Ooma

دادن سوپ به بچه ۵ماه و۱۴ روزه

سلام وقتتون بخیر
دخترم ۵ماه و ۱۵ روزشه بعداز واکسن چهارماهگی بانظر پزشک شروع به غذای کمکی کردم و از فرنی شروع کردم
حدود دوهفته هست که حریره بادام میدم
دکترش گفت حالا سوپش روشروع کنم ...زود نیست برای ۵ماه ونیمه شروع سوپ؟
واینکه میتونم پیازدرسته داخل سوپش بریزم وبعد بردارم
روغن زیتون یا کره میتونم اضافه کنم؟؟

29 پاسخ 774 بازدید


آزمایش اسپرم و آنالیز دی ان ای

سلام وقت بخیر
من یه بار سقط داشتم و یه بار هم تستم مثبت شد که بعد یک هفته منفی شد پزشک آزمایش اسپرم برای شوهرم نوشتن میشه برسی بفرمایین که آیا مشکلی هست یا نه؟
ممنونم

27 پاسخ 565 بازدید


اولین مدفوع نوزاد بعد از واکسن دو ماهگی

سلام شرمنده بابت عکس دخترم دو روز پیش واکسن دو ماهگی زد
امروز پیپی کرد سبز بود با دونه های زرد...روز قبل واکسن پیپی کرده بود زرد بود
از چی می‌تونه باشه

4 پاسخ 2,408 بازدید


مصرف قرص اشتهاور سیپروهپتادین

سلام دکتر جان من در اقدام به بارداری هستم و یه قرص هست به نام سیپروهپتادین اشتهاور هست و باعث میشه صبحونمو تکمیل بخورم سوالم اینه آیا توی اقدام هستم مصرف این قرص ضرری داره یا نه میتونم مصرف کنم یا عطش کنم ؟ممنونم ازتون

19 پاسخ 797 بازدید


سردرد های دوران بارداری

میگم خانوما برای سردرد های دوره بارداری چیکار کنم آخه قرص هم نمیشه همش خورد خیلی بده تو هفته دو بار یا سه بار سردرد دارم راهکار چی دارید؟

7 پاسخ 284 بازدید


جواب ازمایش کم خونی دو قلوها

سلام وقت بخیر دکتر جان بهداشت شهرمون گفت ازمایش کم خونی برای بچه ها انجام بده و برای مراقبت ۸ ماهگی بیار منم انجام دادم این جوابشه

16 پاسخ 2,430 بازدید


از پوشک گرفتن بچه

سلام
دخترم دو سال و چهارماهش هست دو سه روزه که از پوشک گرفتمش روز اول خوب بود اما دو روز بعدی همش تو شلوارش خیس میکنه میبرمش دستشویی اصلا به حرفم گوش نمیده و جیش نمیکنه و بیرون میاد و خیس میکنه دیگه کلافه شدم به نظر شما الان زمانش نیست ؟؟صبح که از خواب پا میشه پوشکش خشکه و کلا دیر به دیر جیش میکنه ولی مشکلم اینه که وقتی بهش میگم بریم دستشویی نمیاد و وقتی میبرمش اونجا جیش نمیکنه و وقتی خودشو خیس کرد اعلام می کنه که جیش کرده...چند بار هم باهاش دعوا کردم ولی فایده نداشت
به نظ شما ادامه بدم یا چند ماه دیگه از پوشک بگیرم؟؟؟

29 پاسخ 915 بازدید


میتونم قرص دمیترون رو بدون نسخه پزشکی بخورم؟

سلام خانوم دکتر من از اغاز هفته ی ۶ ویارم شروع شد و هم شب ها و هم صبح حالم خبلی بده و بالا میارم .قرص ب۶ خوردم ولی فایده ای نکرد برام.از اینورم هیچی نمیتونم بخورم و اگرم بخورم باز بالا میارم.و برای اینکه بالا نیارم هی دراز میکشم.دیگ جونی تو بدنم نمونده غذایی هم نمیتونم بخورم .میتونم دمیترون بخورم؟هر چندساعت باید باشه

9 پاسخ 245 بازدید


کم بودن وزن نوزاد۶ ماهه و ادامه دادن قطره آد

سلام
امروز پسرمو بردیم بهداشت گفت وزنش کمه قطره آد رو ادامه بده و بهش قطره آهن هم بده خانم دکتر بنظرتون آد بگیرم براش یا مکمل؟کدوم بهتره؟
وزن تولدش ۳۲۰۰ بود الان تو ۶ماهگی شده ۷

19 پاسخ 387 بازدید


آلرژی نوزاد ۸۰ روزه

با سلام خدمت پزشک محترم و اومایی های عزیز
نوزاد پسر ۸۰ روزه که از یک ماهگی دکتر به علت استفراغ زیاد و دل دردهای شدید و بی قراری هاش تشخیص آلرژی پروتئین گاوی داده و چون شیرخشک می‌خورد گفت شیر خشک گلدن گات بده که از شیر بز هست . الان استفراغ همچنان ادامه داره ولی دل دردها کمتر شده و بچه وزن گیری نرمال هم دارد .میخواستم بپرسم داغی سر و یخ بودن دست پا که همیشه هست عطسه زیاد که به علت مخاط بینی هست ولی با تخلیه مخاط از عطسه ها کم می‌شود علائم آلرژی به شیر بز هست ؟ و اینکه تا به حال مدفوع خونی و مخاط نداشته

