Ooma

آسپرین ۲ تا در بارداری

سلام بخاطر مقاومت شریان رحمی و خونرسانی به جنین . دوتا آسپرین ۸۰ هر شب باهم میخورم . و وزنم ۷۸ است . دکتر گفت وزن بالای ۷۰ باید دوتا بخورن . از هفته ۲۰ شروع کردم الان هفته ۲۲ هستم . تجربه داشتین؟ خطر نداره ؟

9 پاسخ 682 بازدید


وزن کم دخترکم در ۷ ماهگی

سلام خانوم دکتر عزیز من به بهداشت که مراجعه کردم گفت وزن دخترت داره رو نمودار به طرف پایین میره الانم دو تا دندون درآورده یعنی از ۶ ماهگی شروع کرد دندون در آوردن الانم فک بالاش ورم کرده و چند روزه بیقراره داشتم تقویتش میکردم وزنش داشت خوب میشد که مجددا به نظر خودم باز اومد پایین بخاطر روند دندون درآوردن چیکارش کنم تقویت بشه مولتی ویتامین هم خوب نمیخوره بهش پدیا بست میدم و آهن لیپوزوفر .و این درسته میگن آهن لیپوزوفر قرمز رو باید دو تا قطره چکونه بدی من از داروخانه پرسیدم گفت نیازی نیست

18 پاسخ 486 بازدید


عفونت واژینال در بارداری

سلام خانوم دکتر عزیز. من از اول بارداریم ترشح داشتم اما زیاد نیس وقتی دستمال میکشم ترشح رو دستمال زیاد نیس و بی رنگه و بوی خاصی ندارا چ ولی اگه ی روز لباس زیرم رو عوض نکنم یکم رنگ لباس زیر زرد میشه و بو میره اگه دوروز لباسمو عوض نکنم افتضاح بو میگیره بوی ماهی گندیده نیس. ی بوی بد دیگه ایه ک اذیت کننده اس. خارش و سوزش ندارم فقط اوایل بارداری چن روز خارش شدید دهانه واژن داشتم ک پماد تریامیسلیون زدم خوب شد .فقط موقع نزدیکی و بعد از نزدیکی خارش دهانه واژن دارم. الان شرایط دکتر رفتن رو ندارم میشه لطف بفرمایید ک من برا این عفونت چی مصرف کنم خوب بشم .

11 پاسخ 402 بازدید


این ماه هم نشد دیگه نا امید شدم

سلام به همگی
۷ سال ازدواج کردم تا پارسال خودمون بچه نمیخواستیم
پارسال اقدام کردیم همون ماه اول باردار شدم ولی سقط شد
الان دوباره این ماه اقدام کردیم ولی امروز پریود شدم
کلی دارو هم خودم میخورم هم شوهرم
کلی امید داشتم گفتم این ماه باردار میشم دوباره ولی نشد ..‌.
۳۵ سالمه و دیگه وقتی ندارم ...
دوباره برم دکتر میخواد کلی دارو بده منم دیگه حوصله ندارم
بگم که قرص گلوکوفاژ بهم داد ولی چند تا بیشتر نخوردم
اون سری که باردار شدم هیچ دارویی نخورده بودم
به نظرتون این داروها تاثیر نزاشته ؟
بهم گلوکوفاژ با لترزول با امپول hcg و بتامتازون داده بود
شوهرمم fertilaid میخورد

74 پاسخ 974 بازدید


آزمایش گلوکز وعفونت ادراروکم خونی

سلام خانم دکتر عزیزم بی زحمت میشه ازمایش منو توضیح بدین..ممنون میشم

14 پاسخ 293 بازدید


تنبلی تخمدان و پریودی

سلام خدمت پزشک عزیز اوما و دوستای با محبت اومایی
من روز ۱۳ ییکلم رفتم دکتر برام سونو و ازمایش نوشت ک مشخص شد تنبلی دارم ولی نگفت ک شدیده با خفیف
الان با احتساب یک ماه امروز باید روز سکم سیکلم باشه اما خب من دوماه اخری ۴۰ روزه پریود میشدم
پزشک هم بهم متفورمین داد پس چرا تا الان پریود نشدم؟🥺
یعنی هنوز تنظیم نشدم؟
چند ماه طول میکشه تا درست بشه
شکر و قند و هررر مواد غذایی ک ترکیبش از ابن باشه رو قط کردم از فسفود گرفته تا حتی نون و برنج البته این دوتا مصرف کم
هر شبم پیاده روی میکنم،
دیگ باید چکار کنم؟؟
دلم میخواد هر چی سریعتر مادر بشم😔
کمکم کنید😞🌸

