دلیل انقباضات رحمی وسفت شدن شکم؟
سلام خسته نباشید...
من هفته ۳۴ بارداری هستم
هفته ۲۹ معاینه شدم و دکتر بهم گفت دهانه رحمت ی سانت باز شده
بهم استراحت مطلق داد سه تا امپول پروژسترون با شیاف پروژسترون برام تجویز کرد
الان فقط شیاف استفاده میکنم دیشب خیلی انقباضاتم زیاد شد
خون ریزی و لکه بینی هم ندارم ولی دیشب خیلی ترسیدم بچه خیلی خودشو سفت میکنه ولی از صبح دیگه درد چیزی ندارم
بچه من بریچ قتی دراز میکشم کامل احساس میکنم میره زیر پهلوم بنظرتون بخاطر اینکه بچه بریچ خودشو سفت نمیکنه اخه حس میکنم جاش نیست
خشک کردن شیر مادر
سلام دکتر خسته نباشید. من ۱ ماه پیش سزارین داشتم و شیرم خیلی کم و بچه نمی گرفت سینه رو چنددیقه تلاش میکرد بعد ول میکرد جیغ میزد، کفتم شاید بد دارم شیر میدم پیش دکتر اطفالم بردم تلاش کرد ولی بچه نمی گرفت سینه رو یا می گرفت ۲ ثانیه بعد ول میکرد و گریه میکرد که دکتر گفت شیر خشک بده و شیر خودتم بدوش بده من تا ۲۰ روز دوشیدم البته خیلی کم بود ۱ ساعت وقت میذاشتم میشد ۲۰ سی سی. الان دیگه خیلی کم شده ۱۰ سی سی ام نمیاد میخام بدونم همین طوری خشک میشه خودش کامل یا برای همین چند قطره هم باید دارو مصرف کنم که کیست نشه تو سینم ممنون میشم راهنمایی کنید.
درد بند انگشتان دست در هفته ۳۲
درود وقت بخیر
بند بند انگشتای دستم درد شدیدی داره. تا دو هفته قبل کم بود درد ولی رفته رفته درد بیشتر میشه مخصوصن بعد از اینکه از خواب بیدار میشم . آیا طبیعی هست. انگار سنگ خورده روی دستم 😔😔
قرمزی و پف کردن دور چشم نوزاد
سلام به همه عزیزان و دکتر اوما
پسر من صبح که از خواب بیدار شد چشماش اینجوری بود. دیشب کاملا سالم بود
علتش چیه؟ چیزی میتونم استفاده کنم برای چشماش؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
استفراغ زردرنگ نوزاد 18روزه
سلام به همه
ی سوال داشتم. دختر من 18روزش هست و الان 15میل شیر خودم و30میل شیرخشک خورد و حدودا 20دقیقه بعد استفراغ زرد رنگ کرد خیلی زیاد. ولی حالت بریدگی شیر نداشت. دقیقا عین همون شیر بود ک خورد فقط رنگ زرد
میدونین علتش چیه؟ خطریه؟
ممنونم میشم پزشک هم جواب بده
چرکی شدن چشم نوزاد
سلام
پسرم از دیشب چشم چپش چرک زرد میاد صبح اصلا باز نمیشه بردم حموم با آب خورده بهش باز شده دارو یا پماد خاصی داره ممنون
هفته۳۸درد شکمی همراه باسفت شدن و قلمبه کردن بچه و درد پریودی
سلام خدمت دکتر اوما و خانومهایی که تجربه دارن
من چندباری این حالت رو تجربه کردم که شکمم خیلی سفت میشه با قلمبه کردن بچه تو شکمم که درد پریودی میگیرم و بعد از چند دیقه تموم میشه و شکمم نرم میشه. الان اینجور شدم، پریشب هم همین ساعت اینجور شدم. بعضی وقتهاهم که اینجورسفت میشه حتما باید برم سرویس چونکه خیلی بهم فشار میاد. اینا براشروعِ زایمانه آیا؟؟؟
در ماه هشتم چه مواد غذایی بخورم یا چه مواد غذایی نخورم که بچم زردی نگیره؟؟؟
سلام خانوما این درسته که در ماه هشتم نباید گرمی خورد چون باعث میشه بچه زردی بگیره؟؟؟
پریود شدن و درد دست چپ و ران چپ
سلام خانم دکتر سه ماه هست که دارو لتروزول و سینال اف استفاده میکنم دوره های پریودم قبل از خوردن این قرص ها منظم بود هر 30 روز پریود میشدم این سه ماه هر ماه جلو شد موعدم این دوره 27 روزه شد.الان روز سوم خون ریزی دارم بازو دست چپم و ران و قسمت لگن سمت چپم درد میکنه احساس کوبیدگی دارم خیلی نگرانم میشه کمکم کنید
چه زمانی جنین برای اولین بار تکون میخوره؟
سلام وقتتون بخیر باشه
من هیجده هفته امه و بارداری اولمه و هیچ تجربه ای از بارداری و این چیزاش ندارم.تاالان من اصلا تکون خوردنای بچه رو حس نکردم.از کِی باید این تکون خوردنارو حس کنم و این تکون خوردن چجوریه؟ضربه اس یا نبض مانند؟میشه یکم توضیح بهم بدید
آزمایش هفته ۲۵ بارداری
سلام دکتر جان...وقت بخیر....عزیزم لطف میکنید آزمایش منو ببینید نظرتون رو بگید....من هفته ۷ هم عفونت ادراری داشتم دارو داد خوب شدم هفته ۱۸ عفونت باکتری گرفتم کلیندامایسین داد خوب شدم ده روز بعدش قارچی گرفتم😒کلوتریمازول مصرف کردم خوب شد......تا آزمایش هفته ۲۴ که باز عفونت ادراری نشون داده انگار....فکر میکنم ترشحم هم دوباره کمی زرده....چکار کنم این عفونت تا زایمان دست از سر من برداره؟؟
جراحی میکروسرجری واریکوسل .
