Ooma

تفسیر جواب آزمایش قند و چکاپ

سلام خانم دکتر میشه آزمایش من رو تفسیر کنید؟

2 پاسخ 37 بازدید


حس سبک شدن شکم

سلام هفته ۳۴ بارداریم دو روزه حس میکنم شکمم سبک شده احساس سنگینی بچه رو دیگه ندارم و حرکات بچه هم کمتره (شدت ضربه ها کمتره) همون دو روز پیش هم نوار قلب گرفتم همه چی خوب بود.
بیشتر کل روز رو حس میکنم بچه خوابه حتی موقع نوار قلب هم دکتر گفتن که خواب هستش

2 پاسخ 197 بازدید


مشکل مجدد معده درد و آروغ بدبو

سلام خانم دکتر من مجدد دچار معده درد شدید شدم از دیشب و همش معده و روده هام صدای حباب میده.آروغ های شدید بد بو دارم که حالمو بدکرده
چون یبوست هستم اکثرا ودیشب به شدت سمت راست شکمم قفل کرده بود با شیاف گلیسیرین مدفوع شل داشتم .الانم یبار اسهال رفتم.
خانم دکترازین وضعیت متنفرم.اونسری هم چندروز طول کشید.چیکار کنم
قرص دایمیتیکون ظهر خوردم بهتر شدم آروغ میزدم اما بوش رفته بود اما از ظهر دوباره گرفته و الان ۳ صبه دازه میکشه منو .شب بعد شام هم یدونه خوردم اما انگار نه انگار هیچ اثری نداشت
نوشابه هم خوردم اونم اثر نداشت.
دیگه کم اورم بخدا😭

5 پاسخ 137 بازدید


سونو انومالی مجدد در هفته ۲۶

سلام خانم دکتر.دکتر من برام انومالی اسکن نوشته برای قردا(هفته ۲۶-۲۶)
من ۱۸هفته هم رفته بودم و مشکلی نداشت.
بنظرتون زود نیست برای این سونو یا حتما فردابرم؟
اکثرا دیدم سونو بعدیشون ۲۸ هفته ببعد رفتن

11 پاسخ 167 بازدید


تفسیر ازمایش فر ند یک ساله

سلام خانم دکتر دختر من یک سال و دوماهشه وزن تولدش ۳۳۰۰ بوده اما الان ۸۴۰۰ هست و تو دوماه اخیر ۳۰۰ گرم اضافه کرده اما تو این دوماه چهارتا دندون آسیاب هم دراورده اشتهاش هم خوبه همه چی گوشت برنج سوپ همه چی میخوره و اصلا هم بی حال نیست و لی شب ها خیلی دیر میخوابه تا دو دو نیم بیداره
دکترش چکاپ داد این ازمایشش میشه برام تفسیر کنید و بگید برای وزن گیریش چیکار کنم ممنون.اکه کسی تجربه ای داره ممنون میشم بگه

8 پاسخ 65 بازدید


استفاده از قطره حاویdhaبرای نوزاد ۸ماهه

سلام و عرض ادب خدمت خانم دکتر عزیز
پسر من طبق تقویم اوما ۷ماه و ۲۷ روزشه
خوب غلت میزنه جابجا میشه رو دستاش میاد
دندونش هم دو هفته ای هست داره تیزی میزنه برای درآمدن
خودش تنهایی میشینه به اندازه شاید ۱۰دقیقهولی یه کم تنیله برای حرکت
هنوز ۴دست و پا نمیره
من میخواستم بهش قطره بب وینک بدم اشکال نداره ؟
الان مولتی ویتامین ویوا کیدز میخوره و قطره آهن سیدرال گوچه

