Ooma

شیرخشک نان کانفورت یا ببلاک کانفورت

سلام پزشک محترم و دوستای مهربونم
من به عنوان شیر کمکی به نوزاد یک ماهه ام شیرخشک نان 1 میدادم که خیلی دل‌پیچه داشت و روزی ده دوازده بار دفع داشت ، شیرخشک رو عوض کردم ببلاک کانفورت دادم که بیست و چهارساعته الان دفع نداشته و طبق تحقیقی که کردم رژیمی هست و وزن دهی نداره اما از دیشب دلدردش آروم شده ، امشب شیرخشک نان کانفورت گرفتم بنظرتون نان کانفورت وزن دهی داره یا نه ، بچم وزن پایین بدنیا اومد و وزن دهی الان برام خیلی مهمه ، لطفا اگه کسی در مورد این شیرخشکا اطلاعاتی داره راهنماییم کنه
ممنون از همراهی تون

11 پاسخ 8,608 بازدید


دادن شیر محلی گاو به نوزاد

دکتر جان سلام برای شروع غذای کمکی از ماه بعد میتونم از شیر گاو محلی برای تهیه فرنی و حریره و پوره ها استفاده کنم؟
میتونم ماست با شیر گاو درست کنم بچم بخوره؟

23 پاسخ 864 بازدید


مصرف کپسول اموکسی سیلین ۵۰۰ دربارداری

سلام خانم دکترعزیزم😍😍هفته یازده باردادی ام داروهای مصرفی ام آسپرین ۸۰ و اسیدفولیک وویتامین د و دمیترون و ویتامین ب۶ و گاهی اوقات فاموتیدین ۴۰ است دندون ک قبلاعصب کشی کرده بودم یکباره همش ریخت و فقط قسمت کمی ازریشش باقی مونده سه روزدیگه وقت پزشک زنان دارم که نامه واسه دندون پزشکی بگیرم بنظرتون امکانش هست بخاطرالتهابی ک تولثه ایجادشده کپسول اموکسی سیلین مصرف کنم ممنون میشم جوابموبدیدوهرچندساعت مصرف کنم

8 پاسخ 465 بازدید


تفسیر جواب پاپ اسمیر

سلام خانم دکتر عزیزببخشید جواب پاپ اسمیر منو تفسیر میکنین ممنون میشم 😔

20 پاسخ 441 بازدید


قند بارداری بعد از تزریق بتامتازون

سلام روزتون بخیر و خسته نباشید.
پزشک محترم اوما من به دلیل اینکه در معرض خطر زایمان زودرس بودم(کوتاه شدن طول سرویکس و فانلینگ)
روز شنبه به مدت 3 روز بیمارستان بستری شدم برای تزریق سرم سولفات و امپول بتامتازون.
بعد از دریافت اخرین دوز بتامتازون قندم یه مقدار بالا رفت(ناشتا 110 و دو ساعت بعد از صبحانه 170)
24 ساعت تو بیمارستان قندمو چک کردن و دیگه بالا نرفت و مرخص شدم.متخصص داخلی بیمارستان گفتن نیازی به چک کردن مداوم قند نیست فقط یه سری مواد غذاییو نباید مصرف کنم و برنج و ماکارونی هم به حداقل برسه.
اما من از اون روز دائما بابت این قضیه نگرانم امروز با دستگاه تست قند خانگی 2 ساعت بعد از ناهار یعنی ساعت 4 عصر قندم 140 بود.
این عدد بالاست؟
نیازی به انجام ازمایش خون نیست؟
ممکنه بعد از اون 24 ساعت که قندم نرمال بود مجدد بخاطر بتامتازون بالا رفته باشه و من متوجه نشم؟
ازمایش تحمل گلوکزم تو هفته 25 انجام دادم و نرمال بود.

9 پاسخ 1,366 بازدید


تفسیر سونو و آزمايش،ات تی

لطفا تفسیر کنید

48 پاسخ 486 بازدید


سلام یهو پشت گردن پسرم اینجوری شد چرا 🥺

خوب بود یهو دیدم دستش گذاشته هی گوشه گردنش غر میزنه نیگا کردم دیدم یه دونه این شکلی زده
پشتش نگاه کردم دیدم چند تاس
چرا چش شده یعنی یهویی چیز جدید ندادم بخوره🥺
ممکن گزیدگی باشه ؟ 🥺

35 پاسخ 968 بازدید


نوزاد دو ماهه دو روزه شکمش کار نکرده

سلام وقتتون بخیر دخترم دوماهه است و شیر خودم رو میخوره فقط و دو روزه شکمش کارنکرده آیا طبیعیه ؟ هر روز باید حتما شکمش کار کنه؟

