سینه خیز رفتن نوزاد
سلام مامانای عزیز دخترم ۵ ماه و ۲۳ روز داره سینه خیز نمی ره یعنی پاشو جمع می کنه ولی نمی تونه خودش رو بکشه جلو و حرص می خوره و سریع جیغ میزنه برمگردون. ولی گاها دور خودش چرخ می زنه. به نظرتون برا سینه خیز رفتنش دیر نشده؟ چیکار کنم زودتر سینه خیز بره؟ دستم و پشت پاش میزارم ولی فایده نداره.
سونو سیو پنج هفته
سلام وقتتون بخیر
سونوگرافیم همچی نرماله؟؟؟وزنش خوبه؟؟
تاریخ زایمان تقریبیرو زده؟من نگاه کردم سر درنیووردم🙁
من امروز مدام کمردرد دارم دکتر شیاف پروژسترون داده هروقت دردداشتی بزن
حالا از واژینال بهتره یامعقد کیا استفاده کردن
تفسیر جواب آزمایش عفونت
سلام متخصص عزیز وقتتون بخیر ممنون میشم جواب آزمایش همسر بنده تفسیر بفرماید
آیا عفونت دارن یا نه ؟؟؟
اگه دارن از چه نوعی هست؟؟؟
لثه پسر دوستم زخم شده دندون پشتشه نیازه ببره دکتر؟؟یا بخاطر دندونشه ؟عکس فرستادم
دکتر جان و دوستان لطفا راهنمای کنید
داره دندون در میاره صبی دیده یه زره از لثش اویز شده و سیاه شده .
تفصیر جواب سونو
سلام، من پلی کیستیکم و امروز روز ۱۴ سونو بود و یه فولیک سایز ۱۲ در تخمدان سمت چپم بود، اما چیزی ک ذهنمو مشغول کرده اینه ک توی سونوی نوشته مایع ازاد مختصر در pod رویت شد، میخوام بدونم این چیه، و دلیلش چیه اخه توی سونوهای قبلی نبود ، و اینکه امکان نداره با فولیکول ۱۲ تخمک ازاد کنه ؟، و اینکه امروز کیت تخمک گذاریم هم خیلی پر رنگ تر از روزهای قبل بود رنگش نزدیک ب رنگ خط کنترل بود، برا همین میگم شاید تخمک ازاد شده،ممنون میشم راهنماییم کنید، معذرت میخوام طولانس شد
سرفه و آلرژی در بارداری
سلام وقتتون بخیر
من تقریبا 3 هفته ی پیش درگیر سرفه های شدید شدم
در حدی که شبا نمیتونستم بخوابم و تنگی نفس داشتم اما اکسیژن خونم نرمال بود.
یک هفته ی پیش مراجعه کردم به فوق تخصص ریه و آلرژی
و یه سری دارو برام تجویز کردن
لوراتادین،مونته لوکاست و دوتا اسپری:سالبوتامول(در مواقع تنگی نفس)و فلوتیکازون(هر 12 ساعت 2 پاف)
امروز بعد از یک هفته حالم خوب شده و دکترم توصیه کردن یک ماه همچنان این دارو هارو ادامه بدم اما اسپری فلوتیکازون به هر 12 ساعت یک پاف کاهش پیدا کنه.اما الان استرس گرفتمو نگرانم این اسپری ها برای بچم ضرری ندارن؟؟
بی خوابی شدید در هفته 12
با سلام و وقت بخیر خدمت دکتر عزیز و دوستان. الان هفته 12 هستم و 3 شب هست که نتونستم بخوابم تپش قلب و تنگی نفس میاد سراغم و استرس و لرزش. تا صبح کاملا بیدارم. چند روزی هست که دکترم برای لکه بینی شیاف پروژسترون دادن. خواهش می کنم راهنماییم کنید
سونوگرافی انومالی و انتی؟؟؟
سلام من نزدیک سونوی انومالی هستم و از یک مرکز وقت گرفتم که شنبه برم ولی شنیدم که سونوی آنتی هرجا رفتی باید انومالی هم همونجا بری ولی من میخوام انومالی یک جای دیگه برم آیا مشکل داره؟؟هرکس تجربه داره ممنون میشم در اختیارم بزارین🙏🙏
فشار خون پایین در بارداری
سلام دکتر عزیز من یک هفته اس که مشکل افت فشار خون دارم یعنی فشارم روی ۷ و ۸ هست هر چی سرم میزنم و آمپول تغییری نمیکنه سرگیجه، تاری دید، سردرد و گاهی از دست دادن بینایی دارم لطفا راهتمایی کنید چیکار کنم
درد زیر شکم دارم کسی تجربه داشته
سلام اومای های عزیز
من این ۲۸هفته ام امروز زیر شکمم درد دارم همچنین پاهام گرفته که راه رفتن نشستن بلند شدن برام سخت شده تکون میخورم درد دارم .کسی تجربه ای در مورد داشته ؟
جوش های سرسفید نزدیک مقعد پسرم
سلام دکتر اوما و دوستان اومایی عزیز
امروز اومدم شستمش و خشک کنم دیدم نزدیک مقعدش جوشای ریز قرمز سرسفید مانند زده ،پماد همیشگیشو ک بعد هربار تعویض میزنم زینک اکساید فیروزه فقط اون در دسترسم بود زدم براش الان باز کردم بهترشده . تو اوما هم سرچ کردم دیدم دکتر جان موارد مشابه رو گفتید هیدروکورتیزون و کلوتریمازول یک درصد قاطی کنن بزنن تا ۳ روز
الان عکسو ببینید لطفا اگر مناسبه بفرمایید .
