Ooma

سرفه های کودک ۱۹ماهه موقع خواب ...

سلام دکتر جان پسرم چن روزه خیلی بد سرفه میکنه شربت ضد سرفه هم دادم تاثیری نداشته اولش موقع بیداری بود الان موقع خوابم شده
بیرون تو حیاط رفته بود یهویی سرما خورد ابریزش بینی هم داره ک یکم بهتره شده ولی تو خواب گرفتگی بینی داره و سرفه های بدی میکنه

233 پاسخ 404 بازدید


درمان کیست تخمدان با قرص

سلام خانم دکتر عزیز
من از ۵ماه قبل قرص ال دی مصرف میکنم جهت رفع ۲ کیست تخمدانی.امروز سونو رفتم یکی از کیست ها رفته یکیش مونده به اندازه ۴ سانت. الان دکترم گفته یک دوره دیگه هم قرص بخورم فقط سوال من این هست که الان روز نهم سیکل ام هستم میتونم از فردا شروع کنم قرص رو یا باید صبر کنم تا ماه آینده و از روز سوم پریود و شروع کنم ؟

6 پاسخ 463 بازدید


قی چشم چپ نوزاد ۲ ماهه

سلام دکتر و اومایی های عزیز
من بچم گریه میکنه از هر دو چشم اشک میاد یعنی مجاریش بسته نیست ولی از دیروز یه چشمش مدام قی میکنه و از صبح یکم اب میاد از اون چشم قرمزی و تورم نداره ، دستشو زیاد به صورت و چشاش میبره نمیدونم شاید کثیف بوده زده یا شایدم طبیعی هست قی فقط یه چشم ؟ممنون میشم راهنمایی کنید

54 پاسخ 736 بازدید


بیدارنشدن نوزاد برای هر ۸ساعت انتی بیوتیک

سلام خانم دکتر و مامانای عزیز. پسرم برای صبح بیدار نمیشه داروشو بخوره.شب میتونم باهاش بازی کنم بیدار بمونه بخوره ولی صبح نمیشه.ایراد داره هر ۱۲ ساعت بدم؟ اموکسی سیلین ۲۵۰ ۲ونیم سیسسی

25 پاسخ 354 بازدید


دلیل ۲ سقط در ۵هفته و ۶ روز

سلام من ۲سال پیش به بارداری پوچ داشتم وقتی که افتادم به خونریزی و رفتم سونو انجام دادم بهم گفتن که ۵هفته ۶ روزه و سقط شد
و مهر ماه بازم باردار شدم همه چی خوب بود رفتم سونو انجام دادم ۵هفته و ۱ روزم بودم جای جنین هم خوب بود برام ۲هفته بعدش نوبت دادن برای سونو تشکیل قلب
۲هفته بعدش که رفتم گفتن سن جنین ۵هفته و ۶ روزه متوقف شده رشدش
و الان افتادم به خونریزی و سقط شد فقط بقایا مونده
به نظر شما دلیلش چی میتونه باشه هر ۲بارداری توی ۵هفته و ۶ روز بودن ‌یکی که ۵هفته ۶ روز افتادم به خونریزی یکی دیگش که توی ۵هفته و ۶ روز رشدش متوقف شده بوده

91 پاسخ 464 بازدید


طولانی شدن دوره پریود

۱۵ روزه پریودم قطع نمیشه چیکار باید بکنم دلیلش چیه

18 پاسخ 428 بازدید


تفسیر سونوگرافی

سلام خسته نباشید. میشه لطف کنید سونوگرافی مو تفسیر کنید؟

12 پاسخ 383 بازدید


ورم ساق و مچ پا بعد از زایمان طبیعی

سلام خانم دکتر خسته نباشید . خواهرم ۹ آذر زایمان طبیعی کردن امروز مقداری مچ پا و ساقشون ورم داره ولی درد یا علائم دیگه ای ندارن . این ورم طبیعی است؟

