Ooma

دلیل انقباضات رحمی وسفت شدن شکم؟

سلام خسته نباشید...
من هفته ۳۴ بارداری هستم
هفته ۲۹ معاینه شدم و دکتر بهم گفت دهانه رحمت ی سانت باز شده
بهم استراحت مطلق داد سه تا امپول پروژسترون با شیاف پروژسترون برام تجویز کرد
الان فقط شیاف استفاده میکنم دیشب خیلی انقباضاتم زیاد شد
خون ریزی و لکه بینی هم ندارم ولی دیشب خیلی ترسیدم بچه خیلی خودشو سفت میکنه ولی از صبح دیگه درد چیزی ندارم
بچه من بریچ قتی دراز میکشم کامل احساس میکنم میره زیر پهلوم بنظرتون بخاطر اینکه بچه بریچ خودشو سفت نمیکنه اخه حس میکنم جاش نیست

11 پاسخ 697 بازدید


خشک کردن شیر مادر

سلام دکتر خسته نباشید. من ۱ ماه پیش سزارین داشتم و شیرم خیلی کم و بچه نمی گرفت سینه رو چنددیقه تلاش میکرد بعد ول میکرد جیغ میزد، کفتم شاید بد دارم شیر میدم پیش دکتر اطفالم بردم تلاش کرد ولی بچه نمی گرفت سینه رو یا می گرفت ۲ ثانیه بعد ول میکرد و گریه میکرد که دکتر گفت شیر خشک بده و شیر خودتم بدوش بده من تا ۲۰ روز دوشیدم البته خیلی کم بود ۱ ساعت وقت میذاشتم میشد ۲۰ سی سی. الان دیگه خیلی کم شده ۱۰ سی سی ام نمیاد میخام بدونم همین طوری خشک میشه خودش کامل یا برای همین چند قطره هم باید دارو مصرف کنم که کیست نشه تو سینم ممنون میشم راهنمایی کنید.

29 پاسخ 783 بازدید


درد بند انگشتان دست در هفته ۳۲

درود وقت بخیر
بند بند انگشتای دستم درد شدیدی داره. تا دو هفته قبل کم بود درد ولی رفته رفته درد بیشتر میشه مخصوصن بعد از اینکه از خواب بیدار میشم . آیا طبیعی هست. انگار سنگ خورده روی دستم 😔😔

40 پاسخ 408 بازدید


قرمزی و پف کردن دور چشم نوزاد

سلام به همه عزیزان و دکتر اوما
پسر من صبح که از خواب بیدار شد چشماش اینجوری بود. دیشب کاملا سالم بود
علتش چیه؟ چیزی میتونم استفاده کنم برای چشماش؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

22 پاسخ 461 بازدید


استفراغ زردرنگ نوزاد 18روزه

سلام به همه
ی سوال داشتم. دختر من 18روزش هست و الان 15میل شیر خودم و30میل شیرخشک خورد و حدودا 20دقیقه بعد استفراغ زرد رنگ کرد خیلی زیاد. ولی حالت بریدگی شیر نداشت. دقیقا عین همون شیر بود ک خورد فقط رنگ زرد
میدونین علتش چیه؟ خطریه؟
ممنونم میشم پزشک هم جواب بده

26 پاسخ 980 بازدید


چرکی شدن چشم نوزاد

سلام
پسرم از دیشب چشم چپش چرک زرد میاد صبح اصلا باز نمیشه بردم حموم با آب خورده بهش باز شده دارو یا پماد خاصی داره ممنون

23 پاسخ 417 بازدید


هفته۳۸درد شکمی همراه باسفت شدن و قلمبه کردن بچه و درد پریودی

سلام خدمت دکتر اوما و خانومهایی که تجربه دارن
من چندباری این حالت رو تجربه کردم که شکمم خیلی سفت میشه با قلمبه کردن بچه تو شکمم که درد پریودی میگیرم و بعد از چند دیقه تموم میشه و شکمم نرم میشه. الان اینجور شدم، پریشب هم همین ساعت اینجور شدم. بعضی وقتهاهم که اینجورسفت میشه حتما باید برم سرویس چونکه خیلی بهم فشار میاد. اینا براشروعِ زایمانه آیا؟؟؟