15 پاسخ 391 بازدید


عوارض قرص نکسیوم و موتیلیوم برای رفلاکس 😭😭😭

سلام تو رو خدا هرکی تجربه داره کمکم کنه، من پسرم به تشخیص دکتر گوارش رفلاکس خفیف داشت،۳ماهشه،علائمش هم این بود که ترش میکرد و بعضی وقتها خیلی سخت سینه را میگرفت،حالا دکتر براش قرص نکسیوم صبح نصف و موتیلیوم هر ۸ساعت یک چهارم نوشته،دو روزه دارم بهش میدم خیلیییی بدتر شده اصلا دیگه شیر نمیخوره،خیلی بی قراری میکنه،اصلا بچه ایی نبود بی قراری کنه خوابش خوب بود الان تو خواب هم گریه میکنه 😭😭😭 دارم آب میشم بچم را میبینم اینجوری شده، کسی تجربه این دو تا قرص را داره؟؟ بهتر شدن؟ میترسم قطعش کنم یه دفعه بدتر بشه 😭😭😭😭 خودم دستی دستی بچم را بیتاب کردم ای کاش اصن دکتر نبرده بودمش،تو رو خدا کسی تجربه داره؟؟؟؟

18 پاسخ 1,436 بازدید


تکرار آزمایش تیتر بتا

سلام خانم دکتر و دوستای گلم
من آزمایشم رو تکرار کردم😍
درسته عددش کمه ولی دقیقا دوبرابر شده😥
یعنی بارداری سالمی دارم؟😭😭
دعام کنید دخترا❤

144 پاسخ 1,364 بازدید


لکه بینی بعد از استفاده از انوکساپارین

سلام دکتر جان ' من به خاطر سقط های قبلی باید انوکساپارین و آسپرین بخورم ' اما از بعد از خونریزی ۲۸ شهریور قطعشون کردم . ۴ مهر که لکی بینیم قطع شد آسپرین خوردم و دوباره لکه بینی افتادم ' دوباره قطع کردم تا دیروز که بعد از ۷۲ ساعت از قطع لکه بینی آمپول انوکساپارین رو زدم ' دوباره لکه بینی دارم ' کم هست ' ولی هست . الان امروز دیگه تزریق کنم یا نه ؟؟؟

12 پاسخ 515 بازدید


علائم‌ رفلاکس نوزاد ۴۷ روزه

سلام‌وقتتون بخیر پسرم بیشتروقتا پنیرک وشیر میده بیرون
اب ازدهنشم‌میاد وگریه هم شدید متخصص گفته نفخش زیاده ایا رفلاکس داره ودرمانش‌چیع‌

13 پاسخ 403 بازدید


💥 من چندتا سوال دارم جواب بدین لطفا 🙏 استرس دارم😔

سلام ❤️
♦️واسه تخمک کشی ( البته من کیست آندومتریوما تخمدان راستم میخوام لاپاراسکوپی کنم دکترم گفته قبلش واسه احتیاط تخمک کشی کن)

1. واسه تخمک کشی باید روز سوم که واسه ویزیت میرم سونو داخلی انجام میدن با توجه به اینکه پریودم یا سونو شکمی؟

2. چند روز بعد از تخمک کشی میتونم لاپاراسکوپی کنم؟؟

3. تخمکامو فریز میکنن واسش هزینه ای بابت فریز کردنش پرداخت میکنم؟ چقدر؟

4. مراکز ناباروری میشه خودمون دکترمون انتخاب کنیم؟؟ (مرکز مادر و کودک شیراز)

5. کیست آندومتریوما 7 سانتی دارم امکان داره تخمدانم دربیارن؟؟

6. هیدروسالپنکس لوله فالوپ چپ خفیف (التهاب خفیف) با لاپاراسکوپی درمان میشه؟؟

7. مرکز مادر و کودک روزی که بهم نوبت داده میشه روز چهارم پریودیم بنظرتون همین سیکل بهم دارو میده و تخمک کشی میکنم یا میره واسه سیکل بعدی؟؟

باتشکر 🙏❤️🌹🌹🌹

20 پاسخ 589 بازدید


تجویز دکتر برای اگزما و آلرژی ،نخوردن غذا به مدت دوهفته هست

سلام خدمت دکتر و مامانهای گل
پسرم از دیشب سرفه و عطسه میکنه و سینه اش خر خر میکنه
شیر و غذا رو هم امروز اصلا نخورد
بردمش متخصص اطفال گفت پسرت اگزما و آلرژی داره و سرما نخورده دوهفته هر ۱۲ساعت یکبار نیم سی سی شربت هیدروکسیزین بهش بده و توی این دوهفته اصلا بهش غذا نده فقط شیر بخوره
پسر من عاشق غذا خوردنه
یه چیز دیگه هم که دکتر گفت اینه که اصلا دیگه بهش قطره آهن و مولتی ویتامین نده چون توی شیر خشک این ویتامین ها هستن
چکار کنم
اگر غذا نخوره و قطره ندمش که بدنش ضعیف میشه
به نظرتون نظر دکتر درست هست یا نه؟

