Ooma

کدوم شیرخشک طعم اش بهتره؟

سلام پسر من اوایل ببلاک میخورد بعد آپتامیل دادیم همراه با شیر خوردم بعدا دیدیم دل درد میگیره دوباره ببلاک دادیم الان تازگیا اون رو هم نمیخوره شیشه شیر رو عوض کردیم بازم نخورد کدومش خوبه بدم بهش؟؟

1 پاسخ 542 بازدید


ازمایش سه ماهه دوم بارداری

سلام خسته نباشید..من ازمایش سه ماهه دوم رو دادم خداستم ببینم مشکلی نیست..و با توجه ب ورم زیاد خواستم ببینم مشکل دفع پروتئین دارم یا ن؟

10 پاسخ 453 بازدید


دونه های ریز قرمز

سلام
چن روزه بدن دخترم با بدن خودم ازین دونه های خیلی ریز قرمز زده
بنظرتون ازچیه؟عکس گرفتم ولی زیاد مشخص نیس

8 پاسخ 588 بازدید


قند بالا با دستگاه خانگی

سلام پزشک اوما خسته نباشید
من روزی ۱ عدد گلوکوفاژ میخورم
چند روزیه سردرد دارم الان صبح ناشتا قندمو گرفتم ۱۸۶ بود
خطرناکه؟
چیکار باید کنم

43 پاسخ 405 بازدید


ان تی، ۱۲ هفته و ۵ روز دیره؟؟

سلام خدمت خانم دکتر و خانمای محترم اوما. دکترم گفت توی هفته ی ۱۲ برم ان تی. ولی تاریخی که سونو بهم نوبت داد ۱۲ هفته ی ۵ روز هستم. اون زمان دیر نیست؟ یا اینکه زودتر یه جای دیگه برم سونو؟ آخه اونجایی که میخواستم برم خیلی معتبر و خوبه

34 پاسخ 497 بازدید


اسهال و تب در کودک۱۱ماهه

سلام ب همگی دوستان و دکتر مهربون اوما
۱۰روز پیش پسرم ۳روز بی دلیل تب کرد.کلی آزمایش دادم ک خداروشکر جوابشون عالی بود فقط کم خونی داشت
هیچ عفونت و ویروسی هم براش مشخص نشد وقتی بردمش دکتر
خداروشکر تب خورد یکهفته گذشته و از دیشب اسهال شده.نمیدونم واقعا برا چیه.گیج شدم.اطرافیان میگن بخاطر دندون های تخت هست ک داره درمیاد.آب دهنش خیلی زیاد میره.۴تا دندون بالا و دوتا دندون هم پایین داره
چی بدم بهش ک اسهال خوب بشه.ممنونم

10 پاسخ 285 بازدید


محاسبه تاریخ سزارین الکتیو

با سلام.
من در هفته 37 بارداری قراردارم. به پزشکم مراجعه کردم ایشون کنگره تهران رفته بودن. ماما شون بعد چکاپ تاریخ سزارین برای من مشخص نمودن.
از نظر سونوگرافی NT روز عمل 38 هفته و 6 روز است
اما از نظر LMP روز عملم 38 هفته و 4 روز میشه.(با توجه به تاریخ تنها نزدیکی که در روز تخمک گذاری داشتم و قاعدگی منظمی که داشتم، از نظر خودم 38هفته و 4روز خ دقیقتره)
اما همه جا طبق سونو حساب میکنن. یکم نگران بودم در 38 هفته و 4روز جنین کامل رسیده از نظر ریه و کبدی موردی که پیش نمیاد؟
بابت زردی ناشی از ناسازگاریهای خونی RH و ABO نگرانم چون من o منفی هستم، روگام زدم. و همسرم A مثبت.

2 پاسخ 600 بازدید


مصرف الکارنتین در شیرهی

سلام پزشک عزیز خداقوت
آیا مصرف کپسول الکارنتین در شیردهی محدودیت داره!؟

8 پاسخ 277 بازدید


غذا نخوردن کودک ۲ساله

سلام خدمت پزشک محترم اوما
پسر من ۲سال و ۷روزش هست ولی اصلا غذا نمیخوره . شیرخشکی هس و فقط شیر میخوره. حتی شده در طول روز بهش شیر ندم اما باز لب به غذا نمیزنه. البته پسرم خیلی دیر دندون دراورد والان ۵تا دندون داره. که دکترش گفت اصلا مشکلی نداره.
وقتی بهش غذا میدم به زور همه رو بالا میاره. اصلا نمیدونم باید چیکار کنم.
گاهی وقتی سیب زمینی سرخ کرده خیلی کم میخوره
به هیچ عنوان هیچ میوه ای نمیخوره فقط عاشق هندوانه هست.
و گاهی کاکائو که اون خودم بهش نمیدم چون جنب و جوشش خیلی خیلی زیاد میشه
مولتی ویتامین و زینک هم بهش میدم
میشه لطفا راهنمایی کنید

39 پاسخ 3,716 بازدید


غذا دادن به نوزاد ١١ ماه

سلام دکترعزیز دخترمن ١٠ ماه ٢٨ روز دارد میخوام بهش عادت بدم غذای سفره بخوره خورشت روبرنج میریزم وبرنج له میکنم که بخوره اما باز زبونش همرومیریزه بیرون به'نظرم بیشتر دوست داره سوپ میکس بخوره مثلاچرخ کرده هم میریزه بیرون قبلابهترمیخوردش نمیدونم٠چیکارکنم به غذای جامد عادت کنه ومادران عزیزهرکس تجربه داره بگه از دکترعزیز ممنون میشم راهنمایی کنیدکه٠بهتر غذای جامدبخوره

