خواب نوزاد ۴۵ روزه
سلام اومای عزیز،پسرم ۴۵ روزه س هفته پیش ۵ روز مدفوع کرد باراستفاده از شیاف گلیسیرین دوروز شکمش کار کرد دوباره ۴ روز شکمش کار نکردخودم دو روزی شربت لاکسی ژل خوردم امروز شکمشون کار کرد ولی از دیشب پسرم همش خوابه بزوربیدارمیشه یکم شیرمیخوره حین خوردن بازخوابش میبره.میخوام بدونم این حالتها طبیعی واقعا؟از دیشب چرا انقد این بچه میخوابه اخ
ایا شربت سانستول برای نوزاد شش ماهه مناسب است؟
سلام دکتر جان دکتر به پسرم شربت سانستول بدون قند داده روی شربت نوشته از یک سالگی از یک دکتر دیگه ام پرسیدم گفت زیر یک سال ممنوعه پدیا بست بدم .به چه علت ممنوعه؟پس چرا دکتر داده؟😢
تفسیر ازمایش خون دخترم
سلام و خسته نباشید خدمت پزشک عزیزو مهربون اوما
و مامانای خوشگل
دخترم یسالشه وزنش 7 و 900 خیلیم بی اشتهاس
امروز ازمایش خون ازش گرفتیم میشه لطفا برام تفسیر کنید
نگران شدم 🥺😔و اینکه این مدت چند بار مریض شده بچم
بینایی نوزاد ۲۳ روزه
راسته میگن نوزادا تایک ماهگی فاصله ۲۰ سانتی رو تشخیص میدن؟
پسر من۲۳ روزشه به نور خیلی خوب واکنش میده اما به حرکت دستم جلو صورتش واکنش نمیده
کار نکردن شکم نوزاد ۴ماهه
سلام دکتر جان
دختر من ۳ماه و ۲۷روزشه
از دو هفتگیش تا الان شکمش سخت کار میکرد
من تقریبا هفته ای یکبار تنقیه میکردمش
یمدت قطره بی بی کر میدادم بهتر شده بود
الان دکتر گفت ندم براش شیرخشک نان کامفورت نوشت
احتمال دادن که تنگی مجرای مقعد داشته باشه
از وقتی شیرخشکشو عوض کردم یکبار با گلیسیرین خوراکی تنقیه کردم
فرداش خودش شکمش کار کرد
و الان سه روزه ک پی پی نکرده زور میزنه باد خالی میکنه ولی پی پی نمیکنه
چیکارش کنم😭
بیشتر از شیر خودم میخوره روزی ۲تا ۳وعده بین ۶۰تا۹۰سی سی شیر خشک میدم
سونو انتی منو لطفا تفسیر کنین؟
سلام دکتر اوما عزیز و دوست داشتنی
میشه لطفا کامل تفسیر کنین؟؟
و اینکه
جنسیتش مشخص نشد
یعنی گفت ۵۰٪ میتونم تشخیص بدم که نمیگم شما میتونین تشخیص بدید؟
تمرین پهلو شدن نوزاد
سلام دکترجان پسرمن به پهلو نمیشه اصلا یکم باسن و نصف بدنشو بلند میکنه اما به پهلو نمیتونه بسه ازپشت .چه تمرینی برای تقویت این مهارت هست؟ممنون میشم کمک کنید
دلایل پریود نشدن و باردار نبودن
خانمها ده روزه که پریود نشدم از خون هم دادم منفی بوده دو تا سوال از پزشک محترم اوما و مادرها دارم یکی اینکه اوما بر اساس تاریخ پریودی که بهش از قبل دادم میگه امروز و فردا اینا بیشترین احتمال بارداریت میخواستم بپرسم با توجه به پریود نشدنم ایا این احتمال بازم هست و دیگه اینکه 24 آبان مبخوام اگر خدا بخواد برا اولین بار برم کربلا چیکار کنم که اون موقع پریود نباشم چی بخورم و از کی شروع کنم ؟؟
خانم دکتر عزیزم آزمایش هورمونی رو تفسیر میکنید؟
سلام خانم دکتر عزیزم
این آزمایش خواهرمه، ۱۵ سالشه
درضمن ۲ سال و نیم هست که پریود میشه.
اوایل ۲۵ روز یه بار پریود میشد، از بعد از واکسن کرونا حدودا ماهی دوبار پریود میشه.
آزمایشش رو لطف میکنید تفسیر کنید.
سلام پسرم یه سینمو نمیگیره چیکار کنمم؟
سلام خدمت دکتر اوما عزیز ومامانای قشنگ❤️پسر من یک ماهو خرده ایشه به دلیل زردی شیر خشک و شیشه خورد اما موفق شدم سینه خودمم بهش بدم منتها سینه سمت چپمو از اول راحت گرفت ونوکش افزایش پیدا کردو راهش کاملا بازه و شیر ازش میاد اما سینه سمت راستم اصلا نخوردو هر سری زیرش ب کلی گریه کردو نوک اون سینه کوچیک موند و اینکه دوتا سوزاخ بیستر باز نیست وخیلی قطره قطرع میادو حپصله نمیکنه که میک بزنع چیکاز کنم راه اون یکی سینمم باز بشه 😞چون با یه سینه سیر نمیشه که بخوام شیر خشک ازش بگیرم .
