Ooma

در مورد آزمایش ادرار ۲۴ ساعته

سلام به دکتر محترم اوما و خانومای عزیز
عذر میخوام من ساعت ۹ صبح که اولین ادرارم بود رو ریختم بیرون و دوباره ساعت ۱.۵ رفتم دستشویی و ریختم تو ظرف آزمایشگاه
الان باید تا همون ۱.۵ ادامه بدم به جمع اوریش یا تا ۹؟
و اینکه ظرف آزمایشگاه تو همون دمای دستشویی ایرادی نداره باشه چون تو نت زدم زده بود جای سرد باید باشه 🤔

4 پاسخ 301 بازدید


معرفی پزشک گوارش و اطفال

سلام لطفا یک پزشک خوب از تهران معرفی میکنید برای رفلاکس و گوارش ،و یا متخصص اطفال خوب،پسرم شسر نمیخوره نمیدونم چکارش کنم دگ

7 پاسخ 244 بازدید


پزشک عزیز لطفا جواب آزمایشاتم رو بررسی بفرمایید

سلام و عرض ادب پزشک عزیز ۳۵ سالمه شنبه این هفته وارد ۸ هفتگی شدم پارسال تو هشت هفتگی یه سقط داشتم ، خواستم محبت کنید جواب آزمایشم رو با جزییات به طور کامل برام شرح بدید ممنون میشم .
ضمنا آزمایشم رو اول ماه دادم .

17 پاسخ 436 بازدید


علت مدفوع خونی چی میتونه باشه

سلام و وقت بخیر خدمت دکتر و دوستان اومایی
پسرم تقریبا دو روز پیش اسهال شد همراه با مخاط و کمی تب داشت دکتر بردمش گفت خیلی خفیف سرماخورده بیشتر ب خاطر دندون درآوردن هس و الان حالش کاملا خوبه ولی ی کم پیش مدفوعشو ک نگا کردم قرمز داشت نمیدونم خونه یا نه
تا الان هیچ وقت اینجوری ندیده بودم

17 پاسخ 543 بازدید


تاول روی دست نوزاد

سلام دکتر. وقت بخیر
من امروز صبح دیدم که کف دست دخترم یه چیزی شبیه تاول زده. میخواستم بدونم چیکار باید بکنم؟

18 پاسخ 1,071 بازدید


دل درد شدید در ویروس جدید

سلام کیا متبلا شدن چطوری خوب شدید من از ظهر رفتم دکتر ۳تا امپول زد توی سرم
بتامتازون.سفریاکسون . کتورولاک زد چنددقیقه بعد از تزریق دل درد پهلو درد معده کمر درد اطراف نافم بخصوص شدید درد میکنه رفتم سر شب دکتر گفتم شاید عوارض داروها باشه گفت ربطی نداره بخاطر این ویروس جدیده هست نه با استراحت نه نشستن نه با خوابیدن نه با راه رفتن اروم نمیشه از ظهر ۵ تا مسکن نوافن .ژلوفن. دیلکوفناک خوردم دوتا مسکن یکی ظهر یکی شب زدم اصلا اروم نشدم تو رو خدا راهکار بدید خیلی درد دارم

4 پاسخ 430 بازدید


تفسیر سونوی سه‌بعدی و چهاربعدی از زحم

خانم‌دکتر عزیز سلام
من یک‌ماهه که سقط کردم و همچنان گاهی لکه‌بینی دارم و درد در رحم و‌ تخمدان.
دیروز به دستور دکترم، سونوی سه و چهاربعدی از رحم انجام دادم و دکتر گفت باید هیسترو انجام بدم.
الان سوالم اینه که به‌جز بقایا، آیا مورد اضافه‌ای هم توی سونو‌ دیده شده؟ آخه بقایام کمه، واقعا نیازه براش هیسترو انجام بدم؟؟
و این‌که دکتری که سونو رو انجام داد می‌گفت سمت چپ چسبندگی داره، یه همچین چیزی...در کل ممنون می‌شم سونو رو برام تفسیر کنین و بفرمایین مشکل اصلی به‌جز بقایا چی هست؟؟

12 پاسخ 306 بازدید


قورت دادن دکمه پلاستیکی ریز خواهش راهنمایی کنید

سلام خانم دکتر و دوستان پسرم الان متوجه شدم یه دکمه اسباب بازیشو کنده و احتمالا خورده چیکارکنم ؟عکسشو میعرستم

21 پاسخ 616 بازدید


مقاو مت شریان نافی

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
من دیروز سونوی داپلر دادمچون وزن بچه کم بود الان مقاومت شریان نافی دارم؟
روزی دوتا آسپرین هم از هفته ۱۶م میخورم
میخوام بدونم خطرناکه؟ چیکار باید بکنم؟ ممکنه زودتر ختم بارداری بدن؟

46 پاسخ 603 بازدید


گردن گرفتن نوزاد؟؟؟؟؟میشه بیایین لطفا

سلام خانوم دکتر و دوستان عزیزم
من دخترم ۳ماه و ۹روزشه حدود دوسه هفته ایی هست وقتی بغلش میکنم دیگ سرشو نمیندازه رو شونه هام و خودش سرشو اینور اونور تکون میده و نگهه میداره ولی حالت کنترل کامل نیست دیگ لق میزنه هنوز اما وقتی میزارمش رو شکم ک بتونه سرو گردنشو بالا بیاره اصلا احازه نمیده شروع ب گریه میکنه و نمیتونه گردنو سینشو بالا بیاره

