Ooma

جوش چرکی صورت نوزاد

سلام خانم دکتر صورت پسرم یک هفته بعد از تولد جوش زد با اینکه صورتش را با آب میشورم و کسی هم صورتش را بوس نمیکند ولی جوش زده در ضمن ده روزگی برای این زردی بردم ۸ بود و آیا این جوش ها خارش یا سوزش هم دارد؟
چه پمادی هست که بزنم بهتر بشه

17 پاسخ 624 بازدید


بیخوابی نوزاد 40 روزه

سلام خانم دکتر دخترم فردا 40 روزش میشه از دیروز بیخواب شده مدام گریه میکنه خواباش چرته و کوتاه هی بیدار میشه گریه مینه . کولیک و رفلاکس داره ولی هیچ وقت نخوابیدناش انقدر بد نبود. داروهاش امپرازول اس صبح ها , پدی لاکت و گریپ میکسچره . . ممکنه بیخوابیش به علت درد دل یا رفلاکس باشه؟

21 پاسخ 7,962 بازدید


جفت پایین در هفته‌ی ۱۶ بارداری

سلام
من در سونوی انتی گفتن که جفتم پایینه در هفته‌ی ۱۶ و ۱ روز سونو رو تکرار کردم و نوشته فاصله‌یافت از سرویکس ۲۰mm آیا امکان بالا رفتن جفت وجود دارد با این شرایط مسافرت برای من خطرناک است
طول سرویکس ۳۸ و جنین سفالیک هست

14 پاسخ 618 بازدید


خانم دکتر میزان گلوبولهای قرمزم پایینه چیکار کنم؟(🚫عکس لخته خون هست)

سلام خانم دکتر من همون دو قلوِ هستم که دوهفته پیش به خاطر خونریزی زیاد بستری شدم، الان لکه بینی دارم به همراه لخته های خون که فکر میکنم قدیمی هستن، با عرض شرمندگی عکس لخته رو میزارم.
خانم دکتر در منزل آز خون دادم جوابش اومد براتون ارسال میکنم.
دکترم هفته آینده ویزیتم میکنه، تا اون موقع یه نوروبین بزنم یا کپسول اهنمو دو برابر بکنم؟
الان استراحت مطلق هستم و از بیمارستان مرخص شدم.

10 پاسخ 608 بازدید


سرفه شدید مادر و کودک!!!

سلام دکتر جان چن روزه پسرم سرفه میکنه البته خیلی وقته شروع شده ک با هیچ شربتی درس نمیشد بجز پلارژین کیدز بود نمیدونم چی که خوب شد مجددا دوباره بعد دوروز بردم بیرن ک دوباره سرفهاش بدجور شده ک مال منم خیلی شدید ک مهرهای سمت راست کمرم ب شدت درو میکنه ک البته الان بخاطر زدن چسپ کمر خوب شد دیروز دفتیم دکتر آمپول زد و دارو ک تاثیری نمیبینم
الانم بد جور تب کرد ک اونم استامینوفن دادم بهتر شد و بخور سرد
اشتهاشم خیلی کم شده خودمو فراموش کردم با سرفهام و کمر دردم نگران بچمم

18 پاسخ 375 بازدید


تفسیر آزمایش بارداری

سلام خسته نباشید لطفاً آزمایش و تفسیر کنید

9 پاسخ 351 بازدید


سرماخوردگی و واکسن دوماهگی

سلام وقتتون بخیر
خواستم بدونم تا چه مقدار تاخیر در زدن واکسن دوماهگی مجاز هست
پسرم ۱۰مهر به دنیا اومده و ۱۲آدر نویت واکسن داشت ولی چون سرفه میکرد نزدیم
۱۴آذز به خاطر تب و سرفه بستری شد تا ۵روز شنبه ۱۹ادر مرخص شد ولی برای ۵روز دارو داره خواستم بدونم کی میتونه واکسن بزنه

