Ooma

زور زدن نوزاد۲۰روزه

سلام دوستان دکتر اومایی عزیز من پسرم ۲۰ روزه ب دنیا اومده چند روزه خیلی زور میزنه شکمشم کار میکنه گریه نمیکنه فقط زور میزنه خودش میکشه قرمز میشه چیکاره راه حل دارین راهنمایی کنید ممنون میشم

17 پاسخ 552 بازدید


لرزش دست و سر نوزاد

دوستان عزیزم توروهدا هر کی هر تحربه ای داره در اختیارم بزاره.جون‌واقعا شب و رورم یکی سده
پسر من شش ماهه بیست و پنح روزشه .از اول شش ماهکی غذای کمکی دادم .فد و ورنشم خوبه .شیر خسک‌مبخوره
از‌وفتی غذای کمکی دادم .بعدظهرا ک مخابه تو خاب بهش شبر مبدم یرش میلرزه .بعضی اوقاتم دستش.در خد ۵ ثانیه.دستم مبزارم‌روش خیلی کمه اصلا حس نمکنم ک تکون میخوره.ولی با جشم کامل مشخصه .دستم میزارم روش شاید نمیفهمم ول مکنم باز مکنه لرزش.
قشنگ لرزش مکنه سزش و دستش
امروز شبر نمیدادم و تازه خابش بردع بود باز اونطور شد ..ننیدونم جکار کنم ‌جرا ابنطور میشه .کسی تحربه ای داره

64 پاسخ 605 بازدید


اورژانسی . اسهال خونی کودک ۹ ماهه

خانم دکتر و بچه ها اسهال دخترم سبز رنگه من خون تو اسهال دخترم دیدم چه خاکی به سرم بریزم تا فردا ک بتونم ببرمش متخصص میمیرم

1 پاسخ 416 بازدید


مصرف مکمل آهن و اسیدفولیک و مولتی ویتامین

سلام و خسته نباشید بر خانم دکتر عزیزم.
من کم‌خونی دارم، دکتر این قرصی که عکسش رو ضمیمه میکنم برام تجویز کردن(فروفورت روزانه) وچون پلاکت خونم پایینه گفتن باید اسیدفولیک هم مصرف کنم. باتوجه به اینکه این مکمل دارای اسیدفولیک هم هست، به نظرتون من اسیدفولیک رو جدا هم مصرف کنم؟
و سئوال دوم اینکه چون وزنم زیاده گفتن هفته‌ای یه بار مکمل مولتی ویتامین پریناتال رو مصرف کنم اما من خودم یه روز در میون مصرف میکنم. خواستم نظر شمارو هم جویا بشم🙏

سپاس از همراهی و محبت شما تیم دوست‌داشتنی اوما، زنده باشین❤

11 پاسخ 424 بازدید


اسهال در بارداری خطرناکه؟

سلام خانم دکتر
من ۲ ۳ روز یبوست داشتم دیروز بعد از دفع مدفوع ۲ ۳ قطره خون روشن تو دستشویی دیدم ۳ شب بود پماد واژینال هم استفاده میکردم
دیروز از ترس ۲ تا شیاف واژینال زدم تا شب و ایزوپرین استفاده کردم
امروز از صبح دچار اسهال آبکی شدم خیلی میترسم برای زایمان زودرس
بنظرتون چیکار کنم؟این مسئله مربوطه به زایمان زودرس؟

27 پاسخ 451 بازدید


تب و اسهال کودک نه ماهه

سلام خانم دکتر مهربون و مامانای عزیز دخترم از دیشب ساعت چهار و نیم تب شدید و اسهال داره روز قبلش اصلا هیچ مشکلی نداشت دو بار بردیمش دکتر که بهمورن شیاف و شربت استامینوفن و قطره پدی لاکت داد تبشو که اندازه میگیریم تا ۳۸.۹ هم رفت ولی الان ۳۷.۵ تا ۳۷.۹ هستش چکار کنم خیلی نگرانشم امروز و فردا که دکتر متخصص نیست درمانده شدم استامینوفن که میدم بالا میاره و نمیخوره چکار کنم بدنشم ضعیف شده چی بهش بدم بخوره که واسشم بد نباشه و اینکه خانم دکتر رو دستور قطره پدی لاکتش نوشته روزی پنج قطره حال اینکه دخترم امروز همش اسهال داشت و پنج قطره احساس میکنم واسش کافی نباشه میتونم بیشتر بدم؟