28 پاسخ 573 بازدید


سلام میشه لطف کنیدازمایش های منونگاه کنید

سلام دکترعزیزلطفامبشه ازمایش های منوشماهم نگاه کنیددکترم رفته خارج ازکشورتایک ماه اینده نیس منم خیلی استرس دارم بدونم قنددارم یان

22 پاسخ 503 بازدید


کم شدن ضخامت اندومتر بعد مصرف لتروزل

با سلام خدمت دکتر اوما

خانم دکتر من همیشه طبق چکاپ هام و سونو هام

رحمم هیچ مشکلی نداشت و روزا ۱۲ تا ۱۴ که سونو میشدم
ضخامتم ۱۱م م بود

دیروز بعد مصرف لتروزل(شبی ۳ تا باهم)و ی دونه امپول سینال اف
روز دهم پریودم
در کمال ناباوری ضخامت رحمم ۵م م بود
و دکتر گفت iui نمیکنم
ایا مصرف این دارو ها باعث این مشکل شده؟

دکترم قاطع گفت نه ربطی نداره
فوق تخصص نازایی و ivfداره و دکتر معروفی در اینجا
ولی واقعا من میگم از اونه
بعد گفت طبیعی اقدام کن
برام استرو ..تجویز کرده
hcg
ایا با ضخامت ۵ م م امکان بارداری هست
ضمنا شوهرم تحرک اسپرمش ۲۵ درصد گرید آ جمعش با بی کلا ۲۵ درصد
ولی بقیه فاکتورهاش خوبه.
الان طبیعی باردار میشم ؟
قبلا اقدام نداشتم
برا بچه دوم گفتم ی هوiuiکنم طبق کم تحرکی شوهرم

34 پاسخ 1,094 بازدید


زایمان طبیعی و تاثیر آن بر واژن

سلام ب همگی
نظرتون در مورد مازو چیه ؟تاحالا کسی برای تنگی واژن ازش استفاده کرده؟
خانوم دکتر نظر شما چیه؟واسه بدن مضر نیس وآیا تاثیر داره؟
یا واسه مثل قبل شدن واژن چی تاثیر داره؟

19 پاسخ 871 بازدید


شربت سرفه برای نوزاد شش ماهه با داشتن رفلاکس

سلام خانم دکتر ومامانا پسرم چن روزه سرفه داره بخصوص شبا بدتر نمیخوام برم دکتر یه ویروس کرونا دیگه آمده حالا خواستم اینجا سوال کنم وبراش بگیرم فقط سرفه داره اونم شبا شدید تر تو خواب نت ن هیچی نداره فقط سرفه .ممنون میشم کمنم کنید

78 پاسخ 1,565 بازدید


دوهفته است ذیگه بچه ام شیر خشک قبول نمیکنه شیر منم سیرش نمیکنه مدام گریه میکنه

سلام خدمت خانم دکتر وهمه ی مادرا دخترم هم شیر خشک بیومیل میخورد هم شیر منو بخاطر رفلاکسش که بردم دکتر شیرش عوض کرد براش نان کامفورت نوشت بچه اونو دوس نداشت نمیخورد به زورم یکی دو بار بهش دادم بالا اورد دیگه شیر خشک نمیگیره تو خواب گاهی اوقات همون بیومیل بهش میدم درحد دو پیمونه میخوره در صورتی که وزنش ۵کیلو هست فکرکنم ۵پیمونه میتونه بخوره شیر منم سیرش نمیکنه یکم درعرض ۵دقیقه میخوره مدام گریه میکنه شکمشم یه روز درمیون کار میکنه چیکار کنم اشتهاش بازبشه بتونه دوباره شیر خشک بخوره

38 پاسخ 410 بازدید


تفسیرتست پاپ اسمیر ونتیجه

سلام قبلا اچ پی وی ازنوع پرخطرمثبت شدکه نمونه برداری کردم وگارداسیل توی یه مرحله زدم الان پاپ اسمیرم روتکرارکردم

7 پاسخ 296 بازدید


جواب ازمایش مثبت و لکه بینی

سلام خانم دکتر من جواب ازمایش مثبت شده ولی از ۲۱تیر ماه لکه بینی قهوه یا خونی دارم باید چیکار کنم یکم هم لخته خونی هم دارم

17 پاسخ 795 بازدید


مصرف قرص گاباپنتین برای کمر درد

سلام وقت بخیر
من از دیشب کمر درد شدید گرفت جوری که سرفه میکنم میخواد باز بشه الان دوازده هفته هستش اجازه هست گاباپنتین 100شبی یکی بخورم یا نه خطر داره

6 پاسخ 460 بازدید


پریود شدن ۶ماه بعداز زایمان

سلام خانم دکتر امروز اولین باره بعداز زایمان پریود شدم خیلی کمرم و زیردلم دردمیکنه چه مسکنی میتونم بخورم که برای شیردهی هم ضرر نداشته باشه

10 پاسخ 387 بازدید


تشکیل شدن قلب جنین

سلام خانما من امروز رفتم ان تی به حساب پریودم ۱۲ هفته بود هشت هفته رفتم گفتن قلبش تشکیل نشده دو هفته دیگه مجددا برو سونو اگه نبود سقطش کن ولی من تا ۱۲ هفته صبر کردم و امروز رفتم هم برای تشکیل قلب هم ان تی خداروشکر قلبش تشکیل شده بود صدای ضربانش هم شنیدم و دکتر گفت هنوز حالا ۸ هفته ای 😍😍😍میخواستم بگم امیدتون رو از دست ندید و اگه گفتن سقط کنید سریع اقدام نکنید شاید سن بارداریتون متفاوت باشه

54 پاسخ 786 بازدید