Ooma

سرماخوردگی نوزاد پنج ماهه

سلام دکتر عزیز خسته نباشید
دخترم یک هفته است سرما خورده
اوایل آبریزش بینی و خواب آلودگی داشت
یکمی هم سرفه و عطسه
الان آبریزش بینی قطع شده و بینیش حالت چرکی پر میشه که مشخص نیست ولی از صدای نفس کشیدنش متوجه میشم
خواب آلودگی هم خداروشکر رفع شده
سرفه و عطسه داره همچنان
سرفه هاش خلط دار نیست و تیز سرفه میکنه انگار
توی این مدت روزی چند بار توی خواب براش اسپری بینی زدم
باید دکتر ببرمش؟
توی این سن دارو میدن؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

5 پاسخ 380 بازدید


تاخیر پریود و بی بی چک اول مثبت بعد منفی

سلام دکتر جون . من دوماه قرص دوفاستون برای تنظیم پریودم مصرف کردم . چون پریودم خیلی نامنظم هست . سونو و ... دادم مشکلی نداشتم . ولی معمولا ۳۲ سیکل به بعد پریود میشم. ماه پیش روز ۲۵ قرص تمام شد و روز ۲۸ پریود شدم . این ماه روز ۲۴ قرص تمام شد و الان روز ۳۳ سیکل هستم یعنی ۹ روز تاخیر ولی همچنان پریود نشدم . روش جلوگیریم با کاندوم بود ولی ۲ روز که در تقویم اوما روزهای باروری هست کاندومم پاره شده. ولی چون داخل روستا بودم دسترسی به قرص نداشتم . الان ترشحاتم زیاده حدود ۲ هفته میشه. چهارشنبه هفته پیش یه بی بی چک خودکاری زدم درجا مثبت شد یعنی روز ۲۸ سیکلم. ولی فرداش دوباره بی بی چک زدم منفی شد. یه آزمایش بتا معمولی دادم همون روز منفی بود دیروز یه بی بی چک مدیکور زدم با تاخیر هاله انداخت . تکرر ادرار پیدا کردم و درد در ناحیه ناف تا واژن و گاهی مقعدم احساس میکنم . و حالت تهوع دارم که یک بار استفراغ داشتم . حالا باید چیکار کنم؟؟؟؟

15 پاسخ 1,041 بازدید


چرا دو تا سن بارداری برام نوشته در اوما؟؟

برام زده 39هفته ولی پرانتز باز کرده نوشته سن بارداری38هفته.کدوم درسته؟؟؟

12 پاسخ 793 بازدید


استعلاجی برای بارداری و زایمان

سلام به همه دوستان
میخواستم ببینم کسی میدونه اگه پزشک دو سه ماه قبل از زایمان یه دلیلی برای مرخصی استعلاجی بنویسه که بیمه قبولش کنه, حین بارداری حساب میشه یا از مرخصی زایمان کم میکنن؟ و اینکه چی بنویسن بیمه قبول میکنه؟ من برای هماتوم ده روز استفاده کردم قبلا, و اینکه کارمند خصوصی ام و کلا شیش ماه مرخصی زایمان دارم, اگه کسی هر اطلاعاتی تو این زمینه داره ممنون میشم راهنماییم کنه

11 پاسخ 871 بازدید


طول سرویکس وزدن آمپول پرولوتون وشیاف پروژسترون وآمپولانوکساپارین

سلام دوستان ممنون میشم اگه تجربه ازخودتون دارین بامن درمیون بزارین من هفته۲۱بارداریم ۱۹ هفته فهمیدم که طول سرویکسم ۲۹ دکتربرام‌ شیاف پروژسترون روزی۲ تا وآمپول پرولوتون نوشت که هفته ای بزنم گفت ی هفته استراحت کن سرویکس چک کن بیارمن این هفته سونو دادم باوجوداستراحت مطلق همون۲۹ بوددکترمجدد ی هفته دیگه استراحت داده تاهفته بعد تصمیم بگیره این هفته آمپول انوکساپارین برام نوشته خانوما سوالم اینه کسی بوده بدون سرکلاژبااین سرویکس تاآخربارداری پیش رفته باشه؟امپول انوکساپارین برای چیه؟

