Ooma

سلام‌دکتر اوما پسر ۳۰ماهه دارم که تب میکنه

دکتر اوما ۸ آبان پسرم ساعت ۹ شب تب کرد فردا بعدازظهر بردم مطب دکتر بهش ایپروفن استا پاراکید و شربت سرفه داد ۷۲ ساعت تب داشت که حتی با شیافم پایین نمیومد بعد از ۷۲ساعت یک روط خوب بدون تب دوبار تب کرد اینبار میل به غذا هم‌نداشت دقیق تا شنبه ظهر خوب شد ک دکتر آنفولانزا داد تاز مایل به غذا شد ک پسر عمه اش ویروس داشت جمعه همدیگه رو دیدن شنبه شب دوبار تب کرد همه چیزش خوب فقط شب ها نب میکنه که با یکبار ایپروفن تبش میاد پایین البته ۳۸ تا ۳۸.۵ آیا عفونت دار یا باز آنفولانزا رو گرفته و اینکه الان مریضه میتونه آزمایش بده

8 پاسخ 398 بازدید


خانما فشار بین ۱۰.۵ تا ۱۱ بالا هست؟؟؟

سلام خانما
من از دیروز فشارم بین ۱۰.۵ تا ۱۱ هست.بالا هست؟؟؟
کلا تو بارداریم فشارم نرمال بود همیشه ۹ یا ۱۰ بوده
از دیروز یکم عصبی شدم حالا نمیدونم این فشار بالا هست یا نه

14 پاسخ 384 بازدید


محصولات آرایشی ، بهداشتی در بارداری

سلام دکتر اومای عزیز لطفا عکس ضدآفتاب ، آبرسان و تونری ک استفاده میکنم رو چک کنید
میتونم در دوران بارداری استفاده کنم یا ضرر دارن ؟

9 پاسخ 590 بازدید


آب انار در ۸ ماهگی؟!

سلام به خانمهای محترم و کارشناسان عزیز برنامه، من دخترم به امید خدا هفت ماه و بیست و سه روزشه میخوام سوال کنم آیا مجازم بهش آب انار شیرین و طبیعی بدم؟ اگه آره در روز چه مقدار و چند وعده و چه میوه دیگه ای جز سیب و کلابی و موز میتونم بدم، و از چند ماهگی برنج کته و ماکارانی میتونه بخوره؟

43 پاسخ 8,792 بازدید


خونریزی غیر طبیعی و بی دلیل

سلام عزیزان وقت همگی بخیر.
من دی ماه پارسال iud گذاشتم.تا ماه پیشم همچنان با وجود دستگاه جلوگیری داشتم.
تقریبا یک هفتس ک پریودم تموم شده،دیروز عصر نشسته بودم با دخترم بازی میکردم یهو بین پام پر از خون شد‌.خون ب حدی غلیظ بود ک بسختی تمیز شد و بوی خیلی بدی داشت،زمانی ک سر سنگ توالت نشستم یک تیکه لخته خون غلیظ و سفت شده ک خیلی شبیه ب تیکه گوشت بودش افتاد.
و همچنان خونریزی دارم ولی خیلی کمه‌.ن اونطوریه ک بگم شبیه ب پریوده و ن درحدی هست ک بگم لکه بینیه.
این الان چی میتونه باشه؟

11 پاسخ 498 بازدید


شنوایی و واکنش به صدا

درود اومای عزیز.
پسر من ۵۲ روزه هست و با صدا از خواب میپره ولی وقتی کنار گوشش صدای جغجغه یا هر صدای باشه به منبع صدا بی توجه هست.آیا طبیعی هست؟ اگر اره از چند ماهگی به صدا توجه باید کنه؟

28 پاسخ 484 بازدید


سرما خوردگی و خس خس کردن سینه نوزاد ده ماه بیست پنج روز

سلام دکتر جان و مامانای محترم دختر من اسهال استفراغ شدید گرفت بعد کلی استفاده از دارو خوب نشد بردیم هفت روز بستریش کردم الحمدولله الان خوبه ولی بعضی وقتا گاهی اسهالش برمیگرده.
امروز صبح پاشدم دیدم هم ابریزش بینی داره گلوش خس خس میکنه و سرفه خلط دار میکنه لطفا بگین چه دارویی استفاده کنم تا زود خوب بشه
از دارو دکتر بیمارستان خسته شدم
دکتر جان یه شربتی چیزی معرفی کنین که بدن دخترم مقاوم بشه و زود زود سرما نخوره

43 پاسخ 348 بازدید


قند خون در دوران بارداری تا چه عددی نرمال هست؟

سلام من قندخونم یک ساعت بعد از غذا با حجم کم 140 میشه
اصلا سیر نمیشم ولی بخاطر اینکه قند خونم بالاتر نره غذا نمیخورم
دکترم میگه باید نهایتا 120 باشه
سوالم اینه تا چه عددی نگران کننده هست؟
چیکار کنم قند خونم بیاد پایین؟

50 پاسخ 350 بازدید


علت بی میلی به شیر در هر ماه

سلام پزشک محترم اوما و مادرای عزیز، امیدوارم سلامت و شاد باشید
خانم دکتر من دخترم از اول شیر خشک ببلاک معمولی میخوره اما معمولا هر ماه یه چند روزی شدیدا بی میل میشه به شیر و خیلی کمتر از حد معمول میخوره! نمیدونم علتش چیه! نمیدونم شیرش رو عوض کنم یا نه! فقط با سر شیشه بازی میکنه و نهایت ۳ یا ۴ خط بخوره...
هنوز دندون درنیاورده و لثه هاش التهاب دارن یه مقداری،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
قطره آهن لیپوزوفر و مولتی پدیابست میخوره و نئوزینک هم میدم بهش یک روز در میان.

