Ooma

لکه و دونه های قرمز روی پوست

سلام خانم دکتر مهربون و مامانای عزیز دو سه روزیه روی صورت دخترم دونه های قرمز زده مثل جوشه عکسشم گذاشتم اینا چی هستن چکار کنم واسش چه پمادی بزنم نیازه ببرمش دکتر

11 پاسخ 327 بازدید


داروهای ضرر دار برای اقدام بارداری

با سلام من میخواستم این ماه اقدام به بارداری کنم، روی انگشتانم آلرژی شدید زدم و دکتر پماد مومکین و تاکریل و چند پماد دیگر تجویز کرد که مصرف میکنم
در دستورات پماد نوشته اگر باردار یاحتی قصد اقدام بارداری دارید مصرف نکنید و ممنوعه، میخوام بدونم باید چه مدت از مصرف دارو بگذره تا بتونم اقدام کنم
با تشکر 🙏

16 پاسخ 652 بازدید


رشد جنین و سونوگرافی

سلام وقتتون بخیر من سابقه دو تا سقط جنین دارم الان باردار هستم دو هفته قبل رفتم سونو گفت پنج و یک روز این هفته برای سونو تشکیل قلب رفتم قلب تشکیل شده با ضربان ۱۲۱ اما بهم گفت سن جنین شش هفته و چهار روز هست اما طبق اخرین تاریخ قاعدگیم که هفتم تیر هست و طبق سونو قبلی الان باید هفت هفته باشم میخواستم ببینم جنین تو رشدش مشکلی داره؟البته سونو در دو مرکز متفاوت انجام دادم

26 پاسخ 702 بازدید


غربالگری تیروئید در نوزاد

سلام خدمت پزشک اوما
پسرم توی 5 روزگی این غربالگری رو انجام داد، از اونجایی ک خودم تو بارداری دچار کم کاری تیروئید شدم و مامانم هم کم کاری تیروئید داره لازمه که مجدد آزمایشش تکرار شه؟ توی چند روزگی باید تکرارش کنه؟

6 پاسخ 305 بازدید


تیر کشیدن و گرفتگی رحم

سلام هر ۳ دقیقه یکبار رحمم تیر میکشه در حد چند ثانیه و قطع میشه رفتم سرویس چند لک قهوه ای دیدم البته هماتوم هم داشتم شیاف استفاده میکنم و حدود یک هفتست لکه بینیم قطع شده بود و سپتوم دارم به نظرتون مشکل خاصیه چیکار باید بکنم

14 پاسخ 569 بازدید


آزمایش ذخیره تخمدان من 😔

سلام به دکتر اوما و دوستان.‌ من ۶ ماه پیش آزمایش ذخیره تخمدان انجام دادم که عددش ۴.۸ بود. بعد ivf انجام دادم که نتیجه منفی شد. این ماه خودم رفتم برای آزمایش ذخیره تخمدان عددش شده ۲.۶ . خیلی میترسم. یعنی با یه بار ivf اینهمه ذخیره میاد پایین؟ 😔😔😔

20 پاسخ 718 بازدید


درد و گرفتگی در زیر ناف بالای استخوان شرمگاهی چیست

دور روز درد و گرفتگی در زیر ناف بالای استخوان شرمگاهی دارم و موقع خوابیدن و بلند شدن فقط حس میکنم که گرفته و کشیده میشه. وقتی با دست فشار میدم باز گرفتگی حس میکنم .
چندروز قبل سمت چپ بدنم درد میکرد حالا نمیدونم کلیه بود یا نه وقتی اون خوب شد این درد شروع شد .
هیچ علائم دیگه مثل خون و یا غذا خوردن و ... ندارم .
فقط احساس گرفتگی دارم
ممنون از پاسخگوییتون

3 پاسخ 517 بازدید


سونو ان تی و ازمایش

سلام خانم دکتر عزیز
من امروز رفتم سونو ان تی و ازمایش دادم
خداروشکر سونو خوب بود و صدا قلبشم شنیدم
فقط دیگه انقد هول شدم برگه جواب سونو رو نگرفتم اونام چیزی ندادن بم
باید میگرفتمش یا همراه با جواب ازمایش بم تحویل میدن؟
اخه زنگ میزنم جواب نمیدن

18 پاسخ 360 بازدید


رفع آلرژی به پروتئین گاوی

خانوم دکتر عزیز سلام دخترم من یکسال و دوماه دارد از هشت ماهگی دیگه مجبور به دادن شیرخشک پپتی شدم تاالان خداروهزارمرتبه شکر کلی علائم حساسیتش برطرف شده
قبلن به تخم‌مرغ بادام و گوشت گوسفند موز آلرژی داشت الان با تست بدنش دیگه دچار اگزما نمیشه ماست هم بهش میدم مشکلم با عوص کردن شیرخشک هست اصلا دیگه تمایلی به خوردن شیرخشکهای معمولی نداره و عوق میزنه من تاکی باید پپتی را ادامه بدم
چه جوری میتونم شیرهشکشو عوص ونم میتونم پپتی را با اپتامیل معمولی قاطی کنم از کجا هم باید مطمئن بشم آلرژی رفته ممنون میشم کمکم کنید