بدون پاسخ 47 بازدید


کودک ۱۵ ماهه من پاهایش را روی زمین نمیگزارد

سلام خانم دکتر عزیز من دختر ۱۵ ماهه داره که ده روز دیگر ۱۵ ماهش کامل میشود خیلی خوب میشینه و غلط میزنه و سینه خیز به عقب میره وخودش راحت درازکشیده که هست بلند میشه و میشینه . حالت نشسته پاهاش رو بالا میاره و انگشت شصت پاش رو میخوره و به شکم دراز میکشه حرکات دیگش خیلی خوبه و‌زنش هم ۱۲ کیلو هست سونو لگن و عکس از مفاصل گرفتیم عالیه اما چهار دست و پا نمیره حالتشو میگیره اما جلو نمیاد و فوری خودشو روی زمین میندازه و صدا میزنه که برش داریم با کمک دیوار و مبل بلند نمیشه و راه نمیره وقتی هم ما دستاشو میگیریم بلندش کنیم فوری جفت پاهاشو بلند میکنه که به زمین نخوره بزور یکم سرانگشتاش میرسه نق نق میکنه که دیگه انجام نده من باید جکار کنم دوتا متخصص و فوق تخصص بردیم میگن یکم تنبله و تپل براهمون انجام نمیده و بعضی ها میگن کاردرمانی ببر موندم باید چکار کنم راهنماییم کنید چه ورزش هایی باهاش انجام بدم

7 پاسخ 218 بازدید


سلام دکتر اوما میشه سونوی منو تفسیر کنید

پریودام عقب میوفتن و نامنظم شدن

2 پاسخ 71 بازدید


جواب آزمایش دخترم خاستم

سلام خاستم ببینم جواب آزمایش دخترم چطوره

3 پاسخ 45 بازدید


لکه بینی در 19 دوره

سلام خانم دکتر شبتون بخیر
بنده ماه قبل 23 اردیبهشت 30 دوره پریود شدم بعد این ماه 19 دوره یعنی 10 خرداد تا به امروز همش لکه بینی دارم خون تیره ، فقط یک بار پنج سال پیش اینجوری شدم
میشه بفرمایید مشکلم چیه دارو خاصی هست که مصرف کنم درست بشه یا باید به دکتر مراجعه کنم.

28 پاسخ 168 بازدید


رشد عدد بتا دربارداری

سلام خدمت خانم دکتر
ببخشید من روز موعد بتا دادم ۱۱۸ بود بعد سه روز ۱۳۹۷ بود الان چون ساک را ندیدن گفتن بتا تکرار بشه خارج رحم نباشه وامروز ۴روز بعداز اون بتا ی آخر وی هفته تاخیر بتام ۱۷هزار بود
ب نظرتون خارج رحم یا مولار؟؟خیلی عددش زیاد نشده

29 پاسخ 387 بازدید


سرفه شدید خلطی 😮‍💨

سلام وقت بخیر دکتر جان پسرم خیلی سرفه می‌کنه جوری که نفسش می‌ره قرمز میشه
سرفه هاشم خلطیه و بعد سرفه خلط سفید شفاف مثل کف میده بیرون چیکار کنم چه دارویی میتونن بخورن .

10 پاسخ 129 بازدید


خانوما کمک پریود نمیشم😨

سلام
وقت بخیر دوستان من ۱۵فروردین زایمان کردم
بعد دقیقا ۳۰روز بعدش پریود شدم
الان چن روزه عقب انداختم
پریود نمیشم ولی پی ام اسو ب صورت واضح داشتم😂
الان چیکار کنم
طبیعیه ک پریود نشدم؟
رابطه ک ایی ک پرخطر باشه ام نداشتم ینی جلوگیری طبیعی دارم ولی ببخشید واضح میگم اما توش نریخته
کسی بوده اینجوری باشه؟
پسر اولمو یادم نیس سرش چطو بودم
دیروزم زعفرون خوردم اما خبری نبوده😪
چیکار کنم؟

24 پاسخ 542 بازدید


سلام خانم دکتر بخیم باز شده؟+عکس

۷ روزه زایمان کردم ، خیلی مراقب بودم ولی از دیروز برا شیر دادن بچه یکم چهارزانو نشستم و ب پهلو خوابیدم ، حالا انگار گوشه بخیم ملتهب شده و کمی درد میکنه بنظرتون باز شده ؟

8 پاسخ 634 بازدید


زخم سینه در شیردهی

سلام خانم دکتر خوبین، من هفته اول زایمانم سینه هام زخم بود با چه عذابی ب بچه شیر میدادم، پماد گرفتم که عکسش رو میفرستم ب مرور خوب شد، الان یک هفته ست مجدد سینه هام وحشتناک زخم شده، چون دو روزی خیلی سفت شده بود و بچه م ب سختی میتونست تو دهنش بذاره، شیر میدم اشکم درمیاد، پماد میزنم، شیر خودم رو میزنم رو سینه هام فعلا که تاثیری نداشته، شیردهی برام مثل یه شکنجه شده، پماد بهتری شما میتونین معرفی کنین...

