قطع نشدن تب کودک یک ساله
سلام دکتر جان
پسر من دقیقا از یک هفته قبل از تولدش سرما خوردگی ش شروع شد و تب داشت دکتر بردم و دارو مصرف کرد چند روز خوب بود ک باز تب کرد و تبش هم فقط با پروفن کنترل میشه الان یک ماهه ک این وضعیت ادامه داره و هر چند روز یکبار تب میکنه و دو سه روزی تب داره ی روز خوب میشه باز دوباره شروع میشه لثه هاش دوماهه ک ورم داره اما دندون جدیدی درنیاورده من واقعا کلافه شدم نمیدونم باید چیکار کنم
این تداوم تب کردنش و اینکه هرروز داره پروفن میخوره خطرناک نیست براش ؟
چیکار باید بکنم ازمایشم داده مشکلی نداره ینی فقط بخاطر دندونشه؟
بچه م خیلی ضعیف و بی اشتها شده هرچی تو دهنش میذارم عق میزنه حتی سوپ ک نرم هستش
الان یک ماهه ک واکسن یکسالگی ش هم عقب افتاده بخاطر مریضیش
نفخ شکم نوزاد ۴۶روزه
با سلام خدمت خانم دکتر و خسته نباشید.
بچه من الان ۴۶روزه هست و نفخ زیادی داره چند دکتر بردم و قطره های کولکید و کولکیز و پدیا لاکت و روتفلور و گریپ میکسچر رو دادن و همشو رو استفاده کردم ولی متاسفانه تاثیر ندارن دایم داره گریه میکنه . هم شیر خودم رو میدم و هم شیر خشک.
اولش ببلاک یک میدادم ولی بخاطر نفخ که بردم دکتر گفت ببلاک کامفورت بده ولی بازم نفخ میکنه خانوم دکتر شما چه دارو یا راهکاری پیشنهاد میدین؟ شکمشو با روغن زیتون ماساژ میدم و بصورت خوابیده روساعدم نگه میدارم ولی هیچ کدوم آروم نمیکنه. خودمم اصلا تا امروز حبوبات نخوردم فقط برنج میخورم و اش و سوپ . خودم بدنم دیگه داغون شده خیلی احساس ضعف میکنم.
بچه فقط تو ماشین آروم میشه.
ممنون
خوردن شربت گل پنیرک در بارداری
سلام خوردن شربت گل پنیرک یا همون گل ختمی ت دوران بارداری خطرناک نیست
هفته 12بارداریم
اسهال به همراه مقدار خیلی کم خون
سلام به پزشک عزیز اوما
پسرم سه هفته پیش دوشب تب 37.6 داشت بعدش دو روز هم اسهال شد. مجدداً از هفته پیش که علایم سرماخوردگی هم داشت به مدت 3شب تب 38درجه داشت بعد اسهالش دوباره به مدت یک هفته شروع شد که دور روز آخر یک هاله کم خون دیدم.
بار اول چون پیش متخصص آلرژی برای گرفتن تست رفتیم برای آبریزش فقط سیتریزین دادن بار دوم همون دکتر مترونیدازول داد و روتفلور. گفتم سرفه میکنه گفت از ریفلاکسه و دارویی برای سرفه ندادن.
بار دوم بخاطر سرفه های زیاد دکتر همیشگیش بردم گفتن ویروسه مترونیدازول رو قطع کنید. پسرم تو هفته ای که اسهال شد دلدرد زیادی هم داشت الآن اسهال تقریباً بند اومده ولی نگرانم که شاید عفونت داشته روده اش ولی دکتر خودش مترونیدازول رو گفت ادامه ندم.
میخام راهنمایی کنید آیا پسرم همزمان درگیر سرماخوردگی و عفونت روده شده؟ اگر عفونت هست همچنان درمان نشده؟ خیلی نگران هستم که مجدداً تکرار بشه.
شرمنده طولانی شد.
خانم دکتر این دردای بعد سزارین طبیعیه؟
سلام دکتر و خانما من دوشنبه هفته قبل سزارین داشتم ان شاءالله دامن همه منتظرا سبز شه یه سوال داشتم من اوایل گفتن راه برو ب سختی توی بیمارستان راه میرفتم فرداش جای بخیه هام از داخل تیر میکشه ولی بهتر بودم روز اول دوم اما بعدش وحشتناک درد دارم موقع بلند شدن راه رفتن نشستن همه چیز تمام جای بخیه های انگار میخاد پاره شه بس ک میسوزه و اذیتم میکنه
۲_کمردرد که دیگه نگم یه درد وحشتناک که از کمر میزنه تو لگن تو پاهام دستام تمام بدنم خورد میشه حتی تو باسنمم میزنه انگار وحشتناک کوفتست اینم بگم بچه شیر میدم خم زیاد میشم موقع شیردهی جون بلد نیستم خیلی دردام بیشتر میشه
۳_الان اینا طبیعیه پس کی خوب میشه؟یعنی بخاطر اینکه راه نرفتم دیگه در حد معمولی تو خونه دردام خوب نمیشه ؟
بهم ریختگی گوارش
سلام وخسته نباشید خدمت پزشکان محترم اوما ودوستان اومایی
من دوروز زایمان کردم البته زایمان زودرس ۳۱هفته...
