Ooma

کیپ شدن بینی نوزاد

سلام دکتر عزیز وقتتون بخیر
پسرم ۴ ماه و ۷ روزشه
پریروز واکسن زد و سرما هم خورده
دکتر براش آموکسی کلاو و پلارژین و پروفن و اسپری دی بی سالین تجویز کردن
تب کنترل شده خداروشکر ولی گلو خیلی خلطی و صداش گرفته هست و بی قراری داره
بینیش شدید کیپه اسپری تاثیری نداره و باعث میشه نتونه شیر بخوره
چه قطره ای برای باز شدن بینیش میتونم استفاده کنم؟؟میتونم از قطره بتامتازون ۱ درصد استفاده کنم براش؟؟
قبلا یبار بینیش اینجوری کیپ شده بود دکتر قطره بتامتازون ۱ درصد داده بود

5 پاسخ 402 بازدید


چکار کنم بچه م غذا بخوره

سلام پزشک اوما
پسرم ۱۶ ماهشه و خیلی تمایلی به غذا خوردن نداره
شیر خشک میخوره
بعضی روزها غذا میخوره بعضی روزا اصلا نمیخوره و مقاومت میکنه
حرف هم نمیزنه فقط چندکلمه میگه
مثل:مامان،بابا،من،نه و آزاده که اسم منه
خیلی باهوش و بازیگوشه
یه لحظه نمیشینه مدام در حال بازیه
چهار دندون بالا داره و ۶ تا پایین
الان هم ۲ تا نیش پایین دارن نوک میزنن
قدش تو یکسالگی ۸۰ بود دیگه نگرفتم
وزنشم ماه پیش ۱۱/۵ بود
آیا همه چیش نرماله؟و چکار کنم غذا بخوره
تا کی باید شیرخشک بخوره؟کی میتونم شیرشو حذف کنم
الان ۳ بار بهش میدم
صبح و ظهر و شب

37 پاسخ 1,111 بازدید


آموکسی کلاو و اسهال شدید کودک ۹ ماهه

سلام خانم دکتر بچه هایم دچار سرما خوردگی شدند که به دکتر مراجعه کردیم و ایشان معاینه کردن و گفتند سینه هر دو درگیر هست و آموکسی کلاو دادن. از دیروز که این دارو رو دادم هر دو اسهال شدید شدن الان نمی دونم چی کار کنم دارو رو ادامه بدم یا قطع کنم؟
همچنین دخترم تبش با قطره استامینوفن کنترل میشه ولی پایین نمیاد در حد ۳۷ _۳۸ نوسان میکنه هر ۴ ساعت میدم نمی دونم چرا اثر نمی کنه دو بارم شیاف استفاده کردم ولی باز وضعیت همونه لطفا راهنمایی کنید🙏

10 پاسخ 701 بازدید


سلام دکتر عزیزم میشه لطفا جواب پاپ اسمیر بفرمایید

سلام دکتر عزیزم میشه لطفا جواب پاپ اسمیر بفرماییدممنونم

9 پاسخ 231 بازدید


تفسیر سونوگرافی هشت هفته

سلام
لطف می کنین جواب سونوگرافی رو برام تفسیر کنین؟

14 پاسخ 477 بازدید


تغییر شیرخشک نوزاد رفلاکسی

سلام دکترجان و اومایی های عزیز
من پسرم از دوماهگی رفلاکس داشت و قرص نکسیوم هم ۱۰ تا دونه خورد و شیرخشکشم ببلاک ای ار هست دکترش این ماه که رفتم گفت غذا کمکی رو شروع کن و شیرش هم معمولی بده اگه نساخت باز برگرد ای ار.
الان من یک هفتس بهش فرنی میدم و حدود ۱۰ روز هم هست شیر معمولی ببلاک فقط گاهی به اندازه یه قاشق چای خوری پنیری شیر بالا میاره.سوالم اینه الان به خاطر این برگردم دوبار شیر ببلاک ای ار بدم یا نه در این حد بالا اوردن طبیعی هست؟ بی قراری هم نداره. الان ۵ ماه و ۱۰ روزش هست.ممنون میشم راهنمایی کنید

10 پاسخ 332 بازدید


یبوست نوزاد ۱۱ روزه

سلام بچه من از همون روز اول تو بیمارستان شیر خشک اپتامیل می‌خورد من شیر نداشتم بعدشم که شیر من اومد خیلی کمه در حد چند قطره شاید با اون سیر نمیشه هم شیرخودم رو میدم بعضی وقتا هم شیر خشک از روز اول شکمش خیلی خوب کار می‌کرد الان دو روزه شکمش کار نکرده هرکاری بگین کردیم ولی فایده نداره شیاف روغن زیتون،ترنجبین،خاکشیر،ی ذره کره با خاک قند حتی ماساژ هم میدیم خواهش میکنم بگین چیکار کنم هی زور میزنه ولی فایده نداره

17 پاسخ 452 بازدید


این جوش هست یا قارچ،عکس هم هست

سلام وقت بخیر
این عکس رو ببینید سوخته یا قارچه؟
نیاز هست ببرم دکتر؟
این نبود از وقتی ملی بیبی شورتی پوشوندم این طوری شد؟

