کدوم شیرخشک طعم اش بهتره؟
سلام پسر من اوایل ببلاک میخورد بعد آپتامیل دادیم همراه با شیر خوردم بعدا دیدیم دل درد میگیره دوباره ببلاک دادیم الان تازگیا اون رو هم نمیخوره شیشه شیر رو عوض کردیم بازم نخورد کدومش خوبه بدم بهش؟؟
ازمایش سه ماهه دوم بارداری
سلام خسته نباشید..من ازمایش سه ماهه دوم رو دادم خداستم ببینم مشکلی نیست..و با توجه ب ورم زیاد خواستم ببینم مشکل دفع پروتئین دارم یا ن؟
دونه های ریز قرمز
سلام
چن روزه بدن دخترم با بدن خودم ازین دونه های خیلی ریز قرمز زده
بنظرتون ازچیه؟عکس گرفتم ولی زیاد مشخص نیس
قند بالا با دستگاه خانگی
سلام پزشک اوما خسته نباشید
من روزی ۱ عدد گلوکوفاژ میخورم
چند روزیه سردرد دارم الان صبح ناشتا قندمو گرفتم ۱۸۶ بود
خطرناکه؟
چیکار باید کنم
ان تی، ۱۲ هفته و ۵ روز دیره؟؟
سلام خدمت خانم دکتر و خانمای محترم اوما. دکترم گفت توی هفته ی ۱۲ برم ان تی. ولی تاریخی که سونو بهم نوبت داد ۱۲ هفته ی ۵ روز هستم. اون زمان دیر نیست؟ یا اینکه زودتر یه جای دیگه برم سونو؟ آخه اونجایی که میخواستم برم خیلی معتبر و خوبه
اسهال و تب در کودک۱۱ماهه
سلام ب همگی دوستان و دکتر مهربون اوما
۱۰روز پیش پسرم ۳روز بی دلیل تب کرد.کلی آزمایش دادم ک خداروشکر جوابشون عالی بود فقط کم خونی داشت
هیچ عفونت و ویروسی هم براش مشخص نشد وقتی بردمش دکتر
خداروشکر تب خورد یکهفته گذشته و از دیشب اسهال شده.نمیدونم واقعا برا چیه.گیج شدم.اطرافیان میگن بخاطر دندون های تخت هست ک داره درمیاد.آب دهنش خیلی زیاد میره.۴تا دندون بالا و دوتا دندون هم پایین داره
چی بدم بهش ک اسهال خوب بشه.ممنونم
محاسبه تاریخ سزارین الکتیو
با سلام.
من در هفته 37 بارداری قراردارم. به پزشکم مراجعه کردم ایشون کنگره تهران رفته بودن. ماما شون بعد چکاپ تاریخ سزارین برای من مشخص نمودن.
از نظر سونوگرافی NT روز عمل 38 هفته و 6 روز است
اما از نظر LMP روز عملم 38 هفته و 4 روز میشه.(با توجه به تاریخ تنها نزدیکی که در روز تخمک گذاری داشتم و قاعدگی منظمی که داشتم، از نظر خودم 38هفته و 4روز خ دقیقتره)
اما همه جا طبق سونو حساب میکنن. یکم نگران بودم در 38 هفته و 4روز جنین کامل رسیده از نظر ریه و کبدی موردی که پیش نمیاد؟
بابت زردی ناشی از ناسازگاریهای خونی RH و ABO نگرانم چون من o منفی هستم، روگام زدم. و همسرم A مثبت.
مصرف الکارنتین در شیرهی
سلام پزشک عزیز خداقوت
آیا مصرف کپسول الکارنتین در شیردهی محدودیت داره!؟
غذا نخوردن کودک ۲ساله
سلام خدمت پزشک محترم اوما
پسر من ۲سال و ۷روزش هست ولی اصلا غذا نمیخوره . شیرخشکی هس و فقط شیر میخوره. حتی شده در طول روز بهش شیر ندم اما باز لب به غذا نمیزنه. البته پسرم خیلی دیر دندون دراورد والان ۵تا دندون داره. که دکترش گفت اصلا مشکلی نداره.
وقتی بهش غذا میدم به زور همه رو بالا میاره. اصلا نمیدونم باید چیکار کنم.
گاهی وقتی سیب زمینی سرخ کرده خیلی کم میخوره
به هیچ عنوان هیچ میوه ای نمیخوره فقط عاشق هندوانه هست.
و گاهی کاکائو که اون خودم بهش نمیدم چون جنب و جوشش خیلی خیلی زیاد میشه
مولتی ویتامین و زینک هم بهش میدم
میشه لطفا راهنمایی کنید
غذا دادن به نوزاد ١١ ماه
سلام دکترعزیز دخترمن ١٠ ماه ٢٨ روز دارد میخوام بهش عادت بدم غذای سفره بخوره خورشت روبرنج میریزم وبرنج له میکنم که بخوره اما باز زبونش همرومیریزه بیرون به'نظرم بیشتر دوست داره سوپ میکس بخوره مثلاچرخ کرده هم میریزه بیرون قبلابهترمیخوردش نمیدونم٠چیکارکنم به غذای جامد عادت کنه ومادران عزیزهرکس تجربه داره بگه از دکترعزیز ممنون میشم راهنمایی کنیدکه٠بهتر غذای جامدبخوره
تفسیر سونو آنومالی در ۲۴ هفته
سلام دکتر اوما عزیز
من امروز تکرار دومین آنومالیم بود بخاطر ریسک ntds
اولی خوب بود و اکو قلبشم خوب بود
این دومی بود.لطفا تفسیرش کنید از دکتر سونوگرافی پرسیدم ولی چون دکتر دسترس نبود امروز ممنون میشم شما از نگرانی دربیاریدم .
