Ooma

نبات داغ یا قنداّب بچه ۶ ماه

سلام به دکتر جان و اومایی های عزیز
من بچم چند روز دبگه ۶ ماهش تموم میشه می تونم برای دلدردش قندآب یا نبات دآغ بدم؟ تا حالا ندادم ولی دیگه گرمیچر و دایمیتیکون و... اثر نداره همش تو خواب پاشو جمع میکنه نمی تونه باد معدشو خالی کنه اصلا درست نمی خابه. شیرخشک هم قبلا ببلاک ای ار میخورد الان ببلاک معمولی. اگه جواب این هست که می تونم بدم ممنون میشم بگین چه قدر مجازم بدم ؟ غذای کمکی هم فعلا فقط فرنی میخوره ۶ قاشق تو روز

36 پاسخ 527 بازدید


داروی دیفن هیدرامین در شیردهی

سلام، من به دلیل سرماخوردگی و سرفه زیاد، دیشب یه قاشق دیفن هیدرامین خوردم. دخترم یکماهه هست و بهش شیر میدم. از دیشب که خوردم تا الان شیر ندادم.‌ ایا با مصرف این شربت دیفن هیدرامین شیردهی برای نوزاد ضرر داره؟ تا کی نباید شیر بدم؟

14 پاسخ 14,807 بازدید


باز شدن یک سانت دهانه رحم در هفته ۳۱ و نرم شدن دهانه رحم در هفته ۳۵

سلام عزیزان، من تو هفته ۳۱ دهانه رحمم یک سانت باز بود دکتر گفت استراحت کن،و آمپول ریه و پروژسترون بهم داد. بعد اون موقع یکم حالتای پریودی بهم دست می‌ده البته در حد گرفتگی تو پاهام و زیر دلم و زود رفع میشه، و دکتر شیاف داده البته در حد چند تا دونه و آمپول پروژسترون ، مجدد تو همین هفته ۳۵ که رفتم معاینه کرد گفت نرم شده و فعلا چند تا شیاف داده و سه تا امپول ریه ، و گفت یه ده روز دیگه آمپول پروژسترون بزنم، همون روز هم نوار قلب جنین هم دادم که گفت خیلی خوبه و انقباض هم نداشتم، ولی نگرانم که یه موقع زایمان زودرس نشم ، علائمی که دارم همون حس پریودی و گرفتگی خفیف هست مثلا روزی دو یا سه بار ، کسی تجربه ای تو این زمینه داره و این که زایمان زودرس شده یا نه

19 پاسخ 616 بازدید


سرفه کردن نوزاد سی و پنج روزه

سلام خانم دکتر و مامانای عزیز...نوزاد سی و پنج روزم سرماخورده و حدود چهار روزه آزیترومایسین و اسپری استفاده می‌کنه بهتر شده و زیاد دیگ خرخر بینی نداره ولی امروز سرفه های بیشتر شدن خیلی نگرانم چرا با اینکه دارو مصرف می‌کنه سرفه هاش بیشتر شدن

6 پاسخ 287 بازدید


حساسیت به پروتیین گاوی و تعویض شیرخشک و عکس مدفوع

پزشک محترم اوما و دوستای اومایی
با سلام و احترام
پسرم آلرژی داشت و پپتی جونیور استفاده میکرد که به جونیور حساسیت نشون داد و دورگردنش و آلتش جوش سرسفید زد و دهنش در از افت شد که با نیستاتین هم خوب نشد و مدفوعش کاملا آبکی شد که به توصیه پزشکش شیرش رو به پپتی عوض کردیم و به مهلت چهار روزه داد اگه واکنش نشون بده شیرخشک از سازمان غذا و دارو بگیریم ،
امروز روز سوم تعویض شیرخشک هست تعداد دفع مدفوعش به یکبار در روز رسیده و کاملا آبکی و زرد رو به سفید ، همچنین دور مقعدش هم در حال قرمز شدن و جوش زدن هست
حالا با این اوصاف شیر پپتی رو بازم ادامه بدم یا شیرخشک هلال احمری برم بگیرم
بابت عکس معذرت میخوام

