Ooma

خوندن نسخه پزشک و آزمایش

سلام،نسخه رو میخواستم بخونید،آزمایش نوشته دکتر و اینکه شرایطم برای آزمایش چی باید باشه؟ناشتا باشم یا نه و

12 پاسخ 898 بازدید


قطع شیر شب کودک 17ماهه

سلام دخترم 17ماهش متاسفانه شبا خیلی بیدار میشه برای شیر خوردن همش چسبیده به سینه.. فقط موقع خواب شیر میخوره و در طول روز خیلی کم پیش میاد شیر بخواد..... میخوام شیر شب قطع کنم ولی نمیدونم چجوری اینم بگم که متاسفانه کنارخودم روی تخت میخوابه.... و اینکه اصلا بغل باباش نمیاد که بگم شب بیدار شد باباش بغلش کنه تا خواب بره که بوی یر و منو متوجه نشه...... با این شرایط چکار کنم

27 پاسخ 529 بازدید


آیا ممکنه بعد تزریق امپول hcg تخمک آزاد نشود؟

سلام دکتر عزیز💓
خانم دکتر من روز ۱۴ سیکلم دوتا امپول تزریق کردم بعد روز بعدش و روز بعد اون اقدام داشتم
اما هیییچ دردی در سمت تخمدان ها نداشتم کلا عادی بودم
من شنیدم بعد تزریق اینقدر درد دارن ک متوجه میشن تخمک ازاد شده
با این حساب ممکنه مال من ازاد نشده باشه؟؟
دوتا فولی ۲۵ و ۲۰ داشتم با ی کیست فولیکولی ۳۰
کیت هم گذاشتم عکسشو میفرستم براتون
ممنونم ازتون💓

249 پاسخ 3,394 بازدید


تزریق آمپول ریه ،کم شدن حرکات جنین،مصرف پودر ترومام

سلام خانم دکتر عزیز
۳روز قبل که پزشکم مراجعه کردم به دلیل سفت شدن شکم ودردی که داشتم معاینه کردند وگفتند دهانه رحم بسته هست.داروها را تجویز کردند که روز یکشنبه نامه بستری برای سزارین بدن
✅۶عدد آمپول بتامتازون دیروز وامروز زدم
✅آمپول پرولوتون
✅۱۰عددقرص دوفاستون ۱۲عدد یک قرص
از دیروز که آمپول ریه زدم حرکات جنین کم شده وخیلی نگرانم از طرفی اینکه میگن این آمپول ها قند خون را بالا می بره برا تغذیه استرس گرفتم وهر چی میام بخورم ترس دارم که مشکلی پیش نیاد .به خصوص پودر ترومام را نمی دونم مصرف کنم یا نه؟
۳۱هفته و۲روز سونو دادم که رشد جنین یک هفته عقب تر از ان تی بود یا توصیه های شما پیگیری کردم و۳۵ هفته و۲روزرشد جنین ۲روز جلوتر از ان تی ووزنش از ۱۵۶۰به ۲۷۲۰رسید .
قند خونم هم تقریبا ۴روز پیش کنترل کردم ۷۶ بود .
امروز طبق ان تی ۳۶هفته و۲روز هستم .
ممنون میشم راهنماییم کنید .

5 پاسخ 479 بازدید


بیزحمت سنو منو تفسیر میکنید🙏🙏

سلام پزشک محترم و خانم های عزیز
این سنو امروز انجام دادم۳۷هفته و ۲ روز طبق سنو ان تی هستم
ممنون میشم راهنماییم کنید که چطوره رشدش؟ ۲۵ام نوبت زایمان دارم واسه سزارین تا اونموقع چیزی به وزنش زیاد تر میشه؟

25 پاسخ 499 بازدید


سایز جنین در هفته هفتم

سلام
من تو هفته ی هفتم هستم امروز رفتم سونوگرافی ،دوقلو باردار هستم
دکتر گفت یکیش قلبش تشکیل شده ،اون یکی قل هنوز کوچیکه،۱۰روز بعد سونو بده که قلب اونم تشکیل شده باشهالان من خیلی نگرانم چرا یکیش کوچیکتره،من از طریق آی وی اف باردار شدم

