Ooma

کرونا در بارداری

سلام خدمت خانم دکتر عزیز ،خانم دکتر دو روزه علائم کرونا دارم ببخشید چند تا سئوال دارم ،اینکه تست کرونا منفی شد ولی همه علائم را دارم ،سردرد ،تب و لرز ،تعریق ،گلو درد ،اوایل بدن درد ،سرفه ،آیا نیازه دوباره تست بدم ،دکتر برام استامینوفن ۳۲۵ و شربت دیفن هیدرامین نوشته ،باید ۸ ساعته مصرف کنم ،من دو روزه ۶ ساعته مصرف میکنم ایراد نداره ؟
برای تب و لرز باید چکار کنم خانم دکتر در طول روز چندین بار تب و لرز دارم میترسم روی جنین اثر بد داشته باشه
برای درمان سرفه چکار کنم ،سرکلاژ هستم به بخیه ها فشار نمیاد ؟
ممنون عزیزم زیاد سئوال میپرسم

14 پاسخ 524 بازدید


مدفوع نوزاد ۶ ماهه + عکس

دکتر عزیز و مامانای مهربون واقعا از بابت عکس که می فرستم معذرت میخوام برای دخترم غذای کمکی شروع کردم به نظرتون این دفع طبیعی است یا آلرژی و نشون می ده؟ باز هم بابت عکس ارسالی عذرخواهی می کنم

17 پاسخ 498 بازدید


اماده کردن کیف بیمارستان

سلام اومایی ها عزیز میخوام وسایل کیف بیمارستان رو اماده کنم چی نیازه ؟
هم واسه بچه هم خودم

17 پاسخ 1,050 بازدید


شکمم سفت میشه و دل درد پریود دارم ولی هیچ خونریزی ندارم

صبحتون بخیر ❣️❣️❣️
میتونه نشونه درد زایمان باشه با این که هیچ خونی نیست؟؟

21 پاسخ 697 بازدید


سونو لگن نوزاد. کسی تجربه داره؟

سلام من چون بچم بریچ بود بیمارستان سونو نوشت یماهگی،
بردم گف سر مفصل تو لگن قرار نگرفته. بردم فوق تخصص اطفال گف خوبه برا اطمینان ببر ارتوپد. بردم اونم حرف سونو زد گف خفیف. کمربند مخصوص نوشت سه ماه. گف بعد 6هفته ببرش سونو. عکس سونوش میذارم ببینید. اونجا ک کمربند گرفتیم گفت احتمالا تا 6 هفته خوب بشه. تو نت هم گشتم بیشتر براساس سونو دخترم نوشته بود دوتا پوشک کافیه.
شماها تجربه ای دارید؟

93 پاسخ 3,175 بازدید


ادرار کم نوزاد ۸ ماهه

سلام من پسرم ۶روز دیگه ۸ ماهش پرمیشه الان ی هفته ای میشه مای بیبی هاش نسبت به قبل کمتر خیس میشه مثلا قبلا شب تا صبح ک میخوابید صبح پوشکش خیلی خیس میشد و اصن گاهی اوقات نم پس میداد اما الان چ درطول روز بعد ۵ ۶ ساعت ک باز میکنم کمتر خیسه هم شب تا صبح
نگرانم ممنونم میشم راهنمایی کنید

35 پاسخ 499 بازدید


سیر نشدن نوزاد 29روزه

سلام به همه
دختر من 29روزشه و شیرخشک میخوره. مارک شیرخشک sma هست
دارم بهش 60میل میدم و در شبانه روز چندبار اتفاق میوفته ک سیر نمیشه و بازهم میخواد.
دستشو میخوره و گریه بدجور میکنه.مجبور میشم دوباره براش درست کنم تقریبا 15_20میل که میخوره سیر میشه
استفراغ نمیکنه قشنگ هم اروغ میزنه
کارم درسته یا اشتباه؟ چرا سیر نمیشه درست؟
ممنون میشم دکتر هم راهنمایی کنه

