Ooma

ازمایش غربالگری ۳ ماهه اول

سلام پزشک اوما و دوستان لطفا ازمایش منو میبینسد چطوره ؟؟؟

16 پاسخ 638 بازدید


مکمل مولتی ویتامین و ویتامین دی

سلام خسته نباشید من تون تو ۵ ماه اول بارداری فقط فر فولیک می‌خوردم اسمش فروفورت و ویتامین دی هم یه روز درمیون الان دکتر برام مولتی ویتامین اکتی ناتال و کلسی پاور کلسیم و منیزیم زینک هم نوشته میخواستم ببینم اگه همشو باهم بخورم دوز ویتامین دی روزانم بالا نمیره چون که حداکثر مقدار دوز روزانه ویتامین دی باید هزار واحد باشه ویتامین دی که خودم می خورم یک روز در میون هزار واحدواحدهستش
خود این مولتی ویتامین هم داخلش ویتامین دی داره باهم دوزش بالا نمیره؟ یا به نظرتون میشه مولتی ویتامین رو یک روز درمیون بخورم؟ اثرش کم نمیشه؟
یه سوال دیگه هم که دارم اینه که مولتی ویتامین اکتی ناتال که آهن داره با اون فروفورت هر روز بخورم اشکالی نداره چون خود اون فروفورت آهن داره اکتی ناتال هم داره و اینکه عکسی ناتارو روش نوشته همراه با وعده غذایی بخورم اگه آهن داشته باشه مشکلی نداره تو جذبش

2 پاسخ 319 بازدید


مشکل کلیوی و خون در ادرار

، سلام خسته نباشید من تازگی آزمایش ادرار دادم و داخلش خون پیدا شد دکتر گفت عفونت نیست احتمالا مشکل کلیوی داری و سنگریزه های کوچک، که احتمالا توی سونو دیده نمیشه
سونو کلیه دادم کلیه هام سالم بود می خوام ببینم اگه احتمال سنگریزه کوچیک توی کلیه هام هست اگه ویتامین دی و کلسیم بخورم تو دوران بارداری ممکنه رسوب کلسیم زیاد بشه؟
مکمل کلسیم کلسیم پاور و ویتامین دی هم یک روز در میون خود کلسیم پاور هم ۵۰۰ میلی گرم کلسیم داخلش داره و ۲۵۰ واحد ویتامین دی مکمل اکتی ناتال هم ۶۰۰ واحد ویتامین دی داره اینا رو اگه روزانه بخورم مشکلی به وجود نمیاد برای کلیه ام؟؟
یا اگه یک روز درمیون بخورم بی اثر نمیشه؟

2 پاسخ 326 بازدید


قند بارداری و رشد فرزند

امروز دو روز که قندم چک می کنم در خونه قندم بالای.قند بارداری دارم و روزی ۳ عدد متفورمین می خورم دکترم گفته در منزل خودت قندتو چک کن.توی این دو روز که قندم بالای احساس میکنم بچه م اصلن تکون نمی خوره‌.مشکلی پیش اومده

64 پاسخ 389 بازدید


سوال دارم در مورد عقب افتادن پریود

سلام خانم ها من پریودام بیست وشیش یا بیست وهشت روزه است سرموعد بیست وشیش روزم یه لک خیلی کم دیدم فکر کردم پریود شدم که همون لکه بود الان از موعد بیست وهشت روزم دوروز گذشته هنوز پریود نشدم دیشب بی بی چک زدم یه خط خیلی محو بعد نیم ساعت انداخت اگر پریود نشم فردا بی بی بزنم خوبه من یه سقط داشتم تو ماه اسفند

13 پاسخ 486 بازدید


درد شدید زیر دل

سلام خدمت دکتر اوما و خانومای گل. معذرت میخوام من امروزبعد از دستشویی اول قسمت کلیم یه درد گرفت بعد زد به زیر دلم و ببخشید انگار تو رحمم درد میکنه. همش حس میکنم تو رحمم آب جمع شده. چیکار کنم؟ یه دارو گیاهی هس بگید بخپرم خوب بشم.
البته یک ماه پیش دکتر زنان رفتم مشکلی نداشتم. امروز اینجوری شدم
ممنونم که راهنمایی میکنید

1 پاسخ 388 بازدید


سلام درباره زایمان سوال داشتم

ببخشید خاستم بدونم بعد سزارین دردی ک میزنه ب رحم عادیه یا باید برم دکتر ممنون

14 پاسخ 426 بازدید


ترشح در تخمک گذاری

سلام خانوما من سه روز پیش روز تخمک گذاریم بود الان تو اقدامم چند روزه خیییلی ترشح آبکی دارم به طوری که لباس زیرم خیس میشه
طبیعیه تو اقدام ؟

10 پاسخ 424 بازدید


قد کودک ۱۳ ماهه

سلام وقت بخیر
آیا اندازه ی قد نوزاد و کودک تاثیر گذار روی قد نهایی دوران بلوغه؟
خوراکی و تغذیه ای برای افزایش قد نوزاد یا کودک وجود داره یا ژنتیکی و ارثیه؟