12 پاسخ 707 بازدید


کمبودیه یسری ازفاکتورهادرآزمایش مربوط به دختریکسال ونه ماه

سلام پزشک عزیزودوستان اومایی.
پزشک جان دخترم زمانیکه واکسن۱۸ماهگیش رومیزدآزمایش کلی دادکه پزشک اطفالش گفت همه چیزنرماله فقط ویتامین دی کمه تا۲ماه ویتامین دی بخوره به همراه قطره اهن که میخوره طبق روال..من هم همینطورطبق حرف پزشک اطفال پیش رفتم..ماه پیش دخترم مریض شدازهمین ویروس جدیدکه بین بچه هابیشترشایع شده وچون ریه اش کمی درگیرشده بودوسرفه زیادمیکروتب بالاداشت وپایین نمیومد به مدت یه هفته بستری شد..بعدترخیص پزشک اطفالی که بیمارستان بهش سرمیزدگفت فردابیارش مطب منم بردم دخترمومطب که گفت بعداتمام داروهاش ببرش آزمایش ومن بردم وبعداینکه جواب گرفتم بردم دخترمودوباره مطب که گفت قطره ویتامین دی وقطره آهنش روفعلاقطع کن وگفت هموگلوبینش پایینه براش قرص فولیک اسیدمینویسم وگلبول سفیدش کمه ازالان تایک هفته ازلحاظ تغذیه بهش برس ودوباره آزمایش بده..پزشک جان شرمندم طولانی شدولی خواستم توضیحاتم کامل باشه میخواستم بپرسم ازتون ازنظرشماکمبودگلبول سفیداین گزینه ای که پررنگ کرده چقدرخطرناکه برای بچم؟نشونگرچه بیماری هستش؟چیکاربایدبکنم؟
دوستان اگرشماهم اطلاعات داریدراهنمایی کنید؛گوگل که طبق معمول ناامیدمیکنه..

90 پاسخ 502 بازدید


تست حساست برای نوزاد حساسیت به پروتئین گاوی و رفلاکس رو با چی شروع کنم

با سلام خدمت خانم دکتر عزیز و خانمای باتجربه مشابه،من دخترم حساسیت به پروتئین گاوی داره،رفلاکسش هم بعد غذا کمکی خیلی بهتر شده طوری که داروش قطع کردم و نسبت به بعضی غذاه فقط رفلاکسش تشدید میشه که حذف کردم اونا رو هم،از دو روز پیش ماست پروبیوتیک ماجان اندازه نصف قاشق مربا خوری و فرداش هم ی قاشق مربا خوری تست کردم براش، این دو شب خیلی خیلی بد میخابه و همش خودش دمر میکنه و گریه میکنه و نمیتونه بخابه و انگار علائم رفلاکسش برگشته،من چیکار کنم بنظرتون؟؟ دکترش رو تو زمینه حساسیت قبول ندارم ،خواهش میکنم تجربه ای دارید راهنمایی کنید

92 پاسخ 675 بازدید


پریود شدن زودهنگام درصورت نرمال بودن سونوگرافی

سلام دکتر وقت بخیر
این سونو یکی از دوستامه اگه میشه ی نگاهی بهش بندازین.با این که سونو واژینال رفته و همه چیز نرمال بوده فردای سونوگرافی ومعاینه ۶روز زودتر پریود شده.قارچ هم داشته دارو گرفته.ولی فعلا نمیتونه دارو مصرف کنه چون پریود شده.علت اینکه زود پریود شده چیه؟چون قصد بارداری داره وتاریخ تخمک گذاریش تغییرمیکنه اینطوری

18 پاسخ 465 بازدید


عرق کردن زیاد نوزاد

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
دکتر جان چند تا سوال داشتم، پسرم هفت روز دیگه سه ماهش تموم میشه، وقتی شیر میخوره یا دست و پا میزنه سرش خیلی عرق میکنه جوریکه بالش خیس میشه و پشت کمرش هم عرق میکنه با اینکه فقط یه بلوز آستین بلند تنش هست و دمای خونه هم زیاد بالا نیس، اینقد عرق طبیعیه؟
یه سوال دیگه هم دارم پسرم شیرخشک آپتامیل میخوره، گاهی روزی دوبار گاهی روزی یکبار و گاهی هم یک روز در میان شکمش کار میکنه، مشکلی نداره؟ یا باید شیرش رو عوض کنم؟
دکترجان وزنش دو ماه و نیم ۵کیلو بود دکترش گفت زیاد خوب نیس وزنش
نظر شما چیه؟
آخرین سوال هم اینکه جدیدا آب دهنش خیلی زیاده مخصوصا بعد از شیر خوردن همش باید با دستمال پاک کنم، بخاطر چیه؟
عذرخواهی میکنم بابت طولانی شدن سوالام،
ممنونم که با حوصله و دقت همیشه سوالارو جواب میدین❤️🙏🌹