گرفتم ولی استفاده نکردم تا شما جواب بدید
مامانای گل اگر تجربه دارید لطفا نظرتونو بگید تا دکتر اوما جواب بده مرسی
اولین باره اینجوری شده اصلا حتی قرمزم نمیشد چون خیلی مراقبشم شستشو و خشک کردن و پماد زینک اکساید و همیشه میزنم .
امروز هم فقط ادرار بود پوشکش ولی نسبت ب روزای قبلش دیرتر تعویضش کردم چون اصلا امکان تعویض نداشتم تا برسم خونه خیلی ناراحتم 🤦🏼♀️
چیز تازه ای نخورده .پوشکشم عوض نکردم همون مای بیبی میبندم از همون اول، من فکر میکنم چون دیر عوضش کردم اینجوری شد .
ممکنه از همین باشه؟
سلام خانم دکتر عزیز و خانمای گل برا مقوی شدن شیر چیکار کنم
امروز بهداشت بودم گفت دخترم خیلی وزن نگرفته گفت باید شیرت رو تقویت کنی راه حل دارید
سونو بررسی رشد جنین
سلام خانم دکتر وقت بخیر
وزن جنین تو هفته ۳۱ پایینه؟
برای بالا رفتن وزن باید چیکار کنم؟نمیتونم بیش از اندازه هم غذا بخورم چون هم معدم اذیت میشه هم بیشتر بخورم بالا میارم حتما
پودر لیدی میل خوبه بخورم؟
مصرف مسکن در شیردهی
سلام خانم دکتر .من کمرم درد میکنه دکتر برام مسکن نوشته میخوتستم ببینم از این دوتا کدومش بهتره و آیا چون بچه شیر میدم ضرری داره یا نه ؟
خودتون چ مسکنی پیشنهاد میدین ؟
تفسیر سونوی ۱۲ سیکل
سلام خانم دکتر عزیز سوال یکی از دوستام هستش
روز۱۲سیکل سونو انجام دادن و اندازه فولی این بوده
سوال اینه که آیا بدون آمپول آزادمیشه یا کیست میشه؟میشه فردا آمپول آزادسازی بزنه؟
از روز ۳تا ۷پریودی ۳تا لتروزل ۲تا کلومیفن مصرف کرده
سوزش ناف❗وتفسیر جواب ازمایشام
سلام دکتراوما مهربان و دوستان گل اومایی
من دوقلوباردارم یکی از نی نی هام زیر نافم هس. زیر نافم تازه داره ترک میزنه برجسته و قرمز هستن و خیلی سوزش دارن. بقیه شکمم اینجور نیست پماد کالامین و روغن زیتون هم میزنم.... لباس بپوشم اذیت میشم لطفا بگین چکار کنم.؟!
اگه میشه آزمایشامم نگاه کنین ببینید مشکلی نداره!؟
قطره سدیم کلراید برای نوزاد ۷ روزه
سلام
پزشک محترم اوما و مادران گرامی
روزتون بخیر
یک سوال؛
۷روزه زایمان کردم
از پریروز خودم سرماخوردم دکترهم رفتم و به خاطر پسر ۳ساله ام و دخترم دائم هم توخونه ماسک دارم.
ولی دخترم از دیشب انگار بینیهاش میگیره خرخر میکنه گاهی
و درمواردی هم انقدر عطسه میکنه تا یه مخاط بی رنگ از بینی اش میاد بیرون
میتونم قطره سدیم کلراید بگیرم برای بینیش؟؟
دکتر پسرم هم یک هفته ای نیستند که دخترم رو برای چکاپ و این موضوع ببرم.
شربت به دانه برای سرفه نوزاده ده ماهه
سلام دکتر جان خسته نباشید
خواهر زادمچن روزیه حالت سرما خوردگی داره
روز اول تب داشت با استامینوفن کنترل شد
دکتریدونه امپول نوشته بود باشربت اموکسی سیلین و دیفن هیدرامین
ازاونروز حالش خوب بود اما از دیشب باهر سرفش جیغ میزنه گریه میکنه
فک کنم گلوش درد میکنه
براششربت به دانه خوبه؟
چی بدیم بهش
سرفه هاشم خلطیه
تفسیر آزمایش غربالگری
دوستان خودم یه چیزایی متوجه شدم ولی خواستم ببینم مشکلی نداره آزمایش هام؟