8 پاسخ 424 بازدید


درد سینه دارم نمیتونم زیاد شیر بدم

سلام خانم دکتر من وقتی شیر میدم بعد چند دقیقه نوک سینم سفت میشه مثل سنگ میشه و وقتی بچه مک میزنه درد میگیره اطراف سینم هم در میکنه انقدر میمالم تا اروم بشه ولی یه حالت گز گز مانندم داره
تورم و التهاب و قرمزی و تب نداره.
چیکار کنم این درد دیگه نیاد سراغم چون گاهی انقدر درد میگیره ک نمیتونم شیر بدم

25 پاسخ 520 بازدید


یبوست نوزاد سه ماهه

سلام خانم دکتر و اومایی های عزیز
پسرم شیر خشک ببلاک ای ار استفاده می‌کنه یبوست شدید داره از دیشب داره جیغ می‌کشه امروز بالآخره دفع داشت ولی عین حالت یبوست ما بزرگسالان عین سنگ بود بچه بیچاره انقد گریه کرد و جیغ زد تا تونست دفع کنه هیچ شیر خشک ای ار دیگه ای هم بهش نمیسازه
به خاطر مشکلات مری که در اثر رفلاکس داره مجبوریم بهش شیر خشک ای ار بدیم
درداش برای رفلاکس ی طرف برای یبوست ی طرف
ی چشمم اشک شده ی چشمم خون نمی‌تونم درد کشیدنش رو ببینم
دارو هم اومپرازول و ببی کر میدم بهش
ضمن عذر خواهی از حضور جمع براتون عکس پی پی هم میذارم
کمک کنید به دادش برسیم
صبح اومدم شیاف گلیسیرین بزنم بهش ولی همون موقع دفع کرد نذاشت اثر کنه
بهش آب بدم ؟ رفلاکس تشدید نمیشه بین فواصل شیر دهی آب بدم ؟

49 پاسخ 326 بازدید


گرفتن زیر شکم و سخت نفس کشیدن در هفته ۲۶

سلام دکتر و مامانا من چند وقتیه روزی یکی دوبار زیر شکمم میگیره وسفت میشه و نفس کشیدن برام سخت میشه بعد از یکی دو دقیقه با نفس عمیق میره..روزی سه چهار بار اینطور میشم آیا این انقباضه؟؟؟؟ نگران کننده هست؟؟ کسی بوده اینطوری شده باشه..من از هفته ۱۹ طرف راست شکمم ی دردی دارم کمتر شده ولی ادامه داره سونو شکم لگن کامل دادم آپاندیس نبود و مشکلی نداشتم دکترم آمپول پروژسترون هفته ای ی دونه و شیاف پروژسترون روزی دوتا و قرص ایزوکسوپرین۱۰ هر ۱۲ ساعد ی دونه داده برای جلوگیری از زایمان زودرس..و جدیدا ب پهلو میخوابم لگن درد دارم چ راه حلی دارید دیشب تا صب ده بار از درد و گرفتگی لگن بیدار شدم

43 پاسخ 576 بازدید


درد در ناحیه راست زیر شکم در هفته ۹ بارداری

هفته ۹ بارداری هستم درد در ناحیه راست زیر شکم دارم حالت تیر کشیدن هست

11 پاسخ 453 بازدید


خانما من فردا بدون درد میخوام بستری بشم

خیلی استرس دارم واسم دعا کنید

49 پاسخ 934 بازدید


زمان چهار دست و پا رفتن بچه

سلام خانما . بچه های شما از کی چهار دست و پا رفتن ؟ بچه من فعلا فقط سینه خیز میره به نظرتون دیر نشده ؟

20 پاسخ 502 بازدید


بیهوشی یا بی حسی در سزارین

سلام روزتون بخیر
بنظرتون برای سزارین بی حسی بهتره یا بیهوشی

28 پاسخ 635 بازدید


قرص ضد بارداری ۲۱ عددی

آبا قرص های ضد بارداری از ماه اول مصرف قابل اطمینان میباشند؟

11 پاسخ 315 بازدید


قرص آسپرین و امگا۳ و قرص اهن

سلام قرص آسپرین و امگا۳ و قرص آهن باهم تداخل دارند؟ اگر در فاصله نیم ساعت بهم خورده شوند . باردار هستم

