درمان تب وگلو درد
سلام دکتر عزیز و اومایی ها من از امروز صبح گلو دردم و سرفه خشک میکنم از عصرم تب کردم و بدن دردم با سرگیجه چه چیزایی مجازم مصرف کنم که ضرر نداشته باشه اب سیبو اب پرتقال زیاد میخورم مشکلی نداره مصرف زیاد ابمیوه ؟
واکسن دو ماهگی و کرونا
سلام خانم دکتر مایک هفته ای هست که درگیر کرونا هستیم و واکسن دوماهگی بچه هام ۹ روزه عقب افتاده کی میتونم ببرم واکسنشونو بزنم گاهی اوقات تب و سرفه دارن.باید منتظر بمونم کاملا خوب شن یا میتونم الان واکسنشون رو بزنم؟
کرونا و نوازد ۸ماهه
سلام به همه عزیزان و دکتر اوما
من همسرم مبتلا به کرونا شده و ۴ روز میگذره از وقتی علائم پیدا کرد هممون رعایت کردیم و ماسک زدیم...ولی دیشب یکی از پسرام تبش ۳۸ بود و بی تاب شده بود بهش استامیتوفن دادم تا اروم شد و بدنش خنک شد الان دیگه تب نداره ولی بیقراره یکم باید استامینوفن رو ادامه بدم براش یا قطع کنم؟
امروز پنجشنبه ست و دکتر نمیتونم ببرمش تا شنبه خیلی نگرانم پسرام دوقلو ان خیلی سخته اگه مریض شن ...
سوختن شکم بااب جوش درهفته۴۰بارداری
سلام دیشب اب جوش ریخت روشکمم سوخته یکم چیکارکنم زودترخوب بشه؟
علائم سقط جنین چیه؟
سلام.من امروز خونریزی دیدم . قشنگ مثل پریودی. رفتم دکتر برام سونو کرد و وضعیت جنین خوب بود قلبش هم ضربان داشت. دکتر برام پروژسترون نوشت.
امکانش هست با وجود شیاف هم سقط بشه؟
اگه بشه چه علائمی داره؟ در چه صورتی باید دوباره برم دکتر؟
درد شکم خطرناک نیست؟؟
سلام وقت بخیر پریودیام ۳۳روزه بود و آخرین قاعدگی ۱۷خرداد بیست وسوم بتام مثبت شد و ۲۲۷بود بیست ونهم مجدد چک کردم شده ۲۷۲۵باتوجه به گذشت این چند روز خوبه ؟یک مقدار درد زیر شکم سمت راست وقتی زیاد میشینم یا سرپاهستم دارم خطرناک نیست ؟
تفسیر جواب آزمایشهای 5گانه و ادرار
با سلام خدمت پزشک محترم اوما
لطفا جواب آزمایشات بارداری اینجانب رو تفسیر کنید.
باتشکر
اضافه وزن بعد از زایمان
سلام من الان۲ماهه که زایمان کردم ولی هنوز ۱۰کیلو اضافه وزن دارم شیر خودمم میدم به بچم در طول شبانه روز بالای۱۰بارم شیرمیخوره چیکار کنم به وزن قبل برگردم فعلا دارم پیاده روی میکنم😭😭😭😭
فولیکول غالب و نیار به آمپول رهاسازی
سلام و وقت بخیر خدمت پزشک اومایی عزیز و دوستان گرامی
نزدیک سه ماهه اقدام به بارداری کردم
تنبلی تخمدان ندارم ولی خانم دکتر واسه اینکه بنا به تمایل خودم زودتر باردار بشم لتروزول و دوفاستون دادن
امروز روز ۱۳ سیکلم هست (سیکل ۲۹ تا ۳۰ روزه دارم) و رفتم سونوگرافی
گفتن فولیکول ۱۸ سمت راست و ۱۵ و ۱۰ سمت چپ دارم(ماه های گذشته بدون دارو همین سایز فولیکول ها رو داشتم )
سوالم اینه که آیا نیاز هست آمپول بزنم یا خودش رها میشه؟ (با توجه به اندازه و روز سیکل)
تیر کشیدن مقعد در هفته ١٩بارداری
سلام دخترا.خوبین؟؟
مقعدم دو روزه تیر میکشه. نگرانم.طبیعیه به نظرتون؟؟
ممنونم راهنماییم کنیید.
دلیل سینه نگرفتن نوزاد دوماه و بیست و دو روزه
سلام خدمت پزشک عزیز و خانمای گل خسته نباشید
پسرم الان دو روزه موقع شیر خوردن خیلی اذیت میکنه سه چهار تا مک میزنه بی قراری میکنه
پستونک رو میگیره سریع اما سینه رو نه
مجبور میشم پستونک رو ببرم نزدیک دهنش ، دهنش رو که باز کرد سینه رو میزارم دهنش به سختی ۶,۷ دقیقه تیکه تیکه شیر میخوره اونم با هزار تا ترفند و دردسر
از اولش هم شیر خودمو خورده
روزای اول تولدش فقط چند بار شیر خشک دادم بخاطر زردی
و هفته گذشته هم ۳,۴ بار آب جوش نبات تو شیشه بهش دادم .
چکار کنم واقعا هم من کلافه شدم هم بچم اذیت میشه موقع شیر خوردن
خورد و خوراک هم طبق روال همیشه بوده.
ببخشید طولانی شد خواهش میکنم راهنمایی کنید.
