Ooma

کم اشتهایی نوزاد بالا آوردن شیر

سلام وقتتون بخیر من هفته پیش پسرم رو بردم دکتر گفتن رفلاکس پنهان داره دارو تجویز کردن از وقتی دارو شروع کردم غذا خوردنش گم شده سرفه میکنه کمو بیش قبلش بالل میاورد اما به صورت پنیری الان اما شیر بالا میاره هم شیر خشک میدم هم شیر خشک . کلا اشتهاش زیاد بود الان شیر منو کم میخوره شیر خشکم ۹۰ تا رو یه موقع ۳۰ تا یه موقعه ۶۰ نهایت ۸۰ به زور میخوره خیلی نگرانم ممکنه واسه داروش باشه .؟؟؟؟

26 پاسخ 386 بازدید


کولیک وبی قراری شدیدنوزاد۴۵روزه

سلام دکترجان،بچه خواهرم ازهمون اول زیادگریه میکردواویل ک شیرمادرش کم بودکه شیرخشک دادالانم بی قراری وگریه میکنه دوسه باربیشترمتخصص بردن وشربت براش نوشته(پدی لاکت،گریپ چر،استامینوفن و..)اوناهم تاثیرچندانی نداره هرراهی رورفته گردوندن وگهواره اینجورچیزا...بعضی روزابهتره ولی الان دوروزیه بدتره اصن شب وروزخواب راحت نداره شکمش زیادصدامیده دیروز بعد۴روزشکمش کارکرده وگاهاصورتشم چنگ میندازه چیکاربایدبکنه؟ایناازعلائم کولیکه؟زیادم بالامیاره ولی وزن گیریش خوبه
۵روزپیش واسه چرک گلوش قطره سفکسیم داده بانظرپزشکش بایدقطع کنه الان؟

25 پاسخ 384 بازدید


پشت سر بچه بنظرم یه کم صاف شده

سلام دکتر اوما بچه من ۲ ماه و نیمش هست بنظرم اینقدر به پشت خوابیده که یه کم پشت سرش صاف شده حالا چیکار کنم خیلی استرس دارم

29 پاسخ 712 بازدید


سونوی ان تی و حدس جنسیت

سلام و درود خدمت دوستان محترم. این سونوی دوستم هستش. کنجکاو بود بدونه که حدس دوستان برای جنسیت چیه😇🙏🌷 لطفا نظرتونو بگین

34 پاسخ 713 بازدید


بالا اوردن زیاد کودک

خانم دکتر سلام.دخترم ۱ سال و ۴ ماهشه ۴ روز قبل یهو شب با تب شدید حالش بد شد ۲ شب و ۳ روز تب شدید داشت بادارو کنترل کردم الان دیشب و امروز تب نداشته نه سرفه میکنه نه ابریزش بینی داره نه عطسه هیچ گونه علایمی نداره ولی هرچی میخوره بعد ۱ الی ۲ ساعت بالا میاره منظورم شیر و غذا هستش اما دلش فقط اب میخواد خیلی نگرانم ممنون میشم کمکم کنید

11 پاسخ 381 بازدید


سونو رشد جنینن و کمبود وزن

سلام خانم دکتر و همه اومایی ها
امروز سونو رشد جنین دادم، میفرستم. سه هفته پیش هم همین سونو دادم چون وزن جنین (دور شکم) کم بود، داپلر دادم که مشکلی نبود.
طی این سه هفته ۱۵ دز هپارین استفاده کردم. اختلاف بین دور شکم و اندازه سر چطوره، نگران کننده نیست؟
پنجشنبه nst دادم، مشکلی نبود.
ممنونم

20 پاسخ 701 بازدید


درد زیر شکم شدید در هفته ۲۶ بارداری

سلام خانم دکتر محترم اوما و دوستان اومایی من دیروز یکم کار کردم البته زیاد خم شدم رو شکمم از دیشب تا الان زیر دلم و اصلا رحم درد شدید داره به اندازه ای که زمان راه رفتن زیر شکمم رو میگیرم راه میرم این علائم خطر داره هیچ مشکل دیگه ای هم ندارم ولی این درد گاها به کشاله ران هم میزنه لطفا راهنمایی کنید لازم هست به دکتر مراجعه کنم

38 پاسخ 621 بازدید


واکسن کزاز در چندسالگی باید زده شود ؟ و دربارداری لازم است؟

سلام خانم دکتر عزیز
من چند وقت پیش به بهداشت مراجعه کردم برای تشکیل پرونده و ازم سوال کردن که ۱۵ سالگی واکسن کزاز رو‌ زدم یا خیر ؟ و من و مادرم هیچکدوم در خاطرمون نیست و من چون بعد از سال دوم دبیرستان کلا در بزرگسالان درس خوندم پرونده سلامت مدرسه رو‌ندارم و الان نمیدونم باید چیکار کنم در سامانه هم ثبت نشده چون مال ۷ سال قبل هست میگن که ممکنه اون زمان به صورت اینترنتی ثبت نشده باشه و الان نمیدونم واقعا چکار کنم

9 پاسخ 610 بازدید


بالا آوردن در هفته ۱۲ بارداری

سلام خانم دکتر من دیشب کمی فشارم پایین بود و هرچه میخوردم بالا نمی آمدم و بعد از چند ساعت کمی بالا آوردم و امشب هم بعد از شام نیم ساعت بعد بالا آوردم تا جایی که دیگه چیزی برای بالا آوردن نداشتم
درضمن در طول بارداری تا دیشب اصلا اصلا نه ویاری داشتم نه حالت تهوع نه بالا آوردم و فقط این دوشب بوده و به همین دلیل کمی نگران شده ام
ایا لازم است به پزشک مراجعه کنم ؟

