Ooma

سونوگرافی ترانس واژینال حاملگی

سلام من امروز سونوگرافی واژینال انجام دادم
جواب این بود ممنون میشم ترجمه کنین
تصویر ساک بارداری دارای کیسه زرده در حال حاضر فاقد فتال پل در فوندوس کاویته رحم مشاهده شد.
سن بارداری G5 برابر با 7 میلی متر معادل پنج هفته است.
در بررسی آدنکس ها یافته پاتولوژیک رویت نگردید.

28 پاسخ 555 بازدید


جنین داخل شکمم قلب نداره

سلام کسی تجربه منو داره
من الان پنج هفته اس که باردارم ولی جنینم قلب نداره
دکترم گفت دو هفته دیگه که مطمئن شدیم قلب نداره سقطش میکنیم 😭

144 پاسخ 1,430 بازدید


اگزمای صورت نوزاد چهار ماهه

سلام عزیزان
کسی بوده بچه اش اگزما داشته باشه?چیکار کردین که خوب شده?
اصلا امیدی به خوب شدنش هست?
خیلی غصه میخورم وقتی صورت پسرم رو میبینم

26 پاسخ 550 بازدید


تفسیرجواب آزمایش کم خونی

سلام دکترجانم
من پسرمو برای چکاب یکسالگی که بردم کم خونی داشت همینطور ذخیره آهنش کم بود وضعف سیستم ایمنی داشت
این آزمایش جدید رو دو روزقبل انجام دادم براش شایان الان یکسالو ۴ماهو بیست وچهار روزس
این مدت شربت ایمینوس دادم روزی ۵ سی سی
آهن لیپوزوفر فورت روزی ۲/۵ سی سی
ونیم سی سی مولتی ویتامین پدیابست
ممنونم میشم بگید الان وضعیتش چطوره
بشدت بی اشتهاس خانم دکتر😔
شیرخشک ببلاک۳ میخوره روزی ۵۰۰ سی سی تقریبا
قدو وزنشم روی نموداره خداروشکر
ببخشید طولانی شد❤

24 پاسخ 262 بازدید


سلام دکتر امکان داره مجدد بار دار باشم لطفأ کمک کنید

سلام دکتر عزیز و دوستای اومایی عزیزم...من بعد از زایمانم ۵۷روز خونریزی داشتن قطع که شد سر موعدم بعز پریود شدم...الان این ماه موعدم دیروز بود ولی پریود نشدم...دو بار رابطه ی خطر ناک داشتم که هر دو بار کاندوم پاره شد...الان احتمال داره باردار باشم؟بی بی بزنم الان زوده؟یا فردا صبح بزنم؟دارم سکته میکنم راهنمایی کنید لطفأ

427 پاسخ 1,874 بازدید


سلام امروز روز ۱۲ای یو آی بود بی بی چکم دوباره هاله داشت

روز دهم ای یو ای بی بی چک زدم که هاله داشت گفتم شاید اثر hcgباشه و ...
دو روز بعد یعنی ۱۲سیکل یه مارک دیگه زدم دوباره هاله داشت
به نظرتون مثبت دیگه ؟در ضمن ۱۴روز از امپول hcgگذشته

38 پاسخ 2,410 بازدید


عفونت واژن در بارداری

سلام خانم دکتر عزیز،وقتتون بخیر،یک هفته س که عفونت واژینال دارم و دکتر برام سفالکسین ۵۰۰روزی ۴ عدد،پماد پردنیزالون ۱درصد و مترونیدازول ۲۵۰ روزی دو عدد تجویز کردند،سوالم اینه چرا با وجود استفاده یک هفته ای از داروها کماکان ادرارم قطره ای میاد و تکرر ادرار شدید دارم؟ البته سوزشم قطع شده،ممکنه خوب نشم و باعث پارگی کیسه آب بشه؟ ممنونم ازتون

10 پاسخ 439 بازدید


عفونت ویروسی ریه بچم

سلام بچم ۵ ماهشه . عفونت ویروسی ریه گرفته. دو روز بستری بود که اکسیژن و بخور میگرفت از دیروز آوردیمش خونه باز دوباره نفساس تند شده
دارو هم آزیترو داد و اسسپری . ولی همینطور سینش خس داره شدید. باز ببرم دکتر چیکار کنم خوب میشه؟