25 پاسخ 735 بازدید


شربت مولتی ویتامین ویتان

سلام دکتر عزیز. پسرم ۱۶ ماهه س و اینبار براش مولتی ویتامین ویتان رو گرفتیم. رو جعبه زده برای کودکان ۱ تا ۴ سال روزانه دو بار و هر دفعه ۵ میلی گرم. خواستم نظر شما رو هم بدونم ک این مقدار زیاد نیست؟ احتیاجه من روزی دو بار بدم یا همون روزی ۵ سی سی کفایت میکنه؟
و سوال دیگ اینکه لازمه قطره آهن جدا گانه بدم؟ چون تو خودش آهن هم داره؟

10 پاسخ 282 بازدید


میتونم بعد سفرم جواب ازمایش رو برای دکترم ببرم؟

سلام وقتتون بخیر
میگم من فردا نوبت ازمایش دیابت دارم همین سه مرحله ایه نمیدونم اسمش چیه😂
من ی سفر ضروری برام پیش اومده یک هفته ایی باید برم سمت شمال
میخام ببینم اگر برمو برگردم بعد جواب ازمایشمو ببرم نشون بدم ایرادی داره؟
و این که اگر ایرادی نداره تو سفرم چ کارایی برای کم خطر شدن سفرم انجام بدم؟
ممنون

12 پاسخ 423 بازدید


تب نوزاد و استفاده از قطره استا وشیاف 125

پسرم تب داره یه ساعت بیشتره قطره دو برابر وزن ببهش دادم ولی پایین نیومده میتونم شیاف بزارم براش؟؟

الان با تب سنج گرفتم تبش 38.3 بود

44 پاسخ 322 بازدید


دندان دراوردن و دفعات مدفوع زیاد

سلام خانم دکتر و مامانا.پسرم دندون نیشش زده بیرون.کامل درنیومده. یک هفته است زیاد مدفوع میکنه.از ۶ ۷ بار یک یا دوبارش اسهاله. کسی بچش اینجور بوده؟

9 پاسخ 1,243 بازدید


موقع رفتن و یاچیزی بلند کردن نفس کم میارم طبیعیه یا نه

سلام دکتر بنده موقع راه رفتن و یاچیزی بلند کردن نفس کم میارم طبیعیه یا نه؟؟
با دو قدم راه رفتن نفس کم میارم
سربارداری قبلیم اینجوری نبودم

13 پاسخ 443 بازدید


عفونت واژن بعد از سزارین

سلام دکتر جان وقت بخیر
من از بعد زایمانم همش خارش میگیرم. دو بار قرص سفیکسیم خوردم.بعدش خارش شدید داشتم که پماد کلوتریمازول استفاده کردم و خارشم بهتر شد. الان قسمت بیرونی واژنم خارش داره رفتم دکتر دوتا پماد داده با هم قاطی کنم استفاده کنم و کپسول سفالکسین دادکپسول تموم شده پماد ها رو هم استفاده میکنم ولی تأثیری نداره. قسمت بیرونی واژنم به شدت قرمز و ملتهب شده هم خارش داره و هم سوزش انگار زخم شده.
شما چه دارویی پیشنهاد میدین؟
من شیر خودم رو به پسرم میدم.

