قطره آهن و غذای کمکی
سلام دکتر برای پسرم قطره اهن شروع کرده فریرون ولی مزه اش بده نمیخوره قطره دیگه ای هست جایگزین کنم؟
و اینکه غذای کمکی رو میخوام شروع کنم فرقی ندا ه که فرنی رو با چه شیری(شیر خودم،شیر خشک یا شیر پاستوریزه) درست کنم؟
بعد برای این سن ۵ ماه و ۵ روز نباید مولتی شروع بشه ؟
چون دکتر همون اد رو ۳۰ قطره کرد گفت مشخصه اد رو درست نخورده
رابطه پر خطر در دوران شیردهی
سلام تقریبا 6 روز پیش رابطه داشتم همسرم الان میگه احتمال یخورده ریخته داخل ، فرزندم چهار ماه و نیمه ش هست ، و فقط خودم شیرش میدم ، یک هفته س که کرونا گرفتم ، روزی یه وعده بهش شیر خشک میدم ، میخواستم بدونم امکان بارداری هست ، اگه هست چجوری الان جلوش رو بگیرم ، قرصی چیزی هست که مصرف کنم؟؟؟؟خیلی نگرانم🥺🥺🥺قرص اورژانسی هم الان یدونه ۱/۵ میلی گرمیش رو خوردم
بهبود سرماخوردگی نوزاد
سلام خانوم دکتر پسرم سرما خورده دیروز تب داشت ولی امروز نه ،عطسه و آبریزش بینی و سرفه داره دکتر براش سیتیریزین و آزیترومایسین نوشته
میتونم به جای سیتیریزین قطره پلارژین بدم؟
سرماخوردگی مشکوک ب اومیکرون در بارداری
سلام دکتر اوما عزیز
من امروز صبح ک بیدار شدم بدنم ضعف داشت و درد داشتم کل بدنم . ابریزش .سرفه های تکی و خشک گهگاهی ، گلومم یکم میسوزه آب دهنم و قورت میدم .
سیتریزین خوردم یدونه رفتم ی دوش آب گرم هم گرفتم الان اصلا ابریزش ندارم .
ولی بدنم ضعف داره دکتر اورژانس رفتم برام سرم نوشت با تزریق داخل سرم ویتامین سی نصف امپول زدم .
استامینوفن ساده ، دیفن هیدرامین
. سفالکسین ۲۰۰ هر۱۲ ساعت
ب نظرتون کافیه و مناسبه این داروها؟؟؟
فشارمم ۱۰ بود .اکسیژن خونمم چک کردن خوب بود خداروشکر
تفسیر سونو رحم وتخمدان و کلیه ومثانه
باسلام خدمت پزشک اوما روز ۱۱سیکلم سونوی رحم و تخمدان انجام دادم خواستم بدونم ابعاد رحم و تخمدان ،ضخامت و اندازه فولیکولم مناسب هست و سونوی کلیه و مثانه چطوره ممنون میشم
شیرخشک نوزاد مبتلا ب حساسیت گاوی
سلام دوستان
همونجوری ک میدونین دخترم ب پروتئین گاوی حساسیت داره طبق تشخیص دکترش
ک خب وقی گفم ب دکترش واسه شیر خشک گف شیرت خوبه گفم اره گف شیر خشک نمیخاد و هر چی اسرار کردم نگف چی بخرم
الان از دیشب نمیدونم ب چ دلیلی شیرم بی نهایت کم شده
چ شیر خشکی بخرم بهش بدم ک سیرش کنه
فقط اپتامیل پپتی جونیور هس یا برندای دیگه هم هس اخه پپتی میگن بد مزه س
آمپول سینال اف در روز نهم پریودی
سلام وقت بخیر خانم دکتر
و سایر اومایی ها
این امپول سینال اف ماه پیش گرفتم. با کنار یخ اوردم گذاشتم تو درب یخچال خانه.
سوالم اینه امپول درست بهم دادن ؟
بعد اینکه از ماه پیش تو درب یخچال بود خراب نشده ؟
روز نهم پریودم باید بزنم. صبح بزنم بهتره یا عصر؟
ممنون
تاریخ تخمک گذاری چندم میشه
سلام خانم دکتر ببخشید میخواستم بدونم تاریخ تخمک گذاری چندروز بعد از پریود هست من۱۰ مرداد پریود شدم دوره ام ۷ روزه اس الان دوباره درد پریودی دارم میتونه تخمک گذاریم باشه؟
بی بی چک هاله دار و پریودی کم
سلام خدمت دکتر عزیز و دوستان .
