Ooma

قطع قطره بیلی ناستر

سلام دکتر مهربون اوما. پسرم امروز شش روزش هست. از روز چهار زردیش از ۸.۵ اومد ۱۰.۵ پزشک براش قطره بیلی ناستر تجویز کرد دیشب ۵ قطره بهش دادم ولی دفعش خیلی زیاد شد و شیر خیلی خورد. دیگه امروز میخوام بهش ندم چون فک می کنم زردیش یا رو به کاهشه یا روند افزایشی کمی داره. به نظرتون قطع یهویی قطره ضرر براش نداره. در ضمن دیشب باید دوساعتی یک بار برای شیر بیدار میشد ساعتی یک بار بیدار شد و شیر خودمو خورد چون ترس گرسنه موندنشو دارم از اون ورم شیر خشک نمیخوره چکار کنم به نظرتون؟

10 پاسخ 546 بازدید


اسهال و استفراغ دخترم

سلام پزشک محترم اوما
و دوستای گلم
دخترم از عصری 5،6 بار اسهال داشته
یبار سر شب تمام نهارشو بالا اورد
خیلیم بیقراره
یساعت پیش باز دوتا قاشق برنج خورد ک باز بالا اورد الانم خوابه بنظرتون چیکار کنم چ دارویی میتونم بهش بدم
خونگی و...هرپیشنهادی.اصلا و ابدا دوس ندارم کار ب بیمارستان و بستری بکشه خدایی نکرده😭

130 پاسخ 456 بازدید


نخوابیدن و گریه کردن دخترم

سلام خانم دکتر و دوستان گلم... چکار کنم دخترم بخوابه!؟؟ 😭
دخترم رفلاکس داره تازه 18 روزشه بردمش دکتر دارو بهش داد ولی بیشتر وقتا بیداره گریه میکنه خوابشم خیلی سبکه هروقت نگاش کنم چشاش بازه. دکتر بهش شیرخشک ببلاکar داد بهش میدم روزی یکبار یا دوبار چون دوقلو هستن بچه هام نمیخام فقط، شیرخشک بخورن درکنارش شیرخودمو هم بدم...بنظرتون شیرخشک روزی 2 بارکفایت میکنه یا بیشتر بهشون بدم.... سوال دیگه هم اینه بچه هام اصلا وزن اضافه نکردن چکار کنم وزنگیریشون خوب باشه خیلی لاغرشدن الان...

42 پاسخ 516 بازدید


راهنمایی در مورد محتویات ساک بیمارستان

سلام
میدونم از این تاپیکها زیاده😅

ولی همچنان توجیه نشدم🙄🤦‍♀️

یه عکس براتون میزارم خب؟؟؟
بگید همه این لباسها رو بردارم برا نی نی یا نه؟؟؟
اگه جواب منفی هست بگید کدوما رو بردارم

انشالله زایمانم هم طبیعیه،
حالا با یک درصد احتمال سزارین شدن چی؟؟؟
فرقی میکنه لباسای نی نی یا نه؟؟ چون میگن 48 ساعت نگه میدارن میخوام بدونم باید بیشتر بردارم؟؟

اینم بگید که
اگه لازمه از یک نوع بیشتر از یک دست بردارم، مثلا اگه زیردکمه دار دوتا میخواد بگید

بعد لباس مخمل سرهمی هم داره، اونم بردارم برای موقعی که میارمش خونه یا نمیخواد؟؟؟

بقیه محتویات ساک هم اینا رو گذاشتم اگه کمبود داره یا چیزای بی ربطه بگید:
1. 5تا پوشک
2. زیرانداز تعویض
3. شیشه شیر کوچولو
4. دستمال مرطوب
5. پد محافظ پوشک
6. کرم نرم کننده
7. کرم تالک
8. گوش پاک کن
9. ست بهداشتی شامل شانه، پوار بینی، ناخن گیر، تب سنج
10. فلاکس

برا خودم
1. سوتین شیردهی 2 تا
2. پد سینه 10 تا
3. شورت یکبار مصرف 3 تا
4. پوشک 5 تا
5. جوراب واریس (برا اطمینان که خدایی ناکرده سز شدم)
6. روسری

برای موقع مرخصی هم
1. یک دست لباس برا خودم
2. لباس سرهمی مخمل برا نی نی با کلاه و دستکش
3. پتو دورپیچ نی نی
4. قنداق فرنگی


