Ooma

سلام به دکتر اوما لطفا سریعتر جواب بدین ممنون

سلام دکتر اوما میخاستم بدونم قرص لاکتاول چه ضررایی داره ؟؟؟ من میتونم همزمان اکتی ناتال بخورم ؟؟؟ بچم ۲ ماهس شیرم کمه لاکتاول گرفتم بخورم ،بعد اکتی ناتالم دکترم گفته بود بخورم میخاستم بدونم مصرف همزمانش مشکلی نداره ؟؟ و اینکه مضر نباشه یوقت؟؟ ممنون از پاسخ گوییتون

3 پاسخ 680 بازدید


جیغ زدن نوزاد 4 ماهه

سلام دخترم تازه 4 ماهش شده 2 سه روزه تو بیداری جیغ های خیلی بلند میکشه گاهی اوقاتم با جیغاش گریه هم قاطی میکنه .
علتش چیه .
سرم رفت از بس جیغ میزنه 😨
چیکار کنم جیغ نزنه ؟
ممنون💙💙💙

20 پاسخ 14,367 بازدید


سلام خانم دکتر و دوستان

من پریشب سز شدم الان که رفتم دستشویی نمیتونم زور بزنم مدفوع کنم مشکلی نداره؟؟اونایی ک سز شدن موقع مدفوع زور میتونستید بزنید؟؟؟مدفوع میتونم بکنم اما زور نمیتونم.همین

54 پاسخ 632 بازدید


بچه های ۳۶و۳۷ هفته

سلام
وقتتون بخیر
کسی هست درد استخوان واژن داشته باشه
من از هفته ۱۸ دارم ولی الان خیلی شدید شده
با حدی ک دیگه نمیتونم حتی بچرخم دست عوض کنم
طبیعیه؟
اخه دکترم نیستش تا نیمه دوم.مشکلی پیش نمیاد؟
راسی وزن بچه هاتون تو هفته ۳۶ و ۳۷ چقدر بوده

29 پاسخ 635 بازدید


اسهال نوزاد سه ماهه

سلام بچه م دو روز شکمش مدام کار میکرد ولی آبکی نبود بعد از شیر خوردنم اکثرا بالا میآورد بردیمش دکتر قطره بی بی کر و بایولاکت و متوکلوپرامید داد و گفت گوش و گلوش سالمه و سرما نخورده،دکتر گفت شیرخشک نان آ ال۱۱۰ بدید بهش بهش دادیم کارکردن شکمش خیلی کم شد شد حدود پنج شیش بار در روز گاهی هم سفت شد روز دوم که امروز بود بچه شیر خودمو بیشتر میخوره و شیر خشک رو‌کم خورد امروز سه بار شکمش آبکی بود و دوبارهم نرمال کار کرد شیرم بالا نمیاره دیگه بهش قطره تهوع رو ندادم،خواستم بدونم هنوزم این مدل کار کردن شکمش نشونه ی اسهاله یا نه؟بچه اصلا بی قراری تب و هیچی نداشت از اول تا الان خدا رو شکر سرحالم هست دلیلش چیه اینطوری شده 😔

1 پاسخ 449 بازدید


تکون خوردنای بچه ۲۸هفته

سلام به همگی خوبین
من طبق سونو تازه رفتم تو ۲۸هفته
میگن از ۲۸هفته تکونای بچه خیلی مهمه
منم خیلی حساس شدم روش
چجوری باید باشه مثلا؟روزی چند بار تکون بخوره؟
حتما باید لگد بزنه یا تکون هم بخوره کافیه؟
اخه من مثل ماهی اینور اونور میشه یا گاهی ضربشو حس میکنم
لگدای محکم کی میزنه؟

17 پاسخ 659 بازدید


کسی میتونه سونوگرافی رو تحلیل کنه؟

سلام من قبلا سقط جنین انجام دادم که نزدیک یک سانت بقایا مونده بود،دکتر گفتن با پریودی بعدیت دفع میشه بعد از پریودیت سونو انجام بده،من ۳ ام اسفند ماه پریود شدم،نزدیک ده،یازده روز از خونریزی شدید به خونریزی کم و بعد لکه بینی داشتم و بعد از اون پاک شدم و تقریبا ۱۰ روزی هم هست که پاک شدم،تو این مدت به دلابلی نتونستم برم سونو که امروز سونو رو انجام دادم و مایع آزاد کلدوساک خلفی ۳cc در سونوم دیده شده،خیلی نگرانم،لطف میکنید راهنمایی بفرمایید

3 پاسخ 1,161 بازدید


سلام دارو برای کم تحرکی اسپرم

باسلام خدمت دوستان شوهرم واریکوسل خفیف دارد بعد دارد دارو مصرف میکند آیا این دارو تاثیری دارد

17 پاسخ 887 بازدید


سلام دکتر عزیز لطفا راهنمایی کنید

به شدت چند روزی هست که زیردلم سمت راست میسوزه ولی دردش میاد و میره خیلی نگرانم دکترمم نیستن شیاف استفاده میکنم ولی اثرش زود میره
البته بگم ک اسانسور خونم خرابه و پله هارو بالا پایین میرم طبقه 3
تو سونو NTجفت هم پایین بود
نظرتون چیه?

