Ooma

از کجا بدونم پسرم اوتیسم داره یا ن 😢

سلام وقت بخیر. پسرم یسالو ۷ ماهشه . اصلا حرف نمیزنه .
هرچیزی میخواد دستمونو میگیره میبره نشون میده
ارتباط چشمی نداره. هرچی صداش کنیم نگاه نمیکنه
خیلی خیلی شیطونه اصلا یجا بند نمیشه و نمیشینه .
و فقط کاری ک بخواد میکنه.
نکرانشم. خواهش میکنم راهنماییم کنیم
( راجب حرف نزدنش میشه مشکوک ب این بود ک بیشتر،، اوایل کارتون اموزش زبان براش پخش میشده؟)

236 پاسخ 11,068 بازدید


یبوست بارداری بخاطر مصرف قرص آهن

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
من از زمانی که قرص آهن رو شروع کردم دچار یبوست شدم خیلی سخت ، باید چیکار کنم ؟؟

15 پاسخ 269 بازدید


درد شکم بعد از فعالیت زیاد

سلام و وقت بخیر خدمت تیم پزشکی اوما🌹
من اسباب کشی داشتم، شهر به شهر.
دیروز چیدمان انجام دادم و با وجود اینکه زیاد کار نکردم از نظر خودم اما دل درد دارم. خیلی نتونستم آب بخورم من زیاد آب میخورم. به خاطر نبود مواد غذایی هم از ساعت ۶ عصر تا ۱۲ شب گرسنه بودم.
توی خواب هم دل درد داشتم
دردم مداوم نیست و قطع وصل میشه.
تمام بدنم هم درد داره، مثل کوفتگی.‌ به پزشکم دسترسی ندارم که برای معاینه برم.

17 پاسخ 419 بازدید


زردی بچه سی و پنج هفته

سلام دکتر اوما و دوستان اومایی،من تو سی و پنج هفته زایمان کردم بچم رفت زیر دستگاه بعد همون روز زردی گرفت،خیلی نگرانم،مشکلی که نیست خانم دکتر،کسی بوده بچه اش اینطوری بوده و خوب شده؟

5 پاسخ 339 بازدید


حرکت های جنین هفته 32بارداری

باسلام دکترعزیز ودوستان خسته نباشید
هفته32بارداری هستم امروز از ظهر احساس میکنم تکون های بچم خیلی آروم شده تکون میخوره ها ولی خیلی آروم شیرینی غذا این چیزام خوردم میتونه بخاطر تنگ شدن جاش باشه

4 پاسخ 466 بازدید


استفاده آمپول پروژسترون به جای شیاف

سلام اومایی های عزیز و پزشک مهربون
من هرشب شیاف پروژسترون ۴۰۰استفاده میکنم(البته۴شبه)مقعدی میزارم،اما خب اذیتم و مقعدم درد میگیره،میشه هفته ای یه آمپول پروژسترون ۲۵۰بزنم به جاش؟

19 پاسخ 787 بازدید


طولانی بودن اولین پریود سه ماه بعد از زایمان

سلام خانم دکترجان❤️سه ماه از زایمانم گذشته و من الان ۱۴ روزه پریود هستم. ۱۱ روز که فقط خون تیره و سیاه ازم اومد بعدش یه کوچولو خون قرمز اومد و دوباره الان خون تیره.
البته اینم بگم که من از همون روز زایمان تا ۲۴ ۲۵ روز بعدش خونریزی داشتم و بعد دیگه پریود نشدم تا الان که سه ماه می‌گذره.
سوالم اینه که این پریودی طولانی و خونریزی تیره طبیعیه؟؟ باید صبر کنم تا خودش تموم بشه یا دارویی باید مصرف کنم؟

13 پاسخ 427 بازدید


شیردوش برقی چه مارکی ؟

سلام خانما وقت همگی بخیر
شیردوش برقی چه مارکی خوبه ؟لطفا تجربیاتتون رو به اشتراک بگذارید

15 پاسخ 353 بازدید


وزن دخترم ۳۴ هفته و ۴ روز ، نرماله ؟

سلام دکتر جان و دوستان شب خوش امروز سونو بودم
۲۴۰۸ کیلو بود ، خوبه ؟ کم نیست ..

42 پاسخ 668 بازدید


برای لانه گزینی موفق چه کارهایی بکنم

سلام خدمت خانوم دکتر و دوستان عزیز خانوم دکتر من برای بار دوم ای یو ای کردم خیلی نگرانم دفه قبل منفی شدم میخوام اینبار مثبت شم چه کارهایی باید بکنم یا چه چیزهایی بخورم برای لانه گزینی خوب واین که از چندم لانه گزینی اتفاق میافته؟؟ممنون

35 پاسخ 3,817 بازدید


سرماخوردگی دختر دوماهم

سلام خانم دکتر وق بخیر دخترم دوسه روزه سرما خورده پلارژین و ازیترومایسین میدم تب نداره ابریزش بینی هم نداره ولی ازصب بینیش گرفته حس میکنم خلط داره پوآر هم میزنم بینیش هیچی نیس چکا کنم

13 پاسخ 306 بازدید


رفتار همسر در بارداری

سلام دوستان بیاین بگین من چکار کنم که در بارداری شوهرم اینقدر اذیتم می‌کنه اصلا مراعات حال منو نمیکنه تو کارای خونه کمکم نمیکنه ،وقتی مهمون داریم میشینه کمک نمیکنه حتی صداش میزنم نمیاد یا اگه بیاد با هزار منت یه کاری انجام میده باهاش صحبت کردم که این کاراش اذیتم می‌کنه ولی بازهم تکرار می‌کنه بخدا پشیمون شدم که چرا باردار شدم ولی باز خدارو شکر میکنم بخدا قول میدم که دیگه حامله نشم

