تک شریانی قلب و اکوکاردیوگرافی
سلام خدمت دکتر اوما طبق ان تی ۱۲ هفته و سونو دیروز که انجام دادم دکتر گفتن قلب تک شریانه و توصیه کردن هر چه زودتر اکوکاردیوگرافی انجام بدم منم برای فردا وقت گرفتم ۱۵ هفته هستم به نظرتون زود نیست برای اکو و اینکه کسی بوده مشابه من باشه و بچه مشکلی نداشته باشه
زدن آمپول کترولاک داخل سِرُم در بارداری
سلام میخام بدونم برای جنین خطرداره؟
دوستم ۱۲ هفته اس و حالش خوب نیوده نفهمیده که براش زدن
✅✅درمان افتادگی سینه بدون عمل جراحی ✅✅
با عرض سلام خدمت پزشک عزیز و خانوم های اومایی 🌺🌺
تقریبا ۱ سال و ۳ ماهه زایمان کردم و متاسفانه سینه هام خیلی آویزون و شل شدن و واقعا فکرمو ریخته بهم. میخوام بدون به غیر از عمل راهی برای درمان هست ؟
کسی از سوتین لیفت استفاده کرده ؟ یا ورزش خاص این مورد؟
نحوه استفاده از پماد برای عفونت والتهاب
سلام پزشک محترم
من چندروزه قسمت پرینه وکلا ناحیه تناسلی دچار قرمزی والتهاب شده وسخت میتونم ادرار داشته باشم وموقع ادرار سوزش دارم
امروز مراجعه کردم به دکترم این دوتا پماد برام تجویز کرده وفقط نوشتن روزی دوبار
الان میخوام بدونم هرکدوم جدا باید مصرف بشه؟
بعد از هربار استفاده روی ناحیه بمونه یا میتونم بعد یکی دوساعت با شامپو بچه خودمو بشورم بلافاصله بعدی استفاده کنم
ممنون میشم راهنمایی کنید؟
احساس سنگینی معده در بارداری
سلام خانم دکتر
عزیزم من چند روزه که حالت تهوع دارم و احساس سنگین در معده ، هیچی نمیتونم بخورم، دو قاشق هم غذا میخورم بعد چند ساعت بالا میارم ، تو سه ماه هستم اصلا اینجوری نبودم از وقتی دکتر گفته قرص آهن یک روز درمیان بخورم به خاطر کم خونیم، اینجوری شدم، چیکار کنم خوب بشم هیچی نمیتونم بخورم فقط ماست و دوغ حالمو کمی فقط کمی بهتر میکنه ، ممکنه به خاطر قرص آهن باشه؟
مدفوع مخاطی نوزاددوماهه.
سلام خانم دکتر ایا این مدفوع مخاطی و خلطی محسوب میشه و اگر بله علت چیه و چه باید بکنم
وزن گیری نوزادم خوبه و تب و بی اشتهایی هم نداره
شیاف جهت پایین اوردن تب
سلام .دیروز واکسن چهار ماهگی دخترم و زدیم .تا دیروز با پاراکید تبش کنترل شده ولی ساعت ۴ که بش دادم هنوز پایین نیومده ۳۷.۹ تا ۳۷.۵ متغیره .میتونم شیاف بزارم؟ اگر میتونم چون ساعت ۴ بهش استامینوفن دادم کی شیاف و بزارم؟
غذای کمکی نوزاد شش ماهه و نیمه طی مسافرت
سلامخانم دکتر و مامانای گل
برای ما یه سفر پیش اومده، متاسفانه تو محل اقامتمون امکان پخت غذا نیست، نهایتا روزی یکبار بتونم بیرون درست کنم ولی همه وعده ها نمیشه، فکر نمیکنم یخچال هم باشه، الان پسرم فرنی ، حریره و به تازگی سوپ (مرغ، برنج و هویج) میخوره، البته حساسیت گاوی هم داره و شیر خودمو میخوره.
اگر تجربه ای دارید لطفا راهنماییم کنید.
لطفا سرلاک هم معرفی کنید.
سپاس
سوزش جای بخیه /!
سلام من۱۶ روزه سز کردم هنوز جای بخیه داره میسوزه..سر بچه اولم ایجور نبودم..طبیعیه؟ دو سر بخیه ها مث سوزش عرق سوز هس ایجوری
گرفتن مجوز سزارین شدن
سلام دکتر
من میخوام سزارین بشم اما دکترم میگه چون علتی براش نداریم باید بنویسم سزارین اختیاری که اینطور بیمه بهت پولی نمیده...من قبلاً یه سقط داشتم شقاق مقعدی هم دارم آیا اینا دلیل نمیشن برای بیمه؟؟ دکترم میگه هرچی بنویسم باید برای بیمه با مدرک ثابت بشه تا پولت رو بدن....میشه بگید چه چیزی میشه نوشت که بیمه بابتش مدرک نخواد و سخت نگیره؟؟
بهترین مولتی ویتامین برای کودک پانزده ماهه
سلام خانوم دکتر عزیز خسته نباشید من بچم قطره پدیابست داره استفاده میکنه میخواستم مولتی ویتامین را تغییر بدم یه مارک خوب به من پیشنهاد میکنید ممنون میشم
الان بچم پانزده ماهشه چون شنیدم تو این سن باید شربت مولتی ویتامین بخورن به جای قطره الان نظرتون در مورد شربت مولتی ویتامین ویوا کیدز میخوام بدونم و یا هر نوع مولتی ویتامینی که شما معرفی میکنید
خانوم دکترعزیز دخترمن الرزی به پروتئین گاوی و بسیاری از عداها دارد خیلی محدود میتونم از مواد عدایی استفاده کنم دنبال یه مولتی ویتامینی هستم که بتونه جایگزین باشه
ترشح غلیظ کرم رنگ در بارداری
سلام به شما پزشک محترم و خانم های عزیز.
