Ooma

قند بارداری و تست تحمل گلوکز

سلام پزشک اوما من آزمایش تحمل گلوکز دادم .قند ناشتای من ۸۳ وقند یه ساعت بعد من ۱۸۳ بوده یعنی دیابت دارم ؟؟
عددRBCمن 3.99 بوده میشه بگید خطرناکه یا نه؟🥺

38 پاسخ 668 بازدید


عدد بتای ۲۵۰ ،جنین چند هفته اس؟؟

سلام دوستان و دکتر اوما ۶روز از تاریخ پریودیم گذشته ازمایش دادم عدد بتا ۲۵۰ بود تاریخ پریودی قبلیم هم دوم بوده ،الان جنین چند هفته اس؟؟

23 پاسخ 786 بازدید


فرم شکل گوش نوزاد

سلام وقتتون بخیرببخشیدمن دخترم نزدیک ۵ماهشه اوایل تولدش گوشش کاملاچسبیده وخوش فرم بوداماازسه ماهگی گوشش خیلی نرم وهروقت میخوابه تامیشه زیرسرش وبدفرم شده بیشترم سمتی که میخوابه اینطوری گوش راستش به نظرتون خوب میشه راهکاریی هست انجام بدم ؟؟

23 پاسخ 2,380 بازدید


سلام دکتر عزیز و دوستان راجب غربالگری هستش

دوستم آزمایش غربالگری داده کنار عدد papp خط قرمز زده یعنی تو بارداریش مشکلی دیده شده؟؟
لطفاً سریعتر جواب بدین ممنون

11 پاسخ 548 بازدید


اندازه شیر خشک نوزاد

سلام دکتر عزیز من بچم شیر خشکی هست تا الان شیر ببلاک پره می‌خورده یکساغت و نیم 60 سیسی الان شیرش و دکتر عوض کرده مدل کامفورت داده حالا باید همون مقدار درست کنم یا بیشتر؟
حس میکنم کامفورت سبک تره بعد دختر من یه عادتی داره گاهی ولع خوردن داره هی میخوره آخرش بالا میاره با شیر قبلی میدونستم ۶۰ تا سیره بیشتر بخواد بالا میاره اینو نمیدونم چیکار کنم که بالا هم نیاره

7 پاسخ 304 بازدید


میشه ازمایشمو تفسیر کنید نگرانم

سلام میشه ازمایش منو ببینید همه چی نرمال هست یا نه؟

9 پاسخ 306 بازدید


دلیل نبض در شکم و پهلو ها بیشتر ا، دوماهه

سلام دکترجان و دوستان من مدتیه تو شکمم انگار جنین داره اینوری اونور میره حالت نفخ پهلو هامم درد خفیفی داره میشه راهنماییم کنید تا بدونم مشکل چیه ممنون میشم

26 پاسخ 516 بازدید


یبوست پسرم بعداز خوردن غذای کمکی

سلام دکتر جان خسته نباشید من از وقتی غذای کمکی شروع کردم بی ادبی هست (مدفوع پسرم رفت رو به سقت شدن الان دیگه از پوشک جدامیشه و تیکه تیکه هست )ببخشید مثل ماله ادم بزرگا هست ولی خشک خیلی .اب هم بهش میدم روزی پنج قطره بیبی کر میدم .در روند غذا باید چه نکاتی را رعایت کنم این اتفاق نیفته؟خیلی هم زور می نه طفلی .ممنون میشم راهنمایی کنید .دارویی خاصیباید بدم غیر از بیبی کر؟واینکه هرروز یا یک روز درمیون کارمیکنه حتما شکمش ولی سفته خیلی

27 پاسخ 740 بازدید


علت کبودی بعد از تزریق انوکساپارین

سلام پزشک عزیز من حدود15روزه هرروز امپول انوکساپارین تزریق میکنم که تا الان مشکلی نداشتم دیروز که تزریق کردم بعد تزریق زیر پوستم سفت شد و بعد چن ساعت کبود شد امروز که دوباره ترزیق کردم باز جاش کبود شد (به نسبت دیروز خیلی کمه جای کبودی) میخواستم بدونم مشکلی پیش اومده؟ اخه اولین بارم نیس امپول زیر جلدی تزریق میکنم سینال اف و سینورا هم قبلا خودم زدم هیچ‌وقت اینجوری نمیشد
ممنون میشم جواب بدین عکس شکمم میفرستم 🌹

63 پاسخ 27,626 بازدید


این دارو ها تداخل دارند باهم؟

سلام
وقتتون بخیر
مادر بنده به دلیل عفونت معده قرص کلاریسین ۵۰۰ دکتر براشون تجویز کردن
و در ضمن مادرم قرص کاربامازپین هم مصرف میکنن
فراموش کردن بپرسن که این دو قرص باهم تداخل دارند یا نه
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
اگر تداخل دارند میتونن با فاصله چند ساعته مصرف کنن

6 پاسخ 474 بازدید


اسهال نوزاد به همراه عکس

سلام خانم دکتر و دوستان عزیز . از کجا بفهمم مدفوع دخترم اسهاله؟ این عکسو می بینید. سه روز پیش شیرخشک ببلاک خورده بود یک بار ۶۰ سی سی . بعدش یبوست شد تا ۳ روز. بعد ۳ روز شکمش کار کرد ولی سفت. از فرداش دوبار شل کار کرده یعنی اسهاله؟ فاصله زمانیش هر ۶ ساعت بوده.