همه چی خوبه از نظر شما هم؟؟
شکم دخترم انگار خیلی باد داره + عکس
سلام دکتر و دوستان.
دخترم لاغره و شکمش چند وقتیه خیلی باد داره از تنش جلوعه همیشه
دلیل خاصی داره ؟
نیازه ببرمش دکتر ؟
۱۴ ماهشه
قرمز شدن و ورم کردن محل تزریق آنوکساپارین
سلام . من حدود 20 روز هست که آنوکساپارین تزریق میکنم و اخیرا جای بعضی تزریقاتم یکم ورم میکنه و قرمز میشه و بعد از چند روز خوب میشه . البته چند روزی هم هست که محل تزریقم خارش داره . آیا مشکلی هست ؟
عکس میفرستم ببینید چطوره
تفسیر آزمایش اسپرم همسرم
با سلام خدمت پزشک اوما لطفا آزمایش اسپرم شوهرمو تفسیر کنین ممنونم
سوال تخصصی برای دارو بچه
یکی از دوستام بچه اش تا شش ماهگی آپتامیل یک که روش نوشته بود داری ایمیونوفورتیس میداده الان که شش ماهه شده آپتامیل دو که روش نوشته دارای پره بیوتیک میده روی دو ایمیونوفورتیس ننوشته.این دو تا باهم فرق دارن؟
آزمایش ماه هفتم بارداری آمپول انوکساپارین ۶۰۰۰
سلام دکتر عزیز ببخشید من میخوام آزمایش های خون و ادرار مربوط به ماه هفتم بارداریم رو بدم.از ابتدای بترداری به دلیل سقط های مکرری که داشتم آمپول انوکساپارین و شیاف سیکلوژست استفاده میکنم. دکتر به من گفت شب قبل از آزمایش آمپول رو تزریق نکن چون ممکنه روی نتیجه آزمایش تاثیر بذاره. و فردا شب سر ساعت همیشگی یک عدد تزریق کن. الان سوالم اینه که آیا این کار خطرناک نیست؟ و نزدن امپول در یک شب مشکلی ایجاد نمیکنه؟
کولیک و نفخ نوزاد
سلام ب همگی و دکترعزیز..
دخترمن بعد۲۰روزگی شروع کرده ب نفخ و دلدرد و زور زدن و مدفوع نکردن..براش کولیف و کولیکیز و کامی کام و دایمیتیکون خریدم جواب نداد بعد براش اینفاکول گرفمم اکنم بی تاثیره..گریپ میکسیچر ایرانی میدم یذره بهترمیشه فقط..ترنجبیندو رازیانه و آب نباتم بدرد نمیخوره..
گاهی شیاف گلیسیرین میزارم وگرنه از گریه کبود میشه.
راهی دارین ک تاثیرگزار باشع؟
کمر درد شدید در بارداری
سلام دکتر و دوستان من دو روزه کمر درد شدید دارم که قبلاً سابقه دیسک کمر داشتم الان زده به پای راستم و کلا نمیتونم راه برم این چند روز هم استراحت کردم ولی بهتر نشدم چکار کنم دکتر مغز اعصاب هم بیستم نوبت دارم میشه لطفا راهنماییم کنید ممنون
لطفا راهنماییم کنید.در مورد سقط خیلی نگرانم
باسلام خدمت خانم دکترعزیز و همه ی خانم های اومایی
متاسفانه امروز عصر رفتم سونو و گفتن جنین در هفته ی ششم سقط شده و چیزی جز یک تیکه لخته نمونده 😔😔😔
الان باید چکار کنم و چه چیزهایی مصرف کنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
اگر یادتون باشه شش هفته رفته بودم سونو همه چی خوب بود حتی ضربان قلب داشت از فرداش لکه و خونریزیم شروع شد
سرماخوردگی خودم و دخترم😷🤒
سلام به دوستان گل اومایی امیدوارم حال تون خوب باشه. هم من هم دخترم سرما خوردیم.متاسفانه خودم از نظر بدنی خیلی ضعیفم تا یه کم هوا تغییر می کنه یا نزدیک یک سرماخورده باشم به سرعت میگیرم(البته شرایط روخیمم اصلا مناسب نیست و اونم مزید بر علت شده😢) دخترم آبریزش بینی و خلط سینه داره خودم گلو درد و آبریزش بینی.تا زمانی که دکتر ببرمش چطوری ازش مراقبت کنم زودتر خوب بشه؟شیر خودمم بهش میدم من تجربم کمه بار اول هم هست سرما میخوره😔
برای خودمم هر کاری دارین لطفا بگین زودتر سرپا بشم بتونم به بچم برسم. ممنونم از همتون😘❤




