Ooma

دیده نشدن جنین در ۷ هفتگی

سلام دوستان من دیروز برای ویزیت که پیش دکترم رفتم سونو انجام دادن اما با اینکه الان باید هفته ۷ باشم اما ساک خیلی رشد نکرده و جنین هم داخلش دیده نمیشه دکتر گفتن یک هفته دیگه صبر کنم چون ساک خوبه و محلش هم خوبه اما احتمال پوچ بودن خیلی زیاده آیا بین شما دوستان کسی بوده که اینجوری بارداری رو تجربه کرده باشه؟

35 پاسخ 1,829 بازدید


سلام ببخشید من 36 روز قاعدگی نیامده

سلام ببخشید این ماه 36 روز نیامده میشه گفت باردارم

11 پاسخ 709 بازدید


علایم خطر سه ماه اول

سلام خدمت خانم دکتر و خانمای محترم من اوایل هفته دوازدهم هستم و این هفته نوبت سونو غربال دارم تا الان زیاد ویار نداشتم جز کمی کمر درد و مشکلات معده مثل نفخ هرزگاهی تهوع مشکل دیگه ای نداشتم آخرین سونوم‌ ماه پیش بود که گفتن قلب تشکیل شده و وضعیت جنیم و ساک حاملگی گفتن خوبه اما من مدام نگرانم و فکرم مشغوله که خدایی نکرده مشکلی پیش نیومده باشه و من متوجه نشده باشم؟از این لحاظ که علایم خاصی حس نمیکنم و علایم ویارم کمتر شده اگر اتفاقی برای بچم افتاده باشه چه علایمی باید مشاهده میکردم

18 پاسخ 484 بازدید


استفاده قرص مارلین.تداخل دارویی

قرص مارلین رو برای از بین بردن کیست تخمدانم با تجویز دکتر استفاده میکنم.امروز در اثر نیش زنبور تمام بدنم کهیر زد و بیهوش شدم.بادزهر و سرم.و قرص ضد حساسیت دریافت کردم.حالا مشکلی نداره ک قرص مارلین رو استفاده کنم.تداخل یا مشکلی نداره؟

4 پاسخ 240 بازدید


فولنس و دیامتر جنین در سونو ۳۲ هفته

عرض سلام دارم خدمت پزشک محترم اوما
خانم دکتر عزیز طی سونو انجام شده در هفته ۳۲ بارداری
فولنس در سیستم پیلوکالیسال کلیه ی سمت راست و دیامتر ap لگنچه کلیه سمت راست جنین برابر ۷ میلیمتر مشهود است
میشه لطفا توضیح بدین معنیش دقیقا چیه و آیا مشکلی وجود داره ؟ و چه اقداماتی چه در بارداری و چه بعد از اون لازمه
درحال حاضر روزانه یک شیاف اکتوژست و یک امپول پروژسترون میزنم
امپول بتامتازون جهت تشکیل ریه جنین هم دریافت شده

20 پاسخ 341 بازدید


شیر نخوردن نوزاد ۶ماهه

سلام خدمت دکتر و دوستان اومایی بچم چن روزه درست شیر نمیخوره فردا میره داخل ۶ماه ۵ماهش تموم میشه فقط تو خواب شیر میدم بهش اونم وقتی رو شکم میفته همشو میاره بالا البته از اولشم تا الان میاورده بالا شیر خودمم میخوره.جای دندونشم انگار خارش میده اونجوریه همش دوس داره هر چی میبینه بکشه به لثش بکنه داخل دهنش آب دهنشم زیاد میریزه دکترم بردم واسش قطره آهن نوشت گفت بده بهش قطره آهن خارجی هم میدم بهش الان یه هفته س با قطره آد.میترسم شیر نخوره ضعیف بشه بچم هر دکتریم میبرم میگه وزنش خوبه اشکال نداره

32 پاسخ 351 بازدید


تفسیر آزمایش قند خون

سلام دکتر جانم و دوستان
من دخترم خیلی قند میخوره و آب هم زیاد میخوره برای همون دکتر براش آزمایش قند خون نوشت ولی موقع آزمایش دخترم ناشتا نبود برای همین قند خون غیر ناشتا گرفتن میخواستم ببینم آزمایشش خوبه یا نه
ممنون🌼

12 پاسخ 267 بازدید


زخم شدن پای بچه

سلام وقت بخیر
دخترم ۳تا دندون داره باهم درمیاره ۲هفته پاش زخم میشد کاملا قرمز،بهتر شده ولی ۳،۴ تا تیکه ی جدید زخم شده پوستش رفته ،پماد ان ان و دکستانتول و کالاندولا زدم تغییر نمیکنه
لطفا راهنمایی بفرمایید
ممنون

