سرفه های کودک ۱۹ماهه موقع خواب ...
سلام دکتر جان پسرم چن روزه خیلی بد سرفه میکنه شربت ضد سرفه هم دادم تاثیری نداشته اولش موقع بیداری بود الان موقع خوابم شده
بیرون تو حیاط رفته بود یهویی سرما خورد ابریزش بینی هم داره ک یکم بهتره شده ولی تو خواب گرفتگی بینی داره و سرفه های بدی میکنه
درمان کیست تخمدان با قرص
سلام خانم دکتر عزیز
من از ۵ماه قبل قرص ال دی مصرف میکنم جهت رفع ۲ کیست تخمدانی.امروز سونو رفتم یکی از کیست ها رفته یکیش مونده به اندازه ۴ سانت. الان دکترم گفته یک دوره دیگه هم قرص بخورم فقط سوال من این هست که الان روز نهم سیکل ام هستم میتونم از فردا شروع کنم قرص رو یا باید صبر کنم تا ماه آینده و از روز سوم پریود و شروع کنم ؟
قی چشم چپ نوزاد ۲ ماهه
سلام دکتر و اومایی های عزیز
من بچم گریه میکنه از هر دو چشم اشک میاد یعنی مجاریش بسته نیست ولی از دیروز یه چشمش مدام قی میکنه و از صبح یکم اب میاد از اون چشم قرمزی و تورم نداره ، دستشو زیاد به صورت و چشاش میبره نمیدونم شاید کثیف بوده زده یا شایدم طبیعی هست قی فقط یه چشم ؟ممنون میشم راهنمایی کنید
بیدارنشدن نوزاد برای هر ۸ساعت انتی بیوتیک
سلام خانم دکتر و مامانای عزیز. پسرم برای صبح بیدار نمیشه داروشو بخوره.شب میتونم باهاش بازی کنم بیدار بمونه بخوره ولی صبح نمیشه.ایراد داره هر ۱۲ ساعت بدم؟ اموکسی سیلین ۲۵۰ ۲ونیم سیسسی
دلیل ۲ سقط در ۵هفته و ۶ روز
سلام من ۲سال پیش به بارداری پوچ داشتم وقتی که افتادم به خونریزی و رفتم سونو انجام دادم بهم گفتن که ۵هفته ۶ روزه و سقط شد
و مهر ماه بازم باردار شدم همه چی خوب بود رفتم سونو انجام دادم ۵هفته و ۱ روزم بودم جای جنین هم خوب بود برام ۲هفته بعدش نوبت دادن برای سونو تشکیل قلب
۲هفته بعدش که رفتم گفتن سن جنین ۵هفته و ۶ روزه متوقف شده رشدش
و الان افتادم به خونریزی و سقط شد فقط بقایا مونده
به نظر شما دلیلش چی میتونه باشه هر ۲بارداری توی ۵هفته و ۶ روز بودن یکی که ۵هفته ۶ روز افتادم به خونریزی یکی دیگش که توی ۵هفته و ۶ روز رشدش متوقف شده بوده
طولانی شدن دوره پریود
۱۵ روزه پریودم قطع نمیشه چیکار باید بکنم دلیلش چیه
تفسیر سونوگرافی
سلام خسته نباشید. میشه لطف کنید سونوگرافی مو تفسیر کنید؟
ورم ساق و مچ پا بعد از زایمان طبیعی
سلام خانم دکتر خسته نباشید . خواهرم ۹ آذر زایمان طبیعی کردن امروز مقداری مچ پا و ساقشون ورم داره ولی درد یا علائم دیگه ای ندارن . این ورم طبیعی است؟
علت بوی چرک نوزاد ۱۱ ماهه
سلام دوستان و پزشک اوما دخترم از دیروز تاحالا دهانش بوی چرک میده ولی حال عمومیش خوبه شیر خودمم میخوره بنطرتون مشکلی هست
کم شدن خونریزی پریود
سلام خانم دکتر عزیز من ۴ ۵ ماهه خونریزی پریودم هرماه کمتر میشه خیلیم کمتر شده. این ماه سشنبه پریود شدم ساعت ۱۲ ظهر فقط تا چهارشنبه خون دیدم.امروز روز چهارم گاهی لک میاد خیلی کم.واقعا نگرانم کارم شده گریه هرماه منتظرم اوکی بشه ولی اصلا خبری نیست از بهتر شدن.۲۵ سالمه و اقدام به بارداریم هستم.مادرم ۳۵ سالگی یائسه شده خیلی میترسم یائسه زودرس بشم.ماه قبل سونو و آزمایش انجام دادم عکسشو برات میفرستم. سپاس بیکران مهربانو
خوردن نودلیت در بارداری
سلام
دکتر من چند روزی که هست شدیدااا هوس نودل میکنم...تا الان هم متاسفانه نتونستم جلوی خودمو بگیرم ۲ بار خوردم
از همین اماده ها که بیرون هست خودم درست نمیکنم...
