Ooma

آیا کرونا در بارداری خطرناکه؟

سلام وقتتون بخیر من کرونا خفیف گرفتم متاسفانه و خیلی نگرانم الان آیا چیزی میتونم مصرف کنم که خوب بشم یا نه ؟ بزارم خودش زمانش بگذره و خوب بشم؟ و آیا واسه جنین خطرناکه
دوستانی که تجربه دارن ممنون میشم منو راهنمایی کنید

67 پاسخ 500 بازدید


نحوه استفاده از پودر اینو فولیک

سلام دکتر عزیز و خانم های گل من میخوام بدونم پودر اینوفولیک رو در روز چقدر باید استفاده کرد اخه شنیدم برای افزایش شانس بارداری خوبه، من پلی کیستیکم و تمام شرایطی ک برای استفاده از این پودر هست رو دارم فقط میخوام بدونم ایا استفاده سرخود ازش برام خطرناک نیست و اینکه چجوری باید استفاده کنم ازش؟ لطفا هر کسی ک اطلاعاتی داره یا سابقه استفاده داشته لطفا کمکم کنید

27 پاسخ 1,450 بازدید


سفت شدن شکم هفته ۳۹بارداری

سلام دکتر اومایی عزیز شکمم امروز سفت شده جنینم زیاد حرکتی نداره خطرناک نیس ایا

9 پاسخ 439 بازدید


کیپ شدن بینی و سوزش چشم

سلام دکترجان من یکی دوماهه ک احساس میکنم چشمام کثیفه یه هاله گوشه چشمام میاد بعد ک میشورمشون یا چشمامو میمالم میسوزه و میخاره گاهی اوقات اشک میاد حالاهم چند روزه که بشدت بینی م کیپ شده ابریزش ندارم فقط انگار باد توش جمع شده نفس نمیتونم بکشم از نفازلین هم استفاده میکنم تاثیری نداره چکار کنم؟

4 پاسخ 272 بازدید


تفسیر سونو آنومالی 🌸

سلام خانم دکتر ممنون میشم جواب سونو رو تفسیر کنید

39 پاسخ 535 بازدید


تاخیر در پریود

سلام به دکتر اوما و همگی دوستان
من دو روز از پریودم میگذره
هر چی بی بی میزنم منفی میشه حتی هاله هم نمیندازه
به نطرتون الان برم ازمایش یا باز صبر کنم
این ماه هم امپول زدم هم دارو مصرف کردم میگم شاید به خاطر اونها باشه

30 پاسخ 545 بازدید


تفسیر سونوی آنومالی

دکتر جان زحمتشو بکشین

10 پاسخ 728 بازدید


امیکرون یا سرماخوردگی در ماه ششم بارداری

پزشک محترم اوما سلام
من چهار روز پیش صبح که از خواب بیدار شدم بشدت گلوم میسوخت البته شب قبلش بخاطر گرمای بیش از حد هوا مرتب تعریق داشتم و جلوی کولر نشستم و بستنی یخی میخوردم بعدشم با آب نسبتا خنک دوش گرفتم صبح ساعت ۱۱ که دیدم پاهام میلرزه و چشمام تار میبینه به درمانگاه و پزشک عمومی مراجعه کردم گفت گلوت کمی التهاب داره فشارت متاسفانه ۷ هست و خیلی کم دمای بدنت بالاست
که همونجا ی سرم با چندین آمپول زدن بهم مثل ویتامین سی،نوروبین،ب۱۲و... سرحال شدم گفت میتونه آلرژی،برونشیت و یا این ویروس جدیده باشه اما دو سه روزه بهتر میشی ی استامینوفن ساده، سفیکسیم و قرص لورکستادین تجویز کردن برام یکی دوتا استامینوفن رو خوردم و سفیکسیم رو هم گفت تا سه شب بخور خوردم و همچنین قرص لورکستادین رو هر ۱۲ ساعت میخوردم گلو دردم بهتر شده اما صدام گرفته و بینیم کیپ شده تازه از دیروز حس چشایی و بویاییم هم ضعیف شده و هر از چند دقیقه ای سرفه خشک دارم مرتب شربت لیموعسل فقط مصرف میکنم و سوپ و آش ساده میشه اما هنوز بهتر نشدم کامل میشه بگین چیکارکنم؟قرص جوشان میتونم مصرف کنم؟
از طرفی تکون های بچه گاها زیاده گاها هم اصلا تکون نمیخوره نگرانم