97 پاسخ 2,288 بازدید


تجویز امپول انوکسان زیر جلدی

سلام پزشک اوما خسته نباشید من سر بچه اولم از ماه ۶ انوکسان میزدم دلیلشم نمیدونستم الان سر دومی دکترم گفت ماه بعد ک اومدی برات زیرجلدی مینویسم بهشون گفتم چرا؟ گفتن چون چاقی اضافه وزن زیادی داری
آسپرینم ک از اول بارداری میخورم.
حالا این امپول دقیقا چیکار میکنه ربطی به چاقی داره؟

8 پاسخ 469 بازدید


سلام دکتر برای غربالگری ۱۲هفتگی میتونم داروهام بخورم یانه

سلام خانم دکترنازنین من فردابایدبرم برای غربالگری اول دکترم برای اندازه گیری هموگلوبین قندمم همون نسخه آزمایش نوشته خانم دکتربنظرتون برای آزمایش ام اسپرین ام قطع کنم یانه چون هموگلوبین ام لب مرزبوداسپرین داددکتر.دفعه قبل تیروئیدام ۶۵صدم بودبنظرتون خودم درخواست بدم ک مجدد چک بشه میترسم پایین تربیاد چون بارداری قبلی۱/۸بوده راستی یک سوال میشه شب برم سونو واول صبح روزبعدبرم آزمایش چون نمیتونم ک موقع سونوگرافی ناشتاباشم دکترم گفت هشت ساعت برای ازمایشت ناشتاباش ممنون میشم جواب بدید

2 پاسخ 558 بازدید


عسل دادن به بچه

سلام وقت بخیر ببخشید پسرم هفت ماه و نیمشه میشه یه کوجلو عسل طبیعی با چیزی قاطی کنم بهش بدم مشکلی نداره

20 پاسخ 612 بازدید


سرفه شدید نوزاد ۹ ماهه

سلام دکتر عزیز
دختر من ۲ روزه ابریزش بینی داره از ساعت ۸ شب امشب شدید سرفه میکنه و عق میزنه
دندون هم داره در میاره من احساس می‌کردم آبریزش بینی برای دندان هست ولی امروز خیلی بد سرفه میکنه اصلا نمیتونه بخوابه یا غذا بخوره
چه دارو هایی میتونم بهش بدم تا فردا یا شنبه دکتر ببرمش

16 پاسخ 543 بازدید


سردرد های مکرر

سلام دکتر عزیز خسته نباشید دکتر بعد زایمانم دچار سردرد های شدید شدم زایمانم سزارین بود اولاش جوری بود نمیتونستم چشمامو باز کنم ب مرور خوب شدم دکتر هم رفتم گفتن خون زیادی ازت رفته و آهن داد الان گاهی دچارش میشم از چند نفر شنیدم آمپول نوروبین موثره خاستم ببینم نظر شما چیه و هر چند وقت یکبار باید بزنم ممنونم🌷

5 پاسخ 429 بازدید


اسهال بودن کودک ۷ ماهه و سوختگی شدید پاها

مینا:
باسلام
دختر من یک هفتس اسهال شده در روز ۶ الی ۸ بار دفع داره دفعشم کم ولی تعداد بالا هست
بعد از هر بار شیر خوردن دفع میکنه
امروز هم مدفوعش تیکه ای و مخاطی بود
شیرخشک نان ای ار میخوره
شبا خیلی بد میخوابه ناله میکنه سرشو دائم خم میکنه به عقب میخوابه
ولی در طول روز سرحاله و بازی میکنه
بخاطر اسهال زیادشم پاهاش سوخته
پماد کالاندولا و زینک اکساید هم استفاده کردم فایده نداشته

77 پاسخ 912 بازدید


تفسیر آزمایش برای iui

سلام متخصص عزیز وقت بخیر من در سیکل iuiقرار دارم برای من یک سری آزمایشات نوشتن
ممنون میشم جواب آزمایشات برام تفسیر کنید
سوال بعدم اینکه برای آزمایش پرولاکتین من صبح نتونستم انجام بدم و بعد از ظهر از ساعت ۱ تا ۳ خوابیدم و ۳ ساعت بعد بیدار شدن از خواب انجام دادم
ایا این در نتیجه آزمایشات اختلال ایجاد میکنه؟؟؟

15 پاسخ 428 بازدید


اومیکرون و بارداری . از گلو درد دارم نابود میشم

سلام وقت بخیر . من هفته ۲۲ هستم . چهار روزه گلو درد شدید دارم که ببخشید آب دهنم رو هم به سختی و با درد و سوزش قورت میدم .و از خواب با این درد میپرم.
دوروز پیش رفتم دکتر داخلی و آزیترومایسین و استامنیفون و دیفن هدرامین و ویتامین ث دادن و گفتن که اومیکرون هست .
ولی این دوروز دردم شدید تر شده و با این همه دارو برای نینی نگرانم.

