Ooma

سرما خوردگی کودک و داروها

سلام دخترم دیروز از صبح آب ریزش داشت دیشب تب کردامروز صبح بردم دکتر بهش سفکسیم و ستریزین وقطره پلارژین داد من بجای قطره شربت پلارژین گرفتم بده واین که دکتر خودش همیشه ازیتراماسین می‌دادند بجای سفکسیم گفتم ازیترو ۱۰۰ بده الان بهش ازیترو ۴ سی سی دادم و استامینوفن هم که سر ساعت میدم سوالم اینه شربت پلارژین تداخل دارویی نداره با ازیتراماسین وستریزین واستامینفن میشه بدم با این دارو ها در طول روز

24 پاسخ 590 بازدید


کم خوابی و خواب سبک نوزاد یکسال

سلام مامانا...دخترم کم خوابه..خوابش اصن کیفیت نداره...عادتم داره با صدای سشوار بخوابه...البته صدا زو کم میکنم که فقط ی صدای ملو باشه
بنظر شما راه کاری هست

18 پاسخ 506 بازدید


سلام ممکنه داروهامو برام توضیح بدید؟احساس میکنم بعضیاش مثل هم هست

عکسی که دوتا قرص توش هست داروهایی هست که از قبل مصرف میکنم
و عکسی که ۳تا قرص داره داروهایی هست این هفته دکتر برام نوشتن ولی یادم نمیاد گفتن همه رو مصرف کنم یا نه
درضمن قرص فولیکوفر هم میخورم از قبل که فک کنم با یکی از قرصای جدیدم یه جور باشن.درسته؟

24 پاسخ 620 بازدید


شیاف پروژسترون بخاطر پولیپ رحم

سلام خانمها من ۵هفته بارداریم هستم بخاطر پولیپ ک دارم دکتر برام شیاف پروژسترون واژینال تجویز کرده هرشب یکی، بخاطر پیشگیری از خونریزی یکم استرس گرفتم در صورتی که من حالم خوبه و هیچگونه ترشح خونی ندارم .
ممکن کسی پولیپ داشته باشه و سقط بشه؟

بدون پاسخ 880 بازدید


ترشح زرد رنگ در هفته ۸بارداری

سلام به همگی من ی هفته پیش قلب بچه تشکیل شده سه روزه انوکسا پارین میزنم از دیشب ترشحات زرد رنگ حالت آبکی دارم ولی نه درد نه لک نه خارش نه سوزش دارم به نظرتون احتیاج به پیگیری داره یا طبیعیه

7 پاسخ 657 بازدید


خیلی زیاد زیر دلم درد می‌کنه

دردم زیاده زیر دلم هست و خیلی تیر می‌کشه
یکی دو روز هست که درد تخمدان داشتم اما الان رفتم سرویس بهداشتی
شدید دل‌درد گرفتم
به نظرتون کیست نیست
ساعت 10 شب کارم تموم میشه برم بیمارستان

108 پاسخ 1,018 بازدید


ترشح سبزرنگ در بارداری

سلام وقت بخیر تو این سن بارداری مصرف پماد کلیندامایسین برای ترشح سبزرنگ مشکلی نداره؟

15 پاسخ 430 بازدید


دندون درد بسیار وحشتناک

سلام
از دیروز صبح که بیدار شدم دندون درد وحشتناک داشتم
صبح مفنامیک اسید خوردم
ساعت ۸ شب روزافن
اثر نکرد
ساعت ۱۱ ایبوپروفن
ساعت ۲ و نیم شب هم کلداکس خوردم بخاطر اینکه استامینوفن نداشتم و توی کلداکس استامینوفن بود
درد امونم بریده
الان نگران تداخل دارویی ام
منتظرم صبح بشه بروم پیش دندانپزشکم
کاری باید بکنم برای تداخل ؟!
می‌دونم نباید قرص سر خود خورد ولی این دفعه واقعا هرکاری کردم خوب شم
دارچین گذاشتم ، کیسه آب گرم ........

9 پاسخ 601 بازدید


برای درمان ترش کردن در بارداری چکار کنم؟

ماه هشتم بارداریم....خیلی ترش میکنم ...ترو خدا کمکم کنید...زنجبیل و سیب و ...افاقه نمی کنه ...

12 پاسخ 546 بازدید


دکتر اوما عزیز شما که اینقدر مهربونین اینقدر عزیزین💛💚💛💚

اینقدر با حوصله و کامل جواب تک تک سوالامونو میدین نمیخواین خودتونو بهمون معرفی کنین ؟😍😍😍 من که خیلی مشتاق هستم بشناسمتون 💕💕💕
ان شاالله هر جا هستید سلامت و خوش و خرم باشید 🌹🌹🌹

281 پاسخ 2,028 بازدید


شیرخشک بعنوان کمکی چه زمانی باید داده شود

سلام دکتر عزیز.پسر من ۴۴ روزس رفلاکس داره هم شیر خودمو میخوره هم شیر خشک ببلاک ای ار .دکترش گفت که شیرخشک رو بعنوان کمکی بهش بده سوالم اینک صبح یکبار بعدز ظهر یکبار وشب یکبار شیرخشک بدم کفایت میکنه‌ و چند سی سی بدم.ممنون میشم راهنمایی کنید