18 پاسخ 471 بازدید


علت بوی چرک نوزاد ۱۱ ماهه

سلام دوستان و پزشک اوما دخترم از دیروز تاحالا دهانش بوی چرک میده ولی حال عمومیش خوبه شیر خودمم میخوره بنطرتون مشکلی هست

10 پاسخ 493 بازدید


کم شدن خونریزی پریود

سلام خانم دکتر عزیز من ۴ ۵ ماهه خونریزی پریودم هرماه کمتر میشه خیلیم کمتر شده. این ماه سشنبه پریود شدم ساعت ۱۲ ظهر فقط تا چهارشنبه خون دیدم.امروز روز چهارم گاهی لک میاد خیلی کم.واقعا نگرانم کارم شده گریه هرماه منتظرم اوکی بشه ولی اصلا خبری نیست از بهتر شدن.۲۵ سالمه و اقدام به بارداریم هستم.مادرم ۳۵ سالگی یائسه شده خیلی میترسم یائسه زودرس بشم.ماه قبل سونو و آزمایش انجام دادم عکسشو برات میفرستم. سپاس بیکران مهربانو

86 پاسخ 1,522 بازدید


خوردن نودلیت در بارداری

سلام
دکتر من چند روزی که هست شدیدااا هوس نودل میکنم...تا الان هم متاسفانه نتونستم جلوی خودمو بگیرم ۲ بار خوردم
از همین اماده ها که بیرون هست خودم درست نمیکنم...
دوست دارم بازم بخورم طعم مرغ و سبزیجاتش رو خوردم
خیلی ضرر داره؟ینی ممکنه باعث نقص عضو یا مشکلات ژنتیکی بشه؟
یا اینکه گاها میشه خورد؟

39 پاسخ 12,393 بازدید


تفسیر سونو ان تی 🙏💚

سلام پزشک مهربون 🌹
لطفا سونو ان تی وداپلر تفسیر کنید
ممنون 🙏💚
طبق پریودی 12هفته وسه روز هستم

14 پاسخ 373 بازدید


تزریق واکسن آنفولانزا در بارداری

سلام به دکتر عزیز
دیروز از بهداشت با من تماس گرفتن و گفتن برای تزریق واکسن آنفولانزا برم
میخواستم ببینم اشکالی نداره تزریق واکسن یا عوارضی نداره اگه ممکنه با تزریق آنفولانزا بگیرم که نرم
ممنون🌺

6 پاسخ 540 بازدید


اقدام به بارداری با توجه به سابقه ی مولار

سلام خدمت همه ی عزیزان ودکتر محترم اوما، من یه بارداری مولار داشتم که بعداز 8،9ماه کاملا خوب شدم، بعدش پسرم رو باردار شدم(قبل از اقدام به بارداری آزمایش خاصی انجام ندادم)،بعد از 3سال برای سومین بار باردار شدم که سقط شد، الان قصد بارداری دارم و بهم گفتن چون یکبار مولار بوده قبل از اقدام باید آزمایش بدم اما نمیدونم چی؟ میشه راهنمایی کنین که چیکار کنم و اینکه میخوام رژیم دخترزایی داشته باشم و این شرایطمو بد نمیکنه؟

5 پاسخ 674 بازدید


برای درمان درد دنبالچه چکار باید کنیم؟؟

سلام دنبالچم خیلی ی مدته شدید درد میگیره طوری ک نمیتونم بشینم و راه برم موندم چکار کنم راهنماییم کنین لطفا😢

35 پاسخ 819 بازدید


تکان خوردن جنین در هفته ۲۸

سلام خانم دکتر عزیز و مامانای اومایی
یه سوال داشتم تکون خوردن جنین ازکی باید شمرده بشه و دقیق باشه؟
من دکترم بهم گفت از۳۲ هفته ب بعد تکوناشو باید دقت کنی الان الگوی خاصی نداره.
امروز کوچولو من خیلی کم تو شکمم تکون خورده یا تکوناش خیلی اهسته بوده ایا طبیعیه و جای نگرانی نیست؟
ممنون میشم راجب حرکات جنین تو این هفته راهنمایی کنید

