عفونت سر و گلو در بارداری
سلام خانم دکتر عزیز،وقتتون بخیر،هفته چهاردهم هستم و به تازگی دوره ده روزه مصرف سفیکسیم ۴۰۰ رو به دلیل عفونت گوش تموم کردم مجددا گلو و سرم عفونت سینوزیتی شده،آسم ،آلرژی و سینوزیت هم دارم،سوالم از شما اینه،این حالت آلرژیک برای جنین مضره؟ ترجیحم اینه دارو مصرف نکنم البته اگه جنین اذیت نشه،تحت نظر پزشک هم هستم ولی ایشون تو این دوره به من دارو میدن که باعث نگرانیم برای بچه میشه
بارداری با رحم سپتوم دار هماتوم و لکه بینی
سلام من در هفته ششم بارداری هستم امروز چند قطره لکه دیدم که به پزشکم مراجعه کردم سونو اورژانسی نوشتن سونو انجام شد ساک حاملگی در مجاورت لوله فالوپ شکل گرفته و هماتوم هم رویت شده که خونریزی بابت هماتوم بوده حالا پزشکم مجدد برام تیتر بارداری نوشته فردا بدم و گفتن حاملگی پرخطر دارم. حالا خواستم بپرسم آیا بچه میمونه یا سقط میشه علت هماتوم چیه؟ربطی به سپتوم داره؟آیا با وجود سپتوم ممکنه بچه به دنیا بیاد؟
نان ar و رفلاکس
سلام خانمایی که واسه بچه هاتون که نان ar استفاده کردین من پسرم رفلاکس پنهان داشت ببلاک ar دادم ۲ بار نفخ شدید کرد عوض کردم دیشب ۲ بار نان ar دادم رفلاکس پنهانش ک کم شده بود بیشتر شد چکار کنم کلافه شدم بخدا رفلاکسش کم شده بود نان ک میگن مخصوص رفلاکس هست رفلاکسش رو بیشتر کرد
قطع کردن قرص کلومیفن
سلام من این دوره دکتر برام قرص کلومیفن نوشتن
یه دونه خوردم از ۱۰ تا ولی مشکلی پیش اومد که این ماه نمی تونم اقدام کنم اگر. دیگه نخورم تا سیکل بعدی مشکلی نیست ؟ یه دونه قرص عارضه خاصی داره؟
بالا بودن esr crp wbc
دکتر اومای عزیز من الان ۲۸ هفتم از هفته ۲۰ esr و crp توی ازمایش خونم بالاست بالای ۱۰ بار ارمایش دادم حتی انتی بیوتیک خوردم. اما همچنان بالاست علائم کرونا هم ندارم. تا اخر دکتر عفونی گفت که طبیعیه تو بارداری. در ضمن wbc هم اخرین بار ۱۵۰۰۰ بود که بازم علائمی نداشتم . ایا واقعا توی بارداری طبیعیه؟ اگه تا سزارینم اینا همینجوری بالا باشه حین عمل مشکلی ایجاد نمیکنه؟
تفسیرتست نمونه برداری و سونو داخلی
سلام دکتر عزیز و دوستان اومایی نتیجه تست نمونه برداری و سونو داخلی رو ببینید به نظرتون مشکلی نیست
ورم کردن دست و پا در ماه اخر
سلام عزیزم خوبید میگم من از پیروز ورم پیدا کردم پیروز فشارم بالا بود اما دیروز ۱۰ بود ولی هنوز ورم دارم دکتر آزمایش آنزیم کبد و دفع پروتئین نوشتن جوابش یکشنبه آماده میشه تا یک شنبه چکار کنم خطرناک نباشه چی بخورم چی نخورم
رادیولوژی در بارداری یهویی
سلام پزشک عزیز من نمیدونستم باردارم پسرم عکس باید از شکم و لگنش میگرفت چون بچس من باهاش رفتم داخل دست و پاشو نگهش داشتم بنظرتون مشکلی پیش میاد خدانکرده؟؟و اینکه یهفته هم تاوانکش و بتاهیستین خوردم ..ممکنه خطرناک باشه؟؟
ترشح سبز رنگ در ۳۵ هفته
سلام پزشک عزیز وقتتون بخیر
ترشح سبز رنگ دارم همراه با بو و خارش دارم که مقدارش در طول دو هفته زیاد شده .اولاش نه بو داشت و نه خارش واس همین
سفالکسین مصرف کردم ولی برطرف نشد .
کلا روزی یه دونه سفالکسین هم مصرف میکنم بخاطر سنگ کلیه .
تا شنبه دسترسی به پزشکم ندارم چون مطب نیست .
