Ooma

سفت شدن شکم در راه رفتن

سلام دکتر جان
من ۲ روزه دارم راه میرم چنتا قدم برمیدارم شکمم سفت میشه انگار بچه خودشو داره منقبض میکنه یا میاره جلو شکم من.
مشگلی نداره دکتر؟
نا گفته نماند که من آنفلازا گرفتم و شنبه نوار قلب گرفتن از بچه خوب بود و آب انار تو این ۲ روزه روزی ۱ لیوان خوردم.
گفتم شاید آب انار یبوست بیاره ولی یبوست هم ندارم.

16 پاسخ 476 بازدید


طول سرویکس و سرکلاژ

سلام ivf کردم فردا ۴ماهم کامل میشه میرم تو۵ماه_ یک خانم بهم گف من ۶ماهه سقط کردم یکدفعه دهانه رحمش باز شده سقط کرده حالا بمن میگه هرجوری شده بگو دکترت سرکلاژت کنه گف شکمی سرویکسش ۴۲ بوده دکتر گف کم شانسیه بعضیا سونوشون خوبه یکدفعه کم میشه و...
من شکمی ۴۲ بودم ان تی .... ۱۶هفته واژینال ۳۷.۸ بود ک بازورزدنمم همون ۳۷ بود تغییری نکرد دکترسونو و دکتر خودم گف خوبه شیاف و امپول هفتگی هیدروکسی هم استفاده میکنم الان دکترم بگم فک نمیکنم قبول کنه سرکلاژم کنه خیلی ترسوندتم این خانمه ۱۸هفته و ۳روز انومالی دارم میگه ن الان بگو ب دکترت چون زیر۱۸هفته فقط سرکلاژ میکنن
چنددرصد سونوهاشون خوب بوده یکدفعه دهانه رحم باز شده و سقط کردن؟

36 پاسخ 696 بازدید


تفسیر آزمایش یکسالگی پسرم

سلام خانم دکتر ، خسته نباشید
لطف میکنید آزمایش پسر منو تفسیر کنین
آلرژی به پروتیین گاوی داره و دارو هم قطره لیپوزوفرفورت و مولتی ویتامین و د۳ و زینک مصرف میکنه

12 پاسخ 266 بازدید


تفسیر سونوی ۳۳ هفته

سلام وقتتون بخیر دکتر عزیز
ببخشید ممکنه سونوی من رو تفسیر کنید .مشکلی نداره سونو؟
ممنونم

16 پاسخ 549 بازدید


بابت شیر خشک و کولیک و نحوه ی استفاده شیر خشک

سلام وقتتون بخیر دخترم کولیک داره دارویی که دکتر داده قطره کولیزِک و پدی لاگت و گرمیچر ، روزای اول بدنیا اومدنش بخاطر زردی شیر خشک آبتامیل۱ استفاده می‌کرد ولی بعد چند روز شیر خشک رو عوض کردم نان ۱ دادم که شکمش خوب کار نکرد قطع کردم همون آبتامیل دادم که شکمش با آبتامیل روزی ۶ یا ۸ بار حالت عادی کار می‌کرد ولی دیدم سوختگیش زیاد شده قطع کردم شیرخشک ببلاک مخصوص رفلاکس دادم ۲ وعده که اشتباه اینو گرفتم بعدش شیر خشک ببلاک مخصوص کولیک گرفتم که چربیش زیاده روش هم نوشته برای بچه هایی که شکمشون یوبس و کولیک دارن ولی با این حال دخترم کخ اسنو میخوره شکمش بازم ب سختی کار میکنه روزی یکبار، شکمش صدا میده مدفوع داره خیلی هم زور میزنه اذیت میشه
توصیه شما چیه؟

4 پاسخ 291 بازدید


سوختگی پای نوزادواسهال

سلام دکترجان دخترمن انفولانزاگرفت بعدازاون اسهال شدیدداره پمادکانادولا زدم ان ان زدم زینک زدم دپانتکس زدم چاره سازنبودپدی لاکت دادمش موزدادم نشاسته دادم فایده نداره شماببینید

54 پاسخ 509 بازدید


آیا بی نظمی پریود در اقدام نشانه آماده شدن رحم هستش؟

سلام وقتتون بخیر باشه
آیا تو دوران اقدام که پریود عقب میوفته نشانه آمادگی رحم هستش؟

30 پاسخ 3,891 بازدید


ورم کلیه نوزاد یک ماهه

سلام ماماجان ممنون ازکمکهایی ک در طول بارداری بهم کردید ماماجان دخترم چند روزی بود بی تابی میکرد حین شیر خوردن جیغ میزد ی مدت آروم شد باز دوباره شروع کرد متوجه شدم ی طرف شکمش سفت وورم داره ببخشید شرمنده سه روزم میشد ک شکمش کار نمیکرد وقتی ام کار میکنه سفته روان نیست دیروز بردم دکتر سونو نوشت و میگن ورم داره کلیه هاش بهم فقط دوتا شربت داد ک برای شکمشه گفتم کلیه هاش چی گفت ی ماهه دیگه سونو بده ببینم کوچیک شده یا ن الان دخترم درد داره ب خودش میپیچه ب نظرتون ی ماه صبر کنم یا ببرم ی دکتر دیگه سونوشم میفرستم

