Ooma

پلارژین تا کی تاریخ داره

سلام دکتر خسته نباشید سوالم اورژانسیه. دخترم از امروز آبریزش و سرفه داره من پلارژین و ستریزن رو ۲۸مهر باز کردم الان میتونم بهش بدم تاریخ دارن یا تازه بخرم؟؟

10 پاسخ 283 بازدید


زمان مسواک زدن کودک

سلام دکتر جان خسته نباشید دخترم یک سال شش ماه و سیزده روزشه شیر خودمو میخوره هنوز .. دکتر ردیف جلویی دندوناش کلا زرد شده امروز دیدم کلا چهار پنج تا دندون جلویی بالاش کلان زرد شده مولتی ویتامین پدیا بست و آهن سیدرال میخوره .دکتر شبا هم شیر خودمو میخوره هرچی میخام ندم بلند میشه گریه میکنه ، مسواک میتونه بزنه ؟ بعد خمیر دندونش چجوره ؟ و چجور یادش بدم مسواک بزنه توروخدا حتما بگین منتظرم ... نمیزاره عکس بگیرم براتون بفرستم
و دکتر شبا ک بلند میشه آب هم بهش میدم اما بازم شیر میخاد بجای آب و شیر چی بهش بدم
ببخشید زیاد شد مرسی

23 پاسخ 537 بازدید


درد شکم دارم چه کنم

سلام خانم دکتر یا مامای عزیز
من وقتای خواب یا راه رفتن یا نشستن پایینه دلم به شدت درد میگیره انگار سفت میشه و ول میکنه
دلیلش چیه؟
نگران باشم یا طبیعیه!

18 پاسخ 501 بازدید


درسته بیشتر از ۳ بار نمیشه سزارین کرد؟

سلام درسته میگن بخاطر برش روی رحم بیشتر از ۳ بار نمیشه سزارین کرد؟کسی بوده ۴ ۵ تا بچه سزارین کرده باشه؟

65 پاسخ 863 بازدید


مامانایی ک پلارژین دادن ب بچشون بیان

سلام من پلارژین و ستریزن رو ۲۸مهر باز کردم درشو تاریخ دارن یا باید تازه بخرم تا دکتر جواب بده دیر میشه خواهش میکنم اگه بلدین بگین بهم 🙏
سرفه و آبریزش داره

31 پاسخ 378 بازدید


ترشحات زیاد و بدبو

سلام وقت بخیر
تقریبا یک ماهه ترشحات بعضا سفید و پنیری بعضا بی رنگ دارم
بدبوعه و بوی تندی داره
هفته پیش که به دکتر مراجعه کرده بودم باهاشون در میون گذاشتم گفتن دو هفته دیگه بیا و داروی خاصی ندادن
میخاستم نرم و هفته ۱۲ برای غربالگری برم
ولی الان نگرانم که نکنه عفونت داشته باشم و برای جنین خطرناک باشه
میتونم تا هفته ۱۲ صبر کنم یا خطرناکه و به دکتر مراجعه کنم؟

5 پاسخ 490 بازدید


قلب درد با مصرف قرص ایزوکسوپرین

سلام دکتر عزیز خسته نباشید چند روز پیش درد داشتم که گفتین بیمارستان مراجعه کردم فهمیدم دهانه رحمم نرم شده و از داخل در حال باز شدن امپول بتا هم تزریق کردم و ۳ تا سرم دکتر بهم دادن که امروز اخریشه و گفتن از فردا شیاف پروژستون بزارم ( شیاف رو باید واژینال بزارم یا مقعدی ؟؟) و اینکه هر ۸ ساعت قرص ایزوکسوپرین هم دادن که وقتی میخورم خیلی قلب درد میشم و تنگی نفس میگیرم تا الان ۳ روز خوردم میشه این قرصو دیگه نخورم ؟ تو بیمارستان nst گرفتن انقباض نداشتم

30 پاسخ 380 بازدید


تجربه استفاده از قطره اینفاکول

سلام مامانهای عزیز یه دوره یکـماهه به پسرم اینفاکول دادم خیلی خوب بود و اروم شد میخواستم ببینم مشکلی نداره دوباره بگیرم بهش بدم دوباره گریه هاش شروع شده و شبانه روز غر میزنه😨

11 پاسخ 292 بازدید


زدن تبخال در شیر دهی

سلام دکتر جون من یه تبخال رو لبم زدم میتونم پسرمو ببوسم منتقل نمیشه بهش؟ چکار کنم زود خوب شه؟