من از اوایل بارداری گاهی اوقات ترشح ایکی بی رنگ داشتم
امروز یه ترشح عجیب دیدم که تاحالا نداشتم خیلی ترسیدم
غلیظ بود و کرم رنگ بود و حالت ژله ای داشت.ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی نگرانم آیا چیز خطرناکی هست؟؟خارش و سوزش ندارم بو هم نداشت.
اورژانسی . بیاینن لطفا
سلام خانم دکتر ومامانا خسته نباشید من بچم چهار هفته ایناست روی چهار دست پا را میره پاش یکم زخم شده بعد پماد بتامتازون ۱ درصد زدم خوب نشد .پماد سوختگی سود کرم زدم با زخوب نشد بهم بگیر چطوری خوب میشه 😔😔😔
خس خس کردن بینی بچه ام و اینکه شیر رو از دهنش میده بیرون
سلام مامانای عزیز ، من نوزادم تازه به دنیا اومده اینجا میام ازتون کمک میگیرم و واقعا ممنونم که هم شما هم دکتر اوما جوابمو میدبد . پسر من چند روزه از راه بینی وقتی شیر میخوره خس خس میکنه علتش چیع؟ دماغشم تند تند خالی میکنم .و اینکه وقتی با شیشه شیر، شیر میخوره شیر رو میده بیرون و هی از دهنش خالی میکنهه من با دستمال جمع میکنم علتش چیه؟ من همش میترسم سرماخورده ب علایم اولیه سرماخوردگی نوزاد چیه؟
تفسیر ازمایش کامل
میشه ازمایش منو تفسیر کنید❤🙏🏻
رفلاکس نوزاد دوماه ونیم
سلام خانوم دکتر عزیز وقت بخیر
ببخشید پسرم الان 2ماه و12 روزشه فقط شیر خودمو میخوره و بعضی وقتا سینش خس خس میکنه انگاری یه چیزی تو گلوش و دهنش هست اما بعد ده دقیقه تموم میشه هر چند روز جهنده بالا میاره اما خوب میخوابه وشبا راحت میخوابه اذیت نمیشه گریه هم نمیکنه وآرومه وزن گیریش هم خوبه
به نظر شما رفلاکس داره ببرمش دکتر یا نه طبیعیه؟
درد و ورم سینه روز ۱۴ و ۱۵ سیکل
سلام شبتون بخیر
از دیروز که روز ۱۴ سیکلم بوده سینه هام درد میکنه مثل درد قبل از پریودی. امروز هم سونو دادم pco بودم😓
هنوز دارویی مصرف نکردم تازه تنبلی گرفتم.
درد سینه هام برای چیه؟؟
چند روز پیش ازمایش پرولاکتین هم دادم که نرمال بود.
یه سوال دیگه اینکه همسرم هم اسپرمش ضعیفه میتونه بدون تجویز مکمل مصرف کنه؟
مثل ویتامین د۳، ویتامین ای و سی و قرص کیوتین؟
بارداری با تخم دان کوچک
سلام دکترجان و سلام به خانمای مهربون اوما ببخشید من تخم دان سمت راستم کمی کوچیک شده خواستم بدونم درمان داره ایا با وجود کوچک بودن یکی تخم دان احتمال بارداری و دارم یا اینکه نه نمیشه باید بیخیال شم 😔😔
گشنگی زیاد در بارداری مشکل ایجاد نمیکنه؟
سلام
من هفته ۹ بارداری ام
خیلی زود زود گشنم میشه و صبحا اگه ساعت ۶ بیدار نشم چیزی بخورم بالا میارم از گرسنگی
چیکار کنم معدم سیر بشه اصلا احساس سیری نمیکنم
خسته شدم
ازمایش تیرویید نوزاد وpku
سلام
خسته نباشید
پسرم 36هفته و 5روز دنیا اومد وازمایش تیرویید رو گفتن 40 روزگی هم انجام بدین متاسفانه بهداشت ما خیلی اهمیت نمیداد ب نوزادو موقع خون گرفتن اذیت میشد.
ازمایشگاه فقط تیرویید روانجام دادک خداروشکر جوابش خوب بود ولی بهداشت گفت باید pku مورد بررسی قراربگیره آیا از طریق ادرار هم میشه(طبق گفته ازمایشگاه) یا دوباره باید خون بگیرن؟!