حباب دهان زیاد نوزاد دو ماهه
با سلام خدمت پزشک عزیز ..وقتتون بخیر ..ببخشید من دخترم خیلی حباب دهان داره بخاطر چیه ؟
نداشتن علائم در اوایل بارداری
من طبق اخرین پریودم تو اخرای ۸ هفته ام و طبق سونو تو اوایل هفته هفت لکه بینی و خونریزی داشتم ۱۰ روز که شیاف استفاده کردم و کاملا خوب شدم دوبار سونو رفتم ولی اصلا هیچ علائمی ندارم البته یادم میاد سر دختر اولمم تا دوماه کامل علائم نداشتم فقط یک چشمم خون افتاده و کمی سر درد دارم و میوه میخورم یا چای میخورم و بعضی غذا ها معده ام درد میاد این نداشتن علائم طبیعیه؟
درمورد آی وی اف
سلام وقتتون بخیر. شوهر منشهریور پارسال آزمایش داد و تعداد ۳ میلیون بود و تحرک آ و ب صفر و تحرک سی ۸ درصد و مورفولوژی هم ۴ بود.با توجه به معاینه بیضه ها و همچنین سونوی بیضه مشخص شد شوهرم واریکوسل دوطرفه درجه سه داره که عمل شد.بنا با تجویز دکتر دوماه بعد از عمل دوباره تو مرکز ناباروری آزمایش داد که اینبار تعداد تقریبا صفر بود.تو کل نمونه فقط یک عدد اسپرم زنده یافت شده بود و تحرک و مورفولوژی کلا صفر.الان شش ماه بعد از عمل دوباره تو مرکز ناباروری آز داد که تعدادش به گفته ی جنین شناس اون مرکز افزایش پیدا کرده و ۲ شده که فکر کنم منظور همون دومیلیونه اما همچنان مورفولوژی و تحرک صفر هست.پایین برگه نوشتن که پیشنهاد میشود اسپرم فریز شود.خود جنین شناس هم به شوهرم پیشنهاد کرده بیاد و اسپرم رو فریز کنن و بعد بره دنبال کارای آی وی اف.حالا دو سوال برام پیش اومده
یکی اینکه با توجه به مورفولوژی اسپرم آیا امکان داره جنین سالم تشکیل بشه؟ و آیا اصلا اگه بارداری صورت بگیره در طی فرایند آی وی اف آیا موفقیت آمیز هست این بارداری یا امکان داره سقط بشه؟
مورد دومی که میخواستم بپرسم این بود که مایع منی که برای نمونه تحویل دادیم خیلی کمه.حجم کل نمونه ای که تحویل آزمایش گاه دادیم 2ml بود.آیا این مشکلی ایجاد نمیکنه؟ آمکان داره آلت تناسلی مشکلی داشته باشه و همین باعث بشه رو تعداد و کیفیت اسپرم ها تاثیر بزاره؟ ممنون
مصرف قرص فرتیل اید
سلام . ببخشید دوستان کسی بوده که همسرش با مصرف قرص فرتیل اید روی مورفولوژی صفر تاثیر گذاشته باشه و حامله شده باشید؟؟
از کارشناسان اومایی هم تشکر میکنم بابت راهنمایی این موضوع.
آزمایش اسپرم و انجام iui
سلام دوستان اومایی و پزشک عزیز
ممنون میشم آزمایش اسپرم همسرم رو تفسیر کنید
تو مرکز ناباروری انجام داده با توجه به این آزمایش میشه iui انجام داد؟
شیر خشک دارای پسوند AR
سلام خانم دکتر عزیز و مامانای عزیز
من دخترم از یک ماهگی شیرخشک بیومیل AR میدم بهش و الانم که ۴ ماه و ۶ روزه هستش .
میخواستم بپرسم کسایی که AR میدادن له بچه هاشون تا چن ماهگی دادن ؟ چن ماهگی عوض کردن شیر خشک رو و معمولی گرفتن ؟
باید به تشخیص پزشک عوض کنم ؟
تفسیر آزمایش اولیه بارداری
سلام وقت بخیر دکتر جان میشه جواب آزمایش منو نگاه کنید
باتوجه به کم خونی میشه بگین الان چه قرصی واسه درمان خوبه مصرف کنم؟
خانه بهداشت که رفتم بهم گفتن روزی دوتا قرص فروس سولفات مصرف کنم آیا فروس سولفات واسه نوع کم خونی من خوبه اونم روزی دوتا؟
عفونت سر و گلو در بارداری
سلام خانم دکتر عزیز،وقتتون بخیر،هفته چهاردهم هستم و به تازگی دوره ده روزه مصرف سفیکسیم ۴۰۰ رو به دلیل عفونت گوش تموم کردم مجددا گلو و سرم عفونت سینوزیتی شده،آسم ،آلرژی و سینوزیت هم دارم،سوالم از شما اینه،این حالت آلرژیک برای جنین مضره؟ ترجیحم اینه دارو مصرف نکنم البته اگه جنین اذیت نشه،تحت نظر پزشک هم هستم ولی ایشون تو این دوره به من دارو میدن که باعث نگرانیم برای بچه میشه
بارداری با رحم سپتوم دار هماتوم و لکه بینی
سلام من در هفته ششم بارداری هستم امروز چند قطره لکه دیدم که به پزشکم مراجعه کردم سونو اورژانسی نوشتن سونو انجام شد ساک حاملگی در مجاورت لوله فالوپ شکل گرفته و هماتوم هم رویت شده که خونریزی بابت هماتوم بوده حالا پزشکم مجدد برام تیتر بارداری نوشته فردا بدم و گفتن حاملگی پرخطر دارم. حالا خواستم بپرسم آیا بچه میمونه یا سقط میشه علت هماتوم چیه؟ربطی به سپتوم داره؟آیا با وجود سپتوم ممکنه بچه به دنیا بیاد؟




