سرفه شدید نوزاد 10ماه 15 روزه
سلام دکتر جان و مامانای محترم دخترم دیشب خوب خوابیده الان تز خواب بیدار شده خیلی سرفه های شدید و پشت سرهم میکنه، جوری سرفه میکنه که نفس کم میاره شوهرم خونه نیست امکان دکتر بردن ندارم لطفا بگین چه شربتی بدم زود سرفه هاش بند بیاد
دخترم پستونک میخوره از شدت سرفه پستونک تو دهنش نمیمونه همش گریه میکنه
حرکت جنین از هفته چندم مشخص میشه ؟
برای دوستم میخواستم دوستان
دوستان تبریزی لطفا تشریف بیارین
کسی پیش دکتر شهلا دانایی تو بیمارستان ولیعصر ( بین المللی) ای یو ای شده تقریبا هزینه ها چه قدره؟
تفسیر جواب آزمایش چکاب کلی زن و مرد
با سلام و خسته نباشید خدمت پزشک مهربون و محترم اوما🌷🙏
من و همسرم رفتیم آزمایش دادیم و اگه میشه لطفا همه شو برام تفسیر کنی چه فاکتورهایی کم و زیاد داریم ممنون میشم🙏❤
سلام خانوم دکتر عزیز درمورد شیر خشک سوال دارم🍂✨✨✨
خانوم دکتر عزیزم من دخترمو تا یک سالگی شییر خودمو دادم تا دوماه بعدم دادم ولی شیرم در حد چند قطره بود چون وابسته بود میدادم تا هفت ماهگی ک بار دار بودم بعدش براش چند مدل شیر خشک خریدم نخورد مجبور شدم بهش شیر پاستوریزه بدم الان براش شیر خشک نان خریدم میخوره میشه راهنمایی کنید چ شیر خشکی خیلی مناسبو عالیه وزن دهیشو میگم چون دخترم خیلی ضعیف شده ممنون ازتون خانومایی گلی ک تجربه دارن لطفا راهنمایی کنن
انفلونزا در هفته ۳۸،😭😭😭😭
سلام من ۹ روز دیگه زایمانمه شوهرم انفلونزا گرفت علیرغم اینکه خیلی رعایت میکردیم من دو روزه گلو درد دارم امروز حس میکنم داره میزنه ب گوشم رفتم متخصص داخلی فقط بهم سِرُم برای غرغره و یه قرصم داده بنام فکسو فنادین که تو گوگل سرچ کردم مشابه انتی هیستامینه. اموکسی سیلین رو ازش پرسیدیم لبش گاز گرفت که مثلا یعنی جزو قرص و کپسولای خطرناک بارداریه. والا من تو بارداری عفونت گرفته بودم دکترم دو ورق اموکسی ۵۰۰ داد و خوردم .... خلاصه دارم از گلو درد میمیرم پزشک اوما و دوستان بگین چیکار کنم😭😭😭😭😭علیرغم میوه و غرغره و شلغم و... حس میکنم دارم بدتر میشم
سلام،خسته نباشید دکتر جان، علت درد استخوان شرمگاهی
دکتر عزیز، من خرداد ۱۴۰۰ زایمان طبیعی انجام دادم و از اونموقع دردی در استخوان شرمگاهی فقط در سمت راست (استخوان جلوی واژن) میپیچه، عین اینه که کسی با چیزی میکوبه به استخوان
وقتی میگیره حتی نمیشه راحت بشینم، علتش از چی میتونه باشه؟
بخاطر این درد قصد دارم زایمان دومم سزارین باشه🥺
شیرخشک ابتامیل یا نان
سلام وقت بخیر شرمنده مزاحم میشم یه نوزاد دوماه و ده روزه دارم که شیر خشک میخوره تا پنجاه چند روز که داشت شیر خودمم میخورد اما یه دفعه دیکه هر کاری کردم شیر نخورد الان شیر خشک نان بهش میدم اما بهم میگن ابتامیل بهتر برا سیستم ایمنی خواستم شما راهنماییم کنید به نظر شما چیکار کنم ممنونم تشکر
علایم خونریزی پریودی
سلام من ۸ روز دیگه موعد پریودیمه ولی الان بدون هیچ علایم مثل درد زیر شکم و ... من خونریزی داشتم بعد نوار گذاشتم الان یه ساعته صبرکردم لکه ای ندیدم ممنون
بی قراری شبانه پسرم
سلام دکتر جان اوما و دوستان عزیزم
پسر من از ۲۶ مهر درگیر ویروس جدید شد و دوشبی بستری بود با علائم تب بالا اسهال و چندباری استفراغ
الان خداروشکر بهتر شده تعداد دفعش ب نسبت قبل مریضی بیشتره اما مدفوعش آبکی نیست یبوست هم نیست.
دوروز پیش هم اولین دندونش بیرون زد. متاسفانه بیماری و دندونش همزمان شد
به شدت کم اشتها شده، میشه گفت در روز به زور ۳یا ۴ قاشق بتونم غذا بهش بدم نمیخوره فقط بزور شیر بهش میدم
قبلا سابقه رفلاکس داشت ک خوب شده بود اما قبل مریضیش دکتر گفت برگشته، مجدد دارو بهش میدادم ک مریض شد و داروش و قط کردم.
همیشه از ساعت ۸ یا ۹شب تا ۶ صب یکسره میخابید
شیر شبش روهم قط کرده بودم
⚡اما تقریبا از ۱۰ شب پیش خوابش ب عمیقی قبل نیست و یک یا دوبار بیدار میشه و گریه میکنه و شیر میخاد. اصلا اینجوری نبود😔
پسرم شیر خشک ببلاک ۲ میخوره.