چیکار کنم؟ نیازه دوباره برم دکتر یا همین دارو ها رو ادامه بدم؟
انقد درد شدید شده که به گوش هم رسیده .

20 پاسخ 1,708 بازدید


تهوع در اوایل بارداری

سلام.دوستان من بخاطر تهوع دکترم روزی دوتاB6برام نوشتن که اصلا تاثیری تو حال من نداره و انگار بدتر میشم میخورم.و خیلی حال و روزم بده و عملا هیچ چیزی نمیتونم بخورم هرچیزی هم به اجبار بخورم حتی مقدار کم سنگ میشه رو معدم .نگران اینم بچه اذیت نشه چون نه شیر نه گوشت و ...به همه چیز ویار دارم عداب وجدان دارم که به بچه نمیرسم😭😭چیزی هست بتونم مصرف کنم این حالتمو کم کنه و برا بچه هم ضررنداشته باشه؟

52 پاسخ 525 بازدید


این بی بی چک چطوره؟

سلام دوستان عزیزم خوبین ..این مارک بی بی چک رو کسی استفاده کرده معتبره؟؟؟؟؟میشه بهش اعتماد کرد کسی تجربه داره؟

38 پاسخ 1,017 بازدید


راهکار برای دفع بقایای سقط

سلام من در 6 هفته بارداری دچار خونریزی شدم و 10 روز پیش سونوگرافی انجام دادم و گفتند ساک بارداری دفرمه شده و جنین و کیسه زرده وجود نداره. چندروزی هست فقط لکه بینی دارم و امروز سونو رنگی انجام دادم گفتند سقط شده و بقایا داری. لطف میکنین بگین برای دفع بقایا باید چکار کنم؟ و اینکه برای بارداری بعد چه موقع میتونم اقدام کنم؟

10 پاسخ 1,115 بازدید


علت قرمز شدن سینه؟

سلام خسته نباشید...
این چهل روزه زایمان کردم دیروز صبح از خواب که بیدار شدم احساس کردم که بدنم کوفته شده اصلا نتونستم بلند شم اول فکر کردم سرماخوردگی چیزیه ولی فقط بدنم خسته بود و یکی از سینه هام درد میکرد الان نگاه کردم دیدم قرمز شده
دلیل این قرمزی چیه ربطی به تب و کوفتگی بدنم داره؟
واینکه باید چیکار کنم؟

11 پاسخ 678 بازدید


خوردن قرص برای سر درد

سلام وقت بخیر
من این روزا خیلی کم فرصت میکنم بخوابم و سر درد گرفتم
چه دارویی میتونم بخورم که برای شیردهی ضرر نداشته باشه

سوال دومم اینکه من هر روز صبح نسکافه میخورم،کافئینش برای بچه ضرر نداره
یعنی شیر میدم

و سوال سومم اینکه دمنوش های گیاهی میتونم بخورم
مثل گل گاو زبان؟

11 پاسخ 418 بازدید


حرکات بچه و فشار به کمر و ستون فقرات و دلدرد

سلام خانم دکتر و مامانا. من امروز 35 هفتم پر شده . دیشب و پریشب و امروز صبح هر کدوم یک بار دل درد گرفتم که شبیه پریودی بود ولی مطمئن نیستم چون به خاطر یبوست لاکتولوز میخورم و ممکنه دلپیچه به خاطر اون باشه اما امروز گاهی وقتی بچه حرکت میکنه به ستون فقراتم فشار میاد . من کلا تا الان کمر درد نداشتم ! به نظرتون طبیعیه؟ نیازی به مراجعه به پزشک هست؟

5 پاسخ 496 بازدید


مصرف آموکسی سیلین در هفته ۳۴ مجاز است؟

سلام‌خانم دکتر ‌وقت‌بخیر🌸 .میخواستم‌بدونم اموکسی سیلین ۵۰۰ میتونم‌مصرف کنم؟‌ هفته ۳۴ هستم .

10 پاسخ 408 بازدید