Ooma

عفونت سر و گلو در بارداری

سلام خانم دکتر عزیز،وقتتون بخیر،هفته چهاردهم هستم و به تازگی دوره ده روزه مصرف سفیکسیم ۴۰۰ رو به دلیل عفونت گوش تموم کردم مجددا گلو و سرم عفونت سینوزیتی شده،آسم ،آلرژی و سینوزیت هم دارم،سوالم از شما اینه،این حالت آلرژیک برای جنین مضره؟ ترجیحم اینه دارو مصرف نکنم البته اگه جنین اذیت نشه،تحت نظر پزشک هم هستم ولی ایشون تو این دوره به من دارو میدن که باعث نگرانیم برای بچه میشه

2 پاسخ 346 بازدید


بارداری با رحم سپتوم دار هماتوم و لکه بینی

سلام من در هفته ششم بارداری هستم امروز چند قطره لکه دیدم که به پزشکم مراجعه کردم سونو اورژانسی نوشتن سونو انجام شد ساک حاملگی در مجاورت لوله فالوپ شکل گرفته و هماتوم هم رویت شده که خونریزی بابت هماتوم بوده حالا پزشکم مجدد برام تیتر بارداری نوشته فردا بدم و گفتن حاملگی پرخطر دارم. حالا خواستم بپرسم آیا بچه میمونه یا سقط میشه علت هماتوم چیه؟ربطی به سپتوم داره؟آیا با وجود سپتوم ممکنه بچه به دنیا بیاد؟

20 پاسخ 1,386 بازدید


نان ar و رفلاکس

سلام خانمایی که واسه بچه هاتون که نان ar استفاده کردین من پسرم رفلاکس پنهان داشت ببلاک ar دادم ۲ بار نفخ شدید کرد عوض کردم دیشب ۲ بار نان ar دادم رفلاکس پنهانش ک کم شده بود بیشتر شد چکار کنم کلافه شدم بخدا رفلاکسش کم شده بود نان ک میگن مخصوص رفلاکس هست رفلاکسش رو بیشتر کرد

10 پاسخ 607 بازدید


قطع کردن قرص کلومیفن

سلام من این دوره دکتر برام قرص کلومیفن نوشتن
یه دونه خوردم از ۱۰ تا ولی مشکلی پیش اومد که این ماه نمی تونم اقدام کنم اگر. دیگه نخورم تا سیکل بعدی مشکلی نیست ؟ یه دونه قرص عارضه خاصی داره؟

7 پاسخ 505 بازدید


بالا بودن esr crp wbc

دکتر اومای عزیز من الان ۲۸ هفتم از هفته ۲۰ esr و crp توی ازمایش خونم بالاست بالای ۱۰ بار ارمایش دادم حتی انتی بیوتیک خوردم. اما همچنان بالاست علائم کرونا هم ندارم. تا اخر دکتر عفونی گفت که طبیعیه تو بارداری. در ضمن wbc هم اخرین بار ۱۵۰۰۰ بود که بازم علائمی نداشتم . ایا واقعا توی بارداری طبیعیه؟ اگه تا سزارینم اینا همینجوری بالا باشه حین عمل مشکلی ایجاد نمیکنه؟

1 پاسخ 571 بازدید


تفسیرتست نمونه برداری و سونو داخلی

سلام دکتر عزیز و دوستان اومایی نتیجه تست نمونه برداری و سونو داخلی رو ببینید به نظرتون مشکلی نیست

18 پاسخ 434 بازدید


ورم کردن دست و پا در ماه اخر

سلام عزیزم خوبید میگم من از پیروز ورم پیدا کردم پیروز فشارم بالا بود اما دیروز ۱۰ بود ولی هنوز ورم دارم دکتر آزمایش آنزیم کبد و دفع پروتئین نوشتن جوابش یکشنبه آماده میشه تا یک شنبه چکار کنم خطرناک نباشه چی بخورم چی نخورم

23 پاسخ 540 بازدید


رادیولوژی در بارداری یهویی

سلام پزشک عزیز من نمیدونستم باردارم پسرم عکس باید از شکم و لگنش میگرفت چون بچس من باهاش رفتم داخل دست و پاشو نگهش داشتم بنظرتون مشکلی پیش میاد خدانکرده؟؟و اینکه یهفته هم تاوانکش و بتاهیستین خوردم ..ممکنه خطرناک باشه؟؟

4 پاسخ 3,461 بازدید


ترشح سبز رنگ در ۳۵ هفته

سلام پزشک عزیز وقتتون بخیر
ترشح سبز رنگ دارم همراه با بو و خارش دارم که مقدارش در طول دو هفته زیاد شده .اولاش نه بو داشت و نه خارش واس همین
سفالکسین مصرف کردم ولی برطرف نشد .
کلا روزی یه دونه سفالکسین هم مصرف میکنم بخاطر سنگ کلیه .
تا شنبه دسترسی به پزشکم ندارم چون مطب نیست .
توصیه شما در مورد نوع درمان چی هستش ؟

11 پاسخ 763 بازدید


جواب پاپ اسیمر خوب یا بد

سلام خانم دکتر عزیز روز تون بخیر
جواب تست پاپ اسیمر دوستم هست لطفا براش توضیح بدین کدام مشکلی داره عفونت چیزی داره ممنون میشم
سپاس فروان از ‌شما