من چند وقت پیش تاپیک زدم گفتم ۷ روز تاخیر دارم و بی بی چکم ۳ تاش ۵ دقیقه ای هاله خیلی روشن زد .ولی بعدش پریود شدم . ولی پریودم همیشه ۱۰ روزه وبا خونریزی زیاد که هر ۲ ساعت باید دستشویی میرفتم و همراه با سوزش بود ولی این سری اصلا سوزش نداشت. و روز اول زیاد بود و روز دوم کمتر و روز سوم هم کمتر شد و از عروب روز سوم تا الان که روز ۵ هستم خونریزیم قطع شده . قبل از پریودی احساس لرز و حالت تهوع و ضعف و گاهی خستگی داشتم و هنوز هم این علائم را دارم. کسی میدونه علتش چیه؟؟؟
تفسیر سونو غربالگری
باسلام خدمت پزشک اوما میشه لطف کنید آزمایش منو تفسیرکنید
محدودیت رشد جنین
سلام خدمت پزشک محترم اوما
لطفاً سونو داپلر خونرسانی ناف و ob رو برام تفسیر میکنید ، سونوگرافی گفت وضعیت خیلی خرابه من طبق اوما 33 هفته و سه روز هستم ولی اینجا برام زده 35 چرا ؟ سه هفته رشدش متوقف شده بهم گفتن سریعا باید جنین برداشته بشه و خونرسانی بهش ضعیفه ترو خدا راهنماییم کنین ، دو هفته است انواع مولتی ویتامین و لیدی میل و استراحت و غذاهای مقوی خوردم اما رشدی نداشته
دوستان مراقبتای لازم واسه کسی ک آب دورجنینش زیاده چیه
سلام بچه هاکسی تاحالاهمچین تجربه ای داشته؟
نمیدونم چیکارکنم الانم همش حس میکنم وقتی بچه تکون میخوره واژن ومقعدم بازمیشن،آیاتواین سن بارداری طبیعیه؟؟؟
سرفه های خروسکی و آبریزش بینی
سلام به پزشک محترم اوما
ببخشید پسرم۱۰ ماهشه کمی ابریزش بینی داشت
بعد امشب توی خواب سرفه های خروسکی میزنه چه دارویی بهش بدم
راه نرفتن کودک هفده ماهه
سلام
پسرم هفده ماهشه از جایی میگیره مثل میز و مبل قدم بر میداره یا واکر رو میگیره باهاش راه میره ولی خودش به تنهایی راه نمیره خیلی نگرانم البته پسرم چهار دست و پا هم دیر شروع کرد ممکنه این ربطی به راه نرفتنش داشته باشه ؟
کسی میدونه خورشیدگرفتی وماه گرفتگی کی هست
آیا راسته کسی اعتقاد داره به من گفتن الان استرس گرفتم
زایمان طبیعی حرکت اسهال
سلام وقتتون بخیر من دکترم تحریکم کرد زودتر زایمان کنم ولی دردی احساس نکردم هنوز تاریخ زایمان طبیعیم ۲۱ مرداد بوده لگنمم خوبه به گفته دکتر فقط چند روزه حرکت بچه کم شده و ببخشید اسهال دارم و یه چیزی شبیه بادکنک کوچیک روی مقعدم زده ببرون خیلی استرس گرفتم دکترم گفته تا شنبه اگه دردم نگرفت بهش زنگ بزنم شرایطمو بگم البته اینا رو نمیدونه باید سونو بشم که از وضیعته بچه مطمن بشم یا حضوری برم پیش دکتر
درد شدید واژن و زیر شکم
سلام اومایی ها و خانم دکتر
چند روزه خیلی شدید واژنم و کشاله رانم درد میکنه ب قدری ک نمیتونم تکون بخورم از این پهلو ب اون پهلو بشم یا تا دسشویی ب زور میرم و برمیگردم اونم خیلی آهسنه
چند روز پیش بیمارستان بودم اما کاری نکردن برا دردام
هفته ۳۳ ام
آیا کرونا در بارداری خطرناکه؟
سلام وقتتون بخیر من کرونا خفیف گرفتم متاسفانه و خیلی نگرانم الان آیا چیزی میتونم مصرف کنم که خوب بشم یا نه ؟ بزارم خودش زمانش بگذره و خوب بشم؟ و آیا واسه جنین خطرناکه
دوستانی که تجربه دارن ممنون میشم منو راهنمایی کنید
نحوه استفاده از پودر اینو فولیک
سلام دکتر عزیز و خانم های گل من میخوام بدونم پودر اینوفولیک رو در روز چقدر باید استفاده کرد اخه شنیدم برای افزایش شانس بارداری خوبه، من پلی کیستیکم و تمام شرایطی ک برای استفاده از این پودر هست رو دارم فقط میخوام بدونم ایا استفاده سرخود ازش برام خطرناک نیست و اینکه چجوری باید استفاده کنم ازش؟ لطفا هر کسی ک اطلاعاتی داره یا سابقه استفاده داشته لطفا کمکم کنید
سفت شدن شکم هفته ۳۹بارداری
سلام دکتر اومایی عزیز شکمم امروز سفت شده جنینم زیاد حرکتی نداره خطرناک نیس ایا




