سرماخوردگی پسرم که ۳ ماه و ۹ روزه است
دکتر اوما و دوستان پسرم از دیروز سرفه خلط دار داره و خیلی عطسه می کنه. زنگ زدم دکترش گفتن برم هگزین یک و نیم سی سی هر ۸ ساعت. ولی متاسفانه داروخانه ها نداشتن یه داروی دیگه دادن. می خواستم نظر شمارو بدونم چیکار کنم؟ ۶ و نیم کیلو وزنشه و هم شیر مادر و هم شیرحشک میخوره. ۳ ماه و ۹ روزش.
گرفتگی عضلات پا قبل پریود و بعداز تاخیر پریود
سلام پزشک عزیز و دوستان گل
من رحم تک شاخ دارم و قسمت سمت چپ هست و همیشه دردهای پریود سمت چپ بدنم درد میگیره و همیشه لگن و پای چپ میگیره احساس فلج بودن بهم دست میده وقتی پریود میشم خوب میشه من موعدم ۱۲ آذر بود که هنوز نشدم و این گرفتگی بیشتر شده جوری که پای راستم هم درد گرفته علت این گرفتگی ها چی هست و برای درمانش چکار کنم
لکه بینی در هفته پنجم
سلام من هفته پنجم بارداری هستم لکه بینی ودردزیرشکم وکمردارم البته کمه، امروز رفتم دکترگفت تاهفته هشتم نمیشه دلیلش فهمیدچون هیچی داخل سونوگرافی نشون نمیده.شیاف پرژسترون داد
کسی اینجوری بوده؟
دوستان کسی لاپاراسکوپی کرده
سلام شبتون بخیر
کسی لاپاراسکوپی کرده،می خواستم بدونم هزینش چقدره
و این که نیاز به بستری داره یا مثل عمل هیستروسکوپی چندساعت بعد مرخص شدین
سوزش ودرد بخیه زایمان طبیعی
سلام خانوم دکتر من۱هفته اس زایمان طبیعی داشتم۸تابخیه داخل و۶تابیرون خوردم ب گفته دکترم بعد روزای اول خیلی خوب بودم انگار نه انگار اماالان روز بروز داره بیشتر میسوزه واذیت میکنه روزای اول حتی شیاف وقرص نمیخوردم اماالان بااونامیتونم تحمل کنم خشک هم میکنم ودکترمم فقط اناهیل داده برابخیه هام
نه ردی از بخیه هس ن چیزی نگاه میکنم اما نزدیگ واژنم اندازه نخود باد کرده وهمون خیلی اذیت میکنه نمیدونم نخشه چیه🤦♀️
بعدخانوم دکترمن الان۲،۳روزه خونریزیم درحد روز چهارم پریودینه عادیه؟نزدیکانم میگن ن مشکلی هس وبایدتا۱۰روز کامل خونریزی باشه🤦♀️
بی بی چک بزنم نشون میده
سلام خانوما
هیچ علائم بارداری ندارم
علائم پریودی هم ندارم
موعدم ۱۸ آذره
یعنی چی میشه 🤦♀🤦♀🤦♀
🤷♀🤷♀🤷♀🤷♀
🤔😉🤔😉🤔😉
سلام دوستای قشنگم پسر من سه ماهشه ک میخوایم بریم مسافرت با هواپیما مشکلی داره؟
سلام خدمت مامانا ودکتر اوما عزیز پسر من سه ماهش که بشه میخوایم مسافرت با هواپیما بریم .پرواز برای بچه ضرر نداره؟ میشه رفت یا باید بزرگتر بشه؟
خوردن زبان گوساله در بارداری ضرر داره؟؟
سلام من هفته 5ام بارداریمه امروز ناهار دعوتم. ناهار زبان گوساله دارن میدونم که برای بو قطعا داخلش زعفران هم ریخته شده.
خوردنش ضررر نداره؟؟ چون فعلا نمیخوام بهشون بگم باردار شدم
عقب افتادن و آزمايش منفی
سلام من الان 8 روز عقب انداختم سه روز پیش آزمايش دادم منفی شد میخوام زودتر پریود بشم که این ماه شروع کنم درمان و دارو برای باردار شدن ولی هر کاری میکنم نمیشه. برم پروژسترون بزنم؟ یا ممکنه حامله باشم؟
گلوی چرکی و سرفه های شدید دخترم
سلام خانم دکتر . من دخترم ۸ ماه و ۲۰ روزش هست و شیرخشک بیومیل ای ار میخوره و دو سه هفته پیش وزنش ۱۰ کیلو بود و دکتر گفته بود اموکسی سیلین۱۲۵ رو هر ۸ ساعت ۵ سیسی بدم بهش . که یه بار دادم و یه ساعت بعد کلی بالا اورد و هی عوق میزد.
از ساعت ۱۲ دیشب به اینور دخترم نفس کشیدنی صدا میده و صداش گرفته و گلوش چرکی شده . دکتر بهداشت گفت هر ۸ ساعت ۵ سیسی اموکسی سیلین۱۲۵ بده.
