Ooma

حالت سرماخوردگی در روزهای اول پریودی

سلام وقت بخیر
من پارسال همین موقع اقدام به بارداری داشتم که سقط شد ۶_۷ ماه بعد دو دوره قرص کلومیفن و لتروزول خوردم ولی بارداری اتفاق نیفتاد،فقط سیکل های ۲۸ روزه من در همون دو دوره ۳۰ روزه شد و بعد هم تبدیل به ۲۶ روزه شد تا الان
الان سه دوره هست که از روز اول پریودی تا اواسطش تب و لرز و سردرد و لودر دارم دلیلش چی هست؟ ممکنه اختلال هورمونی باشه؟ چون من یه پسر ۷ساله دارم و بارداری موفق داشتم

23 پاسخ 496 بازدید


نگرفتن سینه نوزاد ۴ماهه

سلام خانم دکتر
وقتتون بخیر
دخترم چند وقته خیلی بد شیر میخوره
چند روز پیش ازتون پرسیدم
الان متوجه شدم با سینه من مشکل داره
دست خودش،دست من،شیشه شیر رو میمکه ولی سینه من رو گریه و بی قراری میکنه اصلا تو دهنش نمیبره
بیمار هم نیست اصلا
سرحال سرحال
فقط موقع شیرخوردن از سینه بی قراری میکنه
قبلا خیلی خوب سینه ام رو میخورد و مشکلی نداشتم
البته از اول من نوک سینه ام کوچک بود
تا شیر نخوره هم نوک نداره
وقتی بگیره و مک بزنه نوک دار میشه
چی کار میتونم بکنم؟

8 پاسخ 849 بازدید


واکسن پی پی دی

سلام دکتر خسته نباشید همسرم ۳۰آبان واکسن پی پی دی زد از روز سوم جای واکسن قرمز شد و ورم کرد و یک هفته همینطور بود ،حالا ورم و قرمزی خوب شد ولی جای خون مردگی روی قسمت تزریق هست لطفا راهنمایی کنید مرسی🌸🌹

4 پاسخ 461 بازدید


بالااوردن نوزاد ۳ ماهه

سلام به دکتر اومای عزیز همه مامانای مهربون .پسرم ۲ ماه و ۱۷ روزش دو روزی هست شیر میخوره(شیرخودمو)یکم از شیرو بالا میاره بعضی وقتا البته ن همیشه.
گاهی وقتا هم مثل پنیرک .درضمن پسرم رفلاکس هم نداره.ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

8 پاسخ 451 بازدید


ریزش مو در بارداری

سلام خانم دکتر عزیز
وقتتون بخیر
من هفته بیست و سوم بارداری هستم ریزش موهام خیلی زیاد هست از ابتدای بارداری ریزش داشتم الان بیشتر هم شده مولتی ویتامین کلسیم اهن ویتامین دی هم روزانه مصرف دارم میخواستم ببینم ایا طبیعی هست ؟ایا راهکاری داره برای کاهش ریزش مو؟

15 پاسخ 435 بازدید


فرق خونریزی لانه گزینی و پریود

خونریزی لانه گزینی چطوری تشخیص داده میشود؟

15 پاسخ 496 بازدید


تاثیر قرص لاینستر نال بر روی شیر مادر

سلام خسته نباشید بچم چهار ماهشه دو روز قرص لاینسترنال خوردم (قرص شیر دهی جلو گیری) البته امپول سه ماهگیم زدم (استفاده از دو روش جلو گیری ) اول ک امپول زدم شیرم خوب بود یک ماه بعد ک دو روز شروع کردم قرص شیر دهی خوردم شیرم بشدت کم شده ممکنه از قرص شیر دهی باشه یااز دوروش هورمونی استفاده کردم ازاون باشه با تشکر