38 پاسخ 457 بازدید


بالا آوردن زیاد نوزاد ۸ ماهه

سلام روز بخیر
دکتر جان امروز ساعت ۷ صبح با صدای بالا آوردن دخترم پریدم از خواب
تازه دیروز وارد ۸ ماهگی شده
خیلی بالا آورد. چند دفعه پشت سر هم
بهش آب جوشیده سرد دادم اونم خورد چند ثانیه بعد بالا آورد
یکم شیر خودمو خورد و خوابید
رنگش پریده بد جور و صورتش یخه
دست و پاش بعد از شیر خوردن یکم گرم شد
نیازه ببرمش الان بیمارستان یا نه
خواهش میکنم جواب بدین دارم سکته میکنم

19 پاسخ 323 بازدید


بزرگ بودن سر جنین در سونوگرافی

دکتر عزیز و مامانا
من از ۲۵ هفته که سونو دادم همیشه سر بچه ۲ هفته بزرگ تر بود که هر سری داخل سرشم نگاه کردن و گفتن سالمه و این ژنتیکیه . امروزم باز رفتم سونو بازم سرش بزرگ‌ بازم گفت تا ۲ هفته اشکال نداره ولی پایینش یه چیزی نوشته اگه درست فهمیده باشم از نظر انومالی ۲ هفته دیگه باید چک بشه اره؟
من انومالی داده بودم ۱۸ هفته اونجا هم جنین سالم بود . حالا نگرانم. این اختلافا چیز مهمیه ؟

49 پاسخ 1,708 بازدید


اسید فولیک 1یا 5⁉️🔴

سلام پزشک جان وقتتون بخیر ✋😎😇
دکترم بهم اسید فولیک 5 داده بود که چند روز پیش یک بستش تموم شد همسرم ب جای اینکه دوباره اسید فولیک 5بگیره اسید فولیک 1 گرفته میخاستم بدونم میتونم ب جاش روزی دوتا اسید فولیک 1 بخورم؟؟؟
34سالمه، سابقه سقط ندارم، پلی کیستیکم، برای بارداری دوم اقدام کردم

11 پاسخ 736 بازدید


پریود بعد قرص اورژانسی

سلام خانوم دکتر عزیز من ماهه پیش پنج روز بعد از خوردن قرص اورژانسی پریود شدم. دوم تیر ماه بود و بعد اون چند باری هم لکه بینی داشتم و اون اولین پریود بغد زایمانم بود ولی این ماه پریود نشدم رابطع محافظت نشده نداشتم ولی چرا پریود نمیشم. مطمعن مطمعن هم نیستما یعنی ممکنع باردار باشم

9 پاسخ 299 بازدید


تب کردن پسر ۲ ساله

سلام دکتراوما ودوستان..پسرم یه ماه پیش تب کرد تا یه هفته تب شدید کلی بگم خوب شد چندبار بردم دکتر گفتش ویروس....الا یعدیه ماه دوباره تب کرد البته خفیفتر...کمکم کنید نظری تجربه ای دارید بگین چرا اینطوری شده باز؟چکارکنم دوباره پیش نیاد

10 پاسخ 450 بازدید


سلام دکترجان و دوستان اومایی روز 14تزریق hcg دیگه جواب بیبی چک کاملا قطعی هس؟!

من دوره هام27روزه س، این ماه لتروزول و پودر اینوفولیک مصرف کردم و روز14سیکل سونو شدم ک دکتر گف ی تخمک دیروز ازادکردی و ی فولی خوبم داشتم امپول ازادسازی زدم همون روز، الان، روز 27دوره و روز14تزریقم هستم،، روز 9،12،13،14 بیبی چک گزاشتم ک همشون هاله زد، الان فرداموعدمه اگ برم ازمایش نشون میده باردار یاعدم بارداربودنو؟علایم هم فقد کمردردوپادرد و درد پری خفیف و هاله و نوک سینه هام تیره شده