چیز دیگه ای هم لازمه آیا؟؟؟


بیمارستانم هم دولتیه، فکر نکنم چیزی بزارن تو ساک کلا😅😅
احتمالا در حد قاشق و چنگال و لیوان و دمپایی باشه

354 پاسخ 2,629 بازدید


سرماخوردگی نوزاد ۶ ماهه

سلام وقتتون بخیر پسر من ۶ ماه و ۱۴ روزش هست
دو شب هست بینیش موقع خواب میگیره و به سختی نفس میکشه برای همین همش بیدار میشه
امروز هم شروع کرد به سرفه زدن ولی تب نداره دو بار گرفتم
کلا از اولم پسرم از شیر خوردن خوشش نمی اومد، سینه من رو که نگرفت، شیر خشک هم با کلی بازی و سختی میخوره
ولی غذا رو دوست داره سوپ و فرنی بهش میدم.

چیکار کنم الان که بهتر بشه؟
شما از پوار بینی استفاده میکنید خوبه؟
فقط قطره بینی سدیم کلراید میریزم براش

7 پاسخ 640 بازدید


کوتر زخم دهانه رحم

سلام وقتتون بخیر
من هر وقت بدنم ضعیف مبشه عفونت میکنم و زخم دهانه رحم دارم.
یه دکتر رفتم و گفت باید کوتر کنم. یه بچه دارم ولی شاید باز هم در اینده بخوام‌ باردار بشم
کوتر باعث نازایی نمیشه؟
کسی تجربه بعد کوتر حامله شدن رو داره؟
و کلا چطوریه؟ درد داره؟ بعدش چه عوارضی داره؟

17 پاسخ 532 بازدید


شیر خشک چه مارکی خوبه برا تازه به دنیا اومده؟

سلام خدمت خانم دکتر و دوستان عزیز میشه راهنمایی کنید چه مارکی خوبه من بچه اولم و تجربه ای ندارم ؟؟؟؟؟؟؟؟

127 پاسخ 3,417 بازدید


شیر نخوردن نوزاد سه ماهه

سلام خانم دکترومامانا خسته نباشید برادر زادم سه ماهه و۲۲ روزشه اصلا میل به شیر مادرش نداره خیلیی کم میخوره حتی شیر خشک هم براش گرفتن آپتامیل ۱ خیلیی بد میخوره هرز گاهی اصلا نمیخوره میشه علتشو بگین؟؟؟

26 پاسخ 462 بازدید


لطفا رنگ مدفوع ببینید همراه عکس

دکار جان سلام .با دست ر دکتر چون دخترم ۲۰۰گرم وزن کمتری داشت و شیر خودم سیرش نمی‌کرد دکتر گفت ک فرنی و آب سیب شروع کنم .از وقتی ک میخوره روزی ۱بار شکمش کار میکنه و به این رنگ شده ایرادی داده این رنگی هست مدفوع؟

24 پاسخ 466 بازدید


درد شدید تخمدان راست

سلام خانم دکتر من از روز دوم پریودم درد تخمدان دارم بیشتر سمت راست طوری ک سرفه میکنم هم درد میگیره سونو هم دادم کیست نداشتم بنظرتون مشکلم چیه روز دوم پریودی رفتم دکتر سونو واژینالانجام ام داد گفت هنوز اندومترت کامل ریزش نکرده

16 پاسخ 456 بازدید


دونه های ریزاطراف گردن

سلام خانوم دکترمن چندبارتاپیک زدم بخاطرگریه های دخترم وهربارم دکتربردم یچی گفتن اخرین بارگفتن رفلاکس داره شیرشوعوض کردم رامنوفلور دی سیکلومین واهورانی نی میدمش امااصلا فایده نداره خیلی بادشکم ازش خارج میشه نفخ داره

89 پاسخ 447 بازدید


زمین خوردن افتادن به پهلو در بارداری

سلام من امروز افتادم زمین به سمت پهلوم دستمو پاهام درد میکنه آیا لازمه برم دکتر؟و اینکه میتونم عکس رادیولوژی انجام بدم ممنون میشم جوابمو زود بدین

28 پاسخ 745 بازدید


جواب🔴کیت تخمک گذاری در روز ۱۲ سیکل🔴

با سلام خدمت دکتر عزیز اوما و سایر اعضا اوما.

