سوال دارم در مورد مصرف شیاف پروژسترون راهنمایی میکنین لطفا
سلام خدمت پزشک عزیز و همه اومایی ها
من این ماه لتروزول مصرف کردم و دو تا امپول hcg زدم و دکتر برام شیاف پروژسترون تجویز کردن همون روز ۱۲ سیکل و نگفتن این شیاف و تا کی استفاده کنم
من ۴ روز دیگه موعدمه
اگر باردار نباشم مصرف این شیاف برای پریود شدنم مشکلی ایجاد نمیکنه؟
سرفه های خشک پسرم😑
سلام من پسرم هفته گذشته ی بار اسهال شد بردم دکتر ی بار استفراغ گرفت بردم دکتر ی بارم برای چکاب
امروز از خواب پاشده سرفه خشک داره طفلک خیلی اذیت میشه واقعا دیگه بااین اوضاع مریضی و کرونا دلمنمیخواد باز ببرم تو مطب خودمم با باباش گلومون یکم درد داره
چی خوبه بدم بهش هیچ علائم دیگه ای نداره
مکمل تقویت تخمدان پلی کیستیک معرفی کنید ممنون میشم
سلام مکمل تقویت تخمدان پلی کیستیک معرفی کنید ممنون میشم
چ کارهایی باعث ناباروری مردان میشود؟اسپری تاخیری لیدوکائین باعث ناباروریه؟
سلام استفاده از اسپری تاخیری لیدوکائین در مردان باعث ناباروری میشه؟ موبایل تو جیب شلوار گذاشتن چطور برای مردان ؟ شوهرم خیلی زود انزالی داره چکار کنه؟
خوردن قرص ال دی
سلام وقتتون بخیر ،ببخشید من برای جلوگیری از قرص ال دی استفاده میکنم من دیروز به خیال اینکه قرص رو دو روز پشت سر هم نخوردم دوتا رو یکجا مصرف کردم و الان متوجه شدم که یه قرص رو زیادی خودم حالا من ادامه بدم قرص رو با توجه به اینکه یه قرص رو اضافه خوردم یا اینکه یک روز وقفه بندازم که دیگه طبق روزای هفته برم جلو
سوالم در مورد کیفیت تخمک هست
سلام به خانم دکتر و دوستان اوما. من چند سال اقدام به بارداری داشتم و دوره هام تقریبا ۲۸ روزه هستن. همیشه روز ۱۲ یا ۱۳ سیکلم اندازه فولیکولم ۱۵ بود که هیچ وقت غالب نمیشد مگر با داروهای تحریک تخمدان. امروز برای سونو رفتم که روز ۱۲ سیکلم بود. دکتر گفت تخمدان راستت فولیکول غالب داری ولی اندازش رو نگفت. سوالم اینه که من این ماه از داروی تحریک تخمدان استفاده نکردم، امکانش هست که تخمکم با کیفیت باشه چون خودش غالب شده یا کیفیت تخمک ربطی به اندازه نداره؟
هزینه غربالگری اول
سلام بچه ها هزینه سونو و ازمایش غربالگری اول و میخاستم ببینم کسی جدیدا انجام داده ببینم چقدر؟
طریقه مصرف اهورا نی نی
سلام خانم دکتر روز بخیر
پسر من ۳۶روزشه
میخاستم ببینم اهورا نینیو چجوری، با چه دزی و چه موقعی باید برا کولیکش مصرف کنه؟
و ایا تو این شربت خواب اور هست؟ سه شبه بش شیش هفت سی سی میدم، تا صبح زوری بیدارش میکنم شیر میدم.
سلام،پسرم موقع دفع دسشویی بزرگ گریه میکنه،چی کنم
خانما سرم دوروزه میخواددفع کنه دسشویی بزرگشو
گریه میکنه
بعدشم خیلییی کم پی پی میکنه،چی بدم بخوره،انگورم زیادخورده
نمیدونم چی کنم
سابقه ارث سندروم داون
سلام به همه اومایی های عزیز
ببخشید میخاستم بدونم کسی بوده که توی اقوام همسر بچه ی سندروم داونی داشته باشن و خودشون بچه سالم بدنیا آورده باشن؟
راستش من خواهر همسرم سندروم داره، قبل از ازدواج مشاوره ژنتیک بهم گفت سندروم ارثی نیست ، و اگه یک درصد ارث داشته باشه از طرف مادر هست.
البته مادرشوهرم میگه وقتی این دخترش رو باردار بوده ۳۵ سالش بوده و دوران خیلی پر استرسی رو گذرونده توی بارداریش
حالا شنبه نوبت nt دارم دکترم برام سلفری توصیه کردن، و آزمایش خون nt رو برام ننوشتن
من گفتم آزمایش خون بدم اگه ریسکم بالا بود سلفری بدم که هزینه اضافی نکنم نظر شما چیه؟ مورد مشابه داشتین بگین چی شده
از همتون التماس دعا دارم دعا کنین تو دلیم سالم باشه 🤲🤲🤲
طول سرویکس کوتاه در هفته ۲۸
سلام. در پایان هفته ۲۸، طول سرویکس من با سونوی شکمی ۲۸-۲۷ شده. دکتر دو هفته استراحت، شیاف پروژسترون و آمپول پرولوتون تجویز کردن. چون شاغل هستم گفتن که فعلا خونه باید استراحت کنم .ما نگفتن استراحت شامل چه مواردی میشه و چه چیزایی ممنوعه یا باید رعایت بشه. ممکنه راهنمایی کنید.