دوست دارم بازم بخورم طعم مرغ و سبزیجاتش رو خوردم
خیلی ضرر داره؟ینی ممکنه باعث نقص عضو یا مشکلات ژنتیکی بشه؟
یا اینکه گاها میشه خورد؟
تفسیر سونو ان تی 🙏💚
سلام پزشک مهربون 🌹
لطفا سونو ان تی وداپلر تفسیر کنید
ممنون 🙏💚
طبق پریودی 12هفته وسه روز هستم
تزریق واکسن آنفولانزا در بارداری
سلام به دکتر عزیز
دیروز از بهداشت با من تماس گرفتن و گفتن برای تزریق واکسن آنفولانزا برم
میخواستم ببینم اشکالی نداره تزریق واکسن یا عوارضی نداره اگه ممکنه با تزریق آنفولانزا بگیرم که نرم
ممنون🌺
اقدام به بارداری با توجه به سابقه ی مولار
سلام خدمت همه ی عزیزان ودکتر محترم اوما، من یه بارداری مولار داشتم که بعداز 8،9ماه کاملا خوب شدم، بعدش پسرم رو باردار شدم(قبل از اقدام به بارداری آزمایش خاصی انجام ندادم)،بعد از 3سال برای سومین بار باردار شدم که سقط شد، الان قصد بارداری دارم و بهم گفتن چون یکبار مولار بوده قبل از اقدام باید آزمایش بدم اما نمیدونم چی؟ میشه راهنمایی کنین که چیکار کنم و اینکه میخوام رژیم دخترزایی داشته باشم و این شرایطمو بد نمیکنه؟
برای درمان درد دنبالچه چکار باید کنیم؟؟
سلام دنبالچم خیلی ی مدته شدید درد میگیره طوری ک نمیتونم بشینم و راه برم موندم چکار کنم راهنماییم کنین لطفا😢
تکان خوردن جنین در هفته ۲۸
سلام خانم دکتر عزیز و مامانای اومایی
یه سوال داشتم تکون خوردن جنین ازکی باید شمرده بشه و دقیق باشه؟
من دکترم بهم گفت از۳۲ هفته ب بعد تکوناشو باید دقت کنی الان الگوی خاصی نداره.
امروز کوچولو من خیلی کم تو شکمم تکون خورده یا تکوناش خیلی اهسته بوده ایا طبیعیه و جای نگرانی نیست؟
ممنون میشم راجب حرکات جنین تو این هفته راهنمایی کنید
علائم تشکیل نشدن قلب
سلام من هفته ۵ بارداری هستم دوشنبه فهمیدم باردارم دقیقا آخرین پریودم ۱۲ مهر بوده . حالا احتمال داره قلبش تشکیل نشه؟ خیلی نگرانم. یکم دل و کمرم درد میکنه و بدنم داغه صبح ها هم تهوع دارم خیلی دوست دارم زودتر صداشو بشنوم کی برن سونو ؟
تکان های جنین در ۲۵ هفتگی
سلام به همه ی عزیزان و پزشکان اوما
من الا ۲ روزِ تقریبا حس میکنم تکون های دخترم کمتر و ضعیف تر شده قبل این ۲ روز وقتی ی چیز میخوردم بعد ۱۰ دقیقه خیلب تکون هاش قوی تر بود و کاملا حس میشد و بعد مثلا چند تا تکون آروم میشد ولی الان وقتی ی چیز میخورم خیلی کمتر و ضعیف تره و بیشتر تکون هاش رو تو واژنم حس میکنم به نظرتون تو هفته ی من طبیعیه یا باید به پزشکم مراجعه کنم؟
کمبود شدید وزن بچه یک ساله. لطفا راهنمایی کنید دکتر جان بیا
سلام خانوم دکتر بچه من آلرژی داره. تاحالا تستی واسه آلرژی نبردمش والا از بس مشکلات مختلف پیدا کرده و دکتر بردم دیگه نمیتونم دکترش ببرم. تا سه ماهگی ک نان میخورد خیلی وزن گیریش خوب بود اما رفلاکسی شد و خس خس و سرفه و کیپی بینی و خلاصه علاءم تنفسی ک بهش پپتی جونیور دادن. از اون موقع ک این شیر رو براش شروع کردم ماهی 150 گرم وزن گرفت!هربار ب دکترش گفتم گفت مال شیر نیست در صورتی ک بود! الان یکسال و ده روزشه. توی این مدت دوبار شیرش رو عوض کردم ی بار اس ام آ دادم ب مدت 15 روز ک توی همون مدت وزنش داشت میرفت بالا ولی رفلاکسش تشدید شد و دوباره همون پپتی جونیور رو دادم. ی بارم سه ماه پیش اپتامیل دادم فک کردم دیگه آلرژیش خوب شده ک متاسفانه اسهال بلغمی گرفت و بعدم رگه های خون دیدم درصورتی ک اصلا سابقه اسهال خونی نداشت اما بستری شد و دکترها خودشونم نفهمیدن بالاخره آلرژیه یا میکروبیه. 12 تا دکتر دیدنش ی خط درمیون تشخیص عفونت یا آلرژی دادن چون ی تب خفیف هم کرد و خیلی مدفوعش بدبو شد. در هرحال دیگه چشمم ترسیده. دکترش گفت از ی سال ب بعد پپتی رو ب اچ آ تغییر بده. همین کارو کردم اما حس میکنم اچ آ بهش نمیسازه چون بچم مدام سرو صورتش رو میخارونه. دیگه خسته شدم با اینکه ب غذاش میرسم و همه چی از نظر غذایی ب جز لبنیات بهش میدم اما وزن گیری خبری نیست. وزنش خیلی اومده زیر نمودار. لطفا ی راهی جلوی پام بزارید. انواع شربت های تقویتی هم براش گرفتم اما اشتهاش خوبه وزن نمیگیره. مکملی، شیرخشک دیگه ای نیست ک بشه ب این جور بچه ها داد ک بهتر باشع
بریچ بودن نوزاد در ماه9
سلام. من میخوام طبیعی زایمان کنم ولی بچه در وضعیت بریچ هست باید چیکارکنم که بچرخه؟