خانم دکتر امروز ساعت ۱۰ و نیم صبح. کیت تخمک گذاری انجام دادم.
امروز طبق تقویم خودم روز ۱۲ سیکلمه.
و دوره ها پریودیم ۲۸ و ۲۹ و نهایت ۳۰ روزه اس ولی اکثرا ۲۸ و ۲۹ روزه اس.

عکس کیت میذارم بگید یا تخمک گذاری کی انجام میشه تقریبا؟
ممنونم

30 پاسخ 451 بازدید


۲۸ هفته و ۳روز

تو سونو زده dolichocephal و زیرش خط کشیده میخواستم ببینم خطر ناک ؟؟؟و یعنی چی معنیش؟

10 پاسخ 545 بازدید


تب کردن نوزاد چهار ماهه

سلام
دخترم امروز چهار ماهشه و یه دفعه از صبح تب کردم
بهش پاراکید دادم تبش پایین اومد
بعاز چند ساعت بازم گرم شد
مدفوعشم سبز نیست که بگم سرما خورده
به نظرتون دلیاش چیه
تب زیر بغلش تا ۳۷ رفت، در صورتی که همیشه ۳۶ بوده
ممنون میشم جواب بدین

9 پاسخ 665 بازدید


خونریزی‌ بعد امپول سه ماهگی

سلام‌خسته‌نباشید‌‌من‌۵۰‌روزه‌زایمان‌کردم‌ازروزه‌سی‌و‌پنج‌روزگی‌خونریزیم‌قطع‌شده‌بود‌و‌ازروز‌چهل‌باز‌خونریزی‌کردم‌ک‌احتمالا‌پرید‌شدم‌وروز‌۵‌پریدیم‌امپول‌جلوگیری‌سه‌ماهگی‌برای‌بار‌اول‌زدم‌و‌خونریزیم‌قطع‌شده‌بود‌باز‌بعد‌‌یه‌هفته‌ازتزریق‌امپول‌خونریزی‌دارم‌مثل‌پریدی‌ولی‌قرمزه‌ایا‌‌امپول‌بهم‌نیفتاده‌واگ‌نیفتاده‌تواین‌سه‌ماه‌احتمال‌باروری‌هست؟ایا‌امپول‌با‌وجود‌اینک‌خونریزی‌کردم‌روبدنم‌تاثیر‌نکرده‌وروش‌جلو‌گیری‌دیگ‌انتخاب‌کنم‌؟؟؟؟؟خاهش‌میکنم‌همراهیم‌کنید‌باتشکر.

3 پاسخ 362 بازدید


آیا قرص هایی که در سرما خوردگی مصرف میشه در روند باردار شدن مشکل بوجود میاره ؟

سلام وقتتون بخیر باشه
امروز من و همسرم نزدیکی داشتیم و همسرم در دخول ارضا شد،من در سه روزگی پریود هستم اما پریودم نامنظم هستش و سرما هم خوردم دارو مصرف میکنم آیا امکان باردار شدن وجود داره یا رد میشه،البته اینم بگم هیچ یک از علائم پریودی فعلا ندارم،این دارو ها کلا تاثیری داره روی بارور نشدن؟

17 پاسخ 469 بازدید


مولتی ویتامین در چهار ماهگی

آیا میشه در چهار ماهگی به نوزاد مولتی ویتامین داد؟

6 پاسخ 376 بازدید


ایا طول سرویکسم کم نیست

سلام خسته نباشید ببخشید من رفتم دکتر گفتم درد دارم و ازم سونوگرافی گرفت ۱۰ هفته ۶ روز هستم و شنیدم طول سرویکس نباید از ۳۰ کپتر باشه ماله من ۲۹ هستش ایا کم نیست

40 پاسخ 445 بازدید


سرماخوردگی و عفونت گلو

سلام دوستان و پزشک عزیز سرما خوردم گلومم عفونت کرده به حدی که ته گلوم زرد شده بنظرون چی استفاده کنم الان دیگه تقریبا یکهفتس دیفن ساده هم استفاده کردم بی تعصیر بودانگار فلفل ریختن داخل گلوم به نظرتون بچه اذیت میشه

38 پاسخ 296 بازدید