Ooma

سلام تفسیرازمایش خون وادرار

سلام دکترجان ودوستان عزیز..وقت بخیرمیشه آزمایش منوتفسیرکنید..🙏♥️

19 پاسخ 327 بازدید


بهترین زمان حلقه زدن

سلام از چه زمانی میتونم از حلقابرای لاغریو ورزش استفاده کنم؟
من زایمانم سزارین بوده حلقه زدن باعث درد یا مشکلی نمیشه

15 پاسخ 513 بازدید


سرماخوردگی و سرفه پسر هفت ماهه

سلام خانم دکتر من سرماخوردم پسرم هم امروز صبح ک بیدارشده سرفه می‌کنه تب هم نداره خداروشکر الان دسترسی به دکتر ندارم چی بهش بدم واسه سرفش؟ اگ نب کرد خدایی نکرده چقد بهش قطره استامینوفن بدم ؟

6 پاسخ 252 بازدید


درخواست تفسیر ازمایش دارم.

سلام وقت بخیر دکتر عزیز
لطفاً ازمایشات اولیه بارداری من رو تفسیر کنید.

13 پاسخ 442 بازدید


درد پهلو وقتی به سمت چپ‌میخوام

سلام‌پزشک اوما و دوستان اومایی
من دیروز رفتم‌nt گفت همه چی اوکی خداروشکر الان تو ۱۱هفته و ۷روزم یه سوال داشتم من چندروزیع وقتی میخوام به پهلو چپ بخوابم‌اذیت میشم حس میکنم یه چی سر دلمه و مجبور میشم به شکم یا به راست بخوابم بنظرتون ازچیه؟
دکترمم نیست بخوام ازش بپرسم‌گفتم ببینم‌ کسی تجربخ ای داشته یا مثل من بوده

16 پاسخ 583 بازدید


عفونت ادراری رو چجوری درمان کنم ؟

سلام من ۱۶ هفته هستم عفونت ادراری م بالا هس و ی بار تو ۸ هفته بستری شدم بیمارستان ب خاطر عفونتم ولی همچنان ادمه دارم دکتر بهم بعد ترخیص سفکسیم دادش و بعدش ک کظت دادم بازم خوب نبود و بهم نیتروفراتوئین دادش من با این دارو تهوع داشتم و بیشتر بالا میاوردم ک ساشه فسفومایسین تجویز کردن من دیگه نخوردم ساشه چون از همون خانواده نیترو فرانتویین هس من با اون دارو اذییت میشم چ درمانی انجام بدم برا عفونت ادرارم در ضمن عفونت واژنم دارم

16 پاسخ 598 بازدید


درد و سوزش سرسینه قبل از زایمان

سلام خدمت خانم دکتر و مامانای مهربون،خانمایی که زایمان کردین یا نزدیکه زایمان هستین شما هم سوزش سر سینه داشتین قبل از زایمانتون؟نوک سینم سوزن سوزن میشه و میسوزه ۲،۳ساعت یکبار

7 پاسخ 305 بازدید


اسهال نوزاد ۵ ماهه

سلام دکتر اوما و مامانای گل
دختر من کلا یکبار توی روز دفع مدفوع داشت، ۲ روز پیش ۳باز دفع داشت احساس کردم اسهاله بهش پدی لاکت دادم، دیروز و امروزم دوبار دفع داشته، حالت مدفوعش عادیه مثل قبلا قوام داره خیلی شل نیس، بازم بهش قطره بدم؟ یا عادیه؟
در ضمن هیچ علایم دیگه ای نداره

17 پاسخ 298 بازدید


از جیش گرفتن پسر بچه دو سال و نیمه

سلام پزشک عزیز اوما
یک سوال داشتم مشکل خواهر شوهرمه
این بنده خدا دوتا پسر داره یکی ۷ ساله و یکس دو سالو نیمه
این دوتا به هیچ صراطی مستقیم نیستن
این بچه کوچیکه رو از دو سالگی تقریبا شروع کرده ب از جیش گرفتن اما نمیگه ک نمیگه
تا کارشو میکنه میگه جیش کردم
قشنگ میفهمه
میبری دستشویی هرکاری میکنی جیش نمیکنه بعد همینکه از دستشویی میاد بیرون جیش میکنه شلوارش
یا رو وسایل خونه شلوارشو میکشه پایین جیش میکنه
بنده خدا نمیدونه دیگه باید چیکار کنه
این بچه از هیچی ام نمیترسه
البته از کسی نمیترسونیمش و کتک و دعوا هم نداریم
بنده خدا خودش یکمم افسردگی داره و ذهنش درگیره خیلی داره اذیت میشه
پسر بزرگشم ک وقتی کوچیکه اینکارارو میکنه میخنده و تشویقش میکنه
اونم فکر میکنه کار خوبی داره میکنه ب بزرگه ام هرچی میگیم اینجوری نکن اصلا گوش‌نمیده
اونم جورای دیگه اذیت میکنه
شما میتونید راهکاری بدید
ممنون میشم

4 پاسخ 637 بازدید


سوزش بعد از رابطه جنسی

سلام وقت بخیر
من بعد از رابطه جنسی سوزش دارم دکتر رفتم معاینه کرد پاپ اسمیر انجام داد گفت کمی عفونت قارچی داری یه داروی واژینال بهم داد که اونم بعد هر بار مصرف سوزش پیدا میکردم بیشتر سه بار انجامش ندادم میشه یه داروی غیر واژینال بهم معرفی کنید؟

