینطور بود.
مشکلی نیست؟جاش تنگ شده دیگه؟
هفته قبل سونو انجام دادم همه چیز نرمال بود

9 پاسخ 1,165 بازدید


زخم شدن لب دختر شش ماهه

با سلام خدمت پزشک عزیز اوما ..من دخترم دیروز لبش خورد به سنگ جلو اشپزخونه .. بعد یه کوچولو خون اومد زخم شده بود ..ک باد کرده بود .. شبشم اینجوری قرمز شده و زخم شده ..چیزی لازمه که بزنم ؟

10 پاسخ 636 بازدید


تاثیر تنبلی تخمدان و pco بر ای یو ای

با سلام خدمت خانم دکتر و خانمهای عزیز
دوستان من به یاری خدا حدود ۲۰ روز دیگه میرم برا اولین iui ام
فقط سوالی که دارم این هستش که من شوهرم همه چیزش نرمال هستش
اما خودم تنبلی تخمدان دارم و تخمدان سمت چپم pco هستش
خواستم از کسایی ک ای یو ای کردن بپرسم این روش برای من که خودم مشکل دارم کارایی داره یا نه؟
سایز فولی هامم با داروهای (لتروزول ، کلومیفن ، سینال اف ، متفورمین) فقط نهایتا به ۱۷ و ۱۶ و ۱۵ میرسه
کسایی بودن با این شرایط که iui براشون جواب بده؟یا مستقیم برم ای وی اف؟

3 پاسخ 421 بازدید