تفسیر ازمایش گلوکز بارداری
سلام دکترجان و خانمای عزیز میشه جواب ازمایشمو برام تفسیر کنین ممنون.
خون پریودی کم ودرمان
سلام پزشک اوما و خانم ها..دوستان من چند دوره هست لک بینی دارم چند روز قبل از پریودی بعدش پریود میشم ..روز اخری ک پاک شدم ۱۲مهر یعنی از اول مهر لک بینی داشتم تا ۵مهر بعدشم پریود شدم..دیروز هم ک ۱۲ابان بود یکم خون دیدم (کلا بی بی چک همچندتا زدم منفی بود)باید داروی ای یو ای مصرف کنم..نمیدونم چیکار کنم از سوم پریودی باید دارو استفاده کنم ..به نظرتو چیکار کنم ک خون بیاد .از صبح هیچی نبوده فقط خودموک پاک میکنم لک هست اگه تجربه داریدخواهشا راهنمایی کنید ک چیکار کنم
درد پریودی و درد واژن
سلام دکتر عزیز من از دیشب درد واژن دارم وقتایی که راه میرم درد میگیره وقتایی که دراز میکشم دردی ندارم از امروزم نیم ساعتی هست زیر دلم درد پریودی دارم خطرناکه یا طبیعیه؟خیلی نگرانم یکم عفونت دارم ترشحاتم زرد رنگه دکتر بهم قرص واژینال داده مصرفش مشکلی نداره؟؟
امپول انوکساپارین ۶ هزار در بارداری
باسلام و وقت بخیر
دکتر عزیز ببخشید من آمپول انوکساپارین ۶۰۰۰ میزنم
هر بار داروخونه این آمپول رو با این عنوان به من میدادند (( کلگزاپارین ۶۰۰۰)) این بار با این عنوان دادند(( ناکسپرین ۶۰))
خواستم بفرمایید آیا تنها نام تجاری دارو متفاوته و از لحاظ دارویی یکی هستند؟
اقدام بارداری چه مراحلی باید طی گردد؟
قبل از اقدام بارداری چه مراحلی رو باید طی کرد ؟ چند ماه تحت نظر دکتر باید باشن؟
زمان تکامل جنین
سلام
طبق سونوگرافی NT ،دهم آذر تاریخ زایمان من هست
به نظرتون از چه تاریخی به دنیا بیاد کامل هست؟
و اینکه همه پزشک ها معاینه لگن میکنن؟ تو چه هفته ایی این معاینه انجام میشه؟
ممنون🌹
قرص گیاهی پونیکا کسی نتیجه ای گرفته
سلام دکترعزیزومامانای گل کسی ازاین قرص خریده ونتیجه گرفته اطلاعات میخواستم درموردش الکی نگرفته باشم
علت خونریزی بعد از پریود چیست ؟
سلام وقتتون بخیر باشه من از دهم آبان ماه تا به امروز مدت سه چهار روز هستش که خونریزی خیلی کم به صورت قهوهای رنگ دارم و یک مقداری هم زیر دلم درد میکنه کمرم تیر میکشه یه موقعی که میزنه زیر دلم از دوم آبان ماه که روز اول پاکی من بود تا دهم آبان ماه نزدیکی بدون پیشگیری داشتم ماه قبل هم قبل اینکه که پریود بشم نوزدهم مهرماه و بیست و سوم مهر ماه نزدیکی بدون پیشگیری داشتم و یکم آبان ماه آخرین روز پریودم بود علت خونریزی من چیه؟
دکتر جان آیا ممکنه باردار بشم یا نه؟
سلام خسته نباشیددکتر عزیز 🌹
من ۲۳مهر پسرم یکماهش که بود افتادم لکه بینی و دو روز بعدش پریود شدم خونریزی زیاد داشتم تا ۱آبان،
و ۲آبان چهل روزگی پسرم بود تا دو روز پیش لکه بینی داشتم خیلی کم در حد لکه بینی در ادرار
که سه بار رابطه با جلوگیری داشتم
دیشب رابطه داشتم ولی دقیقا روز تخمکذاریم بوده ممکنه باردار بشم با وجود جلوگیری طبیعی ؟