24 پاسخ 182 بازدید


درمان انگل در بچه ۴ساله

سلام خانم دکتر و دوستان عزیز
باعرض پوزش من دیروز تو مدفوع پسرم کرم سفید دیدم. قبلا بخاطر دندون قروچه آزمایش مدفوع دادیم ولی نداشت.
از وقتی بچه دومم بدنیا اومده ناخن میجوعه.همش دستش دهنشه.
کلا خیلی علاقه به شیرینی و بیسکوییت و آبمیوه اینا داره
یک هفته ای میشه انگار پشتش میخاره.شبا خواب خوبی نداره.زود عصبانی میشه
صبح شوهرم رفت بهداشت دکتر شربت داد.گفت نصف وزنش بده
ولی واسه بچه کوچیکه با دکتر خودش مشورت کنین
به منو شوهرم قرص داد. ولی من شیر دهی دارم نباید بخورم
الان هرچی میگردبم شربتش گیر نمیاد
بچه هارو باید چیکارکنم؟؟
مامانا اگر شما تجربه ای دارین تا دکتر جواب بده راهنماییم کنین ممنون میشم

55 پاسخ 512 بازدید


قرص سرماخوردگی بجای شربت

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر بجای شربت سرماخوردگی میتونم به دخترم قرص سرماخوردگی رو بدم ۹ سالشه

5 پاسخ 69 بازدید


بی قراری های کودک 8 ماهه

سلام خانم دکتر عزیزو دوستان گرامی پسر من 8 ماهشه دوتا دندون پایین هم داره الان دو روزه دمای بدنش روی 36.8 درجه خیلی جیغ میکشه تو خواب هم بیدار میشه بی قراری میکنه احتمالش هست داره دندون دیگه ایی در میاره هیچ علائم دیگه ایی نداره از چی میتونه باشه میشه زود جواب منو بدید خیلی کم اوردم دیگه خیلی اذیت میکنه همش درحال گریه و جیغه چی بدم بهش اروم بشه چه دارویی

87 پاسخ 158 بازدید


ختم بارداری در هفته ۳۷ ب علت iugr بودن بچه

سلام دکتر اوما و دوستان گل اوما
من دیروز مطب پزشک بودم نامه داد برا چهارشنبه ک ۳۷ هفته کامل میشم بچم وزنش ۲۳۰۰ البته کمتر بیشتر ۳۰۰ ب علاوه عفونت ک همه چی مصرف کردم و درست نشد بعد معاینه دکتر امروز ترشحات زیادی ازم اومد رنگ سبز و زرد دکتر گفت پماد مایکونازول دو درصد با مترونیتازول ی شب درمیون استفاده کنم ب علاوه آزیترومایسین...بچه تو لگنم هست ولی دهانه رحم هنوز بستس دکتر گفت دهانه رحمم کوتاه شده ولی باز نشده اول ک منو دید گفت شیافو ادامه بدم بعد معایته و سونو ختم بارداری داد الان من همه این داروهارو تا چهارشنبه یا حتی اگ زایمان نشد بعد چهارشنبه هم مصرف کنم؟ بعدم خانم دکتر میشه بستری نشم این چند وقته فقط ب تغذیه برسم؟ هفته ای دوبارم ان اس تی بدم؟ بیمارستانی ک نوشتن و ان ای سیو داره خییییلی بیمارستان وحشتناکیه ب کشتارگاه معروفه من خودمم دوقلوهامو اونجا ب دنیا اوردم و داغشون تو دلم موند....میشه تا هفته بعد‌شنبه صبر کنم ولی ب تغذیه برسم تا بچه وزن بگیره؟ یا اگ صبر کنم مشکلی پیش میاد؟

29 پاسخ 463 بازدید


امینوسنتز و مراقبت های بعدش

سلام خانم دکتر و مامان های عزیز امیدوارم حالتون خوب باشه من امروز میخوام آمینو انجام بدم بعدش چه مراقبت‌های داره ؟