بعد من سینم بعد یه ربع کاملا خالی میشه چیکاز کنم؟
علت نامنظم شدن پریود در زمان اقدام به بارداری
با سلام خدمت دکتر عزیز اوما
ببخشید من تا قبل از اولین اقدام پریودهای منظمی داشتم
وتا ۲ ماه پیشم آزمایشات و سونو.. انجام دادم خداشکر هیچ مشکلی نداشتم
اولین اقدامم وسطا شهریور بود که ۴ روز زود تر پریود شدم
دومین اقدامم مهر بود که ۳ روز دیرتر پریود شدم من جز زمان باردداری سابقه تاخیر پریودی نداشتم.
خیلی نگران شدم تو نت سرچ کردم که ممکنه مشکل وجود داشته باشه.
استرس هم اصلا ندارم.
ایا بی نظمی تو اقدام طبیعی؟
پریودهام بین ۲۸و ۳۰ روزه .ولی اکثرا ۲۹ روزه اس
اخرین پریودامم تاریخش مینویسم
که دوماه اخرش اقدام داشتم فقط
۱۶تیر
۱۴ مرداد
۱۲شهریور(اولین اقدامم. تو ماه شهریور بود)
۸ مهر(که پریودم جلو افتاد). (دومین اقدامم)
۱۱آبان(۳ روز تاخیر پریود شدم).
ممنونم .
علت سوزش و ورم واژن بعد رابطه
سلام دکترجان
من همیشه خشکه واژنم باید لوبریکانت بزنم و ده دقه بیشتر بشه واژنم میسوزه دردم مییگره بعضی وقتا ورم میکنه لبهاش شدید باید چیکارکنم اینا ازعفونته؟ ترشحاتم سفید کشداره بو نداره خترش سوزشم ندارم
مسافرت ۴ نهایت ۵ ساعته تو ۵ هفته
سلام خانوما
یسوال داشتم
من شنبه یسر باید برم تا شمال
خدایی نکرده مشکلی نیست ک تو ۵ هفته مسافرت
ممنون میشم راهنمایی کنین
غذای کمکی برای نوزاد
سلام خانوما شما اوایل ک کوچولوتون غذاشو شروع کردید سرلاک هم دادین؟
من خیلیا رو دیدم ک سرلاک میدن ب بچه هاشون نمیدونم چرا دکتر بچه هام گف اصلا ندم بهشون
سلام وقتتون بخیر. تفسیر سونو ان تی و ان بی رو میخوام؟ لطفاً برام تفسیر کنید🙏
سلام وقتتون بخیر. تفسیر سونو ان تی و ان بی رو میخوام؟ لطفاً برام تفسیر کنید🙏
امروز رفتم سونوگرافی. میشه برام شرح بدید وضعیت جنین رو ممنون میشم🙏🙏🙏
و اینکه حدس بزنید دختره یا پسر؟
سونو ۱۵هفته و تعیین جنسیت
مامانا ۱۵هفته ام رفتم سونو چکاپ کنم جنین گفتم جنسیت گفت ب دختر میخوره ولی احتمال
سونو۱۶ هفته سرویکس بهت میگه دقیق.
چقد احتمال خطا داره گفته دختر؟
ان تی گف قابل تشخیص نیس
تیتر بتا بعد از تکرار
سللم میشع ببینید ازمایشم بعد ۷۲ ساعت خوبه یا نه
ریزش شدید مو در بارداری
باسلام خدمت دکتر اوما. من اوایل ماه سوم هسم. ریزش شدید مو دارم. جوری که پناه برخدا انگار شیمی درمانی ها بالشتم یه تیکه مو هس و دست تو موهام میکنم دسته ای میاد پایبن .فرق سرم خالی خالی شده.موهامم تا ته پسرونه زدم ولی باز فایده نداشت. تروخدا بگید چیکار کنم؟ یه روغن ترکیبی گرفتم که سیاهدونه رزماری کرچک بادام تلخ و نارگیل باهم ترکیب هست. میتونم استفاده کنم؟ قرص مکمل ویتامین هم دکترم گفته بعد از ۴ماه میتونی استفاده کنی. لطفا راهنماییم کنید.
دیابت بارداری و میزان قند خون
سلام مامانای عزیز میشه لطف کنن اونایی که دیابت بارداری دارن یا تجربه داشتن بیان همدردی من قند ناشتام ۱۰۵ بود دکتر غدد بهم رژیم داده دکتر زنانم میگه چرا انسولین ننوشته همش نگرانم میکنه تازه رفتم سونو اندازه جنین هم بزرگ که نیست هیچی تازه ریزتر هم هست
کسایی ک دیابت بارداری دارند و انسولین میزنن بیاید ی لحظه
سلام بچهها شما قند ی ساعته تون چند بود ک مجبور شدید انسولین بزنید؟
قبلشم دیابت داشتید یا سابقه توو خانواده داشتید ک انسولین دادن بهتون؟