6 پاسخ 376 بازدید


دوستان اوما جان استفراغ وحالت تهوع

نشانه زایمانه خیلی حالم بده شکمم گاهی سفت میشه

7 پاسخ 460 بازدید


سرماخوردگی در بارداری

سلام دکتر جان من سرما خوردم شدیدا ابریزش و عطسه دارم کلافه شدم دیگه میتونم سرماخوردگی و سیتریزین مصزف کنم واسه قطع ابریزش بینی و عطسه چیکار کنم
دوستان اگه تجربه ای دارین ممنون میشم بگید

5 پاسخ 241 بازدید


عوارض سونو رنگی رحم وتخمدان

اگه کسی به ماده حاجب حساسیت داشته باشه باز سونو رنگی میگیرند؟ عوارض سونو رنگی رحم وتخمدان چی هشت ممنون

2 پاسخ 468 بازدید


تفسیرآزمایش ادرار وعفونت ادراری

سلام آزمایش ادرارم چطوره عفونت ادراری دارم؟

12 پاسخ 312 بازدید


نحوه مصرف قطره اد ۳

سلام وقت بخیر دکتر اومای عزیز
امروز این قطره رو خریدم برا نوزاد ۲۶ روزه بهداشت گفته ۲۵ قطره بده بهش...ولی روی جلد قطره نوشته ۳ قطره ...الان نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید .

13 پاسخ 340 بازدید


چجوری کو آموکسی کلاو رو مصرف کنم؟

سلام و وقت بخیر، من چند روزه بشدت درگیر سینوزیت شدم، اونجوری ک از اینترنت متوجه شدم، سینوزیت حاد دوره ای دارم،یه کم علائمم بهترشده ولی بازم خیلی مونده خوب بشم، سرچ کردم کوآموکسیکلاو خوبه و اینکه واسه بچه مم خطرش کمه. ولی هرچی سرچ کردم ننوشته چند روز بخورم، جون ندارم برم دکتر ، ممنون میشم راهنماییم کنین

9 پاسخ 304 بازدید


تداخل دارویی برای سرماخوردگی

سلام خانم دکتر عزیز من پسرم رو ده روزه از شیر گرفتم سرماخورده بود از روز اول دوبار دکتر بردم دکتر اول شربت پلارژین کیدز و آموکسی و سیتریزین و زینک داده و یه اسپری رنگ کرمی عه
دکتر دوم یه قرص داده هر ۱۲ ساعت پردنیزولون ۵ و گفت داروهای دکترقبلو ادامه بده با این قرص
بعد من دیدم خوب نمیشه سرفه های ناجور می‌کنه بالا میاره میخاد خفه شه بهش شربت سالبوتامول و دیفن هیدرامین هم دادم امروز بهتر شد
ولی امشب ک میخاستم بخابه لپ هاش قرمز شده نمیدونم ب چی حساسیت داشته یا تداخل دارویی داشته ؟؟؟؟
و در مورد شیردهی هم سینم توش سفت شده و هراز گاهی درد دارم چکار کنم ؟ 😖😖😅

3 پاسخ 5,709 بازدید


تیروئید پرکار در بارداری

سلام وقت بخیر خانم دکتر من هفته ۲۵ بارداری ام , ازمایشات قبل بارداری که داده بودم تیروئیدم پرکار نشون داد بعد دوباره دکترم گفتن مجدد تکرار کن تو یه ازمایشگاه دیگه که سری دوم درست شد بعد بارداری هم دوباره همون تکرار شد سری اول تیروئیدم پرکار دوباره گفتن تکرار کن تو یه ازمایشگاه دیگه که بازم درست شد الان ازمایشات دوم بارداریم رو انجام دادم بازم پرکار نشون داده که دکترم گفتن این مشکل داره به متخصص داخلی مراجعه کن که دیروز رفتم گفتن تیروئیدت پرکار بوده حتی تو تکرار ها هم لب مرز بوده وباید دارو میخوردی و برام روزی سه تا قرص پرواواسیل ۵۰ تجویز کردن تا دوهفته، بعدش روزی دو تا که مجدد تکرار کنم ازمایشم رو یکماه بعد، الان من نگرانم ممکنه مشکلی برای بچه ام پیش بیاد خدایی نکرده😔؟ و اینکه کم خونیمم نسبتا زیاد شده ،

6 پاسخ 307 بازدید


ایا مصرف خودسرانه قرص ویتامین ب ۶ برای رفع حالت تهوع بارداری عوارضی دارد؟

سلام،دکتر عزیز لطفا جواب بدین
سوالم درباره مصرف خودسرانه ویتامین ب ۶ برای رفع حالت تهوع هست
من چندین بار به پزشکم گفتم که حالت تهوع دارم ولی برام قرص ویتامین ب ۶ تجویز نکردن.طبق تحقیقاتی که کردم ویتامین ب ۶ میتونه برای رفع حالت تهوع مفید باشه.میتونم خودسرانه مصرف کنم؟
و اینکه دز و زمان مصرفش رو هم بگین لطفا

11 پاسخ 408 بازدید