28 پاسخ 488 بازدید


دلیل باردار نشدن

با سلام،حدود ۳۱ سالم هست،چند ساله ازدواج کردیم ولی پنج ماهه اقدام کردیم واسه بچه دار شدن،هم خودم و هم همسرم سالمیم و هیچ مشکلی نداریم،اما نمیدونم چرا بارداری اتفاق نمی افته،
بعد از گذشت پنج ماه تصمیم گرفتم برم زیر نظر دکتر و قرص و آمپول مصرف کنم،اما شوهرم مخالف هست و میگه صبر کن،
بنظر شما چیکار کنم ؟
بنظرتون چرا تا الان باردار نشدم؟

187 پاسخ 1,362 بازدید


قطره استامینوفن و واکسن چهار ماهگی

سلام خانوم دکتر و اومایی های عزیز
دیروز واکسن چهار ماهگی دخترمو زدن.قطره استامینوفن رو دو سه بار اول با آرامش خورد ولی از دیشب تا حالا نتونستم درست حسابی قطرشو بدم.چون همش پس میزنه و بالا میاره،یا اینکه به خاطر تلخیش تو دهنش نگه می‌داره و اصلا قورت نمیده‌.منم مجبور دوباره تکرار کنم.موقع خوردن قطره خیلی بی قراره و گریه میکنه.تبش شدید نیس ولی بدنش یه کم حرارت داره.
نمی‌دونم چیکار کنم دیگه‌.با روشای مختلف سرگرمش میکنم ولی باز از خوردن قطره امتناع می‌کنه.
براش پاراکید و ولوتیل گرفتم ولی جفتشم پس میزنه.
اگه تجربه ای دارین ممنون میشم راهنماییم کنین
یه بار با آب قند قاطیش کردم قشنگ خورد ولی به نظرم اون دیگه خاصیت قطره غلیظ رو نداره

28 پاسخ 780 بازدید


دکتر فتق کشاله ران نوزاد پسر

سلام دکتر و خانما پسرم ۴۰ روزشه بردیم ختنه کنیم دکتر گفت فتق کشاله ران سمت راست داره کسی بوده پسرش اینجور بوده و عمل کرده باشه میخام بدونم چجوریه عملش بیهوشیش چطوره بعد عمل چطوره دوره نقاهت چجوریه؟

8 پاسخ 566 بازدید


خوردن قرص فلوکونازول ۱۰۰ در شیردهی

سلام ،پسرم ۹ ماههشه و من دچار عفونت قارچی شدم دکتر فلوکونازول ۱۰۰ برام تجویز کرد ،از دیروز پسرم اسهال شده و امروزم هرچی خورد بالا اورد ،تو خواب ناله میکرد و دل درد داشت ، یه امروز از قرصم مونده ،چکار کنم،؟بخورم دوره ش کامل بشه یا بخاطر بچه نخورم دیگه؟

1 پاسخ 360 بازدید


سردرد درهفته سی و هفت

سلام دکتر عزیز و دوستان
من تقریبا یک هفته هست که سردرد دارم که با حالت تهوع همراه هست. کل روز نیست فقط سه چهار ساعت از روز. مخصوصا اگر از خواب بیدار شم
فشارم هم چک کردم بالا نبوده اصلا
در ضمن توی یک هفته نیم کیلو هم کاهش وزن داشتم
علت این سردرد چیه نیاز به پیگیری هست ؟

13 پاسخ 275 بازدید


خارج از کشور و تجربه با نوزاد

سلام خانم دکتر و اومایی های عزیز
من با دختر 4 ماهمم میخام یه هفته برم خارج از کشور اگر نکته ای یا تجربه ای دارید ممنون میشم بهم بگید

20 پاسخ 978 بازدید


کش و قوس دادن ب کمر نوزاد

سلام خدمت دکتر عزیز
پسرم ۵ ماه و ۲۳روزشه .حدود۱۰ روزه درگیرسرماخوردگی و سرفه و خلط سینه شده پلارژین مصرف کرده الان داره آموکسی کلاو میخوره
دوروزی میشه وقتی بغلش میکنم یا تو حالت درازکش خودشو عقب میکشه و ب بدن کش و قوس میده انگاری ک کمرش درد بکنه(حالت کمانی ب خودش میگیره)
باروغن زیتون هم ماساژ دادم ولی هنوز تکرارمیکنه
ضمن اینکه این ده روزی ک مریض شده اصصصصصلا اشتها نداره و ب زور در حد کم شیرمیخوره
بی اشتهایی میتونه ب آموکسی کلاو ربطی داشته باشه؟
ممنون