39 پاسخ 562 بازدید


دیابت بارداری و قرص متفورمین و انسولین

سلام به همگی
من دیابت بارداری دارم و دکترم گفتن ک برم پیش متخصص داخلی و برام انسولین بنویسه
پیش متخصص داخلی رفتم گفت متفورمین بخورم و بعد دو هفته دوباره آزمایش بدم
در صورتی که دکترم گفته بود متفورمین خوب نیست
نمیدونم چیکار کنم

18 پاسخ 487 بازدید


غذای کمکی نوزاد ۴ماهه

سلام روزتون بخیر .من پسرم ۴ ماه و ۲۰ روزه است از پایان ۴ ماهگی شروع کردم بهش غذای کمکی میدم مثل سویق برنج و حریره بادام .میخواستم بپرسم چند وعده در طول روز بهش غذا بدم و اینکه دیگه چی میتونم بدم؟

18 پاسخ 427 بازدید


یبوست شدید در بارداری

سلام.تو رو خدا جوابمو زود بدین ..خیلی خسته شدم و مقعدم درد می‌کنه از شدت یبوست و نیومدنش...الان چهار روزه پدرم در اومده😭 خیلی زور میزنم دست خودم نیست خب یبوستم دل درد هستم..امشب میخواستم دوتا سی لاکس بخورم جلو خودمو گرفتم.چی بخورم زودتر جواب بده و ضرر نداشته باشه؟ زردآلو و میوه و لواشک که میخورم فقط دل‌پیچه میشم روی یبوستم تاثیری نداشته!

83 پاسخ 1,601 بازدید


رنگ کردن ابرو در هفته بیست و هفتم بارداری

با عرض سلام و خسنه نباشید من هفته بیست وهفتم بارداریم می خواستم بدونم اشکال نداره ابروهام و رنگ کنم و خطری برای جنین ندارد

4 پاسخ 705 بازدید


پی پی نکردن نوازاد

سلام و خسته نباشید نوازد من ۷ روز پی پی نکرده چکار کنم نگرانم ،۱ماه و ۲۷ روزشه

26 پاسخ 477 بازدید


درمورد سرلاک میخواستم بدونم🙏

سلام به دکتر اوما و همه مادرها لطفا جوابم و بدین من خواهر زادم ده روز دیگه میره تو ۶ ماه میشه الان بهش سرلاک داد یا نه لطفا جواب بدین 😘🥰

15 پاسخ 486 بازدید


خس خس سینه نوزاد سه ماهه

با سلام خدمت پزشک اوما ..ببخشید من دخترم سینش یکمی خس خس می‌کنه ..شاید روزی یه بارم یه تک سرفه ای داشته باشه ..تب اینا نداره بی قرار هم نیس ..بنطرتون چیکار کنم چی بدم بهش که خوب شه ..ممنونم ..

22 پاسخ 753 بازدید


تفسیر آزمایش غربالگری اول

خانوم دکتر بی زحمت ازمایشمو تفسیر می کنید

14 پاسخ 944 بازدید


تفسیر جواب سنوگرافی بارداری

خانم دکتر میشه سنوگرافی منو ببینید بگید پوچه یا ن؟ من از ۲۱تیر هم لکه قهوه و خونی داشتم ک شیاف استفاده میکردم

8 پاسخ 372 بازدید


اسهال بودن نوزاد 3 ماهه

سلام خانوم دکتر پسرم حدوا 4 روزه اسهال ابکیه حدودا روزی 3 بار اسهال ابکی داره
در ضمن شیرخشک میخوره
علتش از چی میتونه باشه

20 پاسخ 259 بازدید


زایمان با تحریک دهانه رحم

سلام خانم دکتر شبتون بخیر
من ۳۷ هفته و ۷ روزمه
سرکلاژ بودم ۳۶ هفته و ۶ روز سرکلاژم رو باز کردم فشارخون بارداری دارم متیل دوپا میخورم
دهانه رحمم باز نشده معاینه تحریکی هم شدم ترشحات خونی و لزج خیلی کمی داشتم بعد از تحریک
راه که میرم فشار خون و ضربان قلبم بالا میره پاهامم ورم میکنه
تا کی میشه صبر کردن برای دنیا اومدن بچه‌ ؟
روزی یه آسپرین و دوتا امپول هپارین هم میزدم که الان نمیزنم از وقتی سرکلاژم باز شده

من به حدی استرس دارم که شبا تا صبح بیدارم و خوابم نمیبره

28 پاسخ 737 بازدید