10 پاسخ 321 بازدید


آیا با این علائم باردار بودم؟

سلام یه سوال
من مطمعن نیستم که باردار بودم یه بار روزی که خوب بود پریود بشم بی بی چک زدم مثبت نشون داد دفعه دوم دور روز بعدش زدم خط دوم خیلی کمرنگ بود
روز دوشنبه و سه شنبه خونریزی خیلی خیلی کمی نسبت به پریودای قبلیم داشتم تا روز چهارشنبه قبل (یعنی ۱۳ مهر) که یهو دل درد و کمردرد خیلی شدید و غیر قابل تحمل گرفتم و لخته ازم افتاد و بعد اون دردم خیلی کم شد و فردای اونروز باز یه لخته دیگه از اونروز خونریزی دارم که بدون لخته و آبگی شکل هست البته الان خیلی کم شده
یعنی باردار بودم؟ اگر باردار بودم چند روز خونریزی ادامه داره؟ بعد از اتمام خونریزی میتونم بازم اقدام کنم؟
ممنون میشم راهنمایی کنین

36 پاسخ 921 بازدید


کسایی که تجربه تزریق آمپول بتامتازون داشتن لطفا تشریف بیارن

سلام خدمت پزشک عزیز و مامانای مهربون،یه سوال برام پیش اومده ممنون میشم تجربه اتون رو بگین بهم💗آمپول بتامتازون حتما باید در بیمارستان تزریق بشه و تحت نظر باشیم؟یا میشه تزریقاتی هم بزنه و بیایم خونه؟منظورم اینه بعدش نیاز به مراقبت هست؟

36 پاسخ 853 بازدید


واکسن پنوموکوک یا پروناز

سلام
این واکسن رو میشه با دفترچه گرفت؟ جزو بیمه محسوب میشه؟!

41 پاسخ 452 بازدید


شیر خشک ببلاک ۱

سلام وقت بخیر
من از اول تولد تا الان که بچه نزدیک ۴ ماهشه بهش شیر خشک ببلاک۱ میدم
وزن تولد ۲۸۵۰ بوده ...الان ۵و۸۰۰ هست
دوس دارم شیر خشک ش رو عوض کنم
دکتر گفت وزنش کمه
سوالم اینه کسی بوده با ببلاک وزن گیری خوب داشته باشه
عوض کنم یا نه

15 پاسخ 389 بازدید


چه دردایی رو در هفته ۳۰بارداری رو باید بهش توجه کرد؟؟

سلام خانم دکتر عزیز،میخاستم بدونم چه دردایی رو باید در هفته من یا از این به بعد بهش توجه کرد و به دکتر یا بیمارستان مراجعه کرد؟؟؟ممنونم ازتون.

22 پاسخ 391 بازدید


تفسیر آزمایش خون و تیروئید

سلام خانم دکتر و دوستان .آزمایش داداشمه میشه تفسیر کنین تا پس فردا میره دکتر

17 پاسخ 644 بازدید


استفاده از ویتامین و قرص مکمل... در هفته ۱۶

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من جای هستم که دسترسی به پزشک ندارم و تا هفته ۱۸ نمیتونم برم دکتر .
از اول بارداری تا ماه ۳ فولیک فقط استفاده کردم گفتن هفته ۱۶ به بعد میتونم مکمل استفاده کنم الان چه مکمل و ویتامین های رو تجویز میکنید استفاده کنم . متشکرم 💐💐

21 پاسخ 448 بازدید


تفسیر جواب آزمایش فیتو در ۱۶هفتگی

دکتر اوما من سونوگرافی nt2/03بود خواستم ببینم خطرناکه یا خوبه همه چی؟
دکترم برام آزمایش نوشت که ۱۶هفتگی انجام بدم لطفاً میشه نگام کنید که خوبه یا ن؟

2 پاسخ 236 بازدید


پدی لاکت برای نوزادان حساس ب پروتیین گاوی

سلام من نوزادم اسهال گرفته پدی لاکت میشه بهش داد یا برای لچه های حسلس ب پروتئیت گاوی مضره و حساسبت زا در غیر اینصورت برا اسهال چیکار کنم

17 پاسخ 338 بازدید


بالا آوردن نوزاد آیا طبیعیه؟

سلام خانم دکتر و خانوما
پسرم 22 روزشه شیرشو بالا میاره بعضی وقتام پنیریه...بیشتر بعد از شیردهی اتفاق میوفته
شیر خوب میخوره مثلا هر دفه ده دیقه تا ی ربع طول میکشه ولی هر یه ساعت گریه میکنه و شیر میخواد
تعداد دفعات و رنگ مدفوعشم خوبه
شبا ولی اینجوری نیست خوب میخوابه حتی بعضی وقتا خودم بعد از دو تا دو نیم ساعت بیدارش میکنم شیر بخوره
دکتر قطره پدی لاکت داده روزی پنج قطره و قطره آ د میخوره
علت بالا آوردنش چی میتونه باشه ؟
اگه زیاد میخوره پس چرا ولع میزنه و گریه میکنه ؟

14 پاسخ 540 بازدید


حالت تهوع شدید اوایل بارداری

سلام من الان تقریبا دو هفتس ک حالات تهوع دارم و جدیدا هر چیم بزور بخورم بالا میارم ب بوی غذا خیلی چیزا دیگ بد جور حساسم فورا بالا میارم چیکار کنم

31 پاسخ 508 بازدید