عفونت بارداری در هفته های آخر
سلام دکتر اومایی عزیز من الان ۳۷ هفته ام از اول بارداری عفونت ادرار داشتم دارو هم مصرف کردم خوب نشده واسه زمان زایمانم خطر ناک نیس
آنومالی اسکن و پایین بودن جفت
سلام پزشک عزیز وقت و عاقبتتون بخیر.
ببخشید من آنومالی اسکن رو انجام دادم جفتم کشیده بالا همه چیزم نرمال خواستم ببینم میتونم دیگه با همسرم رابطه داشته باشم؟
اسهال نوزاد ودیدن ازمایشات توسط پزشک محترم اوما
سلام ایام ب خیر وشادی دکترعزیز
بنده چندروز قبل سوال پرسیدم درمورداسهال پسرم ک بعدازترخیص ازبیمارستاان دچارشده بود گفتین اگه تکرارشد مراجعه کنم دوباره
شنبه بخاطر اسهال وخونی بودنش بستریش کردیم تا دیروز
ازمایشاتی گرفتن ک میفرستم براتون لطفا راهنمایی کنید اخه کامل ب ادم نمیگن چیه فقط گفتن اگه اسهال شدید وحجیم بود وشیر نخورد دوباره بیارش
االبته پسرم از بدنیا اومدن تا الان روزی ۴یا۵باردفع داشته ک دیروز شد ۴بار ک مرخص شدیم اما ازصبح تاحالا ۴بارشده آبکی ابکی نیست اما ترس ب دلم افتاده
مث تجویزشما قطره پدی لاکت گفتن روزی دوباربدم بعلاوه سیفیکسم ۱۰۰ هم روزی دوبار دو سی سی
الحمدلله حال عمومیش خوبه وبیحال نیست ،شیرهم میخوره فقط دفعش زیادشده
عذرمیخوام طولانی شد
عکس اخرین مدفوع هم میزارم پوزش بخاطرعکس بانوجان
آبریزش بینی و خلط
سلام دوستان .کودک ۹ ماهه دارم ۱هفته قبل تب داشت بردم دکتر شربت استا و سیتریزین . کلاویسیلین داد بعد ۳ روز خوب شد ولی الان آبریزش بینی شدید و عطسه میکنه ولی تب نداره .دندونای بالایی هم داره در میاد شکاف افتاده رو لثه اش .ببرم باز دکتر ؟ قطره سدیم کلراید میریزم بینیش ولی فرق نمیکنه بینش گرفته
جایگزین مناسب برای نوار بهداشتی چیه،،؟
سلام وقت بخیر
خانم دکتر اخیرا میگن نوار بهداشتی ها باعث عفونت میشن و خوب نیستن ، از طرفی کاپ قاعدگی و غیره هم میگن خوب نیست . جایگزین مناسب چی میتونه باشه ؟ بعضیا میگن استفاده از پارچه های نخی . درسته ؟
سونوگرافی رحم برای خواهرم
خواهرم یه سونو گرافی داده خیلی نگران هستیم میتونید یه توضیح بدید ممنون عکس میفرستم
علت درد شکم و معده
سلام دکتر جان عزیز✋
ی چندروزیه کل شکمم درد میکنه،مخصوصا زیر شکم قسمت بخیه هام و همچنین معدم که وقتی درد میگیره میزنه ب پشت کمرم و حالت تهوع میگیرم،اسید معدم بالا نمیزنه ها یجور تیر میکشه😣
واینکه همش احساس میکنم ی چیزسنگین رو مثانمه و عذر خواهی میکنم فک میکنم دسشویی دارم ولی وقتی میرم سرویس خیلی کمه،شاید هر ده دقیقه توراه سرویسم
شرایط دکتر رفتنم ندارم فعلا
بنظرتون چرا اینطوریم؟خیلی اذیتم😥
پیشاپیش مچکرم بابت پاسخگوییتون❤️
من ۵تیرماه اولین روز از آخرین روز پریودم بود که تا امروز نشدم امروز چک بی بی زدم
مثبت بود آیا امکانش هست باردارباشم
در سونو گرافی اخر چ چیزی رو بررسی میکنن
سلام وقت بخیر من امروز رفتم سونو ۳۷ هفته ک گفتن کلیه ش ورم داره.بعد اخرش ب هم میگفت چیزی بش نگید .ک با اصرار گفتن همون ورم کلیه رو میگم ک من کلی استرس دارم نکنه چیز دیگ بوده تو سونو اخر ج چیزی رو چک میکنن
درد پریودی در هفته سی ام نگرانم کرده
سلام دکتر عزیز من هفته سی ام هستم و دو روز هست که دل درد خفیف پریودی دارم که تا کمرم کشیده میشه چکار کنم
گذاشتن تلفن درگوش نوزاد
سلام خانم دکتر و دوستان ،امروز با مادرسوهرم تلفنی صخبت میکردم گفت گوشی را بذار درگوش بچه ،قربون صدقش میرفت.چندثاتیه گذاشتم بعد برداشتم .ایا مشکلی برای گوشش پیش میاد؟توی رودربایستی موندم .نباید اینکارو میکردم میدونم😐الان نگرانم خیلی
سرکلاژ در هفته چهارده
سلام خانمها من فردا باید سرکلاژ بشم خیلی میترسم کسی تجربه سرکلاژ داشته؟؟؟خیلی درد داره؟؟تو ۱۲ هفته و ۵ رور طول سرویکسم ۳۰ بود
دفع بقایا بارداری+ عکس میزارم اگه بدتون میاد نیایید لطفا
سلام پزشک عزیز وقت بخیر