3 پاسخ 380 بازدید


قرص اسید فولیک چه مقدار استفاده بشه؟

باسلام
هفته 6 بارداری هستم و خودم از ماه های قبل قرص ید وفولیک 5 مصرف میکردم که هنوز از این قرص ها به تعداد 30 عدد دارم که دکترم گفت همین ها رو بخور و خودشم اسید فولیک 5 داد گفته هر دو رو در روز بخور تا قرهای قبلی تموم بشه حالا مشکلی ایجاد نمیکنه؟؟؟

3 پاسخ 493 بازدید


تفسیر سی تی اسکن - کرونا مثبت

سلام دکتر اوما ممنون میشم تفسیر کنید

2 پاسخ 493 بازدید


زیاد شدن خواب نوزاد

پسرم سه ماه و 10روزشه وجدیدن خوابش زیاد شده .
تو این سن چقدر باید بخوابن‌.جوری که بعد از سه الی چهار ساعت خواب شیر میخوره دوباره می‌خوابه

13 پاسخ 408 بازدید


سلام دوستان و پزشک اوما یه سوال واشتم

من الان هفته ۲۰بارداری هستم.بعضی روزا حرکت بچم خیلی کم میشه یا اصلا تکون خوردنشو متوجه نمیشم. البته بیشتر وقتا ک نزدیکی دارم حرکتاش تا چند روز کم یا اصلا حرکت نداره. میشه راهنمایی کنید ک چکار کنم؟

13 پاسخ 349 بازدید


ژل فلفلی ایموشن در بارداری

سلام خانم دکتر و اومایی های عزیز من 31هفته و چهار روزم
همسرم ی ژل ایموشن فلفلی چند وقت پیش خریده بود بهش نگاە نکرده اون موقع بعد مدتها امشب بدون اینکه بخونیمش ی ذره استفاده کردیم
دیدم ی جوریه فورا رفتم خودمو با ژل شستشو و کلی آب شستم
ولی باز میترسم
بنظرتون واسه بچەم مشکلی پیش نمیاد؟؟😭😭بعد هشت ماه مثلا خواستیم ی بار رابطه داشتە باشیم بیچاره همسرم
ضمنا معذرت میخوام اینو میگم فقط ی ذرە داخل بدنم رفت همین که احساس سوزش کردم فورا رفتم شستمش 😭😭

15 پاسخ 655 بازدید


خوراک بارداری در هر هفته

سلام تو این نرم افزار نمیتونم ببینم هفتگی چی باید بخورم بهتره و چه چیزهایی نباید بخورم؟

بدون پاسخ 638 بازدید


درد استخوان واژن

سلام،، ببخشید من استخوان واژنم و پایین کمرم خیییییییلی درد میکنه، احساس میکنم استخونم داره میشکنه، چیکار کنم دردش آروم بشه؟

75 پاسخ 535 بازدید


دوستانی که تازه سزارین کردین

من ۶ روزه سزارین کردم خیلی دل درد و حالت دلپیچه دارم ینی شکمم همش درد میاد اشتهام کم شده
خونریزی هم دوسه روز اول داشتم خیلی‌کم الانم خونریزی ندارم دو روزه به نظرتون چرا اینجوری شدم 🥲

18 پاسخ 475 بازدید


کاشت ناخن در بارداری

سلام وقت بخیر
کاشت ناخن در بارداری میشه انجام داد ؟؟ خطر نداره برای جنین

15 پاسخ 538 بازدید


سقط کورتاژ ،بقایا بارداری پوچ

سلام و عرض ادب
پزشک محترم اوما من ۱۰آذر سقط داشتم
و بعدش هر ماه سنو دادم
ولی بقایا دفع نشدکلا پریود نشدم ،قرص سایتوتک خورده بودم،و باردایم پوچ بود،الان چکارکنم قرص یا کورتاژ😭😌😭😌😭اینم عکس سنوم👇👇ممنون میشم راهنماییم کنین🌻🌻🌻🌻🌻🌻

152 پاسخ 1,270 بازدید


سونو وزن جنین

دیروز برای معاینه رفتم پیش دکتر. گفت هنوز سر بچه پایین نیومده . و اینکه خیلی چاق و سنگین شدی بدنت خشکه و اصلا تحرک نداری . اینجوری زایمانت سخت میشه . اخه من هیچ تحرکی هم ندارم و تا الان ۲۲ کیلو اضافه کردم . برام سونو نوشت. سونو رو انجام دادم و هنوز نبردم به دکتر نشون بدم .
واقعا هم سنگین شدم و خیلی راه رفتن برام سخته . تو این هفته های آخر چه تمریناتی برای باز شدن رحم و قرار گرفتن سر جنین تو لگن خوبه ؟

21 پاسخ 705 بازدید