Ooma

ایا مایع زردرنگ خطرناکه

سلام من تو هفته ۱۱ بارداری هستم.
صبح تو خواب بی اختیار ادرار کردم و بعد یکم مایع زرد رنگ اومد و فرداش که امروزه خیلی خیلی کم بعد ادرار میبینم دستمال کاغذی که خشک میکنم خودمو زرد رنگ میشه.سوزش موقع ادرار هم دارم.
این مایع زردرنگ مثله آبه ترشح نیس.
علت چیه ؟سفیکسیم رو شروع کردم. مایع زردرنگ نگران کنندس؟

83 پاسخ 704 بازدید


شربت زینک نوزاد، زمان و برند

سلام خانم دکتر و اومایی های گل
دکتر اطفال دو سه هفته پیش برای پسر من زینک تجویز کرد، اولین بار خورد ، دفعات بعد پسرم بعد از خوردن بالا آورد همراه با کمی شیر . مطب دکترش تماس گرفتم گفت فعلا نده، حالا سوال من اینه بخاطر مارک زینک بوده یا حساسیت داره، کسی تجربه ای داره،
چون شنیدم زینک برای وزن گیری و اشتها بچه مفیده.
الان ۴ ماه و ۱۰ روزشه ۶۹۰۰ وزن ، ۲۷۰۰ وزن تولد
ممنون

32 پاسخ 638 بازدید


دکتر جان میشه این عکسو نگا کنید

سلام دکتر جان خدا قوت
این عکس ناف نوزادم هستش ،توش زرد رنگه بنظرتون عفونت کرده اینجوریه یا میخواد بیوفته و طبیعی هستش؟دورش هم یکم سفته.
و اینکه از واژنش خون میاد در حد ۱یا۲قطره بنظرتون تا ۱۰روز عادیه ؟اگه بیشتر از ۱۰روز بود ببرم پیش پزشک اطفال؟

21 پاسخ 849 بازدید


کم اشتهایی و لاغرشدن دربارداری

باسلام خدمت خانم دکتر و دوستان اومایی.. من دوقلوباردارم الان هفته 30 هستم. وزن قبل بارداری58 بود الان 66 هستم.. نسبت به دوقلویی فکرمیکنم وزن اضافه نمیکنم. بعدشم از موقع بارداری تاالان خودم خیلی لاغر شدم ودوماه میشه اشتهام کم شده مثل قبل نمیتونم غدا بخورم گرسنه میشم ولی بیشتر ازچندلقمه نمیتونم بخورم. بنظرتون مشکلی برا نی نی هام وخودم پیش نمیاد یا برم پیش متخصص تغذیه!؟ لطفاراهنمایی کنین...

38 پاسخ 598 بازدید


پسرم ازخواب بیدارشده،تب کرده،کل بدنش داغه،اب دهنش میره

سلام خانما،میشه بگیدچیکارکنم،پسرم ازخواب بیدارشده،تب کرده،مخصوصاسرش خیلی داغه،استامینوفن دادم،چی کنم
آب دهنشم میره،۱۵ماهشه

8 پاسخ 359 بازدید


دز شیاف پروژسترون 🔴

سلام وقتتون بخیر
دکتر به من گفتن هر وقت احساس سفت شدن شکم داشتی پشت هم یه شیاف پروژسترون بزار استراحت کن
ولی من نمیدونم چه دزی بازد بخرم الان میخوام برم بخرم از عصر شکمم زیاد سفت شده
البته درد زیادی نداره زیادم طول نمیکشه ولی زیاد اتفاق میوفته

16 پاسخ 478 بازدید


این ماه پریودنشدم چرا

سلام خانما من ماه قبل ۱۹تیرپریودشدم و۶ ماه قرص ضدبارداری مصرف میکنم اما ازماه قبل سه تا خوردم سه شب بعدشو نخوردم یعنی نشد فراموش کردم ودوبارنزدیکی بدون جلوگیری داشتم ک اورژانسی خوردم وهنوز پریود نشدم احتمال داره بخاطر قرص نشده باشم