7 پاسخ 350 بازدید


اسهال نوزاد ۶ ماهه با خوردن حریره بادام

سلام خانم دکتر و دوستان عزیز
پسرم از وقتی که به دنیا اومده روزی۳_۴بار شکمش کار میکنه ولی دو روزه که حریره بادام بهش میدم تعداد دفعش بیشتر شده تقریبا ۵_۶بار تو روز
چیکار کنم؟حریره بادام بهش ندم؟

8 پاسخ 1,107 بازدید


زمان آزمایش و سونوی غربالگری دوم

دکتر جان من طبق سونوی اولم که تو شش هفته رفته بودم،تو دوازده هفته و چهارروز رفتم برای ان تی که گفت الان سیزده هفته چهارروز داری،بعد دکتر که رفتم سونوی غربالگری و داپلر کالر و آزمایش نشون دادم گفت نیاز به انجام آزمایش کامل نیست ولی دوتا از آزمایشاشو انجام طبق اون تاریخی که گفته میشه تو شانزده هفته و پنج روزگی،بعد سونوی هم هم طبق اون تاریخی که گفته میشه تو هیجده هفته و شش روز
راستش گیج شدم می‌خوام غربالگری هام کامل باشه به اون زمانهایی که گفته چطوریه دور نیست؟؟

18 پاسخ 498 بازدید


قاطی کردن مولتی ویتامین با شیر

سلام.خسته نباشید.مولتی ویتامینی که عکسشو می‌فرستم رو میشه با شیرخشک بچم قاطی کنم بهش بدم؟؟؟

16 پاسخ 478 بازدید


درد کاذب یا واقعی زایمان

سلام خانم دکتر
روزتون بخیر
۵صبح از درد بیدارشدم جوری که نمیتونستم نفس بکشم یا تکون بخورم خیلی طول کشید تا اروم شدم دوباره ساعت ۹ یه کوچولو گرفت و ول کرد
بازم ساعت ۱۱ گرفت بازم به شدت صبح یعنی حدودا نیم ساعت درد داشتم مکرر
پهلوی چپم گرفته یه دردیم توشکمم میپیچه و سریع ول میکنه ولی درد پهلوم تموم نمیشه
ماهیچهای شکمم یه کمی سفت میشه و ول میکنه
من چهارشنبه معاینه شدم گفتن ۱سانت باز شده
ایا دردام کاذبه؟

9 پاسخ 617 بازدید


سردرد شدید میگرنی

سلام دکتر اوما و دوستان اومایی
من هرزگاهی صبحها با سردرد از خواب پامیشدم همیشه ، الان تو بارداری ام هستم اینجوری واقعا برام تحملش سخته یکطرفه هست اکثرا سمت چپ سرم و چشم چپم و درگیر میکنه .حالت کوبه ای و ضربه ای نبض دار هست .
فشارمم تو حالت عادی همیشه ماکسیمم رو ۹ و مینیموم ۸
الان تو بارداری هم همینجورم .

قبلا فوری مسکن میخوردم اما الان نمیدونم چیکار کنم واقعا سخته ۲۴ ساعت دردتا ۳ روز گاهی درد بکشی .
راهی هست برای اروم کردنش یا اینکه کمتر اینجوری بشه؟؟
دارو چی مصرف میشه کرد؟
فقط میرم تو اتاق تاریک سرمو میبندم و چشامو میخوابم اما خب نمیشه چون بچه کوچیک دارم الان . دست تنهام سختمه اگر راهی دارید یا تجربه ای دارید ممنون میشم بگید دوستان تا دکتر جواب بده ممنونم 🌸🤕🤕

16 پاسخ 376 بازدید


دونه زیر چشم کودک

سلام زیر چشم دخترم تقریبا یک ماهه یه دونه کوچک در اومده دکتر بردمش گفت خودش خوب میشه اما الان بیشتر یک ماه خوب نشده و حس میکنم یذره بزرگتر شده نیاز هست ببرم دکتر پوست؟؟ اول پزشک اطفال بردمش

8 پاسخ 418 بازدید