Ooma

علت سبز تیره بودن مدفوع نوزاد چهارماهه

سلام دوستان دکتر اوما پسرم چند وقتیه روزی دوسه بار شیر خشگ گیگوز میخوره شیر خودمم میخوره امروز دیدم مدفعوش سبز پرنگ هستش ممکنه به خاطر شیر خشک باشه؟

26 پاسخ 375 بازدید


درمان ترش کردن چیست؟

سلام،خیلی شدیداترش میکنم بایدچیکارکنم؟بدجوری کلافم کرده
جگرم توحلقمه ازبس ترش میکنم،لطفاراهنمایی بفرمائید؟
هفته ۲۶بارداری هستم

23 پاسخ 1,101 بازدید


میزاد شیر خوردن نوزاد

سلام خانم دکتر عزیز
من دخترم الان ۴ ماه و ۲۷ روزشه . وزن تولدش ۲۷۰۰ بود و الان وزنش حدود ۷۷۰۰ اینا هست . الان هوای شهر ما گرم هستش خیلی . و دخترم از شروع ۴ ماهگی تا الان روزانه بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ تا میخوره شیرخشک بیومیل ای ار و هرماه که خودشم یه ۱۲۰ تا ۱۵۰ تا بیشتر میخورد شیر رو . دیگه الان اضافه نکرده زیاد خوردن شیر رو . و رفلاکسشم هم خیلی خوب شده بود و بالا نمیارد . چون ادرارش به نسبت کمتر شده ، چن روزه شروع کردم بهش اب دادن . ولی از وقتی اب میدم بهش دوباره یه مقدار بالا میاره .

سوالم این بود که میتونم مثلا در روز یکی دو وعده اش رو برا ۶۰ میل اب فقط یه پیمونه بزنم شیر ؟ چون اینطوری بالا نمیاره و فک کنم اب بدنشم بیشتر شه .

غذای کمکی رو هم میخوام از ۵.۵ ماهگی به بعد شروع کنم

16 پاسخ 572 بازدید


سرما خوردگی در بارداری37هفته

سلام من سرما خوردم 37هفته ام میتونم قرص سرماخوردگی مصرف کنم
برای ابریزش بینی چه قرصی میتونم مصرف کنم

4 پاسخ 583 بازدید


خوردن جگر در بارداری

سلام وقت بخیر.
۸ ماه باردارم میتونم جیگر بخورم؟

15 پاسخ 809 بازدید


گلو درد.بیحالی.درد بازو سمت راست

سلام خسته نباشید بازو یا همون شونه سمت راست همسرم از دیشب درد اومده و گلو درد و بیحالم هست باید چکار کنم چیشده یعنی ؟؟؟بازوشو با پماد دیکلوفناک چرپ کردم اصلا اثری نکرد چکار کنم

7 پاسخ 494 بازدید


سلام دکتر عزیز و مامانای گل بچه از کی میتونه برای گرفتن یه چیز دستشو دراز کنه

یا اینکه بتونه یه وسیله میدم دستش بگیره کامل نندازه
من یه وسیله اسباب بازی میدم دست دخترم نمیتونه بگیره کامل بعد از چند ثانیه ولش میکنه یا اینکه مثلا یه تسبیح میگیرم بالاسرش کلی ذوق میکنه ولی دستشو دراز نمیکنه بگیره
زوده الان یا دیر شده نگرانم

26 پاسخ 483 بازدید


دفع پروتیین در بارداری

خانم دکتر این دفع پروتیین خطرناک در هفته بارداری من

9 پاسخ 515 بازدید


لطفا برای شفای بیماری روحیم یک صلوات بفرستید😔

لطفا برای شفای بیماری روحیم یک صلوات بفرستید😔

171 پاسخ 879 بازدید


تفسیر جواب آزمایش چک اپ

باسلام و وقت بخیر
ممنون میشم آزمایش چک آپ کلی رو که دادم رو برام تفسیر کنید.
امروز جوابشو گرفتم.سه شنبه وقت دکتر دارم.
اون موارد که Hیا Lزده نگرانم کرده.مخصوصا ESR

20 پاسخ 409 بازدید


انقباض شکم در۳۹ هفته

سلام دکتر جان ببخشید یه سوال داشتم
هفته ۳۹ هستم از عصری تقریبا بچم همش حرکت میکنه و خودشو سفت میکنه به شکمم فشار میاره هرچند ساعت یبار چندبار یبار شکمم میشه انگار سنگ نمیدونم بچمه یا شکمم انقباض داره بچه اولم هم موقع سروع درد زایمان همیجور خودشو سفت میکرد اما الان ۱۲ ساعت از زمان سفت شدنای شکمم میگذره اما خبری از درد نیس بنظرتون این انقباضه یا دردای کاذبه؟درد چیزی هم ندارم فقط یه خورده کمرم یجوریه از عصر یه ثانیم بچم اروم نگرفته همش تکون میخوره و خودشو سفت میکنه