12 پاسخ 1,240 بازدید


سنوگرافی واندازه فولیکول مناسب

با سلام خدمت دکتر عزیز
دکتر جان من دیروز سنو انجام دادم روز ۱۳ پری فولیکول هام خوب بود همون دیشب دوتا امپول آزادسازی زدم دکتر گفت بعد ۳۶ ساعت ازاد میشه من همون دیشب کیت گزاشتم یه خط خیلی کمرنگ انداخت تا امروز صبح پرنگ شد حالا سوالم اینه میخوام برای پسر اقدام کنم امروز نزدیکی داشته باشم یا فردا
با تشکر

12 پاسخ 658 بازدید


اسکنر لیزر جاروی رباتیک

سلام خانم دکترعزیز .....استفاده از جاروی رباتیک که با اسکنر لیزر نقشه برداری میکنه
میخواستم ببینم تو دوران بارداری ضرر داره ؟

6 پاسخ 520 بازدید


زور زدن نوزاد برای دفع

سلام خانوم دکتر مهربون
پسرم برای دفعش خیلی زور میده و خیلی فشار میاره روزانه دوبار دفع داره همونم با فشار و حس میکنم مدفوعش هم ب نسبت قبلا قوامش بیشتر شده قبلا روزانه ۵ ۶ بار شایدم بیتر دفع داشت
چکاد کنم ک راحت تر و بیشتر دفع داشته چی بدم بهش
هم شیر خودم هم اپتامبل میخوره ولی مقدار شیر خشک ک میخوره کمه شاید در کل شبانه روز ۹۰ سی سی
وزن تولدش ۲۱۵۰ بوده ۴۰ روزگی ۳۶۰۰

27 پاسخ 343 بازدید


تب و دستگاه تب سنج

خانوم دکتر من این تب سنج دارم برای دخترم ،امشب احساس کردم دخترم یکم داغه تب سنج زدم دیدم پیشونیش بین دو ابروش که میزنم درجه ۳۷٫۲به من نشون میده ولی شقیقه اش که میزنم میگه ۳۸٫۱ ،خواستم ببینم کدوم درسته ؟چیکار کنم الان من استامینوفن بدم یا نه ؟هیچ علائم دیگه ایی هم نداره هیچی
استرس گرفتم دوستان اگه کسی هم اطلاع داره بگه تا خانوم دکتر جواب بده

12 پاسخ 434 بازدید


استفاده از مام به دلیل هایپر هیدروز

سلام خانم دکتر عزیز.من هایپز هیدروز هستم تا قبل بارداری بوتاکس میکردم الان که ممنوع هست خیلی اذیت میشم‌مخصوصا که هوا گرم بشه.علاوه بر تعریق بو هم داره.از ابلیمو و مواد طبیعی استفاده کردم هیچ تاثیری نداشته.حتی حمام هر روز.
خواستم بدونم از چه مام یا دیودورانتی میتونم استفاده کنم؟ بزند سافت اند جنتل روش زده بون الکل و بدون الومینیوم.نمیدونم مجازه یا نه

8 پاسخ 638 بازدید


تست آلرژی نوزاد ۷ ماهه

کسی تو تهران از بچه ش تست الرژی گرته؟کجا رفتین؟راضی بودین؟

9 پاسخ 267 بازدید


پرولاکتینم بالاست آیا بالا بودن پرولاکتین ضرری داره؟

سلام خانم دکتر خسته نباشید من امروز جواب آزمایشمو گرفتم پرولاکتینم بالاست، پرولاکتین بالا خطرناکه؟ و اینکه تاثیری روی باروری میذاره چونکه دارو میخورم برای آی وی اف

10 پاسخ 438 بازدید


شیر نخوردن نوزاد دوماهه

سلام خانوم دکتر واومایی های عزیز سوال دوستمه. بچم ۳ روزه هر ۸ ساعت ۳۰ سی سی شیر می خوره شیرخشک و شیشه شیرشم عوض کردیم فایده نداره یکسره خوابه وسط شیر خوردن خوابش میبره،دکتر براش قرص Nexium داده ناشتا یه سی سی.بنظرتون ازچیه. چیکار باید کرد .مگه میشه بچه انقد شیر بخوره اخه .خیلی نگرانشم .کلا شیر خشکیه شیشه با زبونش میده بیرون انکار می خواد شیشه پس بزنه زینک و مولتیم دادیم اصلا فایده نداره باید چیکا کنم؟کم خونیم نداره

14 پاسخ 425 بازدید