56 پاسخ 376 بازدید


قلب جنین از چند هفته شروع به تشکیل شدن میکنه

سلام وقت همگی بخیر
دوستان من دیروز رفتم سونو گرافی پنج و نیم شیش هفتم هست
سونو واژینال انجام دادم گفتن قلبش تشکیل نشده 😔
خیلی نگرانم... برا دوستم تو پنج هفته تشکیل شده بود من نزدیک شیش هفتمه تشکیل نشده

53 پاسخ 441 بازدید


سالم بودن جنین تو‌شرایط اضطرابی زیاد

خانما ساام
تاحالا کسی بوده تو بارداریش بشدت اضطراب داشته و استرسی بوده ولی بچه سالم به دنیا اومده باشه؟ومشکلی نداشته بچش؟

53 پاسخ 434 بازدید


دو دل شدن از خرید طلا

خواهرا من مقداری پس انداز داشتم که از طریق اپلیکیشن گلدیکا طلای اب شده خریداری کردم به گرمی ۱۷۹۵۰
الان که میبینم هی داره میاد پایینتر، شوهرم میگه امکانش زیاده تا زیر ده تومنم برسع حتی .. حالا چکار کنم؟ چ شانسی دارم بخدا .. از دیشب تا حالا ۱ تومن ضرر کردم، یعنی تاااا خریدم دیدم هی داره میاد پایینتر .. از طرفیم شوهرم اینطوری گفت دلم ریخت .. اشتباه کردم بنظرتون؟؟

50 پاسخ 830 بازدید


خانمهای ک خونتون لوله کشی آب زیر کار هست میاین

لوله جایش نشتی بده از کجا باید بدونیم خبر دارنشیم که خونه رو خراب می‌کنه خیلی ذهنمو مشغول کرده نگرانم 🤕چکارکنیم بعدش

49 پاسخ 441 بازدید


جمع آوری گربه های خیابونی

شماها جایی نمیشناسین بشه بهشون زنگ زد بیان گربه ها رو ببرن ؟ که هم بهشون آسیبی نرسه هم خودمون راحت شیم .

49 پاسخ 403 بازدید


تزریق انوکساپارین در هفته 31

سلام وقتتون بخیر خانم دکتر
من باردار دوقلوی 31 هفته هستم و بدلیل iugr یکی از قل ها پزشک پریناتالوژیست برام انوکساپارین 4000 تجویز کردن
حالا خواستم بپرسم روی شکم بزنم مشکلی نداره؟
کلا کجاها بهتره ک بزنم؟

48 پاسخ 271 بازدید


کفش نیوبالانس مدل ۵۳۰

سلام.خانما کفش نیولانس مدل۵۳۰ گرفتم ،فروشنده بهم ۶میلیون فروخت
خودش گفت اصله
اما داخل دیجی کالا زدم همینو ۲ونیم میفروشن
یه بند اضافه همراهمش داخل کارتون بود
کسی این مدل گرفته از کجا بفهمم فیکه یا اصلهکفش نیوبالانس ۵۳۰

47 پاسخ 651 بازدید


خرید لوازم برقی مثل یخچال

سلام دوستان عزیز یخچال دوقلو چه مارکی خوب و کی خرید راضی هست؟
یخچال ایرانی یا خارجی الجی،؟
من میخوام یخچال فریزر دوقلو بگیرم
از طرفی میگم اینهمه پول ندم برای ال جی چون خیلی گرون شدن ازطرفی میگم عمری هستن این اجناس خارجی
باز میگم نه بزار ایرانی بگیرم اما اصلا شناخت ندارم روشون دوقلوهاش چطورین خوبن یا نه چه مارکی بگیرم؟
اصلا چند سال خوب کار میکنند
اگر کسی تجربه استفاده و خریدشان را داره راهنماییم کنه ممنون
و فروشگاهی که این لوازم برقی اورجینال خارجی داره و قابل اعتبار هست کجاست؟

