علائم زایمان زودتراز چهل هفته
سلام خانوما
میخاستم بدونم کدوماتون تو ۳۶هفته یا زودتر وکمتراز ۴۰هفته زایمان کردید؟علائمی داشتید ک مثلا بدونید قرارزودترزایمان کنید واینک وزن بچه هاچطوربود ازچندهفته دستگاه نمیرن احتمالش هست دستگاه نرن یازردی هم نداشته باشن ممنون میشم جواب بدید من چندروزه انقباض دارم روزی شیش یاهفت باراما تایمانزدیک هم نیستن ودردشم قابل تحمل دکتررفتم ی دستگاه وصل کردن نمیدونم اسمش چیه ضربان قلبشوحرکاتشوثبت کردن گفتن مشکلی نیس اماهمش میترسم زودبیاد الان ۳۶هفته ویک روزم دوسدارم حداقل تا ۳۸هفته بمونه
پزشک عزیز لطفا راهنمایی میکنین🌹
سلام دکتر جان من حدود دو هفته قبل سرماخورده بودم و چند روز بعد خوب شدم اما چون باردارم و دارو نشد استفاده کنم هنوز بعد دوهفته سرفه میکنم همه علایم دیگ خوب شد این سرفه باهام مونده گاهی انقد سرفه خشک میکنم حالت تهوع میگیرم و بالا میارم
یه دارو یا شربت یا چیزی که برای سرفه تو بارداری بتونم بخورم و ضرر نداشته باشه برای جنینم لطفا بهم میگین
سلام ماما جان. علت گرسنگی مدام چی میتونه باشه؟ حتی بعد از غذاخوردن.
مدتیه در رژیم به سر میبرم ولی اصلا نمیذارم گرسنگی بکشم از دیشب تا الان ار چی میخورم با اینکه تقریبا رژیم رو شکوندم ولی احساس گرسنگی همش همراهمه. جوری که شکم و معده به سروصدا میفته از شدت گرسنگی🤭
بارداری و صدای بلند باند
سلام دکتر عزیزم و دوستان گلم ببخشد من ۳ روز عقب انداختم نمیدونم باردار باشم یا نه ولی دیشب عروسی بودیم پسرم خورد زمین رفتم بلندش کنم اندازه یه دقیه جلوی باند بزرگ وایسایدم صدلش بلند بوی جوری که بدنم لرزید اگه باردار باشم بعد نیست
مشکل رگ باز قلب در کودک
سلام دکتر عزیز و دوستان گل
دکترجان پسرم وقتی ۱۰ روزش بود برای اکوی قلب بردم متخصص قلب کودکان که گفتن قلبش رگ باز داره و دو ماهگی باز ببرم چک بشه
دو ماهگی بردم که باز برطرف نشده بود گفتن یکسالگی مجدد مراجعه کنم
تا الان که ۳ سال و نیمه هست هر سال اکوی قلب داده ولی رگ همچنان باز هست
دکتر اینبار گفتن که دیگه امکان بسته شدنش بطورت طبیعی کمه و باید ببرم تهران آنژیو کنه
این هم گفتن که خیلی رگ نازکه و فشار آنچنانی به قلب وارد نمیکنه و میتونم یکسال دیگه صبر کنم.