2 پاسخ 315 بازدید


یبوست نوزاد ۴۸روزه با شیرخشک آپتامیل

سلام خسته نباشید
بچم ۴۸ روزشه شیرخشک آپتامیل میخوره روزی یبار مدفوع میکنه اونم با زور و گریه‌ (معذرت میخوام فقط اول مدفوعش سفته بعدش نه)
دکتر شیرخشک ببلاک کامفورت داد بهش و قطره بیبی کر. دیدم بچم شیر رو درست نمیخوره مزه کردم دیدم تلخه انگار. منم دیگه بهش ندادم.
بنظرتون چیکار کنم با این حالش؟دلم نمیاد اون شیر تلخ و بهش بدم😭ازینور هم طاقت درد کشیدنش و ندارم

7 پاسخ 439 بازدید


علت بد خوردن شیر نوزاد دوماهه

سلام خانم دکتر و دوستان اوما. دخترم رفلاکس داره نکسیوم و دومپریدون میخوره. از صبح بد سینه رو میگیره زیر سینه بیقرارع و دستشو محکم ب سر و صورتش میکشه. دو روز پیش واکسن دوماهگیشو زدم. البته دیشبم کله پاچه خوردم. نمیدونم برای کله پاچس یا برا رفلاکس؟ گیج شدم. دیشب دلشم خ درد میکرد . نمیدونستم کله پاچه دلدرد میاره وگرنه لب نمیزدم☹☹ چقدر طول میکشه اثرش از شیرم بره؟؟

24 پاسخ 329 بازدید


میشه لطفا بیاین سوال درمورد دستگاه زردی دارم 🙏🙏🙏 زردی درجه۱۶ با دستگاه رفع میشه؟؟؟

سلام امروز زردیش ۱۶ بود ،میگفت تمام دست و پاشو گرفته چشماشم خیلی زرده
دکنر نبردم کلینیک خدمات نوزادان رفتیم دستگاه داد گفت تو دوشب ۳۰ ساعت بمونه
واینکه گفت شیرخشت و ترنجبین اصلا ندین
دستگاه تاثیر داره؟ هیچی بهش ندم زردیشو میاره پایین؟
شیر سعی میکنم تند تند بدم ولی تو روز بلند نمیشه بیشتر شبا شیر میخوره زیاد

32 پاسخ 440 بازدید


تکرار بتا چند روز بعد؟

سلام دکتر جان. من یه سوال داشتم میخواستم بدونم چند روز بعد باید دوباره آزمایش بتا رو تکرار کنم.بعد از ۱۰ روز تاخیری بتا۱۷۸ بود. در ضمن ۱۰ روزی هست لکه بینی دارم

39 پاسخ 1,066 بازدید


تفسیر سومو ان تی

دوستان اومایی من توی سونوم nbو ننوشته ولی دکتر گفت اوکیه میشه یه نگاه بندازید

21 پاسخ 389 بازدید


عفونت گوش و گلو و نخوردن دارو

سلام خانم دکتر پسرم ۲سالو ۹ ماهس امروز تب کرد بردم دکتر گفت گلو و گوشش عفونت داره اموکسی کلاو داد با شربت سرماخوردگی پسرمم اصلا دارو نمیخوره میتونم بریزم تو اب هویج بهش بدم؟

9 پاسخ 277 بازدید


تفسیر سونوی ان تی و تعیین جنسیت

سلام دکتر عزیز این سونو ان تی خواهرم رو میشه تفسیر کنید؟ دوستانی که به جنسیت واردن حدستون چیه؟

24 پاسخ 695 بازدید


بی قراری بعد از دادن نکسیوم

سلام
من حدود 5 روزه نکسیوم میدم برای رفلاکسش نصفش صبح نصفش شب.
اول بگم که از خیلی وقته شاید یه ماه دوماه دقیق یادم نیست ولی زیاده که بداخلاق شده و همش یا بغل مبخواد یا غر میزنه یا گریه میکنه و شیر نمیخورد بزدم دکتر گفت رفلاکس داره دارو داد حالا که دارو دادم اولش خوب بود بعد از 2 روز الان نه از غذا خوشش میاد نه میخوابه در طول روز، خواب شبش هم تعریفی نداره، گریه ها و نق زدناش هم کم شده بلکه اضافه هم شده،
این علائم به خاطر مصرف نکسیوم هست یا مال دندونشه؟