47 پاسخ 383 بازدید


سلام کسی تونسته موریانه از بین ببره اصلا چجور جونوریه

ما تازه داریم اسباب کشی میکنیم،با هزار مکافات این خونه رو پیدا کردیم ،دیروز که خواستیم اساس ببریم همسایه بغلی اومد گفت کمد دیواری قسمت جا رختخوابی موریانه زده کمه و فقطم همونجا زده،بخدا منو شوهرم فکرمون درگیره شوهرم اسپری کامن زد کل جا رختخوابی رو و اومدیم بیرون نمیدونم از بین میرن ؟یا خونه رو قولنامه رو کلا باطل کنیم؟خونش از هر نظر دیگه خوبه،نمیدونم چیکار کنم میترسم اسباب هام خراب بشن 😭 موریانه چیه اصلااا

47 پاسخ 547 بازدید


دوستان بیایید نظر بدید لطفا😢😢

من دخترم رو ۲ ماهه از پوشک گرفتم ولی هر روز خطاش بیشتر میشه، به نظرتون پوشکش دوباره؟

46 پاسخ 424 بازدید


دوستان ایشان به رحمت‌خدا رفتن جوان هستن‌میشه امشب نماز بخونید براش

نماز لیله الدفن از نماز های مستحب موکد است که در اولین شب خاکسپاری مومنان قرائت می شود . این نماز دو رکعت است که در رکعت اول سوره مبارکه حمد و آیت الکرسی و در رکعت دوم، سوره مبارکه حمد و ۱۰مرتبه سوره مبارکه قدر خوانده می شودنمازگزار هم باید پس از تمام شدن نماز شب اول قبر چنین بگوید:«اللهم صل علی محمد و آل محمد و ابعث ثوابها الی قبر ..........اسم میت.........» که به جای کلمه فلان، نام میت و پدرش گفته شود


محمدرضا شادمان فرزند‌ حسن

46 پاسخ 611 بازدید


نگهداری شیرخشک رژیمی. وخوردن لبنیات

سلام خانم دکتر خسته نباشید🌹🌹.شیرخشک پسرم رژیمیه روش نوشته در یخچال نگهداری نشه.هوای خونمون اونقده خنک نیست خراب نمیشه ؟ واینکه خانم دکتر پسرم یادتون باشه حساسیت داشت لبنیات الان مجازه بدم در حد تست؟خودمم از امشب میخوام شیر کم چرب امتحان کنم و بخورم.خیلی وقته پنیر میخورم مشکلی نداشت پسرم.

46 پاسخ 171 بازدید


بین اسم دیار و دایار کدوم قشنگتره

دیار به معنی وطن و سرزمین
دایار به معنی یار مادر

45 پاسخ 226 بازدید


افسردگی بعد از زایمان

سلام به دکتر اوما و دوستان
من دو ماهو 26 روزه که زایمان کردم پسرم تو سن 45 روزگی جراحی شد و طی جراحی عفونت ریه گرفت 11 روز شاید عذاب کشیدم واسه سلامتیه پسرم قبل از اون هم افسردگی بعداز زایمان داشتم با این شرایط حالم بدتر شد الان احساس میکنم تنهایی از پسش برنمیام وقتی خواهرم از پیشم میره بغض و گریه دارم همش میخ.ام یکی کنارم باشه کمبود خواب زیادی دارم و در عین حال پسرمم خیلی نا آرومه با خوابهای لحظه ای و کوتاه میخواستم بدونم کی خواب بچه تنظیم میشه و اینکه چیکار کنم که از عهدش بر بیام

44 پاسخ 436 بازدید


نوارقلب جنین و سونو بیوفیزیکال

سلام خانم دکتر جان من در روز ۵۰واحد انسولین میزنم دکترم گفته درهفته دوبار نوارقلب جنین و سونو بیوفیزیکال انجام بدم لازمه من دوبارانجام بدم ؟من یه باردرهفته انجام بدم مشکلی پیش میاد یه بار صدای قلبشو برم بهداشت ؟ ضرر نداره دوبار سونو درهفته