11 پاسخ 712 بازدید


آزمایش پاپ اسمیر و نتیجه ازمایش

سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر
این جواب پاپ اسمیر خرداد ۱۴۰۰ هست
که دکترم دیدن گفتن مشکلی نیست
چند ماه بعد از این اقدام داشتم وبارداری پوچ داشتم...
میرفتم پیششون برای چکاپِ بقایا گفتن عفونت قارچی داری
در حالی که فردای معاینه پریود شدم و اون چیزی که دکتر عفونت قارچی تشخیص دادن ترشح قبل از پریودی بوده...
پماد و قرص دادن مصرف کردم.
دیروز رفتم پیش دکتر دیگه ای معاینه کردن گفتن زخم داری و عفونته
و گفتم تشخیص دکتر قبل رو مبنی بر عفونت قارچی که گفتن نه عفونت قارچی نداشتی
پماد دادن و قرص سفکسیم ۴۰۰ و آزیترو۲۵۰
امروز پاپ اسمیر پارسالمو دیدن میگن توش زده زخم داری
باید مجدد پاپ اسمیر بدی
ببینیم در چه وضعیه؟

لطفا شما چک کنین اصلا زخم دارم؟
چون اصلا ترشح عفونی و بو دار ندارم
فقط ترشح تخمک گذاریم خیلی خیلی کمرنگ به سبزی میزنه


26 پاسخ 450 بازدید


لکه بینی به وسیله زدن کرم واژینال کلوتریمازول

سلام خدمت دکتر اوما
من بخاطر ترشحات سبزرنگی که داشتم دکتر کرم واژینال داد، حالا دیشب زدم تقریبا تا نصفه هم بردم داخل
و همون موقع انگار مقداریش هم ریخت بیرون
الان همراه با کرم یکمی رنگ قرمزخیلی خیلی کم رنگ هم اومد ازم
الان میخوام بدونم به بچه که آسیبی نزده یا اینکه دهانه رحم باز شده خون از چی بوده
36 هفته و7 روزم

12 پاسخ 6,372 بازدید


مهلت انجام آزمایش آلفا فیتو پروتئین بعد از تست سل فری؟

سلام دکتر عزیز و دوستان
من آزمایش سل فری دادم ولی هنوز جوابش نیومده و دکتر هم هنوز برام آزمایش فیتو پروتئین ننوشته. میخواستم بدونم کسی اطلاع داره تا کی برای این آزمایش زمان دارم؟ میترسم وقتش بگذره
الان 15 هفته و 5 روز هستم. ممنون میشم راهنماییم کنید اگه تجربه دارید

24 پاسخ 661 بازدید


تغییر سن پریودی با سن سنو انتی

سلام دوستان کسی سن پریودیش با سن سنو انتی تغییر داشته؟؟
چند روز جلو بوده؟

21 پاسخ 491 بازدید


تفسیر جواب ازمایش بارداری

سلام خانم دکتر و دوستان عزیز ممنون میشم تا زمانی ک بخام برم پیش دکترم این ازمایشو برام تفسیر کنید

21 پاسخ 474 بازدید


عرق نعنا و نبات به نوزاد دو ماه

درود اوما جانم آیا دادن عرق نعنا به نوزاد دوماه برا درمان کولیک مضر هست یا ایرادی نداره؟

112 پاسخ 2,018 بازدید


مصرف قرص آ اس آ بدون تجویز دکتر

سلام خدمت خانم دکتر و دوستان، همسرم فک میکنه خونش غلیظ شده رفته قرص آ اس آ از داروخونه گرفته بخوره اشکال نداره بدون تجویز دکتر بخوره؟

16 پاسخ 420 بازدید


تفسیر آزمایش کم خونی

سلام دکتر عزیز وقتتون بخیر ،این جواب آزمایش کم خونی پسرمه لطفا میگین اوضاعش چطوره؟ ۲ماه پیش که آزمایش داده بود ذخیره آهنش خیلی کم بود دکترش گفت باید در روز سه تا ۱۵ قطره‌ آهن بخوره میخواستم بدونم الان بازم احتیاج هست ادامه بدم؟به غیر از درمان دارویی از نظر خوراکی چه چیزایی میتونم برای رفع کم خونی بهش بدم؟

25 پاسخ 345 بازدید


اضافه کردن روغن زیتون به غذای کمکی

سلام،دخترم حساسیت به پروتئن گاوی داره.باید توی غذاهاش روغن زیتون بریزم،ولی نمیدونم چه موقع روغن رو اضافه کنم؟مثلا وقتی فرنی داره میپزه روغن رو اضافه کنم یا موقعی که پخت و سرد شد؟

14 پاسخ 470 بازدید


علت داخل بودن الت بچه

خسته نباشید پسرم نزدیک8ماهشه از3.4ماهگی که تپل شدسرالتش داخله همش مشکلی که نیس طبیعیه نه؟

29 پاسخ 1,016 بازدید


واکسن کزاز در بارداری

سلام خانم دکتر عزیز
برای عفونتی که دارم، سفکسیم ۴۰۰ و کرم داوالاگسی استفاده میکنم.
امروز واکسن کزاز زدم،میخواستم بپرسم که مصرف قرص و پماد تداخل نداره با واکسن؟

7 پاسخ 508 بازدید


سنوگرافی شکمی انجام دادم

سلام خانم دکتر عزیز ببخشید من دیروز سنو شکمی شدم و قلب تشکیل شده بود و صدا شو هم شنیدم امروز هم برای تحت نظر بودن رفتم پیش یه پزشک زنان و مجدد سنو شکمی انجام داد و بازم اوکی بود خدارو شکر
سوالم این هست که فشار اون غلتک سنوگرافی به جنین آسیب نمیزنه؟ چون شکمم و چند باری فشار داد

16 پاسخ 505 بازدید