2 پاسخ 454 بازدید


تفسیر ازمایش غربالگری

سلام دوستان و پزشک محترم لطفا ازمایش غربالگری اول منو تفسیر کنین ممنون

18 پاسخ 394 بازدید


دل درد و نفخ نوزاد

سلام دکتر اوما ممنون از زحماتتون
میخام ببینم ایا به غیر از قطره کولیک اید چیز دیگه هست که به بچه ام بدم بعضی وقتا دل درد داره و بزور پی پی میکنه و خیلی قرمز میشه این قطره رو دوست نداره خیلی گریه میکنه وقتی بهش میدم طعمش و دوست نداره چیز بهتر سراغ داربد

10 پاسخ 385 بازدید


بررسی سونوی وضعیت جنین

سلام.به دوستای خوبم و پزشک مهربون اوما..
پیشاپیش سال نو مبارک🌺
ممنون می شم سونوی من رو تفسیر کنید..
من قندندارم اما چرا سن حاملگی رو 6_5روز بیشتراز مورد انتطارزده؟
واینکه حالت جنین از بریچ تغییر می کنه؟
من امشب می رم تو31هفته.

10 پاسخ 1,018 بازدید


کیت تخمک گذاری منو جواب بدین دوستان

کیت تخمک گذاری امتحان کردم این جوری شد مثبت هس یا منفی ؟

13 پاسخ 811 بازدید


شیرخشک و آروغ زدن و رفلاکس نوزاد

سلام خدمت دکتر اوما و مامان های عزیز
من دخترم ۲۰ روزشه ، هم شیر خشک میدم و هم شیر خودم .بعد از شیر خشک میذارمش رو شونم و‌ اروغشو میگیرم
آروغشو که رد روی شونم خوابش می‌بره ولی وقتی میذارمش پایین که بخوابه ، چند دقیقه بعد انگار رفلاکس داره یا آروغ ،بلند میشه و دست و پاشو نکون میده و من بلندش میکنم دوباره میذارم رو شونم و بازم آروغ میزنه خوابش می‌بره . و باز میذارمش پایین تکرار میشه تا چند مرتبه ....
میخواستم بدونم این رفلاکس هست ؟ بخاطر شیششه؟ یا بخاطر شیر خشک می‌تونه باشه؟
کسی تجربه ای داره کمکم کنه؟
ممنون❤️🙏

18 پاسخ 1,257 بازدید


عقب افتادن پریود میتونه نشونه بارداری باشه

باسلام
من پریودم ۸روزه عقب افتاده روز ۶ام تست هم منفی شد ولی خب اشتهام خیلی زیاد شده همش دلم چیز شیرین میخواد کمرم درد میکنه اینا میتونه نشونه بارداری باشه

12 پاسخ 821 بازدید


زودترین زمان تست بارداری کی هست؟ نمیتونم تحمل کنم

سلام، هفته پیش اقدام کردم، میخوام بدونم من ۸ روز تا پریودیم مونده چطور میتونم بفهمم باردارم یا نه؟ علائم دارم تلقین نیست ولی نمیدونم طبیعیه یا نه؟

104 پاسخ 3,908 بازدید


شروع غذای کمکی و بی قراری نوزاد در هنگام خواب

سلام پسر من حدوداً ۵ ماه و نیمه است و با مشورت دکتر غذای کمکی رو شروع کردم حالا از وقتی که غذای کمکی شروع شده شب ها در هنگام خواب بی قراری میکنه و مثل زمانی هست که کولیک داشت در ضمن دندان هم درآورده فکر نمی‌کنم مشکل از دندان دراوردن باشه