57 پاسخ 1,066 بازدید


تمدید دارو لازم هست ؟

سلام خانم دکتر عزیز وقتتون بخیر.
ممنون میشم منو راهنمایی کنید من یک ماه پیش یه خانم ماما واسه اقدام به بارداری دارو واسم تجویز کردند حالا خواستم ببینم آیا میتونم بازم همون نسخه رو تمدید کنم ؟ چون شهرستان هستم نمیتونم باز هم به مطبشون مراجعه کنم فعلا هم بخاطر یه سری مشکلات نمیتونم برگردم مشکلی نداره اگه بازم دارو ها رو بگیرم؟ و اینکه همسرم ازم دوره نمیتونم فعلا نزدیکی داشته باشم خیلی ازتون ممنون میشم زحمت بکشید راهنماییم کنید که آیا لازمه داروها رو مصرف کنم یا نه و اگر لازمه با توجه به اینکه فعلا نزدیکی ندارم کدوم داروها رو باز هم بگیرم🙏🙏🙏🙏🙏 البته فولیک اسید و آسپرین هم با این داروها مصرف میکردم و اینکه تخمدان پلی کیستیک دارم وزنم هم کمی زیاده

21 پاسخ 613 بازدید


بدون تجویز پزشک میتونم کلومیفن مصرف کنم؟

سلام و وقت بخیر من ۲۴ سالمه و یکسال و یکماه اقدام به بارداری کردم و موفق نشدم ما میخوایم اگه خدا بخواد زورتر نتیجه بگیریم جز فولیک اسید و ویتامین d3دارو دیگه ای مصرف نمیکنم سوالم اینه که امروز روز سوم پريومه آیا میتونم بدون تجویز پزشک قرص کلومیفن استفاده کنم؟من سونو دادم پلی کیستیک هستم موی زاید و چرخه قاعدگی نامنظم ریزش مو والتهاب پوست دارم وقتی پریود میشم خونریزیم خیلی کمه و نتونستم برم دکتر ممنون میشم راهنماییم کنید .

12 پاسخ 551 بازدید


تفسیر سونوی آنومالی ۱۷ هفته

سلام خانم دکتر من این سونو را ۱۷ هفته و ۴ روز انجام دادم میشه تفسیرش کنید؟

3 پاسخ 389 بازدید


عفونت گوش نوزاد دکتر جان لطفا بیا

سلام. خانوم دکتر بچه من سه ماه پیش کرونا گرفت بستری شد و توی بیمارستان موقع ترخیص دکتر نوار گوش هم ازش گرفت خوب بود. بعد از ترخیص سرفه هاش شروع شد. و دوباره حدود یک ماه دارو و آنتی بیوتیک و اینا خورد تا کامل خوب شد. از اون موقع گوشش رو میکشه یا دست توی گوشش میکنه. من گذاشتم ب حساب دندون. امشب چندنفر گفتن بچه وقتی گوش‌ عفونت داره گوشش رو میکشه و دست میکنه. من ب خاطر کرونا میترسم ببرم‌ش دکتر چون هرسری بردمش مطب کرونا گرفت. میخواستم ببینم ب نظر شما عفونت داره ک انقد دست ب گوشش میزنه؟ اگه عفونت داشته باشه علاءم دیگه ای نداره؟ توی گوشش هم کثیف میشه زرد رنگه. البته اینو قبلا هم داشت اما عفونت نبود.

4 پاسخ 521 بازدید


دخترم یه هفتس اسهاله

سلام وقت بخیر.سوالم اینه که برای اسهال بچه چی خوبه؟دخترم یه هفته پیش شدید مریض شد و تب و اسهال داشت.الان حالش خوب شده ولی اسهالش نه.نمیدونم بخاطر بیماری هست یا دندون.البته آبکی نیس ها مثل همیشه هست ولی زود زود میکنه.امروز ده بار عوضش کردم.پاهاش به شدت سوخته.هرپمادی میزنم تا میخواد خوب بشه باز دسشویی میکنه باز میسوزه.بهش پدی لاکت دادم عرق نعنا دادم نبات داغ دادم.یعنی هرچی که گفتن کردم ولی خوب نمیشه

24 پاسخ 1,156 بازدید


توضیح جواب سونوگرافی

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر و خسته نباشید.
میشه لطفا جواب سونوگرافی رو برام توضیح بدین؟

39 پاسخ 860 بازدید


کودک و بارداری سریع

سلام خوبید من یک بچه یک سال و دوماه دارم و الان بار دارشدم بدون اینکه بدونم و 5ماهمه .
1 کودکم الان دو ماهه شب خواب نداره و فقط گریه می‌کنه اگرم بخوابه هریک ساعت بیدار میشه با گریه . و یک ماهه از شیر گرفتمش غذا هم میخوره.
2 دوم اینکه همش به منو باباش میگه بغلم کنید و واقعا واسم سخته و واسه بچه دونن میترسم آیا خطرناکه یانه
راهنمایی کلی کنید ممنون

20 پاسخ 1,080 بازدید


نحوه رابطه با وجود ایودی مسی

سلام دکنر و دوستانی که ایودی دارین و یا داشتین یکسری سوتل داشتم
من دوهفته پیش گذاشتم و دیروزک سونو دادم گفت جای مناسبیه خواستم بدونم دیگه نیازی نیست کنارش از جلوگیری دیگه ای مثل کاندوم و...استفاده کرد و اینکه داخل تخلیه بشه مشکلی نیست؟سوال بعدی اینه که چه مراقبتایی لازمه داشتع باشم که جابجا نشه و مشکلی پیش نیاد

73 پاسخ 1,216 بازدید


تفسیر آزمایش سل فری

سلام دکتر خوب هستین وقتتون بخیر دکتر جان خواستم بزرگواری کنید و جواب آزمایش سل فری بنده رو تفسیر بفرمایید ممنونم.

34 پاسخ 632 بازدید