88 پاسخ 1,717 بازدید


تفسیر جواب ازمایش پاتولوژی

سلام خانم دکتر خسته نباشید
لطف میکنید بگید جواب پاتولوژی چطوره
تو ۶هفته و ۴ روز رشدش متوقف شده بود

3 پاسخ 368 بازدید


لطفاً در انتخاب شیرخشک کمکم کنید

سلام پزشک عزیز و دوست داشتنی اوما
خسته نباشید.
پسر من به پروتئین گاوی حساسیت داشت، تا اینکه طبق نظر پزشک کم کم تست کردیم و برطرف شده بود. قبلا پپتی میخورد، چند قوطی سیمیلاک توتال کامفورت داشتم، تقریبا بیست روز اونو خورد، دکترش پیشنهاد شیر هیپ رو داد، خب کمی قیمتش بالاست، گفت جایگزین آپتامیل، نوزاد که بود آپتامیل داده بودم یبوست شده بود، گفت دوباره اپتامیل رو امتحان کن اگر ایرانی میخوای بدی و یک قوطی شیر هیپ داد که امتحان کنم، پسرم خوب میخوره هیپ رو. راستش چون نشد شیرمادر بخوره، فکر میکنم شیری باید بدم که از لحاظ ایمنی زایی، قوی تر باشه. میشه تا یک سالگی هیپ بدم و بعد شیر ایرانی بدم؟ سه ماه مونده تا یکسالگی.
توصیه شما چیه؟
خیلی ممنون میشم منو از سردرگمی نجات بدید.اگر واقعا شیر هیپ ارجحه، تهیه میکنم.
وزن پسرم ۱۱/۸۰۰
قدش۷۴
روند رشد وزن خیلی سریعه، از این جهت گفتم که بگم وزن گیری اصلا ملاک نیست و فقط و فقط تقویت سیستم ایمنی بدنش برام مهمه. ازمایش چکاپ هم داده بودند که امروز انجام شد، جهت اینکه بدونیم تیرویید نداشته باشه بچه، البته چون نارس بود سه بار غربالگری تیرویید انجام دادن و مشکلی نبوده.
خیلی از لطف شما متشکرم

8 پاسخ 581 بازدید


بالا بودن ضربان قلب جنین

سلام
من ده هفته و سه روزه باردارم
امروز رفتم دکتر ضربان قلب جنین ۱۹۷ بود به نظرتون خیلی بالا نیست؟دکتر هیچی نگفت یه خورده نگرانم

15 پاسخ 1,260 بازدید


بالا بودن عدد بتا و نبود قطب جنین و مایع زرد

پرسش برای دوستم هستش ،اخرین دوره پریود۱۷تیر ماه بوده،امروز بتا انجام شده ک نصبت به تاریخ پریودی بالابوده،به توصیه پزشک سونو واژینال انجام شده ک قطب جنین و مایع زرد دیده نشده و همچین نصبت به عدد بتا سن حاملگی کمتر بوده ، درد در زیر شکم احساس میشه .آیا ممکنه بارداری چند قلو باشه و اینکه بالا بودن عدد بتا به جنسیت ربط داره؟

43 پاسخ 1,639 بازدید


پزشک جان احساس درد شدید و فشار توی واژن دارم باید برم بیمارستان؟

سلام پزشک جان من تقریبا سه روزه شیاف گل مغربی میذارم و پیاده روی رو شروع کردم دیروز ورزشهای بارداری رو هم اضافه کردم .از دیشب تا حالا احساس فشار و درد شدید مخصوصا موقع راه رفتن توی واژنم دارم ولی موقع نشستن یا خوابیدن کمتره ولی قطع نمیشه ولی انقباض منظم ندارم آیا نیازی هست برم بیمارستان یا نه و اینکه اگه بچه توی این هفته من به دنیا بیاد آیا توی دستگاه می‌ره یا نه الان روز هفتم از هفته ۳۶بارداری‌هستم یعنی ۳۵هفته و هفت روز

31 پاسخ 787 بازدید


بارداری و آزمایش بتا

سلام دکتر عزیز
من با تست بی‌بی چک متوجه شدم باردارم و هفته چهارمه
چی زمانی باید برای آزمایش بتا مراجعه کنم؟؟ و چ دارویی باید مصرف کنم

20 پاسخ 766 بازدید