Ooma

شربت نئوزینک برای نوزاد میشه مادر هم در شیردهی استفاده کنه؟

سلام خانم دکتر عزیز
شربت نئوزینک که برای نوزاد تجویز میشه من در کاتالوگ شربت خوندم در شیردهی میشه ۴ میلی گرم ازش استفاده کرد چون زینک بدن کم میشه
یعنی منم میتونم‌از همین شربت استفاده کنم؟
ممنونم از شما بابت راهنمایی هاتون

6 پاسخ 267 بازدید


سلام دکتر جان از کجا بفهمیم زردی نوزادزیادترشده

سلام خانم دکتر من دخترمو 3روزگی برای زردیش بردم دکتر گفتن زردیش 7هست وزیاد نیس براش شیرخشک نوشت که صبح وظهر وشب 30 سی سی باید بهش بدم قطره کیدس پلاس وقرص فولیک اسید که گفتن روزی یک دومش استفاده بشه الان 4روزه که دارم استفاده میکنم ولی احساس میکنم زردی چشماش کم نشده بچمم زیاد میخوابه بنظرتون امکانش هس زردیش بیشترشده باشه که میخوابه؟

12 پاسخ 409 بازدید


دیدن لک کمرنگ بعد از رابطه جنسی

سلام پزشک عزیز و دوستان اومایی اگ کسی انلاین توروخدا جواب بدین نگرانم من دیشب رابطه جنسی داشتم بعد از مدت ها الان رفتم دستشویی امدم خودمو خشک کنم چند لک کوچیک خون ابه دیدم رو دستمال حالا نگاه کردم پایین واژنم زخم شده یذره بنظرتون مال اونه یا دچار لکه بینی شدم نمیدونم برم دکتر یا صبر کنم🥺🥺🥺🥺🥺🥺

13 پاسخ 679 بازدید


ترس از زایمان سزارین

خانم دکتر من تحت نظر روان پزشک هستم و کلا فوبیای زیادی دارم مشکلات اضطرابی از قبل هم داشتم و دارم.بابت زایمانم سزارین قرار هست بشم اما همین هم برای من کابوس شده صبح و شب خواب می بینم بخدا ..دکترم میگن بیهوشی کامل بشم بخاطر ترس زیادم اما خودم موندم کدوم رو انتخاب کنم بی حسی نخاعی یا بیهوشی کامل.میترسم بیهوشی کامل بشم بهوش بیام یه عالمه درد داشته باشم اذیت بشم چون تحملم بسیار پایینه بی حسی حداقل آروم آروم درد میاد سراغم..بازم میترسم تو بی حسی بی حس نشم بترسم ..بخدا کمکم کنید اصلا شب و روز ندارم کل بارداریم از ترس زایمان فقط به افسردگی و گریه گذشت

96 پاسخ 1,957 بازدید


ترشح سفید کش دار از نوک سینه

سلام خانم دکتر عزیز وقتتون بخیر
من الان متوجه شدم که از نوک هر دو سینم ی ترشح سفید کش دار میاد و بوی بدی هم داره و هاله اطراف سینه مثل جوش بالا اومده و همون‌جوری فشار که میدم از اونا هم چرک میاد
دلیلش چی می‌تونه باشه خیلی ترسیدم

16 پاسخ 991 بازدید


بد غذا شدن دخترم بعداز سرماخوردگی

سلام خانم دکتر عزیز و مامانای گل چند روز‌پیش دخترم سرما خورد با تب شدید یکی دو روزی میشه خداروشکر خوب شده ولی اصلا غذا نمیخوره از وقتی سرماخورده تا حالا جز شیر هیچی نمیخوره مگه به زور و گریه چند قاشق غذا بهش بدم.واقعا دیگه نمیدونم چکار کنم میگم گرسنه بمونه شاید بخوره ولی نه لب نمیزنه سرشو برمیگردونه غذا رو میده بیرون.خواهش میکنم بگید چطور دوباره غذا بش بدم

7 پاسخ 168 بازدید


درمان اسهال و بی میلی کودک

سلام روزبخیر خانم دکتر
دخترم سه روزه اسهال واستفراغه ومیل به غذا نداره
کیدی لاکت دادم تاثیر نداشن دمیترون دادم تهوعش کمترشده
اصلا تمایل به غذا نداره
موز وسیب رنده شده ام نمیخوره
چکارکنم؟

19 پاسخ 636 بازدید


توقف ناگهانی علایم بارداری

سلام وقت همگی بخیر
من دیشب بخاطر استرس زیاد تهوع شدید گرفتم و همش بالا میاوردم و دیگه ب حدی حالم بد شد ک مجبور شدم برم بیمارستان سرم وصل کنن
بعد ک برگشتم ب خاطر فکر و خیالات خوابم نبرد و ی دفه دیدم درد سینه م کامل رفته و بعد رفتم دستشویی دیدم رو شورتم خونابه قهوه ایه...
الآنم ی کم کمر دردم و حالت سبکی حس میکنم
بنظرتون الان بچه م سقط شده؟
دیروز ک سونو رفتم گفت مشکلی نداره
من از دیشب نخوابیدم دارم سکته میکنم
اگه ممکنه جوابم بدین...