توصیه شما در مورد نوع درمان چی هستش ؟
جواب پاپ اسیمر خوب یا بد
سلام خانم دکتر عزیز روز تون بخیر
جواب تست پاپ اسیمر دوستم هست لطفا براش توضیح بدین کدام مشکلی داره عفونت چیزی داره ممنون میشم
سپاس فروان از شما
تفسیر سونو گرافی وزن
سلام خانم دکتر من امروز ۳۰هفته و ۳روزمه دیروز سونو وزن انجام دادم بی زحمت نگاه کنید ببینید چطوره اون گزینه ACچرا یک هفته کمتر از بقیه هست؟مشکلی نداره؟
و اینکه پسرم انگار خروسک گرفته سرفه هاش مثل خروسکه منم گلوم درد میکنه
اگ خروسک گرفته باشم منم درمانش چی هست؟
ممنون
لکه کف سر کودک
سلام خانم ها دخترم یکسالش شده کف سرش لکه های کرمی رنگ مایل به زرد دیدم کسی میدونه چرا؟دکترش فوق تخصص کودکان قبل از این مولتی ویتامین و قطره آد و قطره آهن تحویز کرده بود؟ممکن بخاطر مصرف قطره آد باشه؟؟آخه تو مولتی ویتامین هم آد داره .استفاده زیاد آد اینجوری ممکنه کنه؟
همیشه پریودم باتاخیره بنظرتون نامنظم هست؟
سلام خانم دکتر گل ودوستان خوب اومایی همیشه پریدم باپنج یاشش روز تاخیر میاد بنظرتون نامنظمه؟؟
چطوربفهمم منظمه یانه
طبق اونا ۶هفته و ۵روز بودم ولی تو سونو زده بود ۵هفته ۵روز
سلام خانما من طبق برنامه اونا ۶هفته و ۵روز بودم ولی دیروز که رفتم سونو انجام دادم گفتن سن بارداریت ۵هفته ۵روز هست و فقط ساک بارداری دیده شد آیا طبیعیه ؟
پیدا کردن اسم پسر متناسب با نام مادر
سلام خسته نباشین،امکان داره تو سایتتون از فالوراتون بپرسین ک اسم پسر که به ندا بیاد چیا میشه؟ممنون میشم
غربالگری اول و سونو nt
سلام .دوستان من lmp:29/2بوده طبق حسابی که خودم کردم باید ۱۵ام تا ۲۱ ام یعنی هفته ۱۲ ام برم سونو ntو غربالگری ...ولی توی تاریخ اوما برای من زده ۶ مرداد ...گیج شدم چرا؟
احساس پایین بودن جنین
سلام خانم دکتر
امروز از ابتدای روز احساس میکنم شکمم به پایین کشیده میشه و بچه خیلی پایینه.وقتی به پهلو دراز میکشم خوبم و تا بلند میشم ی طوری میشه!
تو سونوگرافی انومالی همه چیز خوب بود.
موقع ادرار هم درد زیر شکمم خیلی زیاده.
آزمایش ادرارمم خوب بود و فرستادم گفتید مشکل نداره.
به نظرتون مشکلی هست یا عادیه ؟
ممنون🌺
شیر خشک شماره ۲ برای نوزاد ۵ ماهه
سلام وزشک عزیز اوما،لطفا راهنمایی میکنید
پسرم نزدیک ۶ماهشه،هم شیر خودمو میخوره هم شیرخشک سیمیلاک
سیمیلاک ۱ خیلی سخت گیر میاد ولی دو زیاده
پایان ۵ ماهگی ک بردم پیش دکتر برای چکاپ
گفتم که اینجوریه گفت اشکال نداره شماره ۲ رو بده
مشکلی نداره؟
تازه ۱ تموم کرد میخواییم ۲ بخریم براش
بعد به تجویز ایشون از پایان ۴ماهگی غذای کمکی شروع کردم فقط فرنی و سرلاک برنج و حریره ک حساسیت نشون دادو ندادم دیگه
از پایان ۵ ماهگی گفتن هلو و زرد الو و سیب و پوره سیب زمینی میتونم بدم
من هرجا خوندم هلو و زرد الو میگن از ۸ ماهگی
من ی مدتی بهشدادم ولی الان چند روزه نمیدم بدنش میریخت بیرون
واکسن بدو تولد و چرک جای واکسن روزهای اول تزریق
سلام خسته نباشید
دکتر جان من دخترم سه روزگی واکسن بدو تولد ک توی دست میزنن رو براش زدیم
حدودا چند روز بعد تزریق حدودا پنج شش روز بعدش جای واکسن چرک کرد و خودش چند روز بعد خوب شد
سوالم اینه.مگه نباید حداقل سی تا چهل روز بعد تزریق تازه چرک کنه چرا برا دختر من انقد زود چرک کرد...ینی جواب نداده روی بدنش؟ عکسش رو میزارم
و امروز وسط پای دخترم رو دکترش گفته بود دست نزن به ترشحات و...ولی دیدم ترشحات زرد داره
با پارچه نخی و آب تمیزش کردم ...طبیعیه یا خیر
مراقبت از دندان کودک ۱۵,ماهه
سلام به همگی .من ی سوال داشتم پسرم الان ۱۵ماهشه و دندوناشو مسواک نمیزنه من واسه مراقبت از دندوناش چیکار باید بکنم (در حال حاضر پسرم ۸تا دندون داره)؟ممنون میشم راهنماییم کنین دوستان🙏🙏