39 پاسخ 578 بازدید


جواب سونوگرافی روز 13 سیکل

سونوگرافی لگن خانم 33 ساله با سیکل قاعدگی طبیعی و مصرف اخیر داروهای هورمونی به این مرکز مراجعه کرد. او در سیزدهمین روز از سیکل قاعدگی خود است. رحم : اندازه رحم ( 89 × 56 × 34 میلی متر ) در محدوده طبیعی با اکوتکسچر میومتر همگن است . اتصال آندومتر - میومتر طبیعی است. ضخامت آندومتر 8 میلی متر و در فاز میانی سیکل (تری لامینار) اندازه گیری شد. ( مطابق با سیکل قاعدگی او ) IMP : - Rt . آندومتریومای تخمدان - آدنکسا فولیکول غالب تخمدان: تخمدان چپ (35×26 میلی متر) دارای اندازه طبیعی و اکوژنیک استرومایی است. شواهدی از توده جامد یا کیستیک در آدنکس چپ وجود ندارد. یک ضایعه کیستیک با اکو کم در اندازه 69x63x54 میلی متر در تخمدان راست به نفع اندومتریوما وجود دارد. یک فولیکول غالب 20 میلی متری در تخمدان چپ وجود دارد. حداقل مایع در حفره لگن دیده می شود.

کیست آندومتریوما با اکوی کم یعنی چی؟
اکوژنیک استرومایی به چه معناست؟؟
داروهای هورمونی شب 3 تا 7 قاعدگی شبی 1 عدد لتروزول خوردم و آمپول آزاد سازی زدم
جواب عکس رنگی رو پزشک اوما پایین میفرستم ببینید لطفا راهنمایی کنید🙏❤️🍀🍀🍀🍀

10 پاسخ 1,007 بازدید


طریقه مصرف قطره استامینوفن

سلام
عصرتون به خیر و شادی
ببخشید نوزادم ۴۳ روزش هست دوشب بی تابی و گریه میکنه و آب از دهنش میاد. الان میخوام قطره استامینوفن بدم بهش ولی نحوه مصرفش نمیدونم.
داخل بروشور نوشته ۴۰ میلی گرم برای کودکان زیر سه ماه .
ولی اندازه قطره چکان داخل قطره استامینوفن 1ml نوشته.
الان چقدر و چندساعت مصرف بشه.
دکتر گفت استامینوفن دو روز بده ولی درست طریقه مصرف نگفت.
نوزادم در یک ماهگی ۳ کیلو ۷۰۰ گرم بود.

18 پاسخ 314 بازدید


درد در سمت راست شکم هفته ۲۶

سلام پزشک محتدم وقت بخیر
من دو روز پشت سر هم بالا میاردم و عق میزدم شدید جوری که تمام عضلات شکمم گرفته ولی از دیروز سمت راست شکمم خیلی درد میکنه .نمیدونم بهم فشار اومده بابت همین عق زدن و....یا دلیل دیگه ای داره؟!وقتی سرفه میکنم خیلی درد مبگیره یا وقتی میخوام جابجا بشم درد رو حس میکنم

9 پاسخ 335 بازدید


دردبدن قسمت پایین تنه دراوایل ماه ششم

سلام وقت بخیر خدمت دکتر اوما ودوستان عزیز تازه وارد ماه ششم شدم چند روز کمردرد شدید با کمردرد حالت دیسک که میکشه توی ران وساق پا دارم کف پام بشدت درد درد میکنه سرپا وایمیسم انگار ساعتهاس در اون حالت بودم خیلی زود خسته میشم پاهام کف پام رانم کمرم انگار دارن از هم در میرن انقدر که درد دارم مثل کسیکه از یه مسافرت طولانی برگشته وهمش تو ماشین بوده بدنش چطوریه اونجوریم انقدر سنگینم انگار ماه هشتم بچه اولم هست اول بارداری ۷۷کیلو بودم والان ۸۳البته تو ماه پنجم یه دفعه ۴کیلو اضافه کردم کسی هست مث من این دردا رو تجربه کرده باشه البته مامای بهداشت که برای چکاپ رفتم به شکمم که دست زد گفت بچه ات کنی پایین شاید کمردردتم مال این باشه ولی دکتر خودم اصلا چیزی نگفت اون که فقط بلده ویزیت بگیره دارو بنویسه وآزمایش همش نم میگه آرمایش خوبه طبیعه حالم خیلی گرفتس چقدر سخته این حاملگی لطفا راهنماییم کنید عزیزان ممنونم