رفتم دکتر برام آمپول جلوگیری یکماهه زد و گفت تا دوماه امکان حاملگی نیس بخاطر هورمون های بدن و پریود هم نبوده اون خونریزیم، قرص اورژانسی گفت اصلن لازم نیس
آیا ممکنه باز باردار بشم؟
و اینکه آمپول جلوگیری مطمئنه؟ عوارض نداره؟
قرص اورژانسی لازمه بخورم یا نه اثر دیگه نداره؟؟
خیلی استرس دارم و سردر گمم
ممنون از پاسخگویی تون دکتر جان 🌹🌹🌹
چه مدت از گذشتن پریودی ی بی چک جواب میده؟
سلام دکتر اومای عزیز و دوستان
من امروز دومین روز که از پریودیم گذشته هنوز پریود نشدم هیچ علائمی ندارم برای پریودی و حتی بارداری
تقریبا یک هفته از تخمک گذاریم گذشته بود بی بی زدم منفی بود
چکار کنم دوباره بی بی بزنم یا صبر کنم ؟
بیبیچکم هاله داره یا نه ؟؟؟؟
دوستان و متخصصین بیبی چک یه لحظه بیاین
من ۵ روزه از موعدم گذشته یعنی ۱۹ روز از آمپول آزاد سازیم میگذره
دو روز پیش بیبی زدم هاله خیلی ضعیف بود گفتم شاید تبخیره امروز زدم توی دو دقیقه اول خط افتاد حالا میشه روش حساب کرد یا نه ؟؟
بعدشم من از روز ۲ لکه بینی قهویی دارم
بخاطر سیکل ایوای که رفتم شیافت و آسپرین مصرف میکنم امکان داره لکه بخاطر این دارو ها باشه؟؟؟ یا دارم پری میشم
مشکل شیردهی و تب
سلام خانم دکتر عزیز
من ۱۳ فروردین زایمان کردم و چون اسپاینال شدم به شدت تا ده روز گردن و سر درد داشتم جوری که نتونستم قشنگ شیر بدم بعد که شیرم اومد درست و با برنامه نمیدادم که شما یادم دادین حالا دو روز شیرم کم شده
بدو تولد وزن بچم ۳۰۳۰ الان ۳۱۷۰
سه چهار روزه لرز دارم از دیروز هم تب ۳۸.۵دارم روی سینم یکم قرمز شده دکتر خودش راهش ازم دور بود الان مجبوری یه دکتر بردمش گفت اصلا شیرتو نده تا تبت بخاطر شیره بره
و دو ساعت به دو ساعت ۴۵ سی سی شیر خشک بده
و گفت چون روی سینت قرمزه اگه شیر بدی عفونت میکنی درسته این حرفا؟
و اینکه میتونم استامینوفن برای تبم بخورم؟
برای سینم چکار کنم ؟
یعنی دیگه نمیتونم به بچم شیر بدم؟ دق میکنم آخه من
و اینکه خب بچم سیر میخورد تا دو روز پیش قشنگ میخوابید خب چرا وزن نگرفت
ببخشید زیاد شد ممنونم ازتون دکتر مهربون
تیرگی پوست فرزندم .
سلام وقتتون بخیر. من و همسرم پوست گندمی روشن داریم ولی پسرم پوستش گندمی تیرست. تیره یعنی ب سیاهی میزنه همه مسخرش میکنن💔 پیش بچهها میره بچهها پیشش نمیان. خیلی میترسم افسردگی بگیره بزرگتر بشه. من مقابله میکنم ولی اگ بعدا حرفاشونو بشنوه چی
نمیدونم تو دوران بارداری چی خوردم اخه
ضمن اینک زیر گلوش و بین خط دستش روشنه مث خودمه. انگار ی لایست روی پوستش ک اینجوریه. چیکار کنم . خواهش میکنم کمکم کنید.
نزدن چند روز امپول انوکساپارین
سلام پزشک عزیز و خانم های اومایی
من مدت یک ماهه که دکترم امپول انوکساپارین واسم تجویز کردن بخاطر اضافه وزنی که داشتم و گفتن تا اخر بارداری باید بزنم هرشب.