72 پاسخ 719 بازدید


مامانایی که بچه ی شلوغ دارن راهنمایی کنن

سلام وقت بخیر.دخترم دو سالش شده .خیلییییی شیطون و شلوغه.خیلی همه چیو بهم میریزه خرابکاری هم زیاد داره.یخچال کابینت هیچی نمیذاره بمونه.بخدا انقدر سرپا موندم که پاهام داره فلج میشه.از طرفی هم میخوام از پوشک بگیرمش.فرشامو یه هفته نیس شستم ولی امروز دوبار گرده رو فرش اونم بلافاصله بعد اینکه از دسشویی آوردمش.این بیشتر عصبیم میکنه.با اینکه میدونم بچس و تو دوره ی بدیه ولی واااااقعا نمیکشم دیگه همش سرش داد میکشم نمیتونم آروم بمونم همیشه.چه جسمی چه روحی خستم.حس میکنم مامان بدی هستم و بچمم عصبی میکنم به مرور.مامانایی که بچه هاتون تو همجین دوران حساسی هستن چجوری آرامشتون رو حفظ میکنین.

290 پاسخ 2,369 بازدید


ترشحات آبکی و کمی سفید در بارداری همراه عکس

سلام دکتر وقت بخیر
من تقریبا دوهفته هست پساری دارم. دو سه روزی هست سوزش واژن دارم. ۷شب قرص سفکسیم خوردم .
به تجویز دکتر از دیشب(یعنی یک شب هست) پماد کلوتریمازول استفاده میکنم و از امروز ترشحات آبکی زیاد شده و وسطش کمی سفید هست .
میخواستم بدونم اینکه ترشحات زیاد شده طبیعی هست؟ درمان با کلوتریمازول کافی هست یا سفکسیم رو هم ادامه بدم؟ لطفا راهنمایی کنید
عکس هم ارسال میکنم

53 پاسخ 1,077 بازدید


سرما خوردگی و گلو درد کودک

سلام دوستان عزیز و دکتر محترم اوما
دخترم از دیشب گلو درد و اطسه و ابریش بینی شدید داره
کوریزان و سیتریزین دادم بهش همین کافیه یا ازیترومایسین هم بدم
چی خوبه کلا بهش بدم
خیلی داره اذیت میشه تا فردا ببرمش دکتر

12 پاسخ 278 بازدید


تکان خوردن زیاد جنین

سلام خانم دکتر و دوستان عزیز ، فردا ۲۵ هفته رو تموم میکنم ، نیم ساعت پیش بچه تو شکمم خیلی شدید داشت تکون میخورد ، یه کم نگران شدم چون تا حالا اینطوری ندیده بودم تکون بخوره پشت هم حدود ۳۰-۴۰ ثانیه ،طبیعیه؟

17 پاسخ 464 بازدید


❌دیدن خونابه در ۳۴ هفته+عکس❌

سلام دکتر جان و مامانای عزیزم.
من همین الان رفتم دستشویی یه مقدار خیلی کم روی دستمالی که گذاشته بودم بخاطر ترشحاتم خونابه دیدم. پایین دستمال ترشحات عادی خودم بود بالاش یکم خونابه. نمی‌دونم از واژنم بوده یا چی. چون ترشحات معمولیم پایین دستمال بود. دیشب و امروز هم دو بار درد پریودی گرفتم ک کوتاه بود اما توی کمرم و پاهام و دلم پیچید دردش. عین پریودی.
امشب هم آمپول هیدروکسی پروژسترون زدم. تا صبح صبر کنم ببینم دوباره میاد یا نه؟ حرکات دخترمم خیلی خوبه.

40 پاسخ 1,071 بازدید


تغذیه و کمبود وزن مادر در دوران شیردهی

سلام دکتر جان وقتتون بخیر
من 7 ماهه مادر شدم و بد از زایمانم رفته رفته وزنم کم شد تا جایی که الان 13 کیلو کمبود وزن دارم. وزنم درحال حاضر 47 و قدم 166.خیلیییی لاغر شدم و این وضعیت رو اصلا دوست ندارم. ممنون میشم راهنماییم کنین.

15 پاسخ 456 بازدید


وجود رگه های قرمز در مدفوع

سلام وقت بخیر پسرم فقط شیر خشک میخوره سه روزه که هر بار که شیر میخوره دفع داره و توی مدفوعش در بعضی مواقع رگه قرمز خون مانند میبینم لطفا راهنمایی بفرمایید

9 پاسخ 241 بازدید


ساعت خوردن قرص ضد بارداری

سلام پزشک اوما خسته نباشید
من این ماه اولین بار بود قرص روکین استفاده کردم قبلش پریود نمیشدم این ماه ۲۱ عدد خوردم ۴ روز بعد پریود شدم.
بعد از پریود مجدد میخوام قرص بخورم میتونم ساعتشو تغییر بدم نسبت ب ماه قبل؟
هر شب ۱ شب میخوردم ک خیلی دیره

47 پاسخ 478 بازدید


هفته هفتم و ...

من هفت هفته هم اومدم و هنوز هیچ علائمی ندارم
یه گرفتگی سینه داشتم اونم داره کم میشه
فکر کنم بازم مثل قلبش تشکیل نشد
خیلی درموندم😭

78 پاسخ 731 بازدید


چه مقدار نئوتادین بدم به دخترم

سلام وقت بخیر. دخترم یک سال و نیم هست ، چند بار در روز میتونم بهش شربت نئوتادین بدم و چه مقدار؟

9 پاسخ 343 بازدید


تفسیر آزمایش بارداری

سلام میشه این آزمایش تفسیر کنید برام ،قندم نمی‌دونم چرا پایین نمیاد هفته اول ۹۵ بود الان شده ۱۰۲ چیکار کنم ؟

57 پاسخ 472 بازدید


لخته بزرگ خون بعد از پانکچر

سلام خانم دکتر جان ببخشید من خونریزی کمی یک روز بعد پانکچر دارم درد هم خیلی کم ولی امروز یه لخته بزرگ خون ازم خارج شد طبیعیه؟
و اینکه از دستشویی ایرانی میشه استفاده کرد؟

4 پاسخ 998 بازدید