13 پاسخ 455 بازدید


انجام آزمایش سلفری یا غربالگری با توجه به شرایط

سلام خانم دکتر عزیز خاهرمن ۲۹ سالشه و بارداره بچه دوم بچه اولش سالمه یک برادرشوهرش صرع داره و فرزند برادرشوهر دیگه ش که با دخترخاله ش ازدواج کرده دو بچه داره اولی سالم ولی دومی شکاف کام شدید داره حالا دکترش به خاهرم گفته میتونی با توجه به این شرایط به جای غربالگری سلفری بدی ولی تصمیم رو بعهده خاهرم گذاشتنتن آیا در سلفری این موارد بررسی مبشه؟ و اینکه با توجه به این شرایط شما چه توصیه ای دارید؟

15 پاسخ 426 بازدید


عفونت در بارداری

سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید ،کمی عفونت ترشح زرد داشتم دکتر برام ۷ تا شیافت کلوتریمازول تجویز کردن ،استفاده کردم ۴ روز خوب بودم امروز دوباره ترشح زرد دارم دوباره باید مصرف کنم ؟؟در ضمن سرکلاژ هم هستم عزیزم

28 پاسخ 492 بازدید


تب و اسهال کودک یک ساله

سلام دکترجان،این سوال دوستمه بین بستری کردن و نکردن بچه اش مردده،لطفا راهنماییش کنید،الان جواب ازمایششم میزارم براتون.
دخترم یک سالشه وزنش ۹ کیلو و قد ۷۸ شنبه بیدار که شد کلی بالا اورد و شروع کرد به تب تا ۳۹ درجه بردم دکتر بهش چرک خشک کن داد و استامینوفن ولی تبش مداوم بود خورد به این تعطیلات و چند تا دکتر دیگه بردیم تا ۳ شنبه که بردیم عرفان آزمایش گرفت و گفت بستری بشه. دیروز بردم بیمارستان لاله پیش دکتر خودش و گفت کروناس همون دارو استفاده کنه دخترم فقط با استامینوفن تبش کنترل میشه و بیشتر بیحاله از دیشب ادرارش هم کم شده

6 پاسخ 469 بازدید


شروع غذای کمکی برای نوزادنارس

سلام ازکی میتونم غذای کمکی روشروع کنم بچم وزن تولدش ۲۷۰۰بوده الان ۴۲۰۰هست تقریبا ۲ماه و۲۴روزشه

37 پاسخ 2,255 بازدید


مصرف قرص انتی هیستامین

سلام من حساسیت دارم همش بینیم و چشمام میسوزه و اب میاد و عطسه میکنم اشکالی نداره قرص ضد حساسیت مثل انتی هیستامین بخورم؟

14 پاسخ 376 بازدید


قطره آهن با آد فرق میکنه؟

سلام وقتتون بخیر
من بچه هامو بردم بهداشت یک قطره داد روش نوشته آدوکید ویتامین آ+د
دکتر بردم یک قطره داد روش نوشته لیپوزوفر قطره خوراکی آهن لیپوزومال
آیا لازمه دوتا قطره رو بدم یا باید یک کدومشو بدم؟
قطره آ+د همون قطره آهنه یا فرق میکنن باهم؟

32 پاسخ 1,883 بازدید


تفسیر سونوگرافی رحم و ضمائم در روز سوم پریود

با سلام خدمت دکتر عزیز اوما
و سایر اومایی ها

من دیروز  ۲ و روز نیم بود که پریود بودم و یه سونو شکمی. رحم دادم

عکس سونوم میفرستم
دکتر سونو گفت تخمدان هات ضعیف
چونکه این ماهiuiدارم نگران شدم
ولی میگم نکنه دکتر سونو متوجه نشده که روز سوم پریودم هست.
ممنون میشم نگاه کنید ببینید تخمدانم ضعیف یا نه.
ضمنا ۴ تیر که وسط سیکلم بود سونو واژینال دادم که
مایع ازاد بود و تخمک ازاد شده بود و اون موقع رحمم ضخمامت ۱۱ میل بود.