5 پاسخ 303 بازدید


ازمایش اسپرم همسرم و میشه ببینین واریکوسل هم دارن احتیاج به عمل داره ؟

سلام خدمت دکتر عزیز و همه اومایی ها
تو سونو مشخص شد که همسرم واریکوسل گرید ۱ و ۲ داره
این هم ازمایش اسپرمش هست
میخوام ببینم احتیاجه عمل کنه؟
اصلا اوصاعش چطوره با این ازمایش؟؟

21 پاسخ 676 بازدید


خشکی پوست صورت در بارداری

سلام خانم دکتر و دوستای گلم
من الان چندوقته که پوست صورتم قسمت پایین لب(تقریبا بین لب و چانه)خشک و حالت پوسته پوسته میشه این خشکی پوست بخاطر بارداری هست یا نشون دهنده یه مشکل دیگه مثله تنظیم نبودن تیرویید هست؟
من از قبل از بارداری کم کاری تیرویید داشتم و الان هم ماهانه پیش متخصص غدد چکاپ میشم آخرین بار دوهفته پیش آزمایش تیرویید دادم که مقدارش۲.۳۸بود و دکتر گفت خوبه ولی از اون موقع به بعد غذاهای قندی زیاد مصرف کردم و ممکنه الان بخاطر این غذاهای قندی تیروییدم مقدارش بالارفته باشه(غیرنرمال شده باشه)و باعث خشکی پوستم شده باشه؟

9 پاسخ 298 بازدید


تفسیر آزمایش تحمل گلوکز و مسمومیت بارداری

سلام به شما پزشک عزیز و محترم و خانم های عزیز اومایی
من این ازمایش هارو دادم ممنون میشم راهنماییم کنید ایا مشکلی وجود داره؟

26 پاسخ 359 بازدید


ازمایش خون مخفی در مدفوع

سلام خدمت دکتر اوما وبچه های عزیز توروخدا منو از نگرانی در بیارین من تست سه نوبته خون در مدفوع دادم دونوبتش مثبت بوده الان میترسم چیز بدی نباشه کسی بوده مثبت باشه وچیزیش نباشه درضمن من یبوست هم دارم بعضی وقتا خارشم دارم بنظرتون چیکار کنم ۲۷ سالمه باید کولونسکوپی بدم نکنه پولیپ وسرطان روده باشه میزنم نت اینارو میاره

9 پاسخ 460 بازدید


ضربه به چشم کودک

سلام به پزشک خوب اوما و مامانای نازنین

نیم ساعت پیش بچه کلید رو برداشت داشت تکون میداد خورد به جشمش یه تکه داخلش خون افتاد

چیکار کنم ؟؟؟
باید قطره بریزم ؟؟
یا ببرم دکتر ؟؟؟

9 پاسخ 476 بازدید


آب دادن به نوزاد باشروع غذا

غذای کمکی از اول ۷ ماهگی میخوام شروع کنم. آب چه مقدار و با چه وسیله ای باید به بچه بدم؟ شروع با چقدر باشه و افزایشش چجوری باشه؟

14 پاسخ 335 بازدید


جواب سنو گرافی شکم ولگن

سلام دکتر جان و خانومای گل این سنو رو برام تفسیر کنیین لطفاً آخریشو متوجه نشدم هرکی بلده بگه

7 پاسخ 285 بازدید


روند بتا بعد انتقال جنین

سلام و وقت بخیر
من روز ۱۳ مهر پریود شدم و تو تاریخ ۳۰ مهر روز ۱۸ سیکلم انتقال جنین سه روزه داشتم
دوتا جنین با گرید A و C
آزمایش بتا رو ۴ بار به فاصله ۴۸ ساعت تکرار کردم نتیجش اینطور بود
روز ۱۶ انتقال ۱۵۲ که در واقع ۵ روز بعد موعد پریودم بود
روز ۱۸ انتقال ۲۷۱
روز ۲۰ انتقال ۶۲۵
روز ۲۲ انتقال ۱۰۸۵
.
از روز ۱۸ انتقال لکه بینی و خونابه قهوا ای و گاهی رگه هایی از خون تازه قرمز در حد یه دستمال کاغذی و موقع پاک کردن دارم