105 پاسخ 423 بازدید


علایم درآوردن دندان آسیاب

سلام به پزشک اوما و دوستان
پسرم یک ماه آبریزش بینی و سرفه داشت چند روزی بود که خوب شده بود از دیروز مجدد آبریزش بینی داره و بزاق دهنش خیلی زیاده، شبا هم خیلی‌ بیدار می‌شه و مدفوعشم خیلی‌ بوی بد و تندی میده.
دیشب فهمیدم دندون آسیاب بالایی هم داره درمیاد.
واقعاً دیگه نمیدونم همه علایم که نشون دهنده دندون دراوردنه این آبریزش بینی چیه دوباره شروع شده؟

پزشک عزیز من هم‌چنان دارم زادیتن میدم پسرم و پلارژین رو یک هفته است قطع کردم، چیکار کنم برای آبریزش بینی و کیپ شدنش؟ ناگفته نماند آلرژی هم داره.

مامانا که تجربه دارن کوچولوها تون موقع دندون درآوردن آبریزش بینی هم داشتن ؟

19 پاسخ 518 بازدید


خشکی واژن در بارداری

سلام خانم دکتر من هفته ۲۱ بارداری هستم و هنگام نزدیکی با همسرم خشکی واژن گرفتم درصورتی که تمایل به نزدیکی دارم اما نسبتا خشک هستم و همین مساله باعث شده اذیت بشم و تمایلی نداشته باشم
ایا میتونم از روان کننده های واژن بر پایه اب در این دوران استفاده کنم؟

1 پاسخ 555 بازدید


سرماخوردگی و خس خس سینه

سلام خدمت خانوم دکتر عزیز
من پسرم از شنبه علائم سرماخوردگی فقط خلط گلو رو داشت پلارژین دادم تا یکشنبه شب بعد بردمش بیمارستان اطفال
دکترمعاینه کرد و گفت وضعش خوبه
فقط شربت سفکسیم 100شیاف استامبنوفن و قطره استامبنوفن
و شربت تئوفیلین جی داد بهش بدم
الان سومین روزه داره دارو میخوره خس خس سینه ش بیشترشده و از امروز سرفه خلطی داره
تب نداره
خلط بینی نداره فقط امروز یکم بی حاله
لازمه باز ببرم دکتر؟ شربت سفکسیم مناسبه براش؟
خیلی نگرانم میشه زودتر راهنماییم کنین که اگه لازمه ببرمش باز دکتر

2 پاسخ 557 بازدید


ترکیب شیر بیومیل ای آر و ببلاک ای آر

سلام خانما دخترم رقته تو ۵ ماه از یکماهگی تا یکهفته پیش شیر بیومیل میخورد اما این اواخر خیلی بالا میاوردش ولی بااین حال وزن دهیش خوب بود.چون بالا میاورد گفتن ببلاک بدم که خداروشکر خیلی بهتر شده.اما این یکهفته که داره این شیرو میخوره حس میکنم هیچ تغییری نکرده نمیدونم وزن دهیش چطوره لطفا کسایی که از این شیر استفاده میکنن بگن وزن دهیش خوبه یا نه.و اینکه میتونم یه روز بیومیل بدم یه روز ببلاک؟؟

8 پاسخ 579 بازدید


تفسیر ازمایش خون کودک ۲۲ ماهه

سلام خانم دکتر عزیز .ممنون میشم ازمایش دخترمو ببینین

24 پاسخ 296 بازدید


جواب آزمایش پاپ اسمیر

با سلام
خانم دکتر عزیز یی زحمت جواب پاپ اسمیر منو تفسیر کنید❤

6 پاسخ 485 بازدید


احتمال بارداری در روزهای قبل از قاعدگی

سلام.من ۳۵ سال دارم،قاعدگی هام منظمه
از روش طبیعی استفاده میکنم برای جلوگیری
موعد پریودم دو روز دیگه‌س،امروز رابطه محافظت نشده داشتم،آیا لازمه از قرص اورژانسی استفاده کنم یا احتمال بارداری وجود نداره؟