عکس سونو پایین


68 پاسخ 774 بازدید


حساسیت غذایی نوزاد سه ماهه

با سلام خدمت پزشک اوما و مامانایه گل..ببخشید میگم که حساسیت غذایی چه جوری مشخص میشه ؟یه علائمی داره دیگه درسته ؟
چون بنده ب سه تا دکتر مختلف مراجعه کردم دوتاشون گفتن ک همه غذاها رو میتونی بخوری ..در صورتی نباید خورد ک تو مدفوع نوزاد خون بیینی ک من اصلا خداروشکر ندیدم .. ولی یه دکتر کلا منو از همه چی منع کرده ..!!چیکار کنم ؟

9 پاسخ 500 بازدید


آمپول ناکسپرین ۴۰۰ برای جلوگیری از لخته خون

باسلام خدمت خانم دکتر عزیز ببخشید من یه سئوال دارم ،معمولا برای کسی که سرکلاژ شده ،چند دوره آمپول تجویز میشه ،دکتر برای من دو دوره ۲۰ تایی ناکسپرین ۴۰۰ تجویز کردن الان چند تا بیشتر برای استفاده ندارم ،دوباره نیازه بخرم و مصرف کنم ؟متاسفاته چون سرشون شلوغ بود گفت تشخیص اینکه دوباره مصرف کنی با دکتر جدیدت هست ،گفت باید پیش دکتر دیگه ای تشکیل پرونده بدی ،الان باید دنبال دکتر بگردم میترسم تا دکتر پیدا کنم آمپولا تمام بشه ،باید چکار کنم عزیزم 😢

10 پاسخ 295 بازدید


رحمم باز نمیشه چیکار کنم؟

سلام بچه ها...زایمانم طبیعیه رحمم باز نشده روزی ۲ساعت هم بیشتر راه میرم...کاملأ هم ورزش هایی که گفتنو میکنم اما فرقی نکرده...کسی تجربه داره بگه چی بخورم باز شه؟ممنون

45 پاسخ 929 بازدید


مصرف ویتامینd در بارداری

سلام
من طبق آزمایش چند ماه پیش به دستور پزشک هر از دوهفته یک قرص ویتامین d مصرف میکنم
الان که در اقدام هستم و در صورت بارداری خوردن این ویتامین اشکالی ندارد؟

7 پاسخ 674 بازدید


درد های شکمی در حاملگی دوم وچسبندگی

سلام پزشک اوماعزیز..من بارداری دوم رو درحال گذراندن هستم ...بارداری اولم سزارین شدم و دربارداری اول اضافه وزن شدیدی گرفتم که از اون ۲سال میگذره...یادمه بعد چندماه که رفتم بررسی رحم سونوگراف گف ک چسبندگی دارم اما توضیح زیادی نداد....الان که در ماه پنجم هستم یه هفته میشه ک درد های بدی دارم سمت چپ شکم پایین (درست قسمت سر بخیه اما درد ها داخل شکم ) مثل گرفتگی شدید این قسمت....بصورت یهویی میگیره و باید حتما دراز بکشم تا بعد مدتی بهتر بشه ....امشب دیگ حتی درد ها به دیسک کمر و سیاتیکمم زد و درد بدی بود....اما کلا حس میکنم ربطی به رحمم نداره نه دردی در رحم دارم نه واژن ....اینم بگم جایی درد میکنه ک زمانی ک سزارین شدم هم دقیقا از همین قسمت تا مدتها درد و سوزش بدی داشتم ..و الان هم همون قسمت منو بیچاره کرده ..
۱.ایا این خطرناکه یا طبیعیه؟
۲ایا نشونه بخیه زدن بد در سزارین قبلی هست؟؟؟
۳ ایا راهکاری برای کم شدن درد عست یا این دردهای بد تا اخر همراهمه

ممنون میشم پاسخگو باشین چون امشب دیگ واقعا نگران شدم ‌...قبلا هم این درد رو داشتم اماضعیف بود ک دکترم گف طبیعیه بخاطر سز قبلی ممکنه چسبندگی داتشه باشی اما یکی دو روزه وقتی میگیره خیلی درد بدیه مخصوصا وقتی ک مدتی نشسته باشم
عذرخواهم طولانی شد خاستم کامل توضیح بدم

28 پاسخ 2,579 بازدید


تعیین جنسیت در کاریوتایپ جنینی

سلام وقت بخیر.من ۸ هفته بودم آزمایش کاریوتایپ جنینی دادم جوابشو که خودم دیدم کروموزوم جنسیتی رو زده بود دخترxx اما دکتر چیزی بهم نگفت .توی NT هم پاشو باز نکرد و دکتر جنسیت رو نگفت .چند درصد احتمال اینکه جنسیت توی کاریوتایپ درست باشه هست ؟

21 پاسخ 855 بازدید