17 پاسخ 364 بازدید


سرماخوردگی نوزاد ١٠ ماه

سلام دکترجان خسته نباشید دخترم سرماخورده قطره استامینوفن و سرماخوردگی دادم ببینیش گرفته نمیتونه خوب نفس بکشه موقع گریه هم آبریزش شدید داره چیکارکنم اذیت میشه و همش بی قراری میکنه

7 پاسخ 240 بازدید


یبوست نوزاد ۱۳ روزه


پسرم الان ۴ ۵ روزه شدید یبوست شده و اصلا نمیتونه راحت دفع داشته باشه ۷۰ درصد روز فقط زور میده و نمیتونه دستشویی کنه گریه میکنه زجر میکشه روزی یکی دو بار دفع داره ولی شدیدا سفته عین تفاله.
به دکتر گفتم ولی قطره دای کولیک داده اونم هیچ اثری نداشته. شیرش و هم عوض کرد پرو نوترا داده ،یکم ترنجبین و شیر خشت هم دادم اونم اصلا اثر نکرده. یکم گیلیسیرین تزریق کردم یکم دستشویی کرد ولی همچنان سفته. دیگه نمیدونم چیکار کنم

5 پاسخ 434 بازدید


علت گرفتگی رحم و نفخ شدید در ماه دوم بارداری چیست؟

سلام صبحتون بخیر. دو روز هست رحم من احساس میکنم خیلی میگیره و ناهار یا شام می‌خورم خیلی اذیت میشم سایز شکمم خیلی تغییر می‌کنه و بزرگ میشه. یکبار هم سوزش سر دل داشتم میشه بفرمایید علتش چیه و آیا نشانه سقط هست یانه؟ 😑

44 پاسخ 405 بازدید


احساس درد و فشار در مثانه

سلام دکتر جان
من هفته ۳۲ بارداری هستم دو روزی هست احساس فشار و درد در مثانه دارم به خصوص وقتایی که دستشویی دارم این درد و فشار مشکلی نداره؟

2 پاسخ 330 بازدید


ورم پا بعد از سزارین

سلام وقتتون بخیر
من دو روزه که زایمان کردم
سزارین شدم
تو بارداری انوکساپارین تزریق میکردم
الانم تا ۶ روز گفتن تزریق کنم
ولی دیگه جوراب واریس ندادن بپوشم میخواستم ببینم مشکلی نیست چون دفعه قبل گفتن باید بپوشی
الانپام یه مقدار ورم کرده و درد میکنه که نشستم گذاشتم بالا

سوال بعدیم اینه که جای بخیه هام یکم میسوزه میخواستم ببینم طبیعیه؟
چون دفعه قبل اصلا من مشکلی با بخیه ام نداشتم

21 پاسخ 631 بازدید


شیر پس دادن از سینه در هفته۳۰بارداری

سلام دوستان خوبین ، من دو هفته ای هست بعضی وقتا از سینه ام شیر ترشح میشه ، میگن طبیعی هست، کیا مثل من بودن؟

17 پاسخ 373 بازدید


عفونت ختنه پسر هشت ساله؟؟

سلام پسر برادرم هشت سالشه و به تازگی ختنه کرده الان فک کنم نزدیک سه روز میشه درد و سوزش ندارن ولی نمی‌ذاره کسی بهش دست بزنه مادرش میگه الان یکم حالت چرک و خونابه از جای بخیه هاش میاد الان نمی‌دونیم جای بخیه هاش عفونت کرده یا نه؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید🙏🙏🙏