17 پاسخ 813 بازدید


جفت پایین و قدامی

سلام خانم دکتر و دوستان
من امروز غربالگری مرحله اول و انجام دادم
سونو و ازمایش اینا همش خوب بود
ولی دکتر بهم گفت ک جفتم قدامی و پرویاست
خیلی خطرناکه؟علائمش چیه ؟باعث سقط میشه؟
کسی اینجوری بوده؟
کاری میتونم بکنم که مشکلی پیش نیاد؟

33 پاسخ 605 بازدید


الان مجازم فولیک اسید بخورم؟

پزشک محترم اوما سلام
من به تازگی متوجه شدم که باردارم و امروز هفته چهارمم تموم شده، وقت دکتر گرفتم واسه شنبه. خواستم بدونم من باید الان فولیک اسید مصرف کنم یا صبر کنم دکترمو ببینم بعد از تجویز ایشون مصرف کنم؟نگرانم که دیر نشه و جنین به مصرف این قرص نیاز داشته باشه؟؟ اگه باید شروع به خوردن کنم بهم بگین که روزی چند بار و با چه دوزی؟

22 پاسخ 598 بازدید


علت ودرمان ورم وسفت شدن ناف نوزاد

سلام دکترجان ناف دخترم ورم کرده علتش چیه

22 پاسخ 424 بازدید


مصرف قرص آ، اس آ به چ دلیل است‌

سلام هفته 28 هستم، بارداری سوممه،
چندماهی هست ک قرص آ، اس، آ استفاده میکنم، میشه علت مصرف این قرص رو بدونم، چون سوزش سر دل اذیتم میکرد دکتر گفت بخاطر مصرف همین قرصه.
قرص ناشتایی بهم داد که نمیتونم ناشتا دارو بخورم☹️☹️

28 پاسخ 540 بازدید


بتام تو یک هفته از 34 شده 446، طبیعیه؟

سلام. من 3 آذر موعدم بود که پریود نشدم. 10آذر آزمایش بتا دادم شد 43. امر وز 17 آذر دوباره آزمایش دادم شد 446. آیا عدد بتا طبیعیه؟ نباید بیشتر میشد؟

16 پاسخ 681 بازدید


تهوع در دوران بارداری

سلام من تهوع شدید دارم حتی نمیتونم چیزی بخورم هر چی میخورم باز بالا میارم میشه بگین برای درمان و بهتر شدنم چیکار کنم
هفته 12هستم

21 پاسخ 408 بازدید


خانوما میشه یه لحضه بیاین لطفا

سلام خانوما
من الان خیلی استرس دارم و نگرانم.چنددقیقه پیش یه تاپیک درمورد تاریخ سزارین زدم ولی هنوز کسی زیادندیدتش و تعداد جواباکمه و من هنوز جوابی که باید رو نفهمیدم.الان از تاپیک قبلی یه عکس میفرستم که سوالمو ببینین و اگه میشه و چیزی میدونید راهنماییم کنید خیلی خیلیییی زیاد نگرانم

96 پاسخ 966 بازدید


تب و سرماخوردگی پس ۲۳ ماهه ام

دو شبه نخوابیدم تبش فقط با پاشویه و دستمال رو پیشونی خوب میشه شربت استامینوفن یا ایبوپروفن و شیاف استامینوفن ۱۲۵ هیچکدوم اثر نکردند
چکار کنم کمکم کنید

10 پاسخ 315 بازدید


تب بالای چهل پسر ۲۳ ماهه ام

پسرم تب کرده هر کاری می کنم تبش پایین نمیاد فقط با پاشویه پایین میاد تخصصی یه بار پرسیدم ولی صفحه رو که میزنم خود به خود صفحه می‌ره
چکار کنم تبش خوب شه

1 پاسخ 530 بازدید


بی خوابی کودک در کل شب

سلام خانم دکتر دخترم دوسال نیم هس در کل روز جدیدا شاید خیلی ک بخوابه 6ساعت هست اونم سمت بعدازظهر میخوابه تاصبح بیداره دارم دیونه میشم دو ماهه نخوابیدم از ترس اینکه یک خرابکاری نکنه جونش تو خطر نیوفته با همین حالت مجبورم سرکارم برم دستم ب دامنت بگو من چیکار کنم ببرمش دکتر و توضیح بدین چ دکتری ببرم از وقتی ک شبها نمیخوابه خوراک اصلا نداره خیلی هم شر شده غیر قابل کنترول

5 پاسخ 447 بازدید


تیر کشیدن واژن هنگام تکون خوردن بچه

سلام دکتر و همچنین دوستان عزیز یه سوال داشتم بچه تکون میخوره واژنم تیر میکشه انگار از زیر شکم تا توی واژنم یه چیزی مثل سوزن فرو میکنن آیا نیاز هست به دکتر مراجعه کنم یا طبیعیه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

129 پاسخ 942 بازدید


سلام من ازمایش تیتر بتا دادم صفر بود ولی بی بی چک هام مثبت میشن

یعنی چی ؟فردا روز ۱۴iuiمن هست یعنی دیگه منفی امیدی نیست ؟

105 پاسخ 1,629 بازدید