8 پاسخ 407 بازدید


علائم تشکیل نشدن قلب

سلام من هفته ۵ بارداری هستم دوشنبه فهمیدم باردارم دقیقا آخرین پریودم ۱۲ مهر بوده . حالا احتمال داره قلبش تشکیل نشه؟ خیلی نگرانم. یکم دل و کمرم درد میکنه و بدنم داغه صبح ها هم تهوع دارم خیلی دوست دارم زودتر صداشو بشنوم کی برن سونو ؟

122 پاسخ 1,529 بازدید


تکان های جنین در ۲۵ هفتگی

سلام به همه ی عزیزان و پزشکان اوما
من الا ۲ روزِ تقریبا حس میکنم تکون های دخترم کمتر و ضعیف تر شده قبل این ۲ روز وقتی ی چیز میخوردم بعد ۱۰ دقیقه خیلب تکون هاش قوی تر بود و کاملا حس میشد و بعد مثلا چند تا تکون آروم میشد ولی الان وقتی ی چیز میخورم خیلی کمتر و ضعیف تره و بیشتر تکون هاش رو تو واژنم حس میکنم به نظرتون تو هفته ی من طبیعیه یا باید به پزشکم مراجعه کنم؟

13 پاسخ 432 بازدید


کمبود شدید وزن بچه یک ساله. لطفا راهنمایی کنید دکتر جان بیا

سلام خانوم دکتر بچه من آلرژی داره. تاحالا تستی واسه آلرژی نبردمش والا از بس مشکلات مختلف پیدا کرده و دکتر بردم دیگه نمیتونم دکترش ببرم. تا سه ماهگی ک نان می‌خورد خیلی وزن گیریش خوب بود اما رفلاکسی شد و خس خس و سرفه و کیپی بینی و خلاصه علاءم تنفسی ک بهش پپتی جونیور دادن. از اون موقع ک این شیر رو براش شروع کردم ماهی 150 گرم وزن گرفت!هربار ب دکترش گفتم گفت مال شیر نیست در صورتی ک بود! الان یکسال و ده روزشه. توی این مدت دوبار شیرش رو عوض کردم ی بار اس ام آ دادم ب مدت 15 روز ک توی همون مدت وزنش داشت میرفت بالا ولی رفلاکسش تشدید شد و دوباره همون پپتی جونیور رو دادم. ی بارم سه ماه پیش اپتامیل دادم فک کردم دیگه آلرژی‌ش خوب شده ک متاسفانه اسهال بلغمی گرفت و بعدم رگه های خون دیدم درصورتی ک اصلا سابقه اسهال خونی نداشت اما بستری شد و دکترها خودشونم نفهمیدن بالاخره آلرژیه یا میکروبیه. 12 تا دکتر دیدنش ی خط درمیون تشخیص عفونت یا آلرژی دادن چون ی تب خفیف هم کرد و خیلی مدفوعش بدبو شد. در هرحال دیگه چشمم ترسیده. دکترش گفت از ی سال ب بعد پپتی رو ب اچ آ تغییر بده. همین کارو کردم اما حس میکنم اچ آ بهش نمیسازه چون بچم مدام سرو صورتش رو میخارونه. دیگه خسته شدم با اینکه ب غذاش میرسم و همه چی از نظر غذایی ب جز لبنیات بهش میدم اما وزن گیری خبری نیست. وزنش خیلی اومده زیر نمودار. لطفا ی راهی جلوی پام بزارید. انواع شربت های تقویتی هم براش گرفتم اما اشتهاش خوبه وزن نمیگیره. مکملی، شیرخشک دیگه ای نیست ک بشه ب این جور بچه ها داد ک بهتر باشع

52 پاسخ 610 بازدید


بریچ بودن نوزاد در ماه9

سلام. من میخوام طبیعی زایمان کنم ولی بچه در وضعیت بریچ هست باید چیکارکنم که بچرخه؟

18 پاسخ 596 بازدید