دانه های قرمز روی پا و باسن نوزاد دختر
سلام خسته نباشید
خانم دکتر از شنبه هفته پیش پای دخترم اینجوری شد و سر دونه ها سفید بودن
از پماد آردن استفاده میکردم برای دخترم ک با نظر دکترش عوضش کردیم و سیوند کالاندولا براش گرفتم و تاثیری نداشت
بعد پماد سودو کرم خاری براش گرفتم و بازم تاثیری نداشت...لطفا ببینید...چکار کنم خوب بشه خیلی ناراحتم براش
سونو و آزمایش nt
سلام اگر دو مرتبه سونو ان تی انجام بدیم برای جنین ضرر نداره؟
مواد غذایی ممنوعه در بارداری چیست
سلام خدمت پزشک اوما و دوستان. من خیلی مطالب در مورد بارداری خوندم و تنها مسئله ایی که مدوام دارم اذیت میشم در مورد مواد غذایی هست. تمام مقالات دانشنامه سلامت اوما که در رابطه با تغذیه در دوران بارداری بود خوندم. ولی باز هم مطالب دچار ضد و نقیض هست. خواهش می کنم مواد غذایی که ضرر زیاد به جنین چه دوران بارداری و اقدام به بارداری داره به صورت لیست بگید تا هر خانم بارداری ازش مطلع بشه و بعد با خیال راحت مورد استفاده قرار بده ؟
پزشک اوما این ازتون خواهش می کنم به این سوال که شاید دغدغه خیلی از خانم ها هست جواب بدید. باز هم تاکید میکنم من مقاله شما رو خوندم ولی اگر بشه به صورت لیست وار بیان کنید سپاسگزارم.
کاهش طول سرویکس و باز شدن دهانه رحم
با سلام خدمت پزشک اومای عزیز.
هفته ۳۲بارداری دوم هستم و طول سرویکسم انومالی ۱۹هفته ۲۷بود یک هفته بعد ۲۹شد ولی بسته بود
هفته ۲۵ طول سرویکس ۲۴شد و بسته
الان انجام دادم شکمی گفت باز شده چیکار کنم؟امپول پرلوتون هر هفته ۲۵۰ و شیاف پرژسترون ۴۰۰هر شب میزنم
و همچنین وضعیت سلامت جنینم رو از رو سونو بهم بگید چطوره لطفا
خوابیدن زیاد ماه هشتم😴
سلام خانم دکتر ودوستان گلم
من هفته 32 بارداری ام چند هفته هست خابم خیلی زیاده بیشتر از12 ساعت میخابم... هرکی میاد میبینه میگه الان خواب زیاد برا بچه هات ضرر داره 😰... آیا خوابم ضرری برا نی نی هام داره!؟؟؟؟؟
سرما خوردگی نوزاد ۷ ماهه
سلام دکترجان وقت بخیر
دختر ۷ ماه و ۱۷ روزشه
دو روزه ترشحات پشت حلق داره یکم سرفه میکنه و اصلا تمایلی به شیرخوردن نداره و حالت تهوع بهش دست میده و یکی دوبار هم استفراغ کرده و دهنش هم بو میده( بوی ترشیدگی)
در حال دندون درآوردن هم هست
الان این سرماخوردگیه؟ عفونت داره؟
چی میتونم بهش بدم آخه دسترسی ب پزشک ندارم تا شنبه
تفسیر جواب ازمایش
سلام خانم دکتر عزیز ممکنه این ازمایش منو تفسیر کنید؟ ببینید تیروئیدم مشکل داره و اینکه من قرص فولیک اسید ید دکتر برام تجویز کرده ممکنه رو نتیجه ازمایشم تاثیر بزاره ؟
تفسیر سونو ان تی
سلام ووقت بخیر خدمت پزشک محترم ودوستان عزیز اوما
لطف می کنید سونو ان تی را تفسیر کنید ؟
سن بارداریم بر اساس اولین روز از آخرین پریودی ۱۱هفته و۵روزه ولی سونو گرافی سن بارداری را ۱۲هفته و۳روز زده ،علت اینکه ۵روز سن سونو بیشتر چی می تونه باشه؟
🌹🌷🙏
قطره آهن لیپوزوفر آبی و مولتی ویتامین ویتوکید
پزشک محترم اوما و مامانای عزیز سلام وقت بخیر
مولتی ویتامین پدیابست رو دخترم نمیخوره و عق میزنه ویتوکید تهیه کردم باز به نسبت بهتر میخوره، مولتی خوش طعم دیگه ایی میشناسید که بچه ها راحت بخورن؟ ویوا کیدز و بیبی جویس رو کسی تجربه داره؟
و اینکه قطره آهن سیدرال میدادم اما این سری لیپوزوفر تهیه کردم نیازه که با فاصله از شیر بدم؟ یک میل باید داد؟
مولتی ویتامین و زینک و آهن رو باید با فاصله از هم داد؟ بعد این قطره آهن نیازه به بچه آب بدیم؟
با اینکه دخترم مولتی و نئوزینک میخوره ولی اشتهای کمی داره مولتی میشناسبد که تحریک کنه اشتها رو؟
و یه مشکل دیگه اینکه جدیدا چند شبه همش این پهلو اون پهلو میشه و خواب راحتی نداره ممکنه به خاطر دندون باشه؟ نیازه با استامنیفون یا ژل لثه مالش بدم لثه هاش رو ؟