44 پاسخ 477 بازدید


در ماه هشتم چه مواد غذایی بخورم یا چه مواد غذایی نخورم که بچم زردی نگیره؟؟؟

سلام خانوما این درسته که در ماه هشتم نباید گرمی خورد چون باعث میشه بچه زردی بگیره؟؟؟

17 پاسخ 596 بازدید


پریود شدن و درد دست چپ و ران چپ

سلام خانم دکتر سه ماه هست که دارو لتروزول و سینال اف استفاده میکنم دوره های پریودم قبل از خوردن این قرص ها منظم بود هر 30 روز پریود میشدم این سه ماه هر ماه جلو شد موعدم این دوره 27 روزه شد.الان روز سوم خون ریزی دارم بازو دست چپم و ران و قسمت لگن سمت چپم درد میکنه احساس کوبیدگی دارم خیلی نگرانم میشه کمکم کنید

16 پاسخ 621 بازدید


چه زمانی جنین برای اولین بار تکون میخوره؟

سلام وقتتون بخیر باشه
من هیجده هفته امه و بارداری اولمه و هیچ تجربه ای از بارداری و این چیزاش ندارم.تاالان من اصلا تکون خوردنای بچه رو حس نکردم.از کِی باید این تکون خوردنارو حس کنم و این تکون خوردن چجوریه؟ضربه اس یا نبض مانند؟میشه یکم توضیح بهم بدید

19 پاسخ 567 بازدید


آزمایش هفته ۲۵ بارداری

سلام دکتر جان...وقت بخیر....عزیزم لطف میکنید آزمایش منو ببینید نظرتون رو بگید....من هفته ۷ هم عفونت ادراری داشتم دارو داد خوب شدم هفته ۱۸ عفونت باکتری گرفتم کلیندامایسین داد خوب شدم ده روز بعدش قارچی گرفتم😒کلوتریمازول مصرف کردم خوب شد......تا آزمایش هفته ۲۴ که باز عفونت ادراری نشون داده انگار....فکر میکنم ترشحم هم دوباره کمی زرده....چکار کنم این عفونت تا زایمان دست از سر من برداره؟؟

15 پاسخ 338 بازدید


جراحی میکروسرجری واریکوسل .

بچه های نمیدونید جراحی میکروسکوپی واریکوسل کدوم مراکز تو تهران انجام میشه؟؟؟

3 پاسخ 531 بازدید


قند خون نرمال بعد از ناهار در بارداری

سلام دکتر اوما،وقتتون بخیر،قند خونم بلافاصله بعد از ناهار ۱۲۲،نرماله؟قند خون ناشتا رو هم 94نشون میده،میخواستم بدونم طبیعیه؟با دستگاه تو خونه اندازه میگیرم

17 پاسخ 1,213 بازدید


تب بالا به دلیل کرونا

با سلام خدمت پزشک اوما
پسرم دیروز یهو تب کرد و سریع دکتر بردم و تشخیص کرونا داد و شربت پروفن(هر ۶ ساعت ۳ سی سی)،پلارژین،سرماخوردگی و شیاف تجویز کرد
با پروفن تبش کنترل میشه ولی ۴یا ۵ساعت بعد از مصرف دوباره شدید میشه،اجازه پاشویه هم نمیده
سوالم این هست با توجه به اینکه شیاف هم خیلی موثر نیست میتونم پروفن رو هر ۴ساعت بهش بدم؟به همون میزان ۳سی سی؟
دوم اینکه آیا نیازی به مصرف آزیترومایسین هست
دکترش گفت نیاز نیست و چون کرونا هست باید دوره سه روزه اش رو بگذرونه
ممنونم

10 پاسخ 523 بازدید


بررسی سونو گرافی ان تی

دکتر جان سلام .میشه سونو ان تی منو بررسی کنید ببینین خوبه یانه؟؟ممنون میشم.