16 پاسخ 464 بازدید


روش استفاده از مکمل و ویتامین ها و سرما خوردگی نوزاد

سلام دکتر جان
دخترم وقتی بدنیا اومد وزنش ۳۶۰۰ بود تا پایان یک ماهگی خیلی عالی وزن گرفت اما بعد از اون رشدش کند شد...
نمودار رشدش اینطوریه
۱۰ روزه گی ۳۹۰۰
۱ماه و ۱۰ روز ۴۶۰۰
۱ماه و ۲۲ روز ۴۹۰۰
الان دخترم ۲ماه و ۹ روزشه و وزنش ۵ کیلو هست
چون تو بیمارستان گفتن از قلبش صدای اضافه میاد در ۱۵ روزه گی بردمش دکتر که خداروشکر رفع شده بود قطره مولتی ویتامین و آد بهش دادگفت روزانه ۲۰ قطره از هرکدوم بدم

تقریبا ۲۰ روز پیش بردمش دکتر چون سرما خورده بود که
بهش شربت نئوزینک داد گفت هر ۱۲ ساعت ۲ سی سی بهش بدم
با اسپری بینی و شربت تئوفلین جی
که البته بعد از یک هفته که با این دارو ها هیچ تغییری نکردو سه روز بعد انگار بدتر هم شد از داروخانه براش قطره پلارژین گرفتم دوباره دوروز بعد بردم دکتر بهش ازیترو مایسین ۱۰۰ داد
اونم دادم تموم شد الان خیلی بهتر شده سرحاله منتها هنوز سینش خس خس میکنه و سرفه خلط دار میکنه واکسن دو ماهگی هم هنوز نزدم براش

قبلا هم شیر خودمو میخورد اما الان در طول روز وقتی میخوام بهش شیر بدم سینمو میگیره دوتا مک میزنه سرشو میکشه عقب گریه میکنه و نمیخوره بهش شیر خشک میدم یا شیرمو میدوشم تو شیشه بهش میدم این درحالیه که وقتی خواب الود هست براحتی سینمو میخوره مثلا شبا اصلا از شیر خشک و شیشه استفاده نمیکنم براحتی سینمو میگیره و شیر میخوره
میشه راهنمایی کنید چیکار کنم علت این کارشو پیدا نمیکنم ؟؟
با توجه به چیزهایی که گفتم چندتا سوال دارم دکتر عزیز
ایا لازمه مولتی ویتامین ..نئوزینک ..آد رو هرروز بهش بدم ؟؟
برای اینکه هنوز سرفه میکنه دوباره ببرمش دکتر ؟بازم قطره پلارژین بدم بهش ؟؟
و اینکه واکس دو ماهگی رو بزنم یا نه ؟؟
ببخشید طولانی شد ..ممنونم 🙏

27 پاسخ 379 بازدید


آزمایش قند بارداری و راه حل

سلام وقت بخیر میشه لطفا ی نگاه ب آزمایش من بکنین که ببینین چطوریه آیا قندم بالاس ؟چه کار باید بکنم هفته ۲۹بارداریم

24 پاسخ 367 بازدید


چرا این ماه پریودم عقب افتاده؟

سلام خانم دکتر عزیز
من حدودا۴ ماهه زایمان کردم بعد از ۲ماه پریودیمم شروع شد ولی خیلی نامنظم و شدید ماه پیش دوبار پریود شدم اما این ماه پریود نشدم اصلا
بر طبق تقویم اوما ۱۷ روز از موعدم گذشته ،البته خب منظم نبوده پریودم که بخوام بگم دقیقه
دقیق بخوام بگم روز اول تاریخ آخرین پریودم ۵ ابان بوده
تو رابطه ام سعی کردم مراقبت کنم که اتفاقی نیفته ولی خب مطمئن نیستم
الان باید نگران باشم یا ربطش بدم به دوران شیردهی؟