بچه های نمیدونید جراحی میکروسکوپی واریکوسل کدوم مراکز تو تهران انجام میشه؟؟؟
قند خون نرمال بعد از ناهار در بارداری
سلام دکتر اوما،وقتتون بخیر،قند خونم بلافاصله بعد از ناهار ۱۲۲،نرماله؟قند خون ناشتا رو هم 94نشون میده،میخواستم بدونم طبیعیه؟با دستگاه تو خونه اندازه میگیرم
تب بالا به دلیل کرونا
با سلام خدمت پزشک اوما
پسرم دیروز یهو تب کرد و سریع دکتر بردم و تشخیص کرونا داد و شربت پروفن(هر ۶ ساعت ۳ سی سی)،پلارژین،سرماخوردگی و شیاف تجویز کرد
با پروفن تبش کنترل میشه ولی ۴یا ۵ساعت بعد از مصرف دوباره شدید میشه،اجازه پاشویه هم نمیده
سوالم این هست با توجه به اینکه شیاف هم خیلی موثر نیست میتونم پروفن رو هر ۴ساعت بهش بدم؟به همون میزان ۳سی سی؟
دوم اینکه آیا نیازی به مصرف آزیترومایسین هست
دکترش گفت نیاز نیست و چون کرونا هست باید دوره سه روزه اش رو بگذرونه
ممنونم
بررسی سونو گرافی ان تی
دکتر جان سلام .میشه سونو ان تی منو بررسی کنید ببینین خوبه یانه؟؟ممنون میشم.
ازمایشی ایمنی و انعقادی شامل چه ازمایشهایی است
ازمایش ایمنی و انعقادی شامل چه ازمایشهایی هست من ۳۶ سالمه و یک سقط خودبخودی تو ۱۰ هفته داشتم البته بعد ۱۶ سال فاصله با بارداری اولم، باردار شدم و قبل بارداری هم فولیک اسید و مکمل های دیگه مصرف نمیکردم لازمه برای ۳ ماه بعد که میخوام اقدام دوباره داشته باشم ازمایش ایمنی و انعقادی بدم اصلا این ازمایشها شامل چه چیزایی میشه؟
پزشکم الان به من فولیک اسید هر روز ، ویتامین e هر روز و ویتامین d50000 ماهی یکبار و به همسرم ویتامین e هر روز و d50000 ماهی یکبار و فرتیل اید روزی یک دونه و یکسری تجویزات گیاهی دادند
سوال دومم ایا این وقفه ۱۶ ساله و نخوردن مکمل قبل میتونه در سقط تاثیر داشته باشه
و سوال سوم من روز قبل اینکه به لکه بینی بیوفتم یک جنگل با جاده پرپیچ و خم رفتم و یک سربالایی و سرپایینی شدید هم پیاده رفتم ایا میتونه موثر در سقط باشه
ممنونم
خانوما من هماتوم دارم خیلی میترسم
سلام به دوستان عزیز وخانوم دکتر محترم
من چند روز پیش رفتم سونو تشکیل قلب خداروشکر هم جنین تشکیل شده بود هم قلب. ولی تو سونو نشون داد که هماتوم ساب کوریونیک به ابعاد 5میلیمتر دیده شده که ۳٠درصد از ساک را دربرگرفته دکتر برام شیاف و اسپرین تجویز کرد. بنظرتون چقدر طول میکشه جذب شه. درضمن من خونریزی ولک بینیم ندارم
خیلیم استراحت میکنم
استرس دارم
شیاف پروژسترون بعدازمنفی شدن ازمایش خون درسیکلiui
سلام دکتر جان و دوستان
من ۲۸تیر برای اولین بارiui کردم،امروز ازمایش خون دادم و منفی شد.
اول اینکه آیا جوابش دیگه قطعیه؟
دوم اینکه من هنوز شیاف و قرص کوالی فول دارم،استفاده کنم؟قرصم هنوز زیادمونده ازش،دکتر گفت اگر منفی شدی،دوماه فقط لتروزول مصرف کن و اقدام طبیعی،بعداز۲ماه بیا،میخواستم بدونم این قرص کوالی فول چیه و اشکالی نداره ادامه بدم؟
ودراخراینکه آیا باتوجه به مصرف داروهای هورمونی این ماه امکان عقب افتادن پریودم هست؟چون میخوام الکی دلمو خوش نکنم ک شاید حامله باشم.
علایم دندان در آوردن
سلام دوستان و پزشک محترم دخترم شش ماه و نیم شه حدود ۱ ماه میشه دستش تو دهنشه آب دهنش زیاد میادش روزی ۱ بار یا هر چند روز اسهال میره الانم تقریبا یه چند روزه خوابش بهم خورده گوشش رو میکشه همش بهونه میگیره به نظرتون داره دندون در میاره؟چند روز طول میکشه تا دندونش در بیادش؟
نمیدونم چی دست پسرم رو گزیده و رد زهرشم مونده😔و من نفهمید،کسی میدونه؟
سلام
نگا کنین جای نیشش هم هست،به شدت سفتِ و متورم اما درد نداره انگار
چیزی لازمه براش استفاده کنم؟