پسرم بستری شد وخودم مرخص شدم
سوال اصلیم اینه که من از دیروز شدیدا عذر میخوام ازتون اسهال گرفتم وهرچی هم غذا وچیزایی میخورم که خوب بشم افاقه نمیکنه یا من دیگه بلد نیستم چکارکنم شدیدا رو بخیه هام ویدنم فشار هست جوری که احساس میکنم الان بیهوش میشم...
لطفا راهنماییم کنید چکارکنم😭
تاجایی که میشه راهکارهایی که توخونه بتونم انجام بدم چون باتوجه به شرایط که ذکر کردم نمیتونم بیرون برم...
لک در دوران بارداری
سلام پزشک عزیز
من ۱۴۰۱/۸/۳۰ رفتم برای سنو قلب خدارو شکر همە چیز اوکی بود از هفته پنج لک قهوەای در حد کم کە یکی دو روز یە بار میدیدم داشتم الان کە هفتە ۹ هستم تقریبا هر روز یە لک قهوەای روشن یا تیرە میبینم در حد یک نوار باریک و کوچک.
برای پیگیری بازم ۱۴۰۱/۹/۱۰ رفتم سنوگرافی گفتن هماتوم ندارم و همە چیز اوکی هست
خانم دکتر از چهار روز بعد از تخمک گذاریم یعنی از ۱۴۰۱/ مهر/۳۰ دارم شبی یک عدد دوفاستون مصرف میکنم
آیا لازم هست دوفاستون رو قطع کنم و چند شب شیاف فرتیژست مقعدی بزارم؟
۲۱ آذر هم مجدد نوبت پزشک دارم
ممنونم از راهنمایی و همه ی دلسوزیهاتون.
استفاده از ژل لوبریکانت بعد از آی یو آی
سلام دکتر جان وقت بخیر
من دوازدهم همین ماه آی یو آی انجام دادم.دکترم گفتن از شب بعد یک شب در میان رابطه داشته باشم .دوتا ژل بی بی دنس هم دادن که موقع رابطه داخل واژن استفاده کنم.سوالم اینه میتونم علاوه بر ژل بی بی دنس از ژل لوبریکانت هم برای خشکی واژن استفاده کنم؟ضرری نداره لوبریکانت هم استفاده بشه؟ممنون بابت پاسخ گویی
خون ریزی یهویی در حد ۳ سی سی به رنگ قهوه ای و رقیق
سلام خدمت پزشک محترم و اومایی های عزیز
من دیشب به طور ناگهانی در حد ۳ سی سی خون ریزی داشتم رقیق و قهوه ای.
فورا به بیمارستان شهرمون که شهر کوچکی هم هست مراجعه کردم
کسی که منو تو اتاق زایمان معاینه کرد شرح حالم رو پرسید و پدی رو که گذاشته بودم رو نگاه کرد
گفت:خانم خون ریزی به این میگی.گفتم دیگه خون ریزیه دیگه.خون ریزی در هر حدی هیر طبیعیه تو بارداری.لازم به ذکره حدود ۱سی سی هم پد خونی شده بود
سونوگرافی کردن گفتن بچه کاملا سالمه و هیچ مشکلی نیس و با اینکه در حد چند قطره باز خون ریزی داشتم هیچ اقدامی نکردن و فقط گفتن برو خونه استراحت کن و روزی دوتا شیاف پروژسترون استفاده کن
اومدم خونه دیدم باز بیشتر خونی شده پدم
پدم رو عوض کردم حدود ۱ شب یه شیاف برداشتم خوابیدم
۶ صبح دیدم هم پدم خونی شده هم وقتی نشستم دسشویی چند قطره خون اومد.
دوباره یه شیاف برداشتمو دراز کشیدم
به نظرتون چیکار کنم؟
امروز هم وقت دکتر گرفته بودم برا انومالی هفته ۱۲
منتظر شم برم دکتر؟یا برم بیمارستان استان؟
ناگفته نماند که چندبار لکه بینی داشتم تا دو هفته پیش که هر وقت می دیدم لکه بینی دارم شیاف استفاده میکردم.دو هفته گذشته حتی لکه بینی هم نداشتم
دیروز فقط عصر شدیدا عصبی شدم سر یه موضوع و دو تا چیز نیمه سنگین بلند کردم
مامانایی که فرزند2یا3ساله دارین بیایین...