میخواستم بپرسم مقدار مناسب چقدره؟ اخه ۵ تا رو میدم بعدش کلی بالا میاره
میتونم مثلا هر ۴ ساعت ۲.۵ سیسی بدم؟ یا هر ۶ ساعت ۳ سیسی بدم بهش؟
استفاده از قرص کامپاند به جای وروژست
من به مدت ۳ ماه هست به طور مداوم قرص وروژست استفاده میکنم. الان برای کاری بیرون شهر هستم که به قرصم دسترسی ندارم و اینجا هم گیر نمیاد. دیشب به جاش قرص سیپروترون کامپاند استفاده کردم.
الان سوالم اینه: میتونم از این قرص به جای وروژست استفاده کنم؟
گوشت بلدرچین و جو برای غذای نوزاد
گوشت بلدرچین و جو پوست کنده رو از کی میتونم به غذای بچم اضافه کنم؟
انجام تست nst
سلام دکتر عزیز خسته نباشید من دیشب nst انجام دادم دکترم گفتن ضربان قلب جنین بالایه انجام بدم لطفا ببین مشکلی نداره ؟
سلام خانم دکتر و اومایی محترم آراد علائم سرماخوردگی داره دکتر اطفال احتمال
آنفولانزا داده ،چن نوع شربت داده که وقتی اینو میدم بالا میاره خواستم ببینم باید بالا بیارتش حتما چون دکتر گفت برای خلط گلوش دادم .الان عکسشو میفرستم
تست استرپتوکوک در بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز وقتتون بخیر خسته نباشید
عزیزم من ازمایش کشت و آنالیز ادرار داده بودم تو هفته 22 و براتون فرستادم.
حالا اینجا هم براتون مجدد اون تاپیکو ارسال میکنم.
دکترم گفته بودن یه امپولی روز زایمان باید تزریق بشه حالا من دقیق یادم نمیاد چون پزشکم رفتن خارج از کشور و من الان تحت نظر پزشک دیگه ای هستم و 4شنبه زایمانمه در باره این موضوعم ایشون چیزی نگفتن.
میخواستم ببینم من الان باید چیکار کنم؟لازمه قبل از عمل به مطب مراجعه کنم درباره این موضوع ازشون بپرسم یا اینکه این تست رو خودم برم ازمایشگاه انجام بدم؟
ناشتا برم ازمایش یا ساعتش مهم نیست؟
سلام من ۲۲/۸
رفتم ان تی و خب الحمدالله خوب بود بچم
الان ب من تاریخ دادن برای ۲۰/ ۹
نمیدونم ولی گمونم ازمایش خون هست
خاستم اول ببینم ایا فقط ازمایش خون هست یا سونو هم هست
و این ک چ ساعتی باید برم باید ناشتا باشم یا فرقی نداره؟
خشکی پوست و خارش و قرمزی
سلام خانم دکتر
بچه ی من حدود ۲ ماهه پوستش دچار خشکی شد و بعد قرمزی و خارشش شروع شد چندتا ویزیت گرفتم هیچکدوم جواب نداد. چند روز قطع میشه دوباره برمیگرده. شیر خودم و کمکی شیرخشک میخوره. هرچی دقت میکنم تو تغذیه و شوینده و لباس به نتیجه ای نمیرسم که به چی حساسه. پماد کوتریمازول، هیدروکورتیزون، کرم سیوند، ثمین و آتوپیا هیچکدوم تاثیر نداشت. نسخه آخرم دکتر گفت شربت سیتریزین یک ماه مصرف کن که دوشب شروع کردم خارش که همونه تغییری نکرده و دائم بچه خوابه و بی حال واقعا ناراحتم از این روند.
راهنمایی بفرماییدبرای درمان یا تشخیص حساسیت ممنون میشم. و اینکه این شریت تا پایان دوره مصرفش همین عارضه رو داره یا بدن بهش عادت میکنه؟
دکتر اوما لطفا بیا. مسمومیت ویتامین دی
دکتر جان این آزمایش مال 9 ماهگی بچمه. الان بچم یک سال و 20 روزشه. من تمام این مدت ب بچم ویتامین دی دادم. حالا گفتین در حد مسمومیت. امروز دکترش نیست من تا شنبه دق میکنم توروخدا بگین اگه مسمومیت گرفته باشه ممکنه من متوجه نشده باشم؟ من خودم جواب آزمایشش رو ک دیدم خوبه دیگه ب دکتر نشون ندادم. وای خدایا
مصرف آنتی بیوتیک مجاز برای عفونت گلو
سلام وقت بخیر پزشک عزیز،من امروز صبح با گلودرد بیدار شدم الان گلوم التهاب و عفونت داره خواستم بپرسم نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک هست اگه آره کدوم آنتی بیوتیک کم خطره چون توی خونه آموکسی و ازیترو دارم،ضمنا گوشام باهاش میخاره و خیلی اذیت هستم.ممنونم ازتون که وقت میزارین
علت قطع کردن قطره آهن و مولتی ویتامین در زمان سرماخوردگی کودک
سلام وقت بخیر
چرا باید موقع سرماخوردگی کودک قطره آهن و مولتی ویتامین رو نداد! اصلا صحت علمی داره که موجب میشه روند درمان طول بکشه؟
حتی زینک هم نباید داد ؟
جالبه که من فک میکردم مولتی کمک میکنه زودتر خوب شه به خاطر ویتامینه بودنش!!