دکتر بنظر شما اگه صبر کنم تا بزرگتر بشه بعد ببرم آنژیو چقدر میتونه خطرناک باشه؟ و اینکه آنژیو عمل سختیه و بیهوشی داره؟
آیا دارویی هست که با مصرفش رگ بسته بشه و نیاز به عمل نباشه؟
تاخیر پریودی و بی بی منفی
سلام خانم دکتر عزیز 🌹
و دوستان گل
خانم دکتر گرامی من با ۶ روز تاخیر پریود نشدم و بی بی هم زدم امروز منفی بود چکار کنم و اینکه از صبح اسهال شدم حساسیت سینه و درد پریودی و کمردرد هم دارم ضخامتم در روز ۳ تاخیری ۱۰ بود الان و دیگه نمیدونم ممنون
سلام خانم دکتر میتونین درباره امپول دوماهگی بهم کمک کنید
سلام دکتر جان من مادر اولیم و هیچ تجربه ای ندارم میخوام بهم بگید قبل و بعد امپول دوماهگی باید چکارایی رو انجام بدم که دخترکم ازیت نشه 🥺 ممنون میشم و کدوم قطره بهتره پاراکید یا استامینوفن و اینکه چسب ضد درد ایا تاثیری داره رو درد پای بچه یا نه؟!!ممنون از پاسختون
تکرر ادرار و حالت ضعف بعد لابیاپلاستی
سلام دکتر عزیز خسته نباشید ببخشید من الان ده روزه لابیا پلاستی و تنگی واژن انجام دادم دردم بهتره ولی تکرر ادرار خیلییییی زیاد دارم و اینکه ببخشید دفع زیادی هم دارم طعم دهنم بد شده هیچی نمیتونم بخورم نمیدونم چرا اینطوری شدم بنظرتون با این عمل اسیبی به مثانه وارد میشه که انقد تکرر ادرار دارم یا ماله قرصایی که خوردم هرچند الان سه روزه هیچ قرصی نمیخورم ولی بازم خوب نشدم دکتر میگفت مال قرص سیپروفلوکساسینه اگه ماله اونه پس کی خوب میشم توروخدا اگه میشه راهنمایی کنید خیلی نگرانم😢
دونه قرمز روی صورت دخترم
سلام خانم دکتر
دخترم روی صورتش ۴ . ۵ تا دونه قرمز زده
امروز دیدم روی گوشش هم زده . ولی بدنش نداره
غذای جدیدی ندادم . شیر خشک میخوره
بنظرتون چیه ؟ عکسشو میفرستم
پیشاپیش از پاسخ شما سپاسگذارم ❤️
ورم سمت راست بیضه پسرم
سلام .قت بخیر
حدودا یک ماهه متوجه شدم سمت راست بیضه پسرم ورم کرده و اندازش بزرگتر از سمت چپ بیضه اش شده
خیلی نگران شدم و پسرمو بردم دکتر
دکتر سونو گرافی نوشت، انجام دادیم، گفتن احتمال فتخ نداره و چیز خاصی نیس طی چند ماه برطرف میشه
اماالان با گذشت ۱۰ روز از سونو گرافیش متوجه شدم که ورمش مقداری بیشتر شده
خیلییییی میترسم
پزشک محترم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
داروی تیروئید و داروی معده
سلام ووقت بخیر خانم دکتر عزیز ببخشید من باردار هستمو سر بارداریم تیروئید گرفتم الان داروی تیرویید مصرف میکنم و برای اسید معده زیادمم نیم ساعت بعد داروی تیروئید قرص پنتو پرازول میخورم آیا باهم تداخلی دارن؟؟ و اینکه اثر داروی تیروئید رو از بین نمیبره قرص پنتو
تست گلوکز و اکو قلب
سلام خانم دکتر روزتون بخیر و شادی
من تست قند ناشتا به درخواست مرکز بهداشت انجام دادم که حدود ۷۳ و بعد از دوساعت ۷۹ شده بود. سوالم اینه نیاز به انجام تست تحمل گلوکز دارم؟ و این آزمایش رو باید پزشک زنان خودم برام بنویسه؟ و همین مرکز بهداشت برام انجام اکو قلب نوشته که البته دکتر خودم چیزی نگفته. اکو قلب روتین به همه پیشنهاد میشه؟یعنی سونوهایی که میریم اکو قلب رو چک نمیکنن
نفسیر ازمایش چکاپ من
سلام خانم دکتر میشه لطفا این ازمایش تفسیر کنید تالاسمس مینور دارمت
سلام خانم دکتر عزیز و مادرای مهربون آب مغز جنین نگرانم کرده