37 پاسخ 385 بازدید


زخم پایین کمر بعد از عمل ران پا

سلام پزشک عزیز حدود نه روزه مادرم عمل استخوان ران پا انجام داده و حدود سه روزی هستش که پایین کمر نزدیک نشیمن زخم شده احتمال داره دچار زخم بستر شده باشه برای مداواش باید از چه کرم و لوسیونی استفاده باید بکنیم و برای مراقبت که بیشتر نشده وضعیت زخمش چطور؟

11 پاسخ 1,324 بازدید


تغییرات پوست و مو در هفته پانزده و شانزده بارداری

سلام وقتتون بخیر
ببخشید من تو هفته ۱۶ بارداری ام و حدود ۱۰ روزه به شدت پوست صورتم چرب شده و یه عالمه جوش زدم موهام هم خیلی چرب شده. در حالی که من شنیدم وقتی وارد سه ماهه دوم میشی هورمون ها به بهترین سطح میرسند و پوست و مو خیلی عالی میشه. به نظرتون ممکنه مشکلی پیش اومده باشه برای کبدم یا مشکل دیگه ای باشه و خطرناک باشه؟

26 پاسخ 354 بازدید


دادن شربت زینک سولفات ب نوزاد، لطفا دکتر اوما بیا

دکتر برای وزن گیری بچم داده. گفته 2 و نیم سی سی بده. من ترسیدم زیاد باشه یک سی سی دادم. آخه نمیدونم اصلا بچه نیاز داره یا ن، آزمایش ک ننوشت براش. حالا همون ی سی سی ک میدم انگار قرص خواب خورده. ده دقیقه بعد خواب میره. ی بار 5 ساعت خواب بود دیگه ترسیده بودم. کلا بعد این دارو سریع خواب میره تا چند ساعت این طبیعیه؟؟؟؟

25 پاسخ 582 بازدید


یاز روحیه ام داغوون شده.‌میشه یه صلوات برای شفای بیماری روحیم بفرستید؟

یاز روحیه ام داغوون شده.‌میشه یه صلوات برای شفای بیماری روحیم بفرستید

132 پاسخ 790 بازدید


سلام خانوم دکتر برا زردی بچه چی میشه بخورم

لطفا کمک کنید بگین الان ۱۱ روز بدنیا اومده بستری شد برا زردی مرخص شد ولی بازم زردی داره چی بخورم ک زردی بچه گم شه چشمش زرد هست گردنشم یکم زرد

60 پاسخ 582 بازدید


ضعف در بارداری ۸ هفتگی

سلام خسته نباشید
من هشت هفتمه
خیلی ضعف میکنم خیلی..اونجوری نیست که با یه سیب یا یه تیکه نون انگار قندم میوفته فقط باید غذا بخورم
دوساعت بعد باز همینم..
دومین بارداریمه پسرم ۹ ماهشه..سر پسرمم همینطور بودم بدتر از این ولی تا ۶ ۷ ماهگی استفراغ میکردم هرچی میخوردم.۵ کیلو کلا اضافه کردم توی ۹ ماه
ولی سر اینیکی فقط سرگیجه حالت تهوع دارم فکر کنم خیلی اضافه کنم خیلی..
چیکار کنم فقطم باید غذا بخورم
همشم هوسه دوغ میکنم اونم سردیه دل درده شدید میگیرم🥺🥺

36 پاسخ 442 بازدید


اونایی که به کیست تخمدان واردن بیاین 🥴

بچه ها ممکن یه کیست تخمدان سالیان سال بمونه همونجوری و بزرگم‌ نشه؟
مامانم یائسست اتفاقی فهمیدیم یه کیست ۳ سانتی داره ولی تو سونو ظاهر بدخیمی نداره حالا ام ار ای هم‌باید بده دکتر گفته ممکن مال قبل باشه. مگه میشه یه کیست همینجوری بمونه 😕

5 پاسخ 410 بازدید


مصرف قرص ویتامین D3

سلام خانم دکتر دکترم به من گفته روزی یک قرص ویتامین D3 2000 بوخورم الان یه قرص میخورم که کلسیم هست وداخلش D3هم داره به نظرتون زیاد نیست دوز ۲۰۰۰ بوخورم وقتی داخل این قرصم هم هست لطف کنید راهنماییم کنید

10 پاسخ 915 بازدید