44 پاسخ 160 بازدید


سلام دکتر جان به نظرتون روروئک بخرم یا نه؟

سلام دکتر گلم
امیدوارم روز خوبی داشه باشبد🦋🌹
دکتر جان من کاملا میدونم روردئک چه معایبی داره و احتمال چه چیزایی هست
اما نوزادم 5 ماه و نیمشه کلافم کرده. حوصلش سر میره دایم میخواد همه جا ببریش نگاه کنه.الان سه چار دقه میشینه مستقل.
سینه خیز دست و پا شکسته میره. غلت میزنه اما زورش میاد تکون بخوره خسته بشه کم میره. میره رو حالت 4 دست و پا حدود یکی دو دقه میمونه.
با این اوصاف میتونم براش بخرم. بعد شما تجربه داربد میمونه توش یه خرده خودش بچرخه؟

44 پاسخ 441 بازدید


نفخ شدیدددد در بارداری راهکار بدی لطفا

بچه مشکل من اینه که شما تصور کن معده مث یه بادکنکه و از صب که بیدار میشی ذره ذره بادش کنی تا آخر شب که به مرز ترکیدن برسه ولش کنی...ینی من دیگه نمیتونم راه برم از شدت ورم معده به تمام اعضای داخل بدن و کمرم فشار میاره کلا باد جمع میشه ورم میکنه و خالی نمیشه...چکار کنم کسب اینطوری بوده یه راهکار یا دارویی به من معرفی کنه..صبح ها لانزو میخورم شبها فاموتیدین به پیشنهاد دکتر اوما لاکسی ژل بعد از وعده غذایی هیچ تاثیری نداره

44 پاسخ 450 بازدید


بی‌بی چک مثبت علائمی ندارم عفونت شدید هم دارم

سلام وقتتون بخیر خانومای گل❤️
من ی ساله ازدواج کردم ۳ ماه اول باردار شدم و ولی سقط شد بعد باز عفونت شدید گرفتم و چندین ماه باردار نشدم ولی سه ماهه مثلا ۲۰ روز تاخیر داشتم سونو آزمایش و تست دادم تستم منفی بود ولی سونو و آزمایش های کلی خیلی خوب بود و ماه قبل ۵ روز زودتر شدم یعد قدیمیا ی اعتقادی داشتن میگفتن اگ پریودت عقب جلو شه باردار میشی امروزم ۵ روزه گذشته پریود نشدم بعد امروز رفتم دکتر مامایی برای عفونتم گفت عفونتت شدیده ی چندتا قرص داد قبل خوردنم بیبی چک همینجوری زدم و مثبت دراومد
ولی من چون هیچ علائمی ندارم نمیدونم و سوالم اینه من همین دو روز پیش شیاف واژینال کلوتریمازول استفاده کردم ینی ۷ روز مرتب استفاده کردم بعد چون هرروز سوزش بعد ادرارم داشتم قرص های مثل سیپروفلوکساسین سفیکسیم ۴۰۰ اون قرصی ک رنگ ادرارو عوض میکنه مترونیدازول خوردم همرو یجا نه ولی چون خیلییییییی شدید بود دردم خوردم حالا ک بیبی چکم مثبته هیچ اتفاقی برای بچه ک نمیوفتع ؟ ضرر داره برا بچه ؟ 🥺💔
من هنوزم هیچ علائمی ندارم ولی بیبیم مثبته

44 پاسخ 807 بازدید


دوچرخه ۱۲ کودک ۳ساله

سلام خانوما دوچرخه سایز ۱۲ برای چند ساله کسی بچه ۳ ساله داره ک بتونه سوار دوچرخه۱۲ بشه
من پسرم با سه چرخه می‌تونه حرکت کنه امروز ی پایش شکست و درست هم نمیشه گفتم واس تولدش ک ماهی دیگه است دوچرخه۱۲ بگیرم بنظرتون واس دوچرخه زود نیست؟

44 پاسخ 289 بازدید


سلام دکترزنان کاربلد و باتجربه یزد کسی رو میشناسین برای سقط مکرر

سلام خانوما خوبین برای سقط مکرر باید علاوه بر پزشک زنان پیش پریناتولوژیست هم رفت؟
همسایمون دوبار سقط داشته میخاد مجدد اقدام کنه برای بارداری ولی میترسه میخاد پیش ی دکتر خوب یزد بره
کسی تجربه ی داشته ممنون میشم راهنمایی کنین؟

43 پاسخ 196 بازدید