6 پاسخ 616 بازدید


تعیین زمان زایمان سزارین

سلام خانم دکتر عزیز
من آخرین پریودم27آبان ماه1400بود،و بر این اساس الان باید37هفته و یک روز باشم
از طرفی طبق سونوگرافی هایی که داشتم،یعنی سونو ان تی، الان باید38هفته و دو روز باشم...
1 مرداد که رفتم دکتر، تاریخ سزارین رو بهم13مرداد دادند..و گفتند تو این تاریخ میشی38هفته و چهار روز
دیروز که رفتم پیششون گفتند من اشتباه حساب کردم،و هنوز هفته هات کامل نشدند و مجدد تاریخ سزارین رو به 23مرداد تغییر دادند
الان واقعا گیج شدم...که کدوم درست هست
میترسم 23ام دیر باشه،و قبلش دردام شروع بشه چون به حساب خودم و چیزی که تو اوما هست،اون موقع تو 40هفته هستم...
ممنون میشم راهنماییم کنید
خیلی دچار استرس شدم

18 پاسخ 1,038 بازدید


تست سل فری در هفته شانزدهم

سلام دکتر جان
میخواستم با شما مشورت کنم
باز هم آخر هفته ست و به پزشک دسترسی ندارم
الان هفته پانزدهم هستم هفته پیش تست سل فری داده بودم امروز از آزمایشگاه زنگ زدن گفتن هفته بعد واسه تست مجدد بیا
چون خونت مقدار کافی از سلول های جنین نداشته
هفته بعد من شانزده هفته هستم و تا جواب بیاد تقریبا میشه 18هفته
حالا به نظر شما من واسه تست مجدد برم یا آزمایش دیگری باید انجام بدم

20 پاسخ 727 بازدید


کار نکردن شکم در طی چهار روز

سلام
وقت بخیر
دخترم چهار روزه شکمش در حد یه بند انگشت دو بار کار کرده
آیا باید غذای کمکی و تا وقتی کار کنه قطع کنم ؟
چیزی میتونم بهش بدم

16 پاسخ 442 بازدید


رفتار بچه یک سال و سه ماهه

سلام خسته نباشید
پسر من خیلی ما رو گاز میگیره، من تایم زیادی اینو ب حساب دندون درآوردن و خارش لثه‌ش میذاشتم ولی الان فکر میکنم انگار دلیل دیگه ای داره ک نمیدونم
میشه کمکم کنید؟؟
خیلی آزار دهنده‌است، همش دستام و بعضا صورتم کبوده از دستش

27 پاسخ 642 بازدید


خوردن ابمیوه انبه دراوایل بارداری خطرناکه؟

سلام بچه ها کسی بوده اوایل بارداری آبمیوه انبه خورده باشه من امروز صبح یه لیوان خوردم یه نصف لیوان هم عصر خوردم الان حس میکنم کمر درد دارم ویا دور نافم انقباض داره لکه بینی و اینا هم ندارم خیلی میترسم نکنه اتفاقی بیوفته آخه خوندم طبع خود انبه گرمه ولی تو بارداری منع نشده منم خودشو نخوردم آبمیوه اش رو خوردم

24 پاسخ 2,720 بازدید


احتمال بارداری و جلو گیری از بارداری

سلام خدمت دکتر عزیز، من روز۴ تیر پریود شدم و در روز ۲ مرداد نزدیکی داشتم و روز ۵ مرداد برای جلوگیری قرص اورژانسی مصرف کردم و امروز ۱۱ مرداد وهنوز پریود نشدم آیا احتمال داره باردار باشم هر از گاهی هم احساس درد زیر دلم دارم

17 پاسخ 434 بازدید


خوردن دلستر و لیموناد

سلام خانم دکتر عزیز
من خیلی لیمونادو دلستر دوس دارم
اما گفتن نوشابه و این چیزا هم واسه دیابت هم سلامت مادر و جنین خوب نیست
لیموناد و دلستر هم همین حکمو داره یا میشه استفاده کرد😥

4 پاسخ 572 بازدید


سوختگی مقعد نوزاد ۷ ماهه

سلام خانم دکتر عزیزبه پسرم شیر گیگوز۲میدم مقعدش اینجوری سوخته احتمال حساسیت به شیر خشک روداره واینکه شیرشوباید عوض کنم؟؟؟

18 پاسخ 468 بازدید


لطفا تو انتخاب بیمارستان کمکم کنید

سلام. خانومای اصفهانی بین بیمارستان میلاد و زهرای مرضیه کدومو پیشنهاد میدید؟ میلاد این خوبی رو داره که مجهزه و امکاناتشون خوبه اما شنیدم که میگن چون پرسنلش خیلی تجربه ندارن ممکنه تو زایمان به مشکل بربخوری.
برای زهرای مرضیه هم شنیدم که ماماهاش خیلی با تجربه هستن منتهی اصرار به زایمان طبیعی دارن. من خودم ترجیحم زایمان طبیعی هست اما نه توی هر شرایطی. میخوام طوری باشه که اگر زایمان طبیعی برای خودم یا بچه ضرر داره بلافاصله برن سراغ سزارین، نه که هم درد و امپول فشار رو تحمل کنم هم عوارض سزارین.
حالا لطفا بگید اینایی که شنیدم درسته؟ و اگر شما چیزای دیگه ای شنیدید یا دیدید لطفا بهم بگید

23 پاسخ 676 بازدید


وزن نوزاد هفته ۳۴

سلام وقت همگی بخیر دوستان دیروز سونو دادم طبق اوما ۳۳هفته و ۶ روزم الان توی سونو بیشتر نشون میده و سر بچه رو بزرگ نشون میده به نظرتون طبیعیه؟ وزنشم حدودا ۲۳۱۳ زده

5 پاسخ 617 بازدید