Ooma

غربالگری اول و آزمایش و خوردن آسپرین

سلام خانم دکترنازنین من فردابایدبرم برای غربالگری اول دکترم برای اندازه گیری هموگلوبین قندمم همون نسخه آزمایش نوشته خانم دکتربنظرتون برای آزمایش ام اسپرین ام قطع کنم یانه چون هموگلوبین ام لب مرزبوداسپرین داددکتر.دفعه قبل تیروئیدام ۶۵صدم بودبنظرتون خودم درخواست بدم ک مجدد چک بشه میترسم پایین تربیاد چون بارداری قبلی۱/۸بوده راستی یک سوال میشه شب برم سونو واول صبح روزبعدبرم آزمایش چون نمیتونم ک موقع سونوگرافی ناشتاباشم دکترم گفت هشت ساعت برای ازمایشت ناشتاباش ممنون میشم جواب بدید
سوال برای مهشید جون❤️

16 پاسخ 1,045 بازدید


شربت سیتریزین و سرماخوردگی

پزشک محترم اوما سلام وقت بخیر
دخترم تقریبا یک هفته است سرما خورده سرفه نداره فقط دماغش پر و خلط داره، دکتر اسپری سدیم دادن با شربت آموکسی کلاو و پلارژین ولی فعلا که بهتر نشدن! من میتونم خودم شربت سیتریزین براش تهیه کنم برای خلط و آبریزش یا شربت مجاز دیگری معرفی میفرمایید؟؟ و اینکه چه مقدار مصرف کنه؟ خلط دماغش نمیذاره راحت شیر بخوره و موقع خواب اذیت میشه و نفس از دهن میکشه!حتی فک کنم خلطش زیاد بود که چندباری بالا آورد!
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید 🌿🙏

13 پاسخ 537 بازدید


سلام دکتر میشه جای بخیه سزارین منو ببینید

آیا مشکلی دازه چون امروز دستم خورد حس کردم برجسته شده ب نظر شما گوشت اضافست چون خودم نمیتونم دیگه ببینم ب خاطر شکمم
عکس گرفتم دیدم اینجوری شده قبلا اینطور نبود نیاز هست ب دکتر نشون بدم اگه مشکلی نیست چون هفته دیگه نوبت دکتر دارم همون موقع برم وگرنه ک‌فردا برم نگرانم‌کرده
اینم بگم ک این قسمت از بخیه ک اینطوره ب خاطر عفونت و خون ابه باز شد تا یه ماه شایدم بیشتر زمان برد ک‌بسته شد

23 پاسخ 1,125 بازدید


خونریزی بعد زایمان و پریود شدن

سلام خانم دکتر عزیز و دوستان اومایی لطفاً کسایی که می‌دونن تو این مورد راهنماییم کنن،من الان دقیقا ۵۳روز هست که زایمان کردم بعد زایمان نزدیک ده روز خونریزی داشتم و بعدش قطع شد و یه چند روزی هم خون آبه ازم می اومد سر یک ماه پریود شدم (دقیقا مشابه دوره های قبلیم سه روز شدم و بعدش تموم شد)بعد گذشت دو هفته دوباره پریود شدم روزای اول قطره ای و خیلی کم خون ریزی داشتم الان با گذشت هشت روز خون ریزیم خیلی شدید شده و با اینکه دوره هام کلا سه روز بود‌ ولی هنوزم دورم تموم نشده میخواستم ببینم طبیعی هستش یا باید به دکتر زنان مراجعه کنم؟؟؟؟

23 پاسخ 519 بازدید


قطع شدن ناگهانی شیر

درود اومای عزیز. من شیرم یهو قطع شده با شیر دوش میدوشم تو ده دقیقه ۲ سی سی هم نیومد. صبح کاملن شیر داشتم. دیشب لرز کردم و صبح هم شیر داشتم. عصر ماما اومد توی خونه ویزیت کرد دید سینه هام قرمز شده و تب دارم. یه دارو داد بزنم به سینم و کمپرس یخ و خورد قرص بورفن. بعد ۴ ساعت شیر دیگه نداشتم‌. الان پسرم گرسنشه و من اصلن دلم نمیخواد شیر خشک بدم کاری میشه کرد برای اومدن شیر؟