10 پاسخ 383 بازدید


سوزش و خارش واژن

سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر
من دوسه روزی هس قسمت بیرونی واژن سوزش و خیلی خارش احساس میکنم چ دارویی میتونم استفاده کنم واسه برطرف شدنش؟

اینم بگم از ژل بهداشتی بانوان ک استفاده کردم بعدش اینجوری شدم حالا نمیدونم بخاطر ژل هست یا نه

12 پاسخ 383 بازدید


مصرف همزمان اسپرین و انوکساپارین

سلام من قبلا سابقه یک سقط داشتم الان تو اولین مراجعه به پزشک امپول انوکساپارین و اسپرین برام تجویز کرد و شیاف پروژسترون یکی از فامیلامون که متخصص زنان هست گفتند که اسپرین رو باید از هفته دوازده استفاده کنی نه الان من هم اسپرین استفاده نکردم فقط امپول و شیاف مصرف میکنم و دچار سردرگمی شدم ممنون میشم راهنمایی کنید

85 پاسخ 24,024 بازدید


خوردن زیاد نارنگی

سلام
هفته ۹ بارداری هستم روزانه ۶ عدد یا بیشتر نارنگی و کشک میخورم
میخواستم بدونم مشکلی پیش نمیاد ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

20 پاسخ 800 بازدید


علائم قند خون بارداری چیه؟

سلام دکتر عزیز و بچه های اوما
خواستم بدونم علائم قند خون بارداری چیه؟؟

17 پاسخ 781 بازدید


تزریق امپول آهن در بارداری

سلام پزشک اوما خسته نباشید دکترم بهم گفتن که بخاطر کم خونی برم متخصص خون و حالا که رفتم ۳ تا امپول نوشتن ک گفتن هر هفته تزریق کنید و گفت باید پیش خودم تزریق کنی هر بار تزریق ۳۰۰ هزارتومن
حالا ب نظر شما واجبه حتما پیش ایشون تزریق کنم؟
این امپوله ضرر نداره واسه بچم؟
اصلا خیلی نگرانم چرا تموم نمیشه این روزا
همه دردی و من دارم
فشار
قند
تیروئید
انوکسان هر شب
الانم اینم از این😔😔😔

29 پاسخ 1,100 بازدید


شربت سرماخوردگی کودکان تا چه زمانی قابل مصرف هست

سلام خانم دکترعزیزم این شربت یکماه ونیم پیش برای پسرم گرفته بودم ک سرماخورده بودالان دوباره علائم داده میتونم بهش بدم بعدازیکماه ونیم ازبازشدن قابلیت مصرف داره یابندازم دورممنون راستی خانم دکترآبریزش بینی ام داره اگه داروی دیگهوای بنظرشمامناسبه بفرمایید تهیه کنم بااین اوضاع خودم خیلی سختمه یکساعت مسیرتادکتربرم

25 پاسخ 1,627 بازدید


مدفوع خلطی نوزاد ۷ماهه +عکس

سلام .دخترم چند روز خیلی کم سرفه داشت .دیروز حس کردم سینش خلط داره . سرفه ام میکرد .یهو جهشی کلی شیر بالا آورد . با اینکه رفلاکس هم داره ولی انقد وحشتناک نیست .انگاری خلط از سینش کنده شد.

شب بردمش دکتر نفازولین با آموکسی سیلین و دیفن هدرامین داد . هنوز شوهرم نگرفته ک بدم بهش . فقط سدیم کلرید زدم و بینی رو تخلیه کردم .

خس خس سینه خیلیییی وحشتناک شده. خلط تو گلوش خیلیییییی زیاد شده . الان هم که عوضش کردم توی پوشک مثل خلط بود . ینی همونای توی گلو و سینه هستش که داره دفع میشه؟

26 پاسخ 6,278 بازدید