6 پاسخ 590 بازدید


تفسیر آزمایش هورمونی ؟

سلام به پزشک عزیز و دوستان
آزمایش پرولاکتین دادم ولی روز سوم پریودم نبود روز ۲۰ سیکلم بود میخواستم تفسیرش کنید برام ممنون

8 پاسخ 404 بازدید


داروی تب بر جایگزین قطره استامینوفن

سلام خدمت دکتر محترم اوما
برای کاهش تب و درد چه داردیی با چه دوزی را جایگزین قطره پراکید میتونم بکنم چون دختر من هر زمان این قطره را میخوره بلا استثنا بالا میاره
سپاس از شما

16 پاسخ 285 بازدید


توروخدا اگه کسی هست جواب بده

سلام مامانا بچها الان متوجه شدم روی دست پسرم این جوشهای ریز
فقط روی یه دستش زده بدنش نگاه کردم چیزی نبود
امروز چیزی نخورده که بگم حساسیت داده
خیلی نگرانم بنظرتون چیه؟؟

26 پاسخ 716 بازدید


زیاد بودن آب دور جنین

سلام دکتر جان.. من امروز سونو دادم گفت آب دور جنین زیاده.. خواستم بدونم اندازه اش خطرناکه؟ آخه میگن باعث پاره شدن کیسه آب میشه.. در این صورت باید چه چیزایی رو رعایت کنم؟

176 پاسخ 686 بازدید


یبوست نوزاد سه ماهه

سلام من سسنه هام زخم شد و خون میومد، شیر خشک گرفتم تا خوب بشم، دو بار به بچم دادم همه را بالا اورد اما بعد از اون یبوست گرفته، بچه ای که روزی دوبار پی پی میکرد حالا سه روز یک بار، چهار روز یکبار پی پی میکند،، دکتر بردم قطره Bb care داد، گفت مشکلی نیست اما بچم شب ها درد داره

10 پاسخ 345 بازدید


تفسیر سونوگرافی غربالگری سه ماهه اول بارداری

سلام خانم دکتر و خانومای گل...این عکسی که میفرستم‌ سونوی سه ماهه منه بیشترش قابل تشخیص هست اما خواستم ببینم که از روی ضربان قلب میشه فهمید جنسیت چیه؟
جفت قدامی و nt چیه ؟

89 پاسخ 719 بازدید


مقدار مصرف اب ومایعات در بارداری

خانم دکترعزیزم میخوام بدونم دقیقا درروز چقدرمایعات مصرف کنم من ازکمبود اب دورجنین همچنان میترسم🥺🥺
راستی خانم دکتر تا یک هفته پیش تکرر ادرار داشتم الان اوکی شده این غیرطبیعیه تا هفته پیش هرچهارساعت سرویس بودم الان نهایتا روزی سه چهاربار.این نشونه بدیه؟ببخشید سوال هام زیادشد

18 پاسخ 386 بازدید


ویروس در بارداری و درمان آن

سلام وقتتون بخیر من هفته ی 34بارداری هستم امروز دخترم سه بار استفراغ کرد خودمم یدفه اوردم بالا دو سه روز پیش رفتیم خونه ی اقوام بهمون نگفتن مریضن اخر بار گفتن ک ویروس اسهال و استفراغ گرفتن... الان من بدن درد دارم و خلط دارم ک نه میتونم قورتش بدم نه بدمش بیرون وبیحالم و اشتهایی هم ندارم و نفس تنگی دارم و گاهیی اوقات ضربان قلبم میره بالا زمانی ک میره بالا کف سرم بشدت درد میگیره و حس خفگی میکنم اگر میشه راهنماییم کنید از اونطرفم دخترم مریض شده

9 پاسخ 495 بازدید


دوهفته مانده تا تا موعد پریود و منفی بودن ازمایش بارداری

سلام خانم دکتر
من دو روز حالم بده شکم درد کمر درد پهلوهام درد میگیره امشب رفتم دکتر ازمایش بارداری نوشت منفی بوده دوهفته دیگ هم موعد پریودمه میخام بدونم ازمایش نشون میده ک باردار باشم با اینکه دوهفته دیگ موعده
دارو هم بهم داده واسه عفونت ولی من هنوز نمیدونم عفونت دارم یا ن

25 پاسخ 615 بازدید