سلام
خسته نباشید
پسرم 36هفته و 5روز دنیا اومد وازمایش تیرویید رو گفتن 40 روزگی هم انجام بدین متاسفانه بهداشت ما خیلی اهمیت نمیداد ب نوزادو موقع خون گرفتن اذیت میشد.
ازمایشگاه فقط تیرویید روانجام دادک خداروشکر جوابش خوب بود ولی بهداشت گفت باید pku مورد بررسی قراربگیره آیا از طریق ادرار هم میشه(طبق گفته ازمایشگاه) یا دوباره باید خون بگیرن؟!
پرسش (1399/02/09):
ازمایش تیرویید نوزاد وpku
493
18
1399/02/09
سوال کننده
0
1399/02/09
hadil hadil
عزیزم مگه از کف پاش نمونه نگرفتن ؟؟؟
0
1399/02/09
hadil hadil
وقتی از کف پاش نمونه میگیرن
نمونه رو روی یه فیلتر میریزن که پنج تا دایره روشه
سه تاشون مال تیروئیده ، دو تا شون مال pku
نوزادانی که قبل از ۳۷ هفته و بعد از ۴۲ هفته بدنیا اومدن ، نوزادان با وزن بالا، وزن پایین ، نارس ، نوزادانی که سابقه بستری دارن باید دوبار نمونه ازشون گرفته بشه
نمونه رو روی یه فیلتر میریزن که پنج تا دایره روشه
سه تاشون مال تیروئیده ، دو تا شون مال pku
نوزادانی که قبل از ۳۷ هفته و بعد از ۴۲ هفته بدنیا اومدن ، نوزادان با وزن بالا، وزن پایین ، نارس ، نوزادانی که سابقه بستری دارن باید دوبار نمونه ازشون گرفته بشه
0
1399/02/09
❤ خانومِ خونه ❤ ❤
الان به جای ۳ قطره ۵ قطره میگیرن که ۲۰ بیماری ژنتیک و از جمله pkuرو متوجه میشن
1
1399/02/09
hadil hadil
نه بیست تا نیست
فقط برای هیپوتیروئید و pku هست .
فقط برای هیپوتیروئید و pku هست .
0
1399/02/09
hadil hadil
اگه فقط رفتی وریدی خون گرفتی
اشتباه کردی عزیزم
حتما هر چه زودتر برو کف پا ازش نمونه بگیرن
اشتباه کردی عزیزم
حتما هر چه زودتر برو کف پا ازش نمونه بگیرن
0
1399/02/09
سوال کننده
من 36 هفته و5 روز بود واینکه بهداشت یبار گرفت بلد نبود گف دوباره بیا
منم واس زردی بچه بیمارستان از کف پا گرف خوب بود جوابش بار دوم نبردم بهداشت ازمایشگاه از دسش گرف گف تازه دقیقتره
منم واس زردی بچه بیمارستان از کف پا گرف خوب بود جوابش بار دوم نبردم بهداشت ازمایشگاه از دسش گرف گف تازه دقیقتره
0
1399/02/09
سوال کننده
ولی pku رو مورد بررسی قرار نداده فقط تیرویید گفتن ادرار بده از روی اونم میشه یبارم مونده 68 تا72 روزگیش
0
1399/02/09
سوال کننده
بعد ی سوال حتما باید 3 نوبتو بگیریم یا من دفه اولو گرفتم دوم ک اینجوری شد سومم هنوز موعدش نرسیده اشکال نداره همون بارسوم رو انجام بدم
0
1399/02/09
hadil hadil
عزیزم بحث بلد بودن
نیست
قبل ۳۷ هفته باید دوبار ازش نمونه بگیرن
حالا باز برو بهداشت بپرس تا بهت بگن که چکار کنی
روی حرف آزمایشگاه نمیشه حساب کرد
نیست
قبل ۳۷ هفته باید دوبار ازش نمونه بگیرن
حالا باز برو بهداشت بپرس تا بهت بگن که چکار کنی
روی حرف آزمایشگاه نمیشه حساب کرد
0
1399/02/09
سوال کننده
مرسی عزیزم
0
1399/02/09
سوال کننده
خود بهداشت گف یبار 40 روزگی یبار68
من دنیا اومد از کف پاش خون گرفتن مثبت بود 40 روزگیشم فقط تیرویید بود pku رو دیگ نبردم. اگ خدا نکردخ مشکلی باشه تو سومی مشخصه دیگ درسته؟
من دنیا اومد از کف پاش خون گرفتن مثبت بود 40 روزگیشم فقط تیرویید بود pku رو دیگ نبردم. اگ خدا نکردخ مشکلی باشه تو سومی مشخصه دیگ درسته؟
0
1399/02/09
سوال کننده
گف من ناواردم کم خون گرفتم پای بچمم سوراخ سوراخ کرده بود
0
1399/02/10
ونوس خ
حتما باید از پاشنه پا خون گرفته بشه.۴۰ روزگی هم نداریم.احتمالا بهتون گفته ۴۲ روز
0
1399/02/10
ونوس خ
و یه مرحله دیگه هم ده هفتگی نوزاد باید مراجعه کنید
0
1399/02/10
پزشک اوما
سلام طبق برنامه بهداشت عمل کنید ، باید در روز سوم تا پنجم تولد تیروئید و فنیل کتونوری و فاویسم بررسی بشه
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