254 پاسخ 2,187 بازدید


استفاده از کاپ قاعدگی

سلام خانما امروز اولین روز پریود از کاپ استفاده کردم برای در آوردنش مشکل دارم نشتی هم داره یکم راهنمایی کنید

71 پاسخ 825 بازدید


سرماخوردگی نوزاد دو ماهه

سلام خسته نباشید دخترم دوماهشه از ساعت سه ونیم شب بیداره تقریبا هفت ساعته مدام گریه می‌کنه نمی‌خوابه وعطسه می‌کنه و یکم بدنش داغه سرماخورده؟ نمی‌دونم چکار کنم

20 پاسخ 411 بازدید


قطره ویتامین A+D و مولتی ویتامین

سلام پزشک اومای عزیز ♥️
دختر من سه ماهشه تا الان AD میدادم بهش
قبلا شنیده بودم بعد سه ماهگی مولتی ویتامین باید داد
مامای بهداشت میگفت ميتونی AD رو تا شش ماهگی ادامه بدی و یا مولتی ویتامین رو جایگزینش کنی
کدوم بهتره چیکار کنم؟

10 پاسخ 525 بازدید


کدوم کرم بهتره برای ترک پوستی شکمم بایواویل، پالمرز، ماستلا

سلام
من سر پسرم شکمم ترک خورده و الان که حدود 2 سالو 8 ماه میگذره از زایمانم من دوباره باردار شدم
و ایندفعه میخوام از کرم استفاده کنم که هم ترک های قدیمی و بهبود بده و ترمیم بشه هم دیگه ترک تخورم
از بین این کرما کدوم بهتره
از دوتا میخام استفاده کنم
از بین اینا بهم بگید
و بگید کیا استفاده کردن
و جواب گرفتن

بایواویل
ماستلا
پالمرز

27 پاسخ 616 بازدید


لخته خونی هنگام سقط بدون دفع بافت

سلام. من هفته پیش(که هفته 8 بودم ولی رشد در 5 هفته متوقف شده بود) خونریزم شروع شد. لخته های بسیار بزرگی دفع کردم ولی باتوجه به سقط قبلی بافت ندیدم. الان خونریزیم قطع شده یعنی بین همون لخته ها ساک بوده و دفع شده؟ چیکار کنم و چی بخورم که دفع بشه هرچه زودتر و چیکار کنم که عفونت نگیرم؟ چرا خونریزیم انقدر زود قطع شده؟!

16 پاسخ 645 بازدید


استفاده از ازونیوم ۴۰ برای نوزاد

خانوم دکتر من دخترم رفلاکس پنهان داره دکتر براش کپسول ازونیوم ۲۰ نوشته که دوبار در روز هربار ۳۵ عدد بهش بدم تا یک ماه الان قرصش تموم شده براش ی بسته دیگه گرفتیم الان روشو نگاه کردم زده ازونیوم ۴۰ حالا اینو چجوری باید بهش بدم؟

1 پاسخ 372 بازدید


بالا آوردن شیر از بینی

سلام خانوم دکتر جان وقت بخیر
امروز ظهر دخترم دو قاشق غذاخوری سر خالی ماست کم چرب خورد دکترش یه ماهه گفته شروع کنم کم کم.
عصری دیدم از بینیش یکمی شیر پنیری ولی رقیق اومد بیرون اول فکر کردم شاید بینی باشه ولی تا دست زدم روون بود اومد بیرون
اولین بار بود اینجوری میشه خدارو شکر سابقه بالا آوردن هم خیلی کم داره
با پوآر سعی کردم تخلیه کنم
سابقه رفلاکس هم خدارو شکر نداشته
شیر خودم شیرخشک آپتامیل پپتی میخوره
نگران شدم مشکلش چیه؟ ممنون

16 پاسخ 542 بازدید


سلام مامان بچم دوسه روزه سینمو بد میگیره چیکار کنم کمکم کنید خواهش میکنم

سلام مامانا و دکتر اوما عزیز . ممنون میشم کمکم کنید ، من بچم بخاطرزردی گفت باید شیر خشک بخوره ولب چون بچم وزنش پایین ب دکتر گفت با شیشه شیر با سر نرم بهش شیشه بدم ، حالا یه مدت هم سینمو خوب میخورد هم شیشه رو ولی بردمش سلامت گفتن وزنش پایینه دز شیر خشک بیشتر کن الان یه هفته اس دیگه نزدیک یک ماهگیشه سینه منو بد میگیره .میگیره میخوره دوتا میک میزنه ول میکنه یا خودش نوک سینمو میکشه بیرون از دهنش .یا تو دهنش‌گریه میکنه از دهنش در میاره گریه میکنه یا تو دهنشه پیدا نمیکنه . از طرفی مدام زیر سینم زور میزنه .ممنون‌میشم کمکم کنید و بهم راهکار ب چون الان که شیرم زیاد شده دوست دارم شیر خودمو بخوره😭