خانم دکتر عزیز امروز سونوگرافی رفتم همه چیه فرشتم اوکی بود خدارو شکر آب دور مغز فرشتم (نه و نیم )هست دکتر سونوگرافی گفت باید آب دور مغز جنین پایین ۱۰ باشه گفت مشکلی نیست ولی باید تحت دکتر باشید و هفته ۳۵ دوباره چک بشم سوالم اینه با دارو آب دور مغز جنین کم میشه چی کار کنم خیلی نگرانم الان ۲۷ هفته هستم ممنون میشم کمکم کنید تا استرسم کم شه😔😔😔
فعالیت بعد از سزارین
من واقعا خیلی استرس بخیه هام رو دارم و میترسم بد رعایت کنم و یچیزی بشه
الان اومدم خونه مامانم ولی واقعا شرایط اینجا خوب نیس زیاد خونه خیلی شلوغه مادرمم کاراش زیادن وقت نمیکنه هی در خدمت من باشه
من برا شیر دادن بچم خیلی خیلی اذیت میشم توی هیچ پوزیشنی راحت نیستم هر حالتی میشم چون بچرو موقه شیر دادن میزارم توی بغلم و تقریبا روی شکمم ، شکم درد میگیرم بنظرتون این کارم خطرناکه؟؟؟
بعد به پهلو هم نمیتونم بخوابم ک بچرو شیر بدم
سینه هام نوک نداره برا شیر دهی بچم خیلی باید زمان بزارم و خسته میشم
باید چ کنم بنظرتون. زنگ بزنم خواهرم بیاد پیشم بچرو شیر خشک بدم
باید چ کنم من
شما هم ب غیر شیر دادن نمیتونستین کار دیگه ای برا بچه کنین؟
شیردهی نوزاد یک ماهه
سلام خانم دکتر عزیزم خوبین، دختر من یک ماهش شده، خواستم بدونم الان ساعت شیردهیش چجوریه؟ تا چند ساعت شیر ندم مشکلی نیست؟امروز بیشتر هر سه ساعت بهش شیر دادم چون خوابید بیشتر، دیشبم بعد چهار ساعت بیدار شد، لطفا طول شب و طول روز بهم بگین تا چند ساعت مشکلی نیست؟ ممنونم ازتون❤️❤️
آیا خوردن آنتی بیوتیک قبل عکس رنگی الزامیه؟
با سلام. من چند روز دیگه عکس رنگی رحم میگیرم بدون بیهوشی با روش کتتر. آیا خوردن آنتی بیوتیک الزامیه قبل و بعد عکس؟ خود مرکز چیزی نگفت اما خوندم که برای جلوگیری از عفونت میخورن.
دکترمهنازجهانی درقزوین،مامانای قزوینی بیایید
سلام خدمت مامانای گل اومایی
سوالم راجع به دکترمهنازجهانی تو قزوین هستش،کسی این دکترو میشناسه چیزی دربارش میدونه یا پیشش ویزیت شده؟برای زنان زایمان هستش
دکترتو بهداشت بهم معرفی کرد خیلی ام تعریف کرد
حتلااگه اطلاعاتی دارید هرچی ک میدونید بگید ممنون🥰🥰
سونوی رشد ۳۰ هفتگی
سلام خانم دکتر عزیز ممکنه این سونو رو ببینید و نظرتون و بفرمایید وزن جنین آیا کمه برای این هفته ؟ سونوی ۲۸ هفتگی رو اول میفرستم بعدم سونوی آخر و که ۳۰ هفته و ۳ روز بوده و میخوام بدونم کلا تو سونو چی نوشته و از خود دکتر پریناتولوژیست که درباره تغذیه و مکمل و اینا پرسیدم که استفاده کنم تاثیر داره که وزن بالاتر بره و جنین درشت تر بشه گفت خیلی تاثیر نداره درست میگه؟
تزریق انوکساپارین در هفته 31
سلام وقتتون بخیر خانم دکتر
من باردار دوقلوی 31 هفته هستم و بدلیل iugr یکی از قل ها پزشک پریناتالوژیست برام انوکساپارین 4000 تجویز کردن
حالا خواستم بپرسم روی شکم بزنم مشکلی نداره؟
کلا کجاها بهتره ک بزنم؟
حتی فکرشم نمیکردم این روز ببینم💔
حتی توی خوابم نمیدیدم همیشه از خدا میخاستم من قبل همه عزیزام بمیرم چون طاقتشو نداشتم ولی الان داره ۵ ماه میشه ک عزیزترینم رفته و من دارم نفس میکشم😞
نه بچه ام که بگم بزرگ میشم یادم میره نه اونقد پیرم ک بگممن زندگیمو کردم غمت دقیقا نشست وسط جوونیم💔😞
هروقت ب ۱۸ ام هر ماه نزدیک میشیم مث ۱۸ دی ماه لعنتی ک رفتی دنیا آوار میشه سرمون
تمام وجودم ،تمام زندگیم غمت ذره ذره آبم میکنه کو بشم این روزا رو نبینم
بمیرم ک از بقیه نخوام پنجشنبه ها واسه آرامشت دعا کنن💔
تو باید میومدی سر مزار من عمر آجی💔😞
خاهش میکنم اگ براتون مقدروه برای آرامش روح و روان داداشم دعا بخونین💔