44 پاسخ 434 بازدید


شروع غذا کمکی به نوزاد

وقت بخیر
نوزاد من ۴ماه و نیم سن داره
وزنش خیلی خوبه به دنیا اومد ۳/۸۵۰ بود الان ۹ کیلو و نیم هستش
تپل مپلیه
میتونم غذا کمکی مثل لعاب برنج و یا حریره هارو شروع کنم؟یا زوده؟
چون فکر کنم خوراکش زیاد شده دو سه روزه

111 پاسخ 677 بازدید


سوزش معده و رفع نفخ در بارداری

سلام وقتتون بخیر من هفته ۲۷بارداری هستم و به خاطر طول سرویکس کوتاه استراحت مطلق هستم .چند روزه چون بعد از غذا میخوابم و فعالیت ندارم سوزش معده میگیرم.البته به خاطر قند که بالا نره بیشتر حبوبات میخورم و برنج و نون سعی میکنم نخورم
خواستم بدونم برای نفخ و سوزش معده چی میتونم بخورم.یبوست ندارم یا خیلی کم ولی شیاف مقعدی پرژسترون میزنم درد مقعد گاهی دارم .این درد ممکنه علائم زایمان زودرس باشه یا به هاطر شیاف و نفخه؟

42 پاسخ 641 بازدید


راهکاربرای عفونت ادراری؟

سلام برای عفونت ادراری چی استفاده کنم من دوروزه خیلی تکرر ادرار دارم امروز مثل یه مویرگ کوچولو تو ادرارم دیدم امروزتازه رفتم تو۸ماه

13 پاسخ 468 بازدید


عفونت ادراری در بارداری

سلام خانم دکتر
من سه روز بود کمر درد داشتم و زیر دلم خیلی تیر میکشید
رفتم زایشگاه صدای قلب بچه اوکی بود فشارم خوب بود
ی آزمایش ادرار دادم که گفت عفونت دارم
از اونجا زنگ زد به دکترم و شرح حال گفتن به ایشون
بعد دارو بهم سفکسین ۴۰۰ هر ۱۲ ساعت داد
شیاف ایندومتسین ۱۰۰ شبی یکی
آمپول هیدروکسی پروژسترون ۵۰۰ یکی
و قرص فلوکونازول هر ۳ روز یکی
من ترسیدم آمپول را بزنم
چون شیاف پروژسترون۴۰۰ مصرف میکنم شبی یکی و قرص آسپرین هم میخورم روزی یکی
شیافی هم که تجویز شده بود تو دستوراتش نوشته بود نباید تداخل با آسپرین داشته باشه اونم نزدم.فقط قرص ها را خوردم
دیروز خیلی درد داشتم از آب و سرکه برای شستشو استفاده کردم امروز بهتر بودم که رفتم زایشگاه برای محکم کاری رفتم درد نداشتم ولی نمیدونم شیاف و آمپول را برای چی بر ای من تجویز کردن

7 پاسخ 466 بازدید


داروی کم خونی سیدرال فورت خوبه مصرف کردنش ؟

اطلاعات بیشتر می خوام
میگن آهن کمتری توش هست ،بله؟

11 پاسخ 402 بازدید


لکه بینی و پریود

سلام خانم دکتر عزیز
من الان ۶ ماه هست که زایمان کردم . فقط یک ماه اول به دخترم شیر دادم و بعدش شیرخشک خورد .
از ماه دوم پریود شدم . که دوره هام ۳۲ روزه بود . دوماه پیش ۳۰ روزه شدم و ماه پیش هم ۲۸ روزه . و هرسری درد تخمکگذاری رو داشتم .
این ماه روز ۲۰ و ۲۱ دوره لکه بنیی قهوه ای رنگ داشتم . و از روز ۲۷ هم تا امروز که روز ۳۰ هست لکه بینی قهوه ای دارم باز که امروز یکم بیشتر شده ولی همچنان قهوه ای پررنگ هست . کمرم و پاهام از زانو به پایین درد میکنن . و این ماه درد تخمکگذری نداشتم .
امروز که وقت پریودیم بود ولی همچنان قهوه ای میاد .
جلوگیریمون هم طبیعی هست .
و شروع اخرین پریودمم ۱ شهریور بود .
بنظرتون منتظر بمونم ببینم کی خونریزیم شروع میشه ؟ یا چیکار کنم ؟

25 پاسخ 352 بازدید