47 پاسخ 1,426 بازدید


دوشیدن شیر و نگهداری

سلام خانم دکتر.بخاطر شرایط زردی دخترم مجبورم شیرخشک هم بهش بدم و شیر خودم کمتر و شیر خودم هم زیاد میشه میره.میخاستم بدونم و توی یخچال نگهدارم اما نمیدونم شرایط چطوره ک اینکه میتونم هر دفعه روی شیر قبلی بریزم یا نه باید جدا جدا باشه؟

15 پاسخ 459 بازدید


زور زدن نوزاد برای مدفوع

سلام ب همگی
دخترم ۳۵روزشه..برای مدفوع کردن خیلی زور میزنه ولی مدفوعش شله..ینی یبوثت نیست.
اگ یروز مدفوع نکنه نصفه شب از گریه خودشو میکشه...اینقدر زورمیزنه و گریه میکنه تامدفوع کنه..بعدش زور میرنه ک گاز دفع کنه..توخواب گریه میکنه یهو..
شربت کولیکییز میدادم دکتر عوض کرد کرای میکسچرداده..قطره پدیلاکت و پودر امپرازولم میخوره..
اگ تجربه دارین راهنمایی کنین..
باسن و شکم و پهلوشو با روغن زیتون چرب میکنم..
گاهی شکمشو روغن کرچکم چرب میکنم.

41 پاسخ 527 بازدید


شیر مادر گرم شده

درود اومای عزیز
شیر مادر که ۳۰ میل گرم شده و با ۶۰ میل شیر دوشیده شده تازه مخلوط شده باشه. و توش قرص ویتامین دی حل شده. و ۴۰میل از شیر مونده باشه . تا چند ساعت قایل استفاده هست. چون واقعن ۴۰ میل شیر دوشیدن قطره قطره دلم نیومد بریزم دور از طرفی توش قرص ویتامین دی هست و نمیدونم چقدرش به بدنش رسیده.

50 پاسخ 887 بازدید


بازم پریود شدم دکترو ادامه بدم یا روتین طبیعی داشته باشم؟

سلام
من ۲ماه اقدامم
دکتر سونو داد گفت همه چی اوکی هست
فقط فولیکول غالب ندارم
بهم امپول hcgداد زدم نزدیکی هم داشتم
ولی امروز باز پریود شدم
به نظرتون طبیعی هست ؟؟؟
حس ناامیدی تو صورت شوهرم دیدم😐
به نظرتون بازم برم دکتر یا همینجوری اقدام داشته باشم تا هروقت اوکی بشه

153 پاسخ 638 بازدید


قند خون بالا در بارداری

سلام من هفته۲۵بارداریم قند خونم بالاست و قراره دکتر بهم انسولین بده میخواستم بدونم چه چیزاهای میتونم مصرف کنم تا کمک کنه قند خونم کمتر بشه

22 پاسخ 514 بازدید


علت درد ناف در هفته ۱۰ بارداری؟

سلام وقت بخیر من هفته ۱۰ بارداری هستم دیشب نافم درد می کرد و تیر می‌کشید از چی میتونه باشه طبیعیه؟

15 پاسخ 989 بازدید


آبریزش بینی نوزاد 7ماهه

سلام خدمت دکتر عزیز
من پسرم از دیروزه آبریزش بینی داره
یکسره نیست موقع گریه و عطسه
بینیش خلط داره
با پوار تمیز میکنم
علائم دیگه نداره خداروشکر تب و عطسه و سرفه نداره
اشتهاشم مثله همیشه ست شیرو غذاشو میخوره
لازمه ببرم دکتر؟چه شربتی میتونم بهش بدم
دیروز خونه مادرشوهرمدبودیم و بچه خواهرشوهرمم بینیش همین جوری بود بااینکه زود برگشتم خونه
امروز خودمم از عصری گلودرد و بدن درد دارم

8 پاسخ 385 بازدید