Ooma

قطره آهن و غذای کمکی

سلام دکتر برای پسرم قطره اهن شروع کرده فریرون ولی مزه اش بده نمیخوره قطره دیگه ای هست جایگزین کنم؟
و اینکه غذای کمکی رو میخوام شروع کنم فرقی ندا ه که فرنی رو با چه شیری(شیر خودم،شیر خشک یا شیر پاستوریزه) درست کنم؟
بعد برای این سن ۵ ماه و ۵ روز نباید مولتی شروع بشه ؟
چون دکتر همون اد رو ۳۰ قطره کرد گفت مشخصه اد رو درست نخورده

28 پاسخ 478 بازدید


رابطه پر خطر در دوران شیردهی

سلام تقریبا 6 روز پیش رابطه داشتم همسرم الان میگه احتمال یخورده ریخته داخل ، فرزندم چهار ماه و نیمه ش هست ، و فقط خودم شیرش میدم ، یک هفته س که کرونا گرفتم ، روزی یه وعده بهش شیر خشک میدم ، میخواستم بدونم امکان بارداری هست ، اگه هست چجوری الان جلوش رو بگیرم ، قرصی چیزی هست که مصرف کنم؟؟؟؟خیلی نگرانم🥺🥺🥺قرص اورژانسی هم الان یدونه ۱/۵ میلی گرمیش رو خوردم

19 پاسخ 899 بازدید


بهبود سرماخوردگی نوزاد

سلام خانوم دکتر پسرم سرما خورده دیروز تب داشت ولی امروز نه ،عطسه و آبریزش بینی و سرفه داره دکتر براش سیتیریزین و آزیترومایسین نوشته
میتونم به جای سیتیریزین قطره پلارژین بدم؟

1 پاسخ 509 بازدید


سرماخوردگی مشکوک ب اومیکرون در بارداری

سلام دکتر اوما عزیز
من امروز صبح ک بیدار شدم بدنم ضعف داشت و درد داشتم کل بدنم . ابریزش .سرفه های تکی و خشک گهگاهی ، گلومم یکم میسوزه آب دهنم و قورت میدم .
سیتریزین خوردم یدونه رفتم ی دوش آب گرم هم گرفتم الان اصلا ابریزش ندارم .
ولی بدنم ضعف داره دکتر اورژانس رفتم برام سرم نوشت با تزریق داخل سرم ویتامین سی نصف امپول زدم .
استامینوفن ساده ، دیفن هیدرامین
. سفالکسین ۲۰۰ هر۱۲ ساعت
ب نظرتون کافیه و مناسبه این داروها؟؟؟
فشارمم ۱۰ بود .اکسیژن خونمم چک کردن خوب بود خداروشکر

20 پاسخ 498 بازدید


تفسیر سونو رحم وتخمدان و کلیه ومثانه

باسلام خدمت پزشک اوما روز ۱۱سیکلم سونوی رحم و تخمدان انجام دادم خواستم بدونم ابعاد رحم و تخمدان ،ضخامت و اندازه فولیکولم مناسب هست و سونوی کلیه و مثانه چطوره ممنون میشم

14 پاسخ 489 بازدید


شیرخشک نوزاد مبتلا ب حساسیت گاوی

سلام دوستان
همونجوری ک میدونین دخترم ب پروتئین گاوی حساسیت داره طبق تشخیص دکترش
ک خب وقی گفم ب دکترش واسه شیر خشک گف شیرت خوبه گفم اره گف شیر خشک نمیخاد و هر چی اسرار کردم نگف چی بخرم
الان از دیشب نمیدونم ب چ دلیلی شیرم بی نهایت کم شده
چ شیر خشکی بخرم بهش بدم ک سیرش کنه
فقط اپتامیل پپتی جونیور هس یا برندای دیگه هم هس اخه پپتی میگن بد مزه س

16 پاسخ 413 بازدید


آمپول سینال اف در روز نهم پریودی

سلام وقت بخیر خانم دکتر
و سایر اومایی ها
این امپول سینال اف ماه پیش گرفتم. با کنار یخ اوردم گذاشتم تو درب یخچال خانه.
سوالم اینه امپول درست بهم دادن ؟
بعد اینکه از ماه پیش تو درب یخچال بود خراب نشده ؟
روز نهم پریودم باید بزنم. صبح بزنم بهتره یا عصر؟
ممنون

23 پاسخ 809 بازدید


تاریخ تخمک گذاری چندم میشه

سلام خانم دکتر ببخشید میخواستم بدونم تاریخ تخمک گذاری چندروز بعد از پریود هست من۱۰ مرداد پریود شدم دوره ام ۷ روزه اس الان دوباره درد پریودی دارم میتونه تخمک گذاریم باشه؟

14 پاسخ 569 بازدید


بی بی چک هاله دار و پریودی کم

سلام خدمت دکتر عزیز و دوستان .
من چند وقت پیش تاپیک زدم گفتم ۷ روز تاخیر دارم و بی بی چکم ۳ تاش ۵ دقیقه ای هاله خیلی روشن زد .ولی بعدش پریود شدم . ولی پریودم همیشه ۱۰ روزه وبا خونریزی زیاد که هر ۲ ساعت باید دستشویی میرفتم و همراه با سوزش بود ولی این سری اصلا سوزش نداشت. و روز اول زیاد بود و روز دوم کمتر و روز سوم هم کمتر شد و از عروب روز سوم تا الان که روز ۵ هستم خونریزیم قطع شده . قبل از پریودی احساس لرز و حالت تهوع و ضعف و گاهی خستگی داشتم و هنوز هم این علائم را دارم. کسی میدونه علتش چیه؟؟؟