9 پاسخ 653 بازدید


آبرسان مناسب بارداری

سلام دکتر جان آبرسان خریدم لطفا چک کنید اگ خوب نیس فردا عوضشون کنم ❤️🙏🏻🌷

13 پاسخ 1,311 بازدید


سرماخوردگی در بارداری ۳۳ هفته

سلام دکتر اوما عزیز
من پسرم سرماخورد الان ۳ هفته اس همچنان سرفه داره گهگاه و ابریزش ،سه بار دکتر بردمش و انتی بیوتیک گرفته و مصرف میکنه .
الان دوروزه خودمم حس ضعف بدن دارم و فقط فقط تنها علامتی ک دارم خش دار شدن صدام هست و سرفه هایی ک منشاءش انگار سینمه قرص جوشان اُسلیت ۶۰۰ روری یدونه مصرف کردم تو این دوروز یکم بهترم ولی موقع سرفه خیلی اذیت میشم و دلم درد میگیره .
نه گلو درد دارم نه سرفه های خلطی فقط خشک و صدام گرفته .
چی مصرف کنم ب غیر از شربت چون نمیتونم اصلا هیچ مدل شربتی و بخورم حتی ب زور .
برای ضعف بدنم چیکار کنم دست و پاهام یهو انگار خالی میشه و ضعف تمام تنم و میگیره ک این حالت و از قبلم داشتم تقریبا دوهفته اس ک یهو ضعف میکنه بدنم و هرجا باشم باید بشینم همون دقیقه .

مکمل هم استئوکر +ففول+مولتی ویتامین +ویتامین دی مصرف میکنم .
میتونم سرم تزریق کنم ؟اگر بله چ امپول یا تقویتی هم داخل سرم تزریق بشه؟

ببخشید طولانی شد ممنونم از پاسخگویی پیشاپیش🌸

15 پاسخ 329 بازدید


تشک تخت نوزاد مناسب برای آناتومی بدن ش

سلام وقتتون بخیر
سرویس تخت و کمد و تشک تخت نوزادم الان رسیده خونه. بعد تشکش رویال طبی هست و خیلییی سفته. من از نه ماهگی میخوام بچم رو تو تخت خودش بخوابونم. خواستم بپرسم این مدل تشک مشکلی برای بچه ایجاد نمیکنه؟ چون اصلا به نظر راحت نمیاد.
اگه بهتره تشکش یه مقدار نرم و حالت فنری داشته باشه ممنون میشم راهنمایی کنید که الان تشک رو عوض کنم یا نه.

6 پاسخ 1,758 بازدید


تزریق آمپول فمولایف یا پرلوتون

با سلام و خسته نباشید خدمت شما، من اکنون در هفته 28 بارداری هستم و تا ماه پیش خونریزی و لکه بینی داشتم بخاطر جفت سرراهی و پایین، هفته ای یک عدد آمپول فمولایف یا همون پروژسترون 250 میزنم خواستم بدونم زدن این آمپول تا هفته چندم بارداری برای جنین مشکلی ایجاد نمی‌کند و مجاز است؟ ؟چون واقعا میترسم اگر آمپول رو قطع کنم مجددا خونریزی کنم, با تشکر

9 پاسخ 692 بازدید


آزمایش هورمونی برای موهای زائد

سلام وقتتون بخیر
خانم دکتر خواهرم مدتی میشه موهای زائد توی صورت و زیر چونش در آورده خیلی ضخیم هستن مجرد هم هست
باید چه آزمایش هورمونی انجام بده؟

7 پاسخ 945 بازدید


زمان استفاده از داروهای تقویت باروری

سلام روز بخیر💜🌷
دکتر برام دارو تقویت تخمک و اینا نوشته، فقط برای یک ماهه.
نمیدونم باید همون ماهی که میخوام اقدام کنم بخورم یا ماه قبلش ؟
من سقط مکررم. باید یک ماه قبل از شروع اقدام، پردنیزولون بخورم. بعد ماه بعدش اقدام کنم. حالا نمیدونم تو همون ماهی که پردنی میخورم، داروهای تقویت تخمکم رو هم استفاده کنم ماه بعدش اقدام کنم؟ یا پردنی رو یه دوره بخورم تموم شه، با شروع دوره بعدم داروهای تقویتیمو شروع کنم و اقدام کنم؟ امیدوارم خوب توضیح داده باشم😅

41 پاسخ 440 بازدید