میشه ار تجربیاتتون بگین؟؟
بچه های شما چطوری بودن؟ کی گردن گرفتن؟

23 پاسخ 449 بازدید


چه غذاهایی به پسرم بدم؟

سلام پزشک عزیز و دوستان خوبم
پسرم ۱۰ ماه و پنج روزشه،چه غذاهای دیگه ای غیر از سوپ و فرنی بهش بدم که وزنش بره بالا
معمولا برنج و غذاهای سفت رو نمیخوره یا خیلی کم میخوره و میدونم که سیر نشده، وزنش ۸ کیلو و ۲۰۰ گرمه
به بعضی از مواد غذایی هم آلرژی داره
اکثر غذاها رو دوست نداره، نمی‌دونم چی باید براش درست کنم

دکتر جان پسرم( معذرت میخوام ) بیرون روی زیاد داره و احساس می کنم کامل اجابت مزاج نمیشه
قبلاً روتفلور میخورد یک دوره تمام کرد خیلی تاثیرگذار نبود،به پدی لاکت هم حساسیت داره، چی بهش بدم که بیرون روی کمتری داشته باشه چون فکر می کنم کمبود وزنش بخاطر همینه

با عرض معذرت مدفوعش اکثر مواقع یکنواخت نیست ، معمولا شل و آبکی هست و قسمت های سفتش پراکنده اند،

34 پاسخ 397 بازدید


عکس شکستگی‌رو واسم تفسیر میکنین

سلام وقت بخیر ببخشید عکس شکستی مادربزرگمه میشه نگا کنین که جوش خورده یا هنوز شکستگی داره

ممنونم

7 پاسخ 419 بازدید


غذای کمکی و رفلاکس

خانم دکتر دوستان عزیز که تجربه دارید.بچم ۵ ماه و ۷ هفت روزشه.دوسه روزه فرنی شروع کردم.با توجه به اینکه خگحریره بادام برای رفلاکس خوب نیست.هفته دوم میتونم به فرنیش پوره سیب یا هویج یا گلابی اضافه کنم یا اینکه بهش سوپ شروع کنم؟

9 پاسخ 284 بازدید


تفسیر آزمایش ان تی

سلام دوستان و خانم دکتر عزیز امیدوارم حالتون خوب باشه بی زحمت بهم میگید نتیجه آزمایش چطوره

16 پاسخ 430 بازدید


تزریق آمپول سفازولین ۱gدرهفته ۱۳

سلام به پزشک محترم اوما
من دیروز بخاطر سرماخوردگی شدیدی ک داشتم دکتر برام ی آمپول سفازولین وب کمپلکس داخل سرم تزریق کرد
الان خیلی سرفه دارم وهنوز خوب نشدمه شوهرم یک آمپول سفازولین یک گرمی از دکترگرفته بود براخودش
ایامشکلی نداره من اونو برای خودم تزریق کنم ؟

7 پاسخ 346 بازدید


ویتامین دی برای کودک

سلام من دو کودک دارم یکی دو ساله و یکی شش ساله قطره ویتامین دی تا چه زمانی باید هرماه به کودک داده بشه؟ و اینکه ویتامین هایی مثل زینک پلاس و ارژیتال به کودک میدم که حاوی دی سه هست بازم باید مجزا ویتامین دی سه داده بشه؟ اگر باید بدم چه دزی باید داده بشه. ممنون از راهنماییتون

8 پاسخ 416 بازدید


چکاب .جواب آزمایش 🪻🪻🪻🪻🪻

سلام
لطفا جواب آزمایش هامو نگاه کنید

15 پاسخ 396 بازدید


سرماخوردگی در بارداری با دیابت

خانم دکتر عزیز
من سرماخوردم
هفته ۲۷ بارداری هستم و دیابت بارداری هم دارم
چطور میتونم خودم رو درمان کنم؟

11 پاسخ 387 بازدید


قرص لتروزول بدون امپول

سلام خانم دکتر عزیز و دوستان
من از ایران دارم میرم و احتمالا تا یکسال نمیتونم بیام ایران و توی اقدام به بارداری هستم. برای همین دکتر بهم قرص لتروزول برای ۴ دوره داده که بخورم ولی بدون امپول چون اونجا نمیتونم امپول ازادسازی بزنم و گفته روز ۳ تا ۷ پریودی بخور اگر باردار نشدی دوباره ماه های بعدم بخور تا باردار شی
حالا سوال من اینه

من اگر قرص بخورم و امپول ازادسازی نزنم فولیکول ازاد میشه؟ نکنه کیست شه
اخه اونجا سونو هم نمیتونم برم که وضعیت رحم و اینارو ببینم. چشم بسته فقط باید هرماه ۵ تا لتروزول بخورم بدون امپول

2 پاسخ 408 بازدید


علت جاری نشدن شیر بعد زایمان دارو بیهوشی یا بی حسی ؟

سلام خانوم دکتر چه اتفاقی برای بدن میوفته که سینه ها بعد زایمان ازش شیر خارج نمیشه بخاطر داروی بیهوشی یا بی حسی ؟ تحت چه عواملی این اتفاق میوفته و چطور رفع میشه ؟ شیر دوش برقی به جاری شدن شیر از سینه کمک میکنه یا خیر ؟ برای این اتفاق دارویی خاصی تجویز نمیشه ؟ دارویی که باعث تولید اکسیتوسین بشه ؟

11 پاسخ 467 بازدید