شهید وطن_جاویدنام_پژمان شهپیری🕊
۱۸ دی لعنتی🖤
سلام بچها بیاید اینجا اگر مشکلی دارید❤️❤️
بچها امروز دیدم خیلیا مشکل داشتن و دلشون دعا کردن دسته جمعی میخاست🥺بیایداگر غمی دارید مشکلی دارید اسم بدید براتون سوره قدر بخونم
در عوض واسه یه نی نی کوچولو که از همین اومای هاس دعا کنید شنواییش مشکلی نداشته باشه خیلی دلم گرفته بغض دارم براش😭😭😭😭
دوستان گلم لطفا بیاید برای کابینت بهم نظر بدید خوشحال میشم
سلام خانمای عزیز
عکس میفرستم لطفا لایک کنید کدوم بهتره
بعد اینکه راجب کابینت با روکش وکیوم نظر بدید، نگهداریش اوکیه؟کلا معایب و مزایاش رو بگید اگر اطلاع دارید ممنون
تنگی نفس در بارداری ب چ دلیل است
چند وقته تنگی نفس دارم نمیدونم در بارداری طبیعی یان اکسیژن کافی ب جنین میرسه
کدوم رنگو بگیرم؟
نمیتونم انتخاب کنم😵💫 لایک کنید لطفا🩷
بین دو راهی موندم میشه راهنماییم کنید
سلام دوستان
ب نظرتون دوتا بچه همسن تو خانواده مثلا(دوتاپسر عمو. پسر عمه. پسر خاله)همکلاسی بشن خوبه تو ی کلاس باشن؟؟
پسرم با پسر عموش همسن هستن و امسال باید برن کلاس اول. پسر من پسر عموش رو خیلی دوست داره و وابسته اش شده طوریکه هرجا بره میگه آرمین هم باید باشه مثلا اگه برایم بریم پارک. مهمو نی گردش . میگه بریم دنبال آرمین. یااگه خونه پدربز۱رگش باشیم بخایم بیایم خونه همراه ما نمیاد گریه میکنه ک بمونه کنار ارمین بازی کنن اگه حتی ی روز از صب تا شب باهم بازی کنن بازم وقتی میخان ازهم جداشن انقد گریه میکنه ک بذارین کنار هم باشیم و بازی کنیم براینکه آرمین باهاش دوس باشه همه کار براش میکنه ولی پسر عموش اینجوری نیس یعنی وابسته پسر من نیس وقتی بخان از هم جدا بشن اصلا گریه نمیکنه و راحت با پدر و مادرش میره و اینکه تو بازی ها و همه چی پسر عموش ریس پسرم میشه و بهش زور میگه و هرکاری پسرم بکنه میاد چغولی میکنه و به همه میگه مثلا اگه باهم دعواشون بشه یا پسرم ی کاری بکنه میاد میگه حتی هرچی خرابکاری باشه میندازه گردن پسر من ولی پسر من اصلا اینطوری نیس اصلا نمیتونه از خودش دفاع کنه. پسر من پسر عموش رو واقعا دوس داره ولی پسر عموش پسر من رو اونطوری دوس نداره و قهر و آشتی بودن براش مهم نیس. البته پسر منم بدی ها و اذیتای خودش رو داره مثلا باهم دعواشون بشه همدیگرو میزنن و بهم چیزی میگن ولی پسر من قهر بلد نیس و زود میره معدرت خواهی میکنه و اشتی میکنه پسر من شیطونه پسر عموش یکم آرومتر یعنی شیطنتاشون یکیه حتی پسرعموش زورگوتره و مدام سر پسر من داد میزنه ولی زرنگ و با سیاسته
خلاصه ک امسال باید برن کلاس اول و پسر من اصرار داره ک باید با ارمین تو یک کلاس باشن ولی بااین اوصاف نمیدونم باید چیکار کنم. شهرمون ی مدرسه عیرانتفاعی خیلی خوب داره ک معلمش خانم هس با تجربه و تعداد دانش آموزان کمه دوتا مدرسه دولتی هم داره ک شلوغه و تعداد دانش آموزان زیاده و معلمشون مرد. آرمین میره مدرسه غیرانتفاعی ک خوبه من نمیدونم چیکار کنم بفرستم مدرسه دولتی جدا از آرمین باشه یا مدرسه عیر انتفاعی کنار آرمین
شما جای من بودین چیکار میکردین
باهم باشن خوبه یا جدا از هم
سلام خانوما خوبین میگم میشه بیاین یکم منو آروم کنید
ما خونمون رو گذاشته بودیم واسه فروش یه مشتری خیلی جدی داشت بهش میگیم x
خودمون هم قرار بود خونه بخریم ما نمیخواستیم تا وقتی خونه رو قطعی نکردیم خونه ی خودمون رو بفروشیم
این آقای ایکس هزار بار زنگ و پیام که پول من نقده و...