من اسنفدماه کورتاژ شدم بعد از اینکه یک دوره پریود شدم رفتم سونو بهم گفتن بقایا بارداری دارم ، دکترم قرص مارُلین دادن بهم گفتن تا دو هفته بخورم و بعدش قطعش کنم همین ک خونریزیم شدید شد قرص متیل ارگونوین بخورم هر ۸ ساعت
حدود پنج روز پیش قرص رو قطعش کردم و دیروز پریود شدم و امروز قرص متیل ارگونوین رو خوردم و یه تیکه لخته دفع کردم عذر میخوام عکسش رو میفرستم ببینید بقایا بارداری یا نه بازم شرمنده 🙏🙏
تفسیر آزمایش پاتولوژی بعداز هیستروسکوپی
سلام خانم دکتر من سه هفته پیش هیستروسکوپی انجام دادم ..اینم جواب ازمایش هست لطفا برام تفسیر کنید سپاس .خیلی نگرانم ..دلیل هیستروسکوپی سقط مکرر بوده .و نتیجه عمل گفتن خوبه
چهارماههمه بالای دلم منقبض شده علتش چیه؟
سلام خانوما من ۱۸هفته هستم و الان یک ساعتی میشه که سمت راست نزدیک قفسه سینه ام یکم منقبض شده و دستمو که تکون میدم بیشتر حسش میکنم علتش چیه؟
معده درد و احساس سنگینی
سلام خانوم دکتر با توجه به معده درد و احساس سنگینی در سر دل به دکتر داخلی مراجعه کردم
سرم آمپول پنتوپرازول و سایمیتادین و دیمیترون برام نوشت داخل سرم
گفت سه روز پشت هم بزنم که دیروز رو تزریق کردم
بعدشم روزی ۲ تا پنتو پرازول ۲۰ قبل غذا یدونه فاموتدین برای شب دادن
ولی بهتر نیستم
دوباره از صبح سر دلم احساس سنگینی و گیر کردن غذا دارم
به فاصله خیلی کوتاه هم گرسنه ام میشه
شبها سه یا چهار بار
گفته توی غذا خوردن رعایت کن و بعد غذا دراز نکشولی من به فاصله کوتاهی گرسنه میشم
مصرف انتی بیوتیک زیاد در بارداری
سلام دکتر محترم و دوستان،من سه دوره انتی بیوتیک(یه دوره ده روزه سفیکسیم ۴۰۰,یه دوره شش روزه آزیترومایسین ۵۰۰ و یه دوره ۱۰ روزه سفیکسیم ۴۰۰) از ابتدای بارداریم مصرف کردم به دلیل التهاب و عفونت دستگاه تنفسی،الان هفته شانزدهم هستم،خیلی نگران جنینم ،برای بچه مشکلی بوجود میاد؟ کسی هست سابقه مصرف آنتی بیوتیک زیاد در بارداری داشته باشه و بچه ش سالم باشه؟ممکنه روی جنین اثر بد بگذار
بررسی سونوی رشد جنین .
وزن جنین نرماله؟با توجه به اینکه بند ناف دور گردن جنین پیچیده شده آیا امکان زایمان طبیعی وجود دارد؟
مولتی ویتامین و آهن و زینک دوره ۶ ماهگی
سلام خدمت پزشک اوما و سایر مامان های عزیز
امروز دخترم وارد ۶ ماه شد و واکسن زدیم براش، متاسفانه بهداشت نه آهن داد نه مولتی!
میخواستم راهنمایی بفرمایید چه مولتی ویتامین و آهنی براش بگیرم که سازگار باشه ؟ و اینکه برای قد دخترم یکم بیشتر شه چی پیشنهاد میدین زینک بدم ؟
پزشک محترم اوما ممنون میشم اسم قطره ها و ساعت و مقدارش رو برام بگید لطفا 🙏
وزن نگرفتن نوزاد۲۷روزه ام
سلام خانم دکتر من الان ۲۷ روزه از زایمانم میگذره کیسه آبم پاره بود۳۴ هفته ختم بارداری دادند پسرم ده روز ان ای سیو بودبخاطرتنفس و زردی،،،وقتی بدنیا اومد۲۲۴۰ بود روزی که از بیمارستان مرخص شد۲۰۷۵ شد،چند روز بعد بردیمش دکترش ببینتش ۲۱۸۰ بود هم شیرخودم میدادم هم شیرخشک معمولی آپتامیل ولی خودم شیرزیادنداشتم تااینکه کلاشیرم خشک شدجمعا۱۵ روز شیرخودم دادمش، دکتر گفت اصلا انگار به این بچه شیرندادی وزن نگرفته برو دو هفته ی دیگه بیا، منم هردوساعت بهش شیرمیدادم که زردیشم رفع شه و هم وزن بگیره البته شیرش عوض کردم شیرنان گرفتم متوجه شدم یبوست گرفته دوباره رفتمشیراپتامیل ولی خارجی گرفتم دیروز بردیمش دکتر وزن کرد ۲۷۰۰شده بوددکتر بازم ناامیدمون کردوگفت وزن نگرفته هرشیری میگیرید فقط پی دی اف باشه ماهم رفتیم آپتامیل پی دی اف گرفتیم ولی هنوز شروع نکردم بنظرشما این خوبه وزن میگیره؟توصیه شما چیه دکترعزیز خواهش میکنم کمکم کنیددارم دق میکنم بچم خییییلی ضعیفه داره رشدنمیکنه خیلی میترسم چه شیری بگیرم که سریع وزن بگیره یا چیکارش کنم؟😭پوست واستخونه نه چربی داره نه گوشت نکنه همینجوربمونه رشد نکنه؟😭😭