288 پاسخ 2,381 بازدید


مدفوع سبز نوزاد خطرناک است؟

سلام پزشک محترم اوما وقتتون بخیر
دختر من الان نه ماهه است ، انواع غذاهای مجاز رو بهش میدم
و قد و وزن گیری مناسبی داره
اما اکثر اوقات مدفوع سبز داره و یه مقدار دمای بدنش از حالت معمول بیشتره و انگار تب داره
خداروشکر بی تابی یا ناراحتی دیگه ای نداره اما میترسم این تب و دفع سبز رنگش نشانه عفونت باشه
ممکنه همچین چیزی باشه؟؟

4 پاسخ 323 بازدید


نخوردن دارو سیترات و دفع کلسیم

سلام وقتتون بخیر دکتر اوما و خانمای گل،دختر من دفع کلسیم داشت و دکتر بهش دارو سیترات داده،اصلا نمیخوره چیکارکنم😒
هر ۸ساعت باید بدم،ساعت ۹صبح،۵عصر که خوابه به زور بهش میدم با سرنگ دهنشو محکم میبنده
راه حلی دارین بگین لطفا،من بیشتر داروهاشو تو سرشیشه میریزم میک میزنه میخوره ولی این هیچجوره نمیخوره،میشه یذره سرشیشه رو شیرین کنم(با شیره خرما)میک بزنه؟خطری نداره تداخل با سیترات؟

1 پاسخ 220 بازدید


لیزر بدن در دوران شیردهی

سلام خوب هستین خسته نباشید ببخشید من شیرخودم رو دخترم میخوره و ده ماهشه میتونم برم لیزر کل بدن؟

6 پاسخ 407 بازدید


شروع غذای کمکی

سلام پزشک اوما و اومایی های عزیز . پسر من الان ۶ ماه و نیم . یک هفته فرنی شروع کردم براش با شیر خشک خودش و حساسیت به پروتیین گاوی داره چندتا سوال داشتم .
۱ . کره . شکر و نمک به مقدار خیلی کم نمیشه اصافه کرد ؟
۲. الان یک هفته شده به زور و بازی توتستم یه قاشق روزی بهش بدم . دوست نداره با قاشق بخوره با شیشه بهش دادم خورد . از دیروز حریره بادوم دادم یکم مزه مزه کرد و نداد بیرون زیاد . باید چکار کنم ؟
۳. میوه کی باید شروع کنم و چه میوه هایی بدم ؟ باید پخته باشن یا خام ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

3 پاسخ 332 بازدید


ریزش مو در شیردهی

سلام دکترجان.من بعد از ۳ ماه از زایمانم تازه ریزش مو گرفتم.رفتم داروخونه بهم گفت لاکتاول بخور.ولی لاکتاول ک واسه افزایش شیره.زینک هم چون چاق میکنه دلم نمیخواد بخورم.
چه مکملی از اون لیست کپسولا که گفتین بخرم که خوب باشه
من فقط فروفورت گاین دارم میخورم و بخاطر سابقه سنگ کلیه خیلی لاکتاول نمیخورم چون بروشور نوشته بود مشکل کلیوی با احتیاط مصرف بشه

8 پاسخ 650 بازدید


اقدام به بارداری و مکمل فرتیل سی ام

سلام خانم دکتر عزیز من ماه قبل عکس رنگی انجام دادم مشکلی نداشتم یه بارداری خارج از رحم داشتم برای این انجام داده بودم.اقدام به بارداری هم کرده بودم ولی امروز پریود شدم. هیچ مشکلی خاصی هم ندارم فقط کم کاری تیروعید دارم که لووتیروکسین ۵۰ مصرف میکنم. و کابرگولین هفته ای نصف قرص. ضخامت رحمم یکم پایینه میخواستم مکمل فرتیل سی ام بگیرم مصرف کنم خوبه بنظرتون؟روزی چندتا مصرف کنم؟ نمیخوام داروی هورمونی دیگه ای مصرف کنم یه مکمل باشه بهتره برام

21 پاسخ 1,498 بازدید


اسهال نوزاد ۸ ماهه

سلام خانم دکتر عزیز دیروز اندازه دو قاشق از شیر پاستوریزه ک تاریخش گذشته بود (اصلا متوجه نبودم) ریختم توی بیسکویتت به پسرم دادم اینم بگم پسرم دیروز ک از خواب بیدار شد حس کردم بدنش داغه. خلاصه اینکه پسرم از دیروز تا الان اسهاله یعنی از صبح تا الان فک کنم ۶ بار عوضش کردم بازی میکنه شیرشو میخوره اما اسهاله الان یه مقدار گریه کرد و خوابید الانم حس میکنم تب داره چیکار کنم تو رو خدا .از شیر مونده دیروزه یا ویروسه؟؟ چی بدم بهش الان

7 پاسخ 231 بازدید


قطره یا راه حلی برای رفلاکس داشتن نوزاد

سلام نوزاد من 1 ماه و چهار روزشه از علایم رفلاکس سریع شیر خوردن بالا آوردن تمام شیر با پرتاب زیاد و کش و قوس رفتن بعد از شیر خوردن و جمع شدن خلط در گلوش را دارد اگه واقعا رفلاکس هست بگید چکار کنم خوب شه؟شیر خشک میخوره هر چهار ساعت یکبار

4 پاسخ 337 بازدید