13 پاسخ 401 بازدید


تفسیر سونو آنومالی در ۲۴ هفته

سلام دکتر اوما عزیز
من امروز تکرار دومین آنومالیم بود بخاطر ریسک ntds
اولی خوب بود و اکو قلبشم خوب بود
این دومی بود.لطفا تفسیرش کنید از دکتر سونوگرافی پرسیدم ولی چون دکتر دسترس نبود امروز ممنون میشم شما از نگرانی دربیاریدم .
همه چی خوبه از نظر شما هم؟؟

26 پاسخ 727 بازدید


شکم دخترم انگار خیلی باد داره + عکس

سلام دکتر و دوستان.
دخترم لاغره و شکمش چند وقتیه خیلی باد داره از تنش جلوعه همیشه
دلیل خاصی داره ؟
نیازه ببرمش دکتر ؟
۱۴ ماهشه

32 پاسخ 1,370 بازدید


قرمز شدن و ورم کردن محل تزریق آنوکساپارین

سلام . من حدود 20 روز هست که آنوکساپارین تزریق میکنم و اخیرا جای بعضی تزریقاتم یکم ورم میکنه و قرمز میشه و بعد از چند روز خوب میشه . البته چند روزی هم هست که محل تزریقم خارش داره . آیا مشکلی هست ؟
عکس میفرستم ببینید چطوره

12 پاسخ 490 بازدید


تفسیر آزمایش اسپرم همسرم

با سلام خدمت پزشک اوما لطفا آزمایش اسپرم شوهرمو تفسیر کنین ممنونم

72 پاسخ 801 بازدید


سوال تخصصی برای دارو بچه

یکی از دوستام بچه اش تا شش ماهگی آپتامیل یک که روش نوشته بود داری ایمیونوفورتیس می‌داده الان که شش ماهه شده آپتامیل دو که روش نوشته دارای پره بیوتیک میده روی دو ایمیونوفورتیس ننوشته.این دو تا باهم فرق دارن؟

5 پاسخ 355 بازدید


آزمایش ماه هفتم بارداری آمپول انوکساپارین ۶۰۰۰

سلام دکتر عزیز ببخشید من میخوام آزمایش های خون و ادرار مربوط به ماه هفتم بارداریم رو بدم.از ابتدای بترداری به دلیل سقط های مکرری که داشتم آمپول انوکساپارین و شیاف سیکلوژست استفاده میکنم. دکتر به من گفت شب قبل از آزمایش آمپول رو تزریق نکن چون ممکنه روی نتیجه آزمایش تاثیر بذاره. و فردا شب سر ساعت همیشگی یک عدد تزریق کن. الان سوالم اینه که آیا این کار خطرناک نیست؟ و نزدن امپول در یک شب مشکلی ایجاد نمیکنه؟

21 پاسخ 392 بازدید


کولیک و نفخ نوزاد

سلام ب همگی و دکترعزیز..
دخترمن بعد۲۰روزگی شروع کرده ب نفخ و دلدرد و زور زدن و مدفوع نکردن..براش کولیف و کولیکیز و کامی کام و دایمیتیکون خریدم جواب نداد بعد براش اینفاکول گرفمم اکنم بی تاثیره..گریپ میکسیچر ایرانی میدم یذره بهترمیشه فقط..ترنجبیندو رازیانه و آب نباتم بدرد نمیخوره‌..
گاهی شیاف گلیسیرین میزارم وگرنه از گریه کبود میشه.
راهی دارین ک تاثیرگزار باشع؟

22 پاسخ 536 بازدید


کمر درد شدید در بارداری

سلام دکتر و دوستان من دو روزه کمر درد شدید دارم که قبلاً سابقه دیسک کمر داشتم الان زده به پای راستم و کلا نمیتونم راه برم این چند روز هم استراحت کردم ولی بهتر نشدم چکار کنم دکتر مغز اعصاب هم بیستم نوبت دارم میشه لطفا راهنماییم کنید ممنون

25 پاسخ 467 بازدید


لطفا راهنماییم کنید.در مورد سقط خیلی نگرانم

باسلام خدمت خانم دکترعزیز و همه ی خانم های اومایی
متاسفانه امروز عصر رفتم سونو و گفتن جنین در هفته ی ششم سقط شده و چیزی جز یک تیکه لخته نمونده 😔😔😔
الان باید چکار کنم و چه چیزهایی مصرف کنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
اگر یادتون باشه شش هفته رفته بودم سونو همه چی خوب بود حتی ضربان قلب داشت از فرداش لکه و خونریزیم شروع شد

39 پاسخ 844 بازدید


سرماخوردگی خودم و دخترم😷🤒

سلام به دوستان گل اومایی امیدوارم حال تون خوب باشه. هم من هم دخترم سرما خوردیم.متاسفانه خودم از نظر بدنی خیلی ضعیفم تا یه کم هوا تغییر می کنه یا نزدیک یک سرماخورده باشم به سرعت میگیرم(البته شرایط روخیمم اصلا مناسب نیست و اونم مزید بر علت شده😢) دخترم آبریزش بینی و خلط سینه داره خودم گلو درد و آبریزش بینی.تا زمانی که دکتر ببرمش چطوری ازش مراقبت کنم زودتر خوب بشه؟شیر خودمم بهش میدم من تجربم کمه بار اول هم هست سرما میخوره😔
برای خودمم هر کاری دارین لطفا بگین زودتر سرپا بشم بتونم به بچم برسم. ممنونم از همتون😘❤

4 پاسخ 471 بازدید