33 پاسخ 522 بازدید


شروع مکمل بارداری از هفته 14 بارداری

سلام دکتر جان ✋ من 34 سالمه، امروز با حساب اوما سیزده هفته وهفت روزم وبا سونو ان تی چهارده هفته و چهار روزم
دکترم روز دوشنبه یه سری مکمل داد که باید روزی یه دونه از هر کدوم مصرف کنم، بنظرتون مصرفشون از الان زود نیست؟ هیچ مشکلی هم تو ازمایشاتم نداشتم فقط HCTخونم که باید از 37 بالاتر باشه واسه من36 بود و یک کیلو هم کاهش وزن داشتم 74کیلو بودم شدم 73
لطفا نظرتون رو درباره مکمل ها بگید
ممنون 💚🙏

7 پاسخ 472 بازدید


خشکی و پوسته شدن بدن

سلام خانم دکتر
من از اول بارداریم متوجه شدم ک پوست بدنم خشک شده سعی کردم خیلی از صابون و شامپو رو بدنم استفاده نکنم ابی هم ک باهاش حموم میرم زیاد داغ نباشه
ولی هی هرچی سن حاملگیم بیشتر میشه این خشکی هم بیشتر میشه
تو ی سری از نقاط بدنم ب صورت دایره ای بشدت خشکه و پوسته پوسته میشه . مثلا رون پاهام وقتی شلوار رنگ تیره میپوشم کاملا سفیدکایی ک پوستم زده رو شلوارم دیده میشه . راهکاری هست ک اینا بهتر بشه .مشکلی هست بنظرتون؟

18 پاسخ 323 بازدید


کهیر بارداری یا مسمومیت؟

سلام خانم دکتر
من حدود دو هفته ست کل بدنم دونه های قرمز زده که خیلی میخاره، از خارششون دیوونه میشم! دکترم برام آزمایش نوشت لطفا جواب ازمایشمو چک کنید ببینید این همون حساسیت نرمال بارداریه یا مسمومیت؟

8 پاسخ 541 بازدید


تفسیر سونوگرافی ان تی

سلام خانم دکتر خسته نباشید من امروز سونوی ان تی رو انجام دادم، چون ازدواج ما فامیلیه من یکم برای ان تی نگران بودم ک متاسفانه وقتی دکتر سونو عدد ان تی رو گفت و ازم خواست ک ازمایش سلفری رو انجام بدم نگرانیم بیشتر شد، میخوام نظر شمام درباره سونوم بدونم ممنونم

67 پاسخ 550 بازدید


لکه بینی در روز 13 ای یو ای

سلام. من 6 اذر IUIانجام دادم و هر روز هم از ان روز دارم پروژسترون تزریق میکنم
از امروز صبح لکه بینی دارم میشه راهنمایی بفرمایید؟

9 پاسخ 1,582 بازدید


مدفوع نکردن نوزاد

پسرم دوماه چند روزشه چند روزی میشه دیر به دیر مدفوع می‌کنه الان دو روزه مدفوع نداشته بهش هم شیر خودمو میدم هم شیر خشک بیومیل ای آر
زیاد هم باد شکم داره شما چنین چیزی دیدید درنوزادتون
رفتم داروخونه بهش شربت لاکتولوز داده آوردم خونه روش نوشته با آب میل بشه من الان موندم

11 پاسخ 325 بازدید


آزمایش مجدددختریکسال ونه ماه

سلام پزشک عزیزدخترم دوباره آزمایشش روتکرارکرده بعدیک هفته..میخواستم که شماهم لطفایه نظری بدید..خیلی نگرانم❤️

25 پاسخ 277 بازدید


هفته ۹ بارداری خونریزی مقعد

هفته ۹ بارداری هستم رفتم دستشویی البته به سختی خون از مقعد صورتی زنگ بود چیکار کنم ؟

10 پاسخ 376 بازدید


استفاده از اپلیکاتور در دوران بارداری خطر نداره؟

بالا پرسیدم بچه ها ممنون میشم جواب بدین

24 پاسخ 2,535 بازدید