24 پاسخ 1,565 بازدید


تاخیر تکاملی. دکتر جان لطفا بیا

بچه من 4 ماهگی غلت زد. اما 10 ماهگی سینه خیز رفت و یازده ماهگی چهاردست و پا و بعدم مستقل نشست. الانم یک سالشه ب جای بچسبه وایمیسه ولی هنوز راه نمیره. آیا احتیاج هست بابت تاخیری ک داشته ب مغزو اعصاب مراجعه کنم یا طبیعیه؟ ی سری آزمایشات هم داده چندماه پیش میفرستم ببینید

10 پاسخ 571 بازدید


عسل طبیعی و عفونت

سلام به خانم دکتر و خانومها
بنظرتون عسل برای درمان عفونت و زخم خوبه ؟؟
من دوماهە خونریزی بین پریود دارم قبلا اینجوری نبودم اصلا
ماه قبل دکتر بهم پماد و قرص داد ولی فک کنم خوب نشدم چون ی کم خارش داخل بدنم دارم و باز هم خونریزی دارم😔میگن عسل خوبه ولی میترسم استفاده کنم و عوارض داشتە باشه

34 پاسخ 380 بازدید


ورم چشم در بارداری

سلام دوستان خوبین
من چشمام یهویی پف کرد
چیکار کنم
برا چی میتونه باشه

21 پاسخ 900 بازدید


خانم دکتر عزیز مریض شدم کودک 6 ماهه

با سلام خانم دکتر مهربون ودوستان گلم بخدا خیلی نگرانم ترو خدا زودتر جواب منو بدید من پسرم 5 ماهش کامل شده وفک کنم 7 کیلو باش دوروز سرفه شدید وابریزش بینی داشت ک دارو داد دکتر زاکسیم واسپری بینی و دیفین هیدرامین ولی بهتر نشد بردمش بیمارستان عکس گرفتن گفتن ریه اش درگیر شدهوتب شدید داشت بستری شد تا 5 روز سرم وانتی بیوتیک می‌گرفت با اکسيژن خیلی بهتر شده بودوتبش قطع شد تو خونش یکم عفونت بود ک بعد 5 روز خوب شد وبا قطره بینی وزاکسیم واسپری اسم مرخص شد ساکشن هم می‌شد الان ک اومده خونه اداراش خیلییی کمه طوری که شب تا صبح یکم پوشکش خیس هنوز خلط داره خوب نفس نمی‌کشه واسه همین زیاد شیر نمیخوره اما تب نداره ولی مدفوع خلطیه چکار کنم آیا مشکل خواصی هست یا عوارض دارو یا باید برم باز دکتر ممنونم راهنمایی کنید 😔🙏

11 پاسخ 300 بازدید


مش کردن مو در بارداری

سلام پزشک اوما خسته نباشید
من از دکترم پرسیدم میتونم موهامو اواخر بارداری لایت یا مش کنم؟
گفتن اره از هفته ۳۵ میشه منم چون بعد زایمان شرایط رنگ ندارم میخوام تو هفته ۳۶ مش کنم و اصلا به ریشه موهام نمیخوره چون با کلاه میخوام انجام بدم
حالا جایی خوندم نوشته اگه تو خانواده کسی فاویسم داره نباید انجام بدید چون ممکنه بچه فاویسم داشته باشه.
الان منو همسرم و خانواده هامون هیچکدوم فاویسم نداشتیم ولی پسرم ک ۱۴ ماهشه فاویسم داره
حالا با توجه به این موضوع ک به ریشه موهام نمیخوره میتونم انجام بدم یا نه؟
از لحاظ روحی واقعا نیاز دارم ک یکم تغییر کنم

6 پاسخ 986 بازدید