42 پاسخ 2,593 بازدید


بارداری بلافاصله بعد کورتاژکورتاژ

سلام ببخشید ۵۰ روزه کورتاژ کردم هنوز عادت نشدم تخمدان راستم گاهی انگار کشیده میشه اینجوری و درد پریودی گاهی حالت تهوع دارم کم اشتهام خیلی میخوام پادردم ترشحاتم زیاد و پنیری شده
تازه یخورده فقط بقایا داشتم خودش دفع شده بود ۶هفته بودم طبیعی جلوگیری داشنم دوستم باردار از دکترش پرسیده گفته احتمالا باردار باشه تست بده مگه میشه منی ک بعد یکسال باردار شدم و تنبلی داشتم ممکن ب این سرعت باردار شده باشم؟ کسی بوده اینجوری شده باشه؟

20 پاسخ 515 بازدید


بررسی جواب ازمایش خون و ادرار

سلام وقت بخیر
پزشک عزیز
جواب ازمایشات من رو میشه تفسیر کنید
سپاسگزارم

17 پاسخ 293 بازدید


آزمایش ادرار و سونوی اورژانسی

سلام
من دیروز به دلیل درد زیرشکم وکمردرد پیام گذاشتم شما توصیه به آزمایش داشتین
امروز صبح به دلیل درد شدید پهلوی چپ به بیمارستان مراجعه کردم لطفا سونو وآزمایش را مشاهده وراهنمایی بفرمایید
ضمنا سنگ 5میلی سمت راست مشاهده شده اما درد پهلوی من سمت چپ هست
ومتخصص بیمارستان دارو ننوشتن گفتن مراجعه کنید به اورولوژی. در حال حاضر دردم آروم شده

11 پاسخ 491 بازدید


تفسیرآزمایش چکاب همسرم

سلام دکترجان،روزتون بخیر
لطف میکنید آزمایش های چکاب همسرم روتفسیرکنید؟مچکرم🌹

7 پاسخ 320 بازدید


درد وسوزش وبد بویی هنگام ودفع ادرار

سلام دکترجان من چن وقته که سوزش ادرار دارم دوبارم ازمایش کشت ادرار دادم دومی رو میفرستم عکسش رو ببینید چجوریه وضعیت؟ احتمال داره واسه داروهام باشه داروهام هم مؤلتی پریناتال.امگا ث. قرص اهن فریدون وکالمرز ممنون

14 پاسخ 367 بازدید


لکه بینی بعدازقطع قرص جلوگیری

سلام خانم دکتر وقت شما بخیر
من بعداز زایمان دومم برای جلوگیری ازقرص سیپروترون کامپاند استفاده میکردم تاهمین ماه قبل...بنابه دلایلی ازاین ماه مصرف قرص قطع کردم البته کامل خوردم بعدکه پریودشدم و پاک شدم دیگه نخوردم
ازپریشب دل دردپریودی داشتم امااصلا وقتش نبود تااینکه دیروز چندتا لخته خون تیره اومد و قطع شد بازهم امروز یکم زیردلم میپیچید الان روی دستمال یکم رگه خون تیره دیدم خواستم بدونم به خاطر قطع قرص هستش
تاریخ شروع پریودم ۶/۱ بود

12 پاسخ 308 بازدید


روش های مختلف دفع بقایا

سلام وقت همگی بخیر
من ۲۲تیر سقط طبیعی داشتم ۱۳هفته خونریزیم کم که شد رفتم سونو گفتن بقایا داری قرص پروژسترون دادن الان دو روزه تموم شده ولی خونریزی شدید نیافتادم .چیزی دفع نکردم
نمیدونم چیکار کنم بقایا دفع شه توروخدا کمکم کنید؟ورزش خاصی نیازه ؟ویبراتور تردمیل کمک میکنه؟
گرمی خیلی زیاد میخورم زعفرون موز انبه گل گاوزبون ولی هیچی نیومده

52 پاسخ 558 بازدید