استراحت میکنم و استرادیول والرات ۲ میلی گرم  و شیاف پروژسترون ۴۰۰ رو  هر ۸ساعت استفاده میکنم.
علایم مربوط به خارج رحمی رو ندارم بجز کمر درد گاه و بی گاه و کشش زیر معده و کمی در قسمت تخمدانها که قابل تحمل هستند و لحظه ای

سوالم اینه که روند بتای من چطوره ؟؟
آیا احتمال حاملگی خارج رحم یا بارداری پوچ وجود داره؟؟
علت لکه بینی از چی میتونه باشه ؟
بهترین زمان برای انجام سونو واژینال یا شکمی کی هستش؟؟
وضعیت من رو چطور میبینید؟؟

ممنون از لطف و زحمات شما خانم دکتر عزیز 🌷🌷🌷

8 پاسخ 2,691 بازدید


بالا آوردن شیرخشک

سلام وقت بخیر خانم دکتر عزیز
پسر من الان ۱ماه و ۶روزشه ،از روز ۵تولدش زردی گرفت که ۵۰۰گرم از وزنش کم‌ شد و همین موضوع باعث شد تا با تجویز پزشک بهش شیرخشک بدم تا وزنش به وزن اولیه خودش که ۲۹۰۰بود رسید و زردیش در منزل بدون دستگاه درمان شد،اولین شیرخشکی که بهش دادم گیگوز ۱بود که بعد از هربار شیرخشک خوردن کمی پنیرک و شیر بالا میاورد که من سرخود شیر بچه را عوض کردم تا شاید تاثیری داشته باشه و بهش نان دادم و متوجه شدم که مجدد بعد از هر بار شیرخشک خوردن بازم پنیرک و شیر بالا میاره،باز شیرخشک عوض کردم و یک بار بهش ببلاک دادم که دیدم اسهال شدم و بردمش دکتر و دکتر گفتن که خاصیت شیرخشک همینه که بالا میاره و از نظر دکتر پسرم نفخ شدید داره نه رفلاکس و گفتن ببلاک آر بده بهش،ببلاک آر هم دادم تغییری ایجاد نشد در بالا آوردن و اسهال شدید،اصلا بهش نساخت،مجبور شدم مجدد همون گیگوز که اولین شیرخشک بود بدم که الان شدت بالا آوردنش بیشتره ،لطفا منو راهنمایی کنید که چیکار کنم ،خیلی نگرانم،شیر خودم هم بهش میدم اما شیرم زیاد نیس،چون پسرم دیگه به شیشه عادت کرده،شیر خودم که میخوره بالا نمیاره
قطره پدی لاکت هم میدم و آروغ هم میگیرم ،اما بی تاثیره

33 پاسخ 361 بازدید


خانوم دکتر عزیز برا سزارین بیهوشی کامل بهتره یا بی حسی

سلام خانوم دکتر عزیز و دوستای گل. من زایمان اولم سزارین اورژانسی شدم از کمر بی حس شدم . از وقتی سزارین کردم کمرم همون قسمتی ک امپول بی حسی زدن درد میککه و بااینکه سه سال گذشته هنوز کمر درد دارم شبا خواب ندارم از کمر درد. الان ک باردارم دردش بیشتر شده یعنی ده دقیقه سرپا نمیتونم وایسم یا اینکه ده دقیقه نمیتونم راه برم شبا هم ک درد امونم نمیده و تا صب درد دارم. نمیدونم این کمر دردا بخاطر همون امپوله ک نخاعم زدن یا خدایی نکرده دیسک دارم.
الان موندم برا سزارین دوم بیهوشی کامل بگیرم یا دوباره بی حسی از کمرم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

49 پاسخ 595 بازدید


رنگ تیره مدفوع نوزاد دارای حساسیت

سلام دکتر جان خسته نباشید
دخترمن الرژی ب پروتیین گاوی داره که با اسهال خونی و ازمایش فهمیدیم‌ و از دوماهگی پپتی جونیور مصرف میکنه که رنگ مدفوعش سبز تیره تیره کرد ب دکتر نشون دادم گف موردی نداره
الان ۴ماه که مدفوعش همین مدلی.
الان چندوقته کمکیشو شروع کردم‌
چون رنگ مدفوعش تیرع س اصلا خون فک نکنم مشخص باشه داخلش من از کجا بفهمم چیزی که بهش میدم آلرژی داره یا نه؟
و اینکه دکتر جان ۵ماه که ۳روز در میان دسشویی میکنه اما از وقتی کمکی میخوره روزی یبار دفع داره موردی نداره؟

6 پاسخ 247 بازدید