ما هم از اول بهش گفتیم بزار قولنامه کنیم بعد انشاالله با شما اوکی میکنیم اونم خیلی اوکی بود با این قضیه
من دیروز ظهر خونه ای که میخواستم قولنامه کردم
واسه پرداخت پول هم با آقای ایکس هماهنگ کردیم گفت شنبه بریم دنبال کار های دفتر خونه و پول رو میژنه و...
حالا ما واسه سه شنبه قرار هست پول بدیم واسه خونه ای که خریدیم
حالا آقای ایکس میگه من آنقدر پول ندارم ۵۰۰ میلیون بهم تخفیف بده مگرنه خونه رو نمیخوام
حالا ما دنبال مشتری جدیدیم
حالم خیلی بده
چرا مردم آنقدر بی شرف شدن
از قبل همه چی رو باهاش تی کردیم
حالا میدونه دستم زیر سنگه داره ازم اخازی میکنه
گرفتن حق طلاق از همسر خوبه یا ن؟
سلام خانما. حقیقتش من از بس اطرافم خیانت مردا رو دیدم یا تو اوما خوندم خیلی بهم ریختم. همش حس میکنم همسرم بهم خیانت کنه. ولی تا الان ک هشت سال از زندگیم میگذره کوچکترین چیزی ازش ندیدم. خیلی دوسش دارم ولی خیانت کردن خیلی فکرمو درگیر کرده. دیشب بهش گفتم حق طلاق بهم میدی؟ امروز هم حق طلاق بهم داد هم حضانت بچه ها رو. حالا نمیدونم کار درستی کردم یا ن؟ این گرفتن حق طلاق رو زندگیم اثر نمیذاره؟
اسم نویان یا آراد هرکی بیداره
اسم پسرمو بزاریم نویان یا آراد ، اسم باباش هم فرزاده معتقده ب اسم من باید بیاد😂
حالا از نظر شما واقعا کدوم اسم قشنگه
و اینکه بنظرتون نویان سوسول نیس؟
درباره ی اوتیسم که پدر منو درآورده
سلام قبلا هم تاپیک زده بودم در این مورد
وقتی بچم 2 سال و 3 ماهش بود احساس کردم دخترم علائم اوتیسم داره
بردم مغز اعصاب گفت ممکنه توی طیف باشه بردمش روانشناس گفت نه بردمش کاردرمانگر و سفت و سخت رد کرد و گفت من کارم با کودکان اوتیسم هست بچه شما سالمه
حالا 6 ماه گذشته
بچه من 2 سال و 10 ماهشه میگن کودک 3 ساله باید 500تا کلمه بگه ولی دختر من نهایتا 200 تا میگه
هرچی بگم تکرار میکنه ها تما اونایی ک خودش میگه 200 تاس ممکنه یه بچه اوتیسم باشه اما اینهمه کلمه قبله 3 سالگی بگه؟
جمله 3 الی 4 کلمه ایی ب ندرت میگه
کلا آروم و بی حرفه و توی دنیای خودشه همین من و ترسوند
از 1 تا 10 میشمارد و رنگهارو هم بلده
شعر تاب تاب همبازی و اینا کی اند سیب سیب و بلده بخونه
میوه هارا بلده
اما مثلا من 1سال میشه از پوشک گرفتمش حتی 1 بار هم دسشویی شو نمیگه خودم میبرمش
اگه نبرمش اول جیش میکنه بعد میاد میگه مامان جیش
ارتباط چشمیش یکم ضعیفه قشنگ زل نمیزنه تو چشم آدم چشمش و میدزده
با همسالاش بازی میکنه میره بینشون اما اگه ولش کنی ترجیح میده تنهایی بره خاک بازی و شن بازی
به نظرتون میتونه اوتیسم باشه؟
اسمش و بلد نیست اگه بگی اسمت چیه با خودت تکرار میکنه اسمت چیه؟بعد بهش میگی اسمت نورا میگه اسمت نورا....این نگران کنندس؟
کودک شما سه سالش بود چه ویژگی هایی داشت؟
علت درد کمر ودرد پریودی
سلام خانوم دکتروخانوما