من الان تموم کردم امپول هامو و دکترم واسم ازمایش نوشته بود که با جواب ازمایش برم پیشش یه هفته تا ده روز طول میکشه تا جواب ازمایش هام اماده بشه و برم پبش دکترم اگه این چند روز امپول نزنم مشکلی پیش میاد؟ چون آزادش خیلی قیمتش بالاست بخوام بگیرم تا وقتی برم دکتر واسم بنویسه میشه راهنماییم کنید چیکار کنم؟ایا مشکلی پیش نمیاد این چند روز؟
این اگزمای پوست یا چیز دیگه درمانش چیه؟
سلام دکتر عزیز ، پوست دستم وقتی با تاید یا مایع ظرفشویی تماس داره بعدش تاول ریز میزنه از فرداش اینجوری خشک میشه به شدددت هم میخاره پماد کلوبتازول میزنم بهتر میشن ولی تا از مایع دسشویی هم استفاده میکنم باز درمیان آیا دارویی هست که درمان قطعی داشته باشه
ابریزش و گرفتگی بینی کودک ۹ ماهه
سلام دوستان و دکتر عزیز
دخترم از دیشب ابریزش بینی شدید داره قطره پلارژین و استامینوفن میخوره ولی ابریزش بینیش قطع نشده خیلی افتضاحه اصلا نمیتونه بخوابه
چی میتونم بدم بهش که بهتر بشه
تا شنبه نمیتونم ببرمش دکتر تا همسرم بیاد
نگرانم😔تاول و دونه روی پای دخترم
سلام پزشک عزیزاوما
و مامانای گل
عرضم ب حضورتون دخترم 3 شب پیش تب کرد تب شدید،دیگه هیچ اعلائمی نداشت تموم شد بعد صبحی متوجه یه تاولهایی رو و بین انگشتای پاش شدم
انگار خارشو سوزشی نداره،ولی شبی ک تب داشت خیلی بیقراربود
و اینکه عصره همون شب دوستم رو دیدم درحد چنددقیقه توی خیابون که دقیقا گفت بچش همینطور شده بچشم باهاش بود الینم باهام بود ایا ممکنه از اون بچه این میکروب رو گرفته باشه؟حتی 5 دقیقه هم نشد کنارم بودو رفت
و دقیقا عکس تاول و جوشاش مث مال الین بود و تبم داشته
کسی تجربه ای داره کمکم کنه؟خیلی نگرانم😭
زمان ومقدارمصرف سرماخوردگی کوریزان
سلام خانم دکتر و دوستان
پسرم سرماخورده یاآنفولوانزا نمیدونم کدومش
یه روزمیشه تب داره بیحاله وازعصری یکم آبریزش بینیم داره
براش شربت سرماخوردگی خریدم چقدربهش بدم وچندساعتی یه بار؟
چکارکنم حالش بهتربشه ؟
خانم دکتر و خانمای باتجربه زودتر جوابمو بدین خواهش میکنمممممممممم 😓😓
امشب قرمه سبزی داشتیم ،طبق معمپل ب آرادم از غذای سفره دادم ،مونتهی با اینکه نفخ لوبیا رو گرفته بودم اما بازم بهش ندادم فقط بقیه موادو با برنج دادم .
اما یدفعه همه چیییییی رو بالا آورد اولین باره اینجوری بالا آورد .
حالا چیکار کنم چی بهش بدم یکم آب جوشیده ولرم و عرق نعنا دادم بهش ،
الان که همه رو بالا اورده آیا بازم شب گرسنه ش میشه؟خیر سرم دارم شیر شبو قطع میکنم هر روز ی چی میشه😭😭
چنگ نزدن نوزاد به اشیا
سلام اومایی های عزیز و خانم دکتر
پسرم 2ماه و 20 روزش هست، جغجغه ای و یا چیز های دیگه رو اگه جلوش بگیرم،بهشون چنگ نمیزنه و فقط نگاهشون میکنه
حتی اگه تو دستش هم بزارم،نمیگیره،و سریع ول میکنه
آیا تو این سن طبیعی هست یا جای نگرانی داره?
فقط دست هاش رو مدام تو دهنش میکنه
اگر انگشت خودمو بزارم تو دستش،محکم فشار نمیده..