13 پاسخ 424 بازدید


مصرف ۵ نوبت انتی بیوتیک در شیردهی

سلام خانم دکتر خسته نباشید من بعد زایمان تو بیمارستان دو مرتبه بهم امپول زدن ک عفونت نکنم بعد مرخص شدم گفتن اموکسی سیسیلین بخور ۳۰تا خوردم
بعد گلوم عفونت کرد سفیکسیم خوردم
بعد عفونت واژن داشتم قرص واژینال زدم
بعد دوباره عفونت واژنم خوب نشد دکتر هم قرص واژینال هم سفیکسیم هم ازیترومایسین داد شیرمو خیلی کم کرد
الان دوباره خارش واژن و ترشح دارم گلومم بشدت درد میکنه و انتی بیوتیک میخواد
حالا چکار کنم این همه دارو ضرر نداره؟
الان پسرمم دوماهس سرفه و عطسه میکنه ب نوزاد دوماهه دکتر انتی بیوتیک میده؟
لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون🙏

10 پاسخ 367 بازدید


حالت تهوع بارداری رو چه جوری درمان کنم؟

من هفته نهم بارداری هستم
همیشه حالت تهوع دارم.حتی شب ها
به زور میخوابم احیانا اگه بیدار بشم باز حالت تهوع میگیرم.
قرص اندانسترون ۴ دکترم بهم داده
هر روز یکی میخورم ولی فقط یه ذره اثر داره.همه ش حالت تهوع دارم
ممنون میشم کمکم کنین

34 پاسخ 528 بازدید


سرما خوردگی نوزاد چهار ماهه

سلام دکتر پسرم چهار ماهشه دوسه روزی هست سرفه میکنه خشک نیست بینیشم گاهی اوقات انگار میگیره چی بدم بهش جوشونده تخم به میدم بهش بهتره دیگه چی بدم زودتر خوب بشه چون خیلی بی قراری میکنه ممنون

11 پاسخ 451 بازدید


تفسیر جواب آزمایش اولیه بارداری

سلام لطفا جواب آزمایشم رو تفسیر کنید

11 پاسخ 908 بازدید


اسهال و استفراغ شدید

سلام دکتر جان و اوماییها دیشب تا الان یه استفراغ و اسهال شدید گرفتم اصلا نمیتونم از جامم بلند بشم از بیحالی از چی میتونه باشه اصلا بیرونم نرفتم که بگم ویروسم هست فقط دیروز ظهر یه کم الویه خوردم بچمم شیر خودمو میدم میشه بگین چه داروهایی میتونم بخورم؟

7 پاسخ 368 بازدید


کم کاری تیرویید و تفسیر جواب ازمایش

سلام خدمت خانم دکتر عزیز و دوستان خسته نباشید
دکتر من نزدیک 9/10ماهی میشه دیگ قرص تیروید مصرف نمیکنم فقط چند باری آزمایش دادم در کل یکی از دکترای ک رفتم پیشش گفت نخور منم نخوردم ولی هر دکتری یه حرفی میزنع یکی میگ بخور یکی میگ فقط هر ۳ماه آزمایش انجام بده نیاز بود میگیم بخوری قرص
حالا من دیروز یه سنو تیروید انجام دادم چند ماه قبل آزمایش میشه سنو تیرویدم رو ببینید چ مشکلی داره بجز کم کاری بودن
مرسی 🙏🏻

9 پاسخ 420 بازدید


دفع پروتیین و فشار بالا در بارداری

سلام خانوم دکتر عزیز و اومایی های گل. علائم دفع پروتیین چیه؟ من زیاد سردرد میشم صب با سردرد بیدار میشم طول روزم سردرد دارم. فشارم تا هفته ۱۶ ک چک کردم ۱۱ بود الان نمیدونم چنده. از اول بارداری تا الان حدود ۹ کیلو اضاف کردم در صورتیکه خوراکم معمولیه . تحرک و فعالیتم خوبه کم نییس.شیرینجات و فست فود نوشابه اینا اصلا نخوردم نمیدونم چرا زود ب زود وزن اضاف میکنم .صبح ک بیدار میشم صورتم زیر چشام و لبام پف داره. دستام و پاهامم از مچ ب پایین یکم ورم داره ک ی ساعت بعدش خوب میشه. ممکنه این سردردها و ورم کم صورت و دست و پام از فشار یا دفع پروتیین باشه؟؟

40 پاسخ 425 بازدید


دوستان اگه کسی توصیه ای پزشکی یا گیاهی داره ممنون میشم راهنمایی کنه😔😔

سلام خدمت دوستان و پزشک عزیز دخترم دوروزه سرما خورده
بردم دکتر شربت آزیترو مایسین.برونسبان.پروفن داد
چشم دخترم خیلی چرک میاد و متورم شده بنظرتون ببرم دکتر دوباره یا طول درمانو کامل کنم

8 پاسخ 348 بازدید


ازمایش گلوکز بارداری هفته ۲۸

سلام دوستان و خانم دکتر وقتتون بخیر
من برای ازمایش روتین دوم بارداری رفتم بهداشت و برام اینارو نوشته
این ازمایش با گلوکز فرق میکنه؟ الان کافیه یا آز دیگه ای هم باید بدم؟
از هفته ۱۲ هیچ ازمایشی نداده بودم تا الان

و مورد دوم اینکه لطفا چک کنید نرماله همه چی؟

19 پاسخ 316 بازدید