17 پاسخ 402 بازدید


تفسیر سونو گرافی وزن

سلام خانم دکتر من امروز ۳۰هفته و ۳روزمه دیروز سونو وزن انجام دادم بی زحمت نگاه کنید ببینید چطوره اون گزینه ACچرا یک هفته کمتر از بقیه هست؟مشکلی نداره؟
و اینکه پسرم انگار خروسک گرفته سرفه هاش مثل خروسکه منم گلوم درد میکنه
اگ خروسک گرفته باشم منم درمانش چی هست؟
ممنون

12 پاسخ 415 بازدید


لکه کف سر کودک

سلام خانم ها دخترم یکسالش شده کف سرش لکه های کرمی رنگ مایل به زرد دیدم کسی میدونه چرا؟دکترش فوق تخصص کودکان قبل از این مولتی ویتامین و قطره آد و قطره آهن تحویز کرده بود؟ممکن بخاطر مصرف قطره آد باشه؟؟آخه تو مولتی ویتامین هم آد داره .استفاده زیاد آد اینجوری ممکنه کنه؟

1 پاسخ 424 بازدید


همیشه پریودم باتاخیره بنظرتون نامنظم هست؟

سلام خانم دکتر گل ودوستان خوب اومایی همیشه پریدم باپنج یاشش روز تاخیر میاد بنظرتون نامنظمه؟؟
چطوربفهمم منظمه یانه

32 پاسخ 447 بازدید


طبق اونا ۶هفته و ۵روز بودم ولی تو سونو زده بود ۵هفته ۵روز

سلام خانما من طبق برنامه اونا ۶هفته و ۵روز بودم ولی دیروز که رفتم سونو انجام دادم گفتن سن بارداریت ۵هفته ۵روز هست و فقط ساک بارداری دیده شد آیا طبیعیه ؟

18 پاسخ 576 بازدید


پیدا کردن اسم پسر متناسب با نام مادر

سلام خسته نباشین،امکان داره تو سایتتون از فالوراتون بپرسین ک اسم پسر که به ندا بیاد چیا میشه؟ممنون میشم

1 پاسخ 840 بازدید


غربالگری اول و سونو nt

سلام .دوستان من lmp:29/2بوده طبق حسابی که خودم کردم باید ۱۵ام تا ۲۱ ام یعنی هفته ۱۲ ام برم سونو ntو غربالگری ...ولی توی تاریخ اوما برای من زده ۶ مرداد ...گیج شدم چرا؟

10 پاسخ 558 بازدید


احساس پایین بودن جنین

سلام خانم دکتر
امروز از ابتدای روز احساس میکنم شکمم به پایین کشیده میشه و بچه خیلی پایینه.وقتی به پهلو دراز میکشم خوبم و تا بلند میشم ی طوری میشه!
تو سونوگرافی انومالی همه چیز خوب بود.
موقع ادرار هم درد زیر شکمم خیلی زیاده.
آزمایش ادرارمم خوب بود و فرستادم گفتید مشکل نداره.
به نظرتون مشکلی هست یا عادیه ؟
ممنون🌺

17 پاسخ 923 بازدید


شیر خشک شماره ۲ برای نوزاد ۵ ماهه

سلام وزشک عزیز اوما،لطفا راهنمایی میکنید
پسرم نزدیک ۶‌ماهشه،هم شیر خودمو میخوره هم شیرخشک سیمیلاک
سیمیلاک ۱ خیلی سخت گیر میاد ولی دو زیاده
پایان ۵ ماهگی ک بردم پیش دکتر برای چکاپ
گفتم که اینجوریه گفت اشکال نداره شماره ۲ رو بده
مشکلی نداره؟
تازه ۱ تموم کرد میخواییم ۲ بخریم براش
بعد به تجویز ایشون از پایان ۴‌ماهگی غذای کمکی شروع کردم فقط فرنی و سرلاک برنج و حریره ک حساسیت نشون دادو ندادم دیگه
از پایان ۵ ماهگی گفتن هلو و زرد الو و سیب و پوره سیب زمینی میتونم بدم
من هرجا خوندم هلو و زرد الو میگن از ۸ ماهگی
من ی مدتی بهش‌دادم ولی الان چند روزه نمیدم بدنش میریخت بیرون

9 پاسخ 2,980 بازدید


واکسن بدو تولد و چرک جای واکسن روزهای اول تزریق

سلام خسته نباشید
دکتر جان من دخترم سه روزگی واکسن بدو تولد ک توی دست میزنن رو براش زدیم
حدودا چند روز بعد تزریق حدودا پنج شش روز بعدش جای واکسن چرک کرد و خودش چند روز بعد خوب شد
سوالم اینه.مگه نباید حداقل سی تا چهل روز بعد تزریق تازه چرک کنه چرا برا دختر من انقد زود چرک کرد...ینی جواب نداده روی بدنش؟ عکسش رو میزارم
و امروز وسط پای دخترم رو دکترش گفته بود دست نزن به ترشحات و...ولی دیدم ترشحات زرد داره
با پارچه نخی و آب تمیزش کردم ...طبیعیه یا خیر

16 پاسخ 403 بازدید


مراقبت از دندان کودک ۱۵,ماهه

سلام به همگی .من ی سوال داشتم پسرم الان ۱۵ماهشه و دندوناشو مسواک نمیزنه من واسه مراقبت از دندوناش چیکار باید بکنم (در حال حاضر پسرم ۸تا دندون داره)؟ممنون میشم راهنماییم کنین دوستان🙏🙏

12 پاسخ 465 بازدید