سلام مهربونا چندوقتیه دخترم اسباب بازیاشو پرت میکنه یامیندازه طرف کسی بنظرتون چیکارکنم هرچی میگم مامان کارت اشتباه کاردرستی نیست این کار گوش نمیده نمیدونم چیکارکنم...
دندانپزشکی در شیردهی و درد دندان
سلام وقت بخیر دندون درد شدید دارم نوزاد 54 روزه دارم نمیتونم تنهاش بذارم و بهش شیر میدم چه قرصی میتونم بخورم آموکسی سلین میتونم بخورم یا استامینوفن ؟ بی حسی دندانپزشکی در شیردهی ضرر داره؟
خوردن آناناس ده روز بعد اقدام بده؟
سلام دوستان خوردن آناناس حدودا ده روز بعد اقدام بده؟ درسته میگن ممکنه لانه گزینی رو مختل کنه؟
نخوردن شیر بعد از واکسن شش ماهگی
سلام پزشک اوما دختر من از وقتی واکسن شش ماهگیشو زده شیرش خیلی کم شده به زور باید بهش شیر بدیم تا حدی که گریه میکنه و نمیخواد بخوره فقط غذا میخوره شیر خیلی خیلی کم نمیدونم باید چیکار کنم...شیر خشکی هم هست
سرماخوردگی در بارداری
دکتر جان سلام من یه هفته بیشتره درگیره سرماخوردگی ام آموکسی سیلین شربت سیم پرناگلد شربت دیفن هیدرامین استفاده کردم هنوزم دارم میخورم اما هیچ تأثیری نداشته الان سرفه های خشک دارم و آبریزش بینی کلافم کرده یهو چشام قرمز میشه و إب میاد ازش فک میکنم شبیه حساسیته انگاری الانم تو اسباب کشی و جابه جایی ام خواستم ببینم میتونم داروی قوی تری استفاده کنم یا سیتیریزین هیدروکسی زینی چیزی بخورم آخه خیلی اذیتم😣اگه یه وقتی پسرم از من گرفت که انشالله نگیره بهش چی بدم تا بعد جابه جایی بتونم ببرمش دکتر؟ خیلی خیلی ممنونم دکترجانم
میشه لطفا بگید این بی بی چک مثبته یا منفی
سلام من الان 3 روز از موعدم گذشته بی بی چک زدم. ولی روز 3روز پیش لکه بینی قهوه ای داشتم
عفونت سینه نوزاد ۲٫۵ماهه
سلام بچه من ۲ماه و چهارده روزشه بدجور سینش عفونت کرده سخت نفس میکشه سرفه داره باید چکار کنم خیلی میترسم
شیر نخوردن نوزاد ۱۲روزه
سلام خانم دکتر و خانوما،بچم اصلا خوب شیر نمیخوره،همش خوابه.هرکارکه کردم بیدار نمیشه،اگه هم بشهدوتا مکمیزنه سینه رو بعد ول میکن.
میشه بگید شمام بچتون اینجوری بود یا نه؟؟خیلی نگرانم
مقدار دوز شربت ازیترو مایسین برا بچه یک سالو بیست روز چقده؟
سلام دکتر عزیز و دوستای گلم امروز دخترمو بردم دکتر گفت گلوش التهاب داره ،هیچی نمیتونه بخوره همه رو میریزه بیرون بهش دیفن هیدرامین و شربت ازیترو داد ولی شربتش نبود الان یه نفر برام گیر اورده ولی نمیدونم چقد بهش بدم و چجوری؟حتی دیفن هم فراموش کردم یازده کیلوئه میشه راهنماییم کنید
کودک ۱۵ ماهم راه نمیره هر کدومتون تجربه ای دارین بگین لطفا
سلام خدمت دکتر عزیز و دوستان
پسرم ۱۵ ماهشه
و اصلا هیچ علائمی از راه رفتن نداره
، ب نظرم میترسه ، یا اصلا تو فکر راه رفتن نیست
دستاشو میگیرم راه بره، یکم میره ولی باز برمیگرده ک بغلم کن یا چهاردست و پا میره
همه حرکتاش نرماله، چهاردست و پا، یه چی بگیره راه بره، بالا و پایین بره از مبل و ...
استرس گرفتم
کسی بوده از دور و بری هاش ک هر تجربه ای داره ب کار من بیاد بگه لطفا
ب دکترش گفتم
شربت استئوکر و امگا ۳ پلاس میخوره، هنوز چکاپ یک سالگیشو نداده
اگ نیازه فیزیوتراپی ببرم یا کاردرمانی ک زودتر راه بیوفته
روند افزایش بتا بعد از ۴۸ساعت
سلام وقتتون بخیر.من ۲۱ آبان آی یو آی کردم،پنجشنبه و امروز ک شنبه هس ب فاصله ۴۸ ساعت تیتر بتا انجام دادم.روند افزایشش خوب هس؟
قبلا سابقه مولار داشتم.الان وضعیت چطوره؟