29 پاسخ 249 بازدید


امپول پروژسترون زدم پریود نشدم

سلام خانم دکتر عزیز
من دو هفته پیش امپول پروژسترون زدم ولی هنوز پریود نشدم
از چی میتونه باشه؟

34 پاسخ 896 بازدید


الگوی حرکت جنین در شکم و خُلقیات جنین بعد از تولد

سلام مامانا
میخوام خووهش کنم تجربتونو به اشتراک بذارین
من پسرمو وقتی باردار بودم ..فقط وقتی وعده اصلی میخوردم بعد یه ربع یه خورده تکون میخورد و تموم.
وقتیم بدنیا اومد خیلی خیلی آروم بود ..فداش بشم اصلا اذیتم نکرد.

اما تو این بارداری نی نی خیلی خیلی شیطونه..ماشاالله هزار ماشاالله مدام در حال حرکته ..حتی وقتی از ضعف دست و پام میلرزه..یا شبا با تکوناش از خواب بیدار میشم..
مامانایی که بچه هاتون خیلی تکون خوردن و حرکت داشتن ..بعد از تولد آروم بودن یا جیغ جیغو و مدام در حال گریه

16 پاسخ 511 بازدید


سلام لطف کنید سنوی منو تفسیر کنید

این سنو ۱۱ قاعدگیم هست با پریودی ۲۸ روزه و منظم خیلی نگرانم کرد این سنو

40 پاسخ 647 بازدید


جواب پاتولوژی توده برست سینه

سلام خانم دکتر عزیز و دوستای خوبم میشه جواب پاتولوژی و برام تفسیر کنین 😞

61 پاسخ 2,820 بازدید


آیا خون نشانه سقط هست

ترشحات لزج بدنم زیاد شده و امروز صبح همراه با خون صورتی بود
درد خاصی تو شکمم ندارم گاهی تیر میکشه و وقتی بلندمیشم کمرم درد میکنه و الان دو روز بخاطر عفونت دکتر بهم اریترومایسین داده روزی یکی با شبی یک اپلیکاتور کلوتریمازول استفاده میکنم
خون غلیظ که بچکه ازم نیومده فقط ترشحات لزج شدیدا زیاد و همراه خون صورتی
نشانه چیه ؟

26 پاسخ 705 بازدید


درد و‌ گرفتگی تخمدان

سلام پزشک عزیز من بعضی ماه ها اواسط سیکل حدودا چند ساعت (مثلا امروز که روز هجده سیکل هستم) درد و گرفتگی زیر شکم یکم بالاتر از کشاله ران دارم جوری که برای چند ساعت نمیتونم راست راه برم گفتن درد تخمک گذاریه..میخواستم بدونم با توجه به این درد و با توجه به تنبلی تخمدانم آیا قطعا من تخمک آزاد میکنم یا ربطی نداره

5 پاسخ 402 بازدید


مشکل در آزمایش ان تی

سلام وقت بخیر خانم دکتر
آزمایش ان تی دوستم هم آزمایش هم سونو رو عدد ان تی ۳.۴۴ زده دکتر گفته احتمال زیاد جنین مشکل داره و آمینوسنتز رو گفته انجام بده..ممکنه تو آمینو بگه جنین سالم هست؟!
بخاطر بالا بودن هزینه دوستم میخواد اگه دکتر نامه بده دیگه آمینو نرو و سقط کنه یعنی ممکنه سالم باشه و فقط خطا باشه وقتی هم آزمایش هم سونو مشکل نشون داده؟!

59 پاسخ 715 بازدید


سلام.لطفا تفسیر آزمایش

سلام لطفا آزمایش رو ببینید و نظرتون رو بگید؟اگه ممکنه قرص اینا هم بگید چی بخورم تا میرم دکتر ممنون.

19 پاسخ 352 بازدید


لکه روی دندان کودک یک سالو ده ماهه

سلام خانوم دکتر و خانومای اومایی امروز متوجه شدم رو دندون دخترم یه چیزی شبیه لک هست ولی فقط لکه نیس انگار پوسیده شده هست صاف نیس دندونش فقطم دوتا دندون جلوش هست عکسشو میزارم مشکلی وجود داره یا از قطره اهن هست قطره اهن هم از اول لیپوزوفر دادم

45 پاسخ 666 بازدید


میوه های مجاز برای نوزاد ۵ماه ۱۲روزه

سلام وخسته نباشیددکترعزیز
پسرم ۵ماه۱۲روزشه واصلا فرنی رو دوست نداره هرکاری میکنم نمیخوره اصلا خواستم بدونم الا چه پوره های مجاز هست که بهش بدم و این که چه زمانی میتونم بهش سوپ بدم الا نزدیک به سه هفته میشه کمکی رو شروع کردم ممنون میشم یه لیست از چیزهای که میتونم بدم تا ۶ماهگی رو بهم بگید پسرم به پروتئین گاوی هم حساسیت داره میوه ها یا غذاهای ممنوع هم بهم بگید متشکرم

15 پاسخ 614 بازدید


دیابت در دوران بارداری

سلام من قندخونم یک ساعت بعد از غذا با حجم کم 140 میشه
اصلا سیر نمیشم ولی بخاطر اینکه قند خونم بالاتر نره غذا نمیخورم
دکترم میگه باید نهایتا 120 باشه
سوالم اینه تا چه عددی نگران کننده هست؟
چیکار کنم قند خونم بیاد پایین؟

5 پاسخ 362 بازدید