امروز چهارباردردم گرفت درد پریودی یاهمون زایمان درحد چندثانیه دوبارظهرودوبارم شب یکمم کمرم دردگرفت وکشانه رانمم خیلی دردمیکنه هیچ حالتی خوب نمیشه و بچه هم ک تکوناشو تو قسمت رویش مو واژن زیرناف پایین تر حس میکنم حس سنگینی دارم رو زیرشکم و واژن اصلانمیتونم بشینم یاراه برم دردمیگیره سفت میشه زیرشکمم همش بایددرازبکشم بنظرتون چیکارکنم بچه سفالیک وزایمانمم طبیعی
انتخاب اسم پسرانه دیار و دایار
بین اسم دیار و دایار کدوم قشنگتره ؟؟
دیار به معنی وطن و سرزمین
دایار به معنی یار مادر
دکترجان دخترم سرش شپش داره⚡️⚡️
سلام دکترعزیزم خسته نباشین 💕💕
دخترم ۲۰روزه سرش شپش افتاده شامپونیکسترین ۱درصد خریدم زدم ولی اصلا فایده نکرد پسرم هم داره هرروز میشینم رشک هاروهم جدامیکنم بازم هستن چیکارکنم چه راهکاری پیشنهادمیدین که قطعی باشه؟؟
اگه ببرم دکترپوست ومو تاثیر داره؟؟
مامانای عزیزم اگه شماهم راهکاری دارین بی زحمت بگین قربونتون❤️😘😘
بی بی چک هاله داره؟
سلام دوستای گلم من روز 13 انتقال جنین هستم از روز 11 لکه بینی دارم.امشب بی بی چک زدم هاله خیلی خیلی کم رنگ رو میبینم تو عکس زیاد مشخص نیست ممکنه مثبت باشه؟
اگه براتون مقدوره دعا کنید
سلام دوستان اومایی.وقتتون بخیر.این مدتی که اینجا بودم خیلی میدیدم که دوستان طلب دعای جمعی میکنن و انگاری دعای دسته جمعی گیراتره.بدجوری کار گره خورده.کار یکی از عزیزام.اتفاقی افتاده تو خانواده که برای حلش محتاجم به دعاتون.امیدوارم نتیجه بده.
اگر وقت دارین برای حل مشکلشون که یجورایی مشکل کل خانوادست دعا کنید.ممنونم ازتون.خدا پشت و پناهتون باشه و تنتون سلامت و زندگیتون پر از برکت🙏💞
من هنوز نتونستم اسم انتخاب کنم اگه اسم دختر مدنظرتون ممنون میشم کمک کنید
خودم اسم الین و الارا مدنظرم بود ولی بقیه زدن تو ذوقم دخترم اسمش الناس همسرم و دخترم اسم الین و دوس دارن ولی به بقیه میگم میگن اسم اصلا معنی نمیده انگار نصفه اس ،اسم الارا هم میگن انگار یه زن بزرگ و صدا میزنی 😒اگه اسمی مدنظرتون ممنون میشم کمک کنید چی بذارم
ب مشورت و همفکری تون نیاز دارم
سلام دوستان عیدتون مبااااارک
دوس دارم برا خودم ی کسب و کاری راه بندازم ب نظرتون مغازه پوشاک و اکسسوری بچگانه توی ی شهر خیییلی کوچک خوبه؟ سرمایه اولیه چقد میخاد؟درآمدش چطوره؟ سفارش عمده از کجا بگیرم؟ کانالایی ک تو ایتا و روبیکا هس عمده فروشن قابل اعتماده ب نظرتون یا باید حتما برم تهران و گناوه عمده بخرم؟
سلام خانما میشه یه مشورت بدید
یه مقدار پول داریم به نظرتون بدیم طلای آب شده یا پراید مدل پایین برای خودم بخرم؟ممنون میشم لایک کنید❤️
چرا همیشه نمیدونم چی درست کنم؟🥲🥲🥲🥲
همه چی هم خوردیم ...
تنها گوشتی هم ک داریم چرخ کرده بوقلمونه....
با بوقلمون هم ک همه غذایی نمیشه درست کرد
بچه ها میشه برام دعا کنید ی مشکلی برام پیش اومده
سلام خانمای گل و عزیز اوما اگه براتون مقدوره برام صلوات بفرستید ی مشکلی برامون پیش اومده بخیر و خوشی تموم شه ممنونم از لطفتون😘