میخام بدونم بیدار شدنای شبانه به چه علته؟
ممکنه رفلاکسش باشه چون دیگه بالا نیورد دارو بهش ندادم.
یعنی خیلی کم پیش میاد بالا بیاره، اس امپرازول رو مجدد شروع کنم؟
یا دلیل خاص دیگه ای داره ببرمش پیش دکار؟
من از هفته دیگه باید برگردم سرکار و این قضیه مشکل ساز شده خیلی نگرانم😔😔
پیشاپیش ممنون از پاسختون🙏
احتمال زیاد مسمومیت بارداری
امروز رفتم دکتر گفت که در معرض مسمومیت بارداری هستم و باید چیزای شور نخورم... چکارهای دیگه باید انجام بدم که پیشگیری بشه یا چه چیزایی بخورم خوبه؟؟ 🤔
دست پسرم از این دونه های قرمز زده روی کمرش و صورتش هم هست
باسلام خدمت دکتر اوما و دوستای خوب .
عزیزان دست پسرم و صورتش و کمرش رو هم الان دیدم یه دونه از اینا زده
خیلی ترسیدم نمیدونم چیه
سونو هیپ و مشکل پای چپ
سلام خانم دکتر عزیز میخواستم بدونم بچمو بردم سونو توی سونو زده احتمال ddh نوع دو چیکار باید بکنم
مریض شدن دخترکوچولوی من
سلام پزشک عزیزواومایی های گل.
من وشوهرم سه چهارروزاخیرتب ولرزکردیم وکوفتگی ودردبدن وسردرد که بامصرف دارو وپرهیزغذایی بهترشدیم وهمچنان داریم رعایت میکنیم..چنددقیقه پیش متوجه شدم دخترمم تب داره تبش هم بالاست بنظرم..فعلابهش دوبرابر وزنش قطره استامینوفن دادم وپاشویه کردم..
دیگه چه کارهایی بایدبکنم؟ببرمش بیمارستان زودتر یاصبرکنم ببرمش مطب دکتراطفالش؟
ممنون میشم راهنماییم کنید.
تفسیر آزمایش amh
سلام و خسته نباشید من دوماه پیش روز سوم قاعدگی هم سونو دادم هم آزمایش به درخواست شخصی خودم برای تنبلی تخمدان داخل سونو چیزی مشاهده نشد و گفتن که سالم هستم البته هیچ علائمی هم مبنی بر تنبلی ندارم میخواستم ببینیم این عدد از amh واس من نرماله یا نشان دهنده تنبلی تخمدانه؟؟
آبریزش بینی چرکی و غلیظ کودک یک ساله بعد از ده روز چرا خوب نمیشه؟
باسلام خدمت پزشک عزیز خانومای محترم
دخترم حدود ده روزه که آبریزش بینی چرکی و غلیظ داره نمیدونم چرا خوب نمیشه یکی دوروز اول آبکی بودبعداز اون غلیظ شدبعدشم تب خفیف داشت که فهمیدم واسه دندونشه همون روز بردم دکتر قطره بینی و شربت ستیریزین داد دیگه تو این ده روز دکتر نبردم اما نمیدونم چرا خوب نمیشه و بیقراره و دائم گریه میکنه.چیکار کنم زودتر خوب بشه هرچی بینشو تمیز میکنم به یک دقیقه نمیکشه دوباره باید تمیز کنم.
سوال دومم اینکه دخترم چهارتا دندون بالا وفقط دوتا دندون پایین داره ولی داره دندون آسیاب درمیاره اشکالی نداره؟؟ خیلیم بیقراره هم شبا بد میخوابه هم روز بیقراره و مدام گریه میکنه
مگه نباید به ترتیب دربیاد دندوناشون ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.
جواب آزمایش غربالگری هفته ۱۶
سلام خانم دکتر عزیز
میخواستم نگاهی به جواب غربالگری هام بندازید و نظرتون رو بفرمایید متشکرم 🌹
کم کاری تیرویید و کاهش شیر
سلام به دوستان و پزشک محترم اوما
من تو بارداری کم کاری تیرویید داشتم و لووتیروکسین مصرف میکردم بعداز زایمان دیگه قطش کردم ، الان 6 ماهه ک زایمان کردم و دوسه ماهه ک شیرم کم شده ، امروز آزمایش تیرویید دادم TSH=2 و T4=9.3 بود ، به نظرتون هنوزم باید قرص مصرف کنم و کم شدن شیرم به کم کاری تیروییدم ربط داره ؟ ممنون میشم اگه دوستان و پزشک محترم جواب بدن.
ختنه باحلقه نوزاد۴ ماهه
سلام اومایی های عزیز پسرم ۴ماهشه یه هفتس ختنش کردم الان خیلی بی قراری میکنه آلتش ورم کرده احساس میکنم یکم کبوده بنظرتون طبیعیه؟
پوزیشن مناسب برای بارداری
خانوما سلاممممممم من دوباره مجدد اومدم🤣
من ماه پیش که یه دونه فولی ۱۶ داشتم روز ۱۲ پریودی که نشد
اما اینبار خداروسکر ۵ تا فولیکول داشتم که سونوگرافی روز ۹ پریودیم ۱۳ و ۱۴ بود سایزش
که دکترم گفت صبر کن ۵ روز دیگ اقدامتو شروع کن
اینجوری که خودم حساب کردم
روزی که نزدیکی کردم فولی هام ۲۱و ۲۲ بوده
به نظرتون اندازش اوکی بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و اینکه میشه راهنمایی کنید بهترین پوزیشن برای اقدام به چه شکل باشه بهتره ؟؟؟
من معمولا به کمر میخوابم و همسرم مقابلم بعدم یه بالشت میزارم زیر کمرم و بیست مین دراز میکشم