15 پاسخ 2,101 بازدید


شرح زایمان سزارین من💉😍😍❤❤❤🥰🥰🥰💉💉💉💉💉💉💉💉💉

سلام ب همه
تاریخ ۲۴ اسفند ساعت ۶ صبح بستری شدم بیمارستان برای عمل امادم کردن لباس اتاق عملو پوشیدم،بهم سروم وصل کردن همینجور ک رو تخت دراز کشیده بودم پرستار اومد برا وصل کردن سون وااای نگم براتون هرچقدم سعی کردم شل بگیرم خیلیییی دردم گرفت اتیش گرفتم خلاصه کلا با یچیزی داخلم و ی کیسه بهش وصل و بیرون مشکل داشتم احساس دسشویی داشتم یکمم سوزش داشتم
داشتم با این سونه کلنجار میرفتم ک اومدن دنبال تخت کناریم بردنش اتاق عمل خیلی سختم شد دوس داشتم خودم اولین نفر باشم
خلاصصصه نیم ساعت ک گذشت نی نی تخت کناریو اوردن دادن ب مادرش وای من چشمم بهش بود کلی ذوق کردم‌و روحیه گرفتم،همون موقع اومدن دنبال من با ویلچر بردنم بخشی ک اتاق عمل بود اون تخت کناریمو دیدم اوردن ریکاوری گفتم که نی نی خوشکلشو دیدم و بهش تبریک گفتم (نا گفته نماند بی حسی بود عملش و اصلا دردی نداشت تو ریکاوری شکمش تو بیحسی فشار دادن)بعد اومدن بردنم تو اتاق عمل وای چقد سرد بود ی پنجره بزرگ بود نور زیاد،ی اسپیلت روشن بود تو این سرماااا
دیگه خوابوندنم روتخت دکترم اومد گفت تو بی حسی میخوای یا بیهوشی گفتم الابلا بیهوشی گفت اگر میدونی میترسی باشه بیهوش میکنیم خلاصه اول جلو صورتم با پارچه گرفتن شروع کردن بتادین زدن و ضد عفونی قسمتی ک میخوان برش بزنن گفت ما اول همه کارارو میکنیم بعدبیهوش میکنیم ک فوری بچه رو در بیاریم دارو بیهوشی بهش نرسه،(قابل توجه اونایی ک میگن بیهوشی بده و ب بچه داروش میرسه و چرت و پرت)بیهوشم کردن هیچی نفهمیدم یهو از درد بیدارشدم دیدم تو اتاق ریکاوری هسم واییییی چ دردی مرگ اومد جلوچشمم عین سگ از درد میلرزیدم دستگاه و اکسیژن بهم وصل کردن ومن انقد درد داشتم ک تو همون ریکاوری بهم مسکن زدن همینجور التماس پرستارا میکردم تو اون حالت میگفتم خانم خانم تروخدا شما تو اتاق عمل بودی؟بچم کجاست سالمه حالش خوبه؟هی میگفتن اره خوبه
دیگه یکم ک ریکاوری موندم ی پرستاری اومد انچنان شکمم فشار داد ک جونم بالا اومد قشنگ🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️کلی جیغ زدم گفت فایده نداره نمیذاری این کار برا خودته دیگه بردنم جلوی در اسانسور دونفرشدن شروع کردن ب فشار دادن شکمم منم جیغ میزدم میگفتم جون مادرت ولم کن😂😂😂 دیگه بردنم بخش،تا دیدم بچمو اصلا دردا پرواز کردن برام ی شیاف زدن بعد از عمل و ی پوشک لای پام دیگه همش چشمم رو جوجم بود
فقط مسکن تو سروم میزدن اصلا لزوم ب شیاف نشد شکر خدا قابل توجه اونایی ک دنبال پمپ دردن
اصلا دردش اذیت کننده نیس هرچیه پریود کمتره فقط موقعی ک میگن پاشو راه برو اولین بار خیلی سخته بارهای بعد خیلی راحت تره و هربار دردت کمتره
امروزصبح گفتن شکمت کار کنه مرخصی راه رفتم و دسشویی کردم بعدم‌ بچموخودم بغل کردم مرخص شدم
از انتخابم خیلی راضیم هزار بار ب عقب برگردم بازم سز رو انتخاب میکنم بخیم کامل پرسی هس
دخترم ۲۸۰۰ وزنش بود ۵۰ سانت قدش
اینم از تجربه من امیدوارم ب دردتون بخوره🤩

76 پاسخ 2,012 بازدید


چطوری دخترم ازپوشک بگیرم

سلام دخترمن یک سال هفت ماهشه چطوری ازپوشک بگیرمش عادتش بدم بره دسشویی

30 پاسخ 914 بازدید


چرخش جنین از بریچ به سفالیک

سلام
برای اینکه جنین از بریچ به حالت سفالیک تغییر حالت بده چیکار کنم؟ و اینکه از کجا میشه فهمید چرخیده یا نه؟

56 پاسخ 959 بازدید