23 پاسخ 540 بازدید


ازمایشی ایمنی و انعقادی شامل چه ازمایشهایی است

ازمایش ایمنی و انعقادی شامل چه ازمایشهایی هست من ۳۶ سالمه و یک سقط خودبخودی تو ۱۰ هفته داشتم البته بعد ۱۶ سال فاصله با بارداری اولم، باردار شدم و قبل بارداری هم فولیک اسید و مکمل های دیگه مصرف نمیکردم لازمه برای ۳ ماه بعد که میخوام اقدام دوباره داشته باشم ازمایش ایمنی و انعقادی بدم اصلا این ازمایشها شامل چه چیزایی میشه؟
پزشکم الان به من فولیک اسید هر روز ، ویتامین e هر روز و ویتامین d50000 ماهی یکبار و به همسرم ویتامین e هر روز و d50000 ماهی یکبار و فرتیل اید روزی یک دونه و یکسری تجویزات گیاهی دادند
سوال دومم ایا این وقفه ۱۶ ساله و نخوردن مکمل قبل میتونه در سقط تاثیر داشته باشه
و سوال سوم من روز قبل اینکه به لکه بینی بیوفتم یک جنگل با جاده پرپیچ و خم رفتم و یک سربالایی و سرپایینی شدید هم پیاده رفتم ایا میتونه موثر در سقط باشه
ممنونم

7 پاسخ 970 بازدید


خانوما من هماتوم دارم خیلی میترسم

سلام به دوستان عزیز وخانوم دکتر محترم
من چند روز پیش رفتم سونو تشکیل قلب خداروشکر هم جنین تشکیل شده بود هم قلب. ولی تو سونو نشون داد که هماتوم  ساب کوریونیک به ابعاد 5میلیمتر دیده شده که ۳٠درصد از ساک را دربرگرفته دکتر برام شیاف و اسپرین تجویز کرد.  بنظرتون چقدر طول میکشه جذب شه. درضمن من خونریزی ولک بینیم ندارم
خیلیم استراحت میکنم
استرس دارم

61 پاسخ 2,637 بازدید


شیاف پروژسترون بعدازمنفی شدن ازمایش خون درسیکلiui

سلام دکتر جان و دوستان
من ۲۸تیر برای اولین بارiui کردم،امروز ازمایش خون دادم و منفی شد.
اول اینکه آیا جوابش دیگه قطعیه؟
دوم اینکه من هنوز شیاف و قرص کوالی فول دارم،استفاده کنم؟قرصم هنوز زیادمونده ازش،دکتر گفت اگر منفی شدی،دوماه فقط لتروزول مصرف کن و اقدام طبیعی،بعداز۲ماه بیا،میخواستم بدونم این قرص کوالی فول چیه و اشکالی نداره ادامه بدم؟
ودراخراینکه آیا باتوجه به مصرف داروهای هورمونی این ماه امکان عقب افتادن پریودم هست؟چون میخوام الکی دلمو خوش نکنم ک شاید حامله باشم.

10 پاسخ 449 بازدید


علایم دندان در آوردن

سلام دوستان و پزشک محترم دخترم شش ماه و نیم شه حدود ۱ ماه میشه دستش تو دهنشه آب دهنش زیاد میادش روزی ۱ بار یا هر چند روز اسهال میره الانم تقریبا یه چند روزه خوابش بهم خورده گوشش رو میکشه همش بهونه میگیره به نظرتون داره دندون در میاره؟چند روز طول میکشه تا دندونش در بیادش؟

2 پاسخ 386 بازدید


نمیدونم چی دست پسرم رو گزیده و رد زهرشم مونده😔و من نفهمید،کسی میدونه؟

سلام
نگا کنین جای نیشش هم هست،به شدت سفتِ و متورم اما درد نداره انگار
چیزی لازمه براش استفاده کنم؟

30 پاسخ 719 بازدید