15 پاسخ 1,066 بازدید


تفسیر سونو غربالگری

باسلام خدمت پزشک اوما میشه لطف کنید آزمایش منو تفسیرکنید

9 پاسخ 386 بازدید


محدودیت رشد جنین

سلام خدمت پزشک محترم اوما
لطفاً سونو داپلر خون‌رسانی ناف و ob رو برام تفسیر میکنید ، سونوگرافی گفت وضعیت خیلی خرابه من طبق اوما 33 هفته و سه روز هستم ولی اینجا برام زده 35 چرا ؟ سه هفته رشدش متوقف شده بهم گفتن سریعا باید جنین برداشته بشه و خون‌رسانی بهش ضعیفه ترو خدا راهنماییم کنین ، دو هفته است انواع مولتی ویتامین و لیدی میل و استراحت و غذاهای مقوی خوردم اما رشدی نداشته

21 پاسخ 1,183 بازدید


دوستان مراقبتای لازم واسه کسی ک آب دورجنینش زیاده چیه

سلام بچه هاکسی تاحالاهمچین تجربه ای داشته؟
نمیدونم چیکارکنم الانم همش حس میکنم وقتی بچه تکون میخوره واژن ومقعدم بازمیشن،آیاتواین سن بارداری طبیعیه؟؟؟

38 پاسخ 457 بازدید


سرفه های خروسکی و آبریزش بینی

سلام به پزشک محترم اوما
ببخشید پسرم۱۰ ماهشه کمی ابریزش بینی داشت
بعد امشب توی خواب سرفه های خروسکی میزنه چه دارویی بهش بدم

9 پاسخ 279 بازدید


راه نرفتن کودک هفده ماهه

سلام
پسرم هفده ماهشه از جایی میگیره مثل میز و مبل قدم بر میداره یا واکر رو میگیره باهاش راه میره ولی خودش به تنهایی راه نمیره خیلی نگرانم البته پسرم چهار دست و پا هم دیر شروع کرد ممکنه این ربطی به راه نرفتنش داشته باشه ؟

14 پاسخ 881 بازدید


کسی میدونه خورشیدگرفتی وماه گرفتگی کی هست

آیا راسته کسی اعتقاد داره به من گفتن الان استرس گرفتم

19 پاسخ 681 بازدید


زایمان طبیعی حرکت اسهال

سلام وقتتون بخیر من دکترم تحریکم کرد زودتر زایمان کنم ولی دردی احساس نکردم هنوز تاریخ زایمان طبیعیم ۲۱ مرداد بوده لگنمم خوبه به گفته دکتر فقط چند روزه حرکت بچه کم شده و ببخشید اسهال دارم و یه چیزی شبیه بادکنک کوچیک روی مقعدم زده ببرون خیلی استرس گرفتم دکترم گفته تا شنبه اگه دردم نگرفت بهش زنگ بزنم شرایطمو بگم البته اینا رو نمیدونه باید سونو بشم که از وضیعته بچه مطمن بشم یا حضوری برم پیش دکتر

27 پاسخ 639 بازدید


درد شدید واژن و زیر شکم

سلام اومایی ها و خانم دکتر
چند روزه خیلی شدید واژنم و کشاله رانم درد میکنه ب قدری ک نمیتونم تکون بخورم از این پهلو ب اون پهلو بشم یا تا دسشویی ب زور میرم و برمیگردم اونم خیلی آهسنه
چند روز پیش بیمارستان بودم اما کاری نکردن برا دردام
هفته ۳۳ ام

27 پاسخ 636 بازدید


آیا کرونا در بارداری خطرناکه؟

سلام وقتتون بخیر من کرونا خفیف گرفتم متاسفانه و خیلی نگرانم الان آیا چیزی میتونم مصرف کنم که خوب بشم یا نه ؟ بزارم خودش زمانش بگذره و خوب بشم؟ و آیا واسه جنین خطرناکه
دوستانی که تجربه دارن ممنون میشم منو راهنمایی کنید

67 پاسخ 500 بازدید


نحوه استفاده از پودر اینو فولیک

سلام دکتر عزیز و خانم های گل من میخوام بدونم پودر اینوفولیک رو در روز چقدر باید استفاده کرد اخه شنیدم برای افزایش شانس بارداری خوبه، من پلی کیستیکم و تمام شرایطی ک برای استفاده از این پودر هست رو دارم فقط میخوام بدونم ایا استفاده سرخود ازش برام خطرناک نیست و اینکه چجوری باید استفاده کنم ازش؟ لطفا هر کسی ک اطلاعاتی داره یا سابقه استفاده داشته لطفا کمکم کنید

27 پاسخ 1,450 بازدید


سفت شدن شکم هفته ۳۹بارداری

سلام دکتر اومایی عزیز شکمم امروز سفت شده جنینم زیاد حرکتی نداره